Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siin onko itse (rakkaudella) tehdyt valokuvajoulukortit todella NIIIN kauheita, et niistä iletään valittaa????

Vierailija
17.11.2006 |

Meillä on harrastettu näitä lapsista tehtyjä joulukortteja jo useita vuosia olen tosiaan tähän saakka vilpittömästi luullut niiden olevan pidettyjä ja odotettujakin. Nyt on täällä av:llä ja oliko uusimmassa kotivinkissä myös " valituksia" miten niitä pidetään yleisesti ihan hirveinä. Kaikista kauheinta oli jos niissä on toivotustekstikin valmiiksi painettu ja auta armias jos lapsilla on punaiset silmät!

Itse olen kyllä aina lämmöllä katsellut tutuilta tulleita kuvakortteja eikä haittaa sitten pätkääkään onko nyt lapselle jäänyt punaiset silmät....

Päinvastoin, persoonattomuuden huippu mielestäni on (Tiimari tms...) kortit joissa vaan mustekynällä t: se ja se. Näitäkin kortteja tulee joka vuosi useita.

Mitä mieltä oikeesti olette?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä olekaan mitään vikaa jos maltetaan pysyä kohtuudessa eikä aleta meikkamaan vauvalle kiiltäviä huulia kiillolla ja poskipunaa supsuteta ja laiteta kruunua päähän!!!

Että hyvällä maulla mulle kiitos. Lapset on lapsia kuvatkaa heitä aidosti ja oikeissa olosuhteissa, kiitti!

Vierailija
42/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kateus piinata, jos muiden lähettämät tonttulakkiset

lasten kuvat aiheuttavat ahdistusta.

Rentoutukaa! Jouluna ei kannata ottaa stressiä - ei edes

jouluisista lasten valokuvista.

Vierailija:

Miksi kuvia ei voi laittaa kuoreen kuvina kortin kanssa?? Ja vain sellaisille, joiden tietää niitä arvostavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä tosi söpö mies, niin lähettää sit kaikille sellaisia kortteja, jossa sillä miehellä on tonttulakki päässä ja lutuinen ilme naamalla?

Vierailija
44/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mukavaa, että sinun lapsesi ovat kauniita ja muiden rumia

katsella.

Varmaan laitat omista lapsistasi oikein suuret valokuvasuurennokset

kaikille joulukortin mukana... :)

Eivät todellakaan ole söpöjä. Esim. tuo vauvan kuva tuossa vasemmalla on lähinnä ärsyttävä, ei herätä kyllä minkäänlaisia tuntemuksia. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että kaikki ei ole lapsirakkaita, vaikka omia lapsia onkin?

Vierailija
45/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on todellakin mahdoton ymmärtää, että on omia lapsia, mutta

ei ole lapsirakas!

Miksi hankit lapsia, jos et pidä lapsista? Ehkäisy on keksitty.

Olisit ihan hyvin voinut keskittyä koiriin ja kissoihin, jos ne kerran

ovat niin paljon ihanampia kuin lapset.

[/quote]

Eivät todellakaan ole söpöjä. Esim. tuo vauvan kuva tuossa vasemmalla on lähinnä ärsyttävä, ei herätä kyllä minkäänlaisia tuntemuksia. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että kaikki ei ole lapsirakkaita, vaikka omia lapsia onkin?

[/quote]

Vierailija
46/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän ettei lapset jotka ovat tuntemattomia herätä mitään mielenkiintoa. Mutta kai ne kortin lähettäjät ovat ystäviänne?

kyllä taitaa olla vikaa omassa päässä jos ette voi ystävienne onnea jakaa.

Vierailija
47/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikun lutuisista miehistä kuvia ottamaan. :)

Vierailija
48/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä tahansa kortti on aina parempi, kuin tekstari... on meitäkin, jotka ovat toista mieltä. Eli minusta tärkeintä on muistaminen, ja olen aivan yhtä iloinen tekstareista ja sähköposteista, kuin korteistakin, oikeastaan iloisempikin. Kortit kun yleensä menevät roskiin joulun jälkeen ja jotenkin koen niiden lähettelyn turhaksi ympäristön kuormittamiseksi. Tästä syystä en itse kortteja lähettele ja tiedän, että jotkut tuttavani pitävät minua varmasti tylynä. Mutta mielipiteensä kaikilla!

Vierailija
49/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstailevat voivat sit käydä katsomassa onko tuttuja listalla ja laittaa heille tiimarikortin. Turha sitä on nimettömänä valittaa asiasta. Helvetistäkö minä tiedän minkälaisen kortin sinä haluat. Tai sitten ilmoittakaa vaikka tekstarilla että minulle tiimarikortti!

Vierailija
50/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minun on todellakin mahdoton ymmärtää, että on omia lapsia, mutta

ei ole lapsirakas!

Miksi hankit lapsia, jos et pidä lapsista? Ehkäisy on keksitty.

Olisit ihan hyvin voinut keskittyä koiriin ja kissoihin, jos ne kerran

ovat niin paljon ihanampia kuin lapset.

todellakin ihanampia kuin lapset! Ja siitä vaan säälit, tärkeintä on, että itse tiedän miten paljon lapsiani rakastan, mutta muita lapsia en kyllä todellakaan!

Vierailija
51/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivana yllärinä. Ehkä kuitenkin ajoittaisin niiden lähettämisen vähän aikaisemmaksi kuin aattoillaksi. Tosin tekstari nyt tuskin tulee säästettyä ainakaan kovin paljon kauempaa kuin kortti

Vierailija
52/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä voisivat kortin saajat ihmetellä, että mitä se tämän MULLE lähettää :)

Vierailija
53/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaks lasta joita rakastan äärettömästi.. En ole koskaan ollut ns lapsirakas, joten toisten muksut ei kauheesti kiinnosta.. Nyt kun näitä omia on, niin tuntuu et ihmisten mielestä mun kuuluu hengailla muiden " lapsellisten" kans yms.. Ja mä en edelleenkään jaksa kattella muitten riehuvia lapsia.. Sinkkuaikoina mua ymmärrettiin, eikä niitä lapsia meille raahattu, mut nyt ei.. =(

Vierailija
54/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei myöskään ole lemmikkieläin, joka ostetaan kaupasta

tai tutulta. Lapsi saadaan lahjaksi, ja lapsi on ihana ja arvokas

nimenomaan lapsena, juuri sellaisena kuin hän on juuri sillä

hetkellä.

Hyvä, että " rakastat" lapsiasi. En silti voi ymmärtää, että

et pidä muiden lapsista. Minusta _kaikki_ lapset ovat ihania,

kukin omalla tavallaan.

Minä en ehkä pitänyt lapsista kovinkaan paljon ennen kuin

sain omia, mutta sitten opin, että olin väärässä. Huomasin,

miten suurimmalle osalle vanhemmista lapset ovat tärkeitä

- ja ihania, myös muiden lapset.

Onneksi voin vannoa, ettet kuulu minun ystäväpiiriini,

joten pelkoa ei ole, että saisit meidän perheen lapsista

joulutonttukortin! Muistathan ilmoittaa tekstiviestillä

tai muulla tavalla ystävillesi, että vain Tiimari-kortit

kelpuutetaan.

Vierailija:

todellakin ihanampia kuin lapset! Ja siitä vaan säälit, tärkeintä on, että itse tiedän miten paljon lapsiani rakastan, mutta muita lapsia en kyllä todellakaan!

Vierailija
55/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin huomannut, että kun on nuo 2 lasta hankkinut/saanut, niin ihmiset ajattelee, että olen jotenkin muuttunut " lapsirakkaaksi" . Kun olin nuorempi, kaikki tiesivät, mitä ajattelen lapsista, nykyään luulevat, että olen yhtäkkiä muuttunut lapsirakkaaksi. Se oman lapsen saaminen on kuitenkin niin syvä tunne, ja jo biologinen tarve, että vaikka ei lapsirakas olisikaan, kyllä niitä lapsia silti useimmat hankkii. Mutta se ei siis tarkoita sitä, että kaikki lapset ovat sen jälkeen ihania, ainoastaan ne omat ovat :-). Olen jutellut monien kanssa asiasta, ja täälläkin itse asiassa on usein ollut asiasta puhetta, ja on yllättävän(kin) yleistä, että vaikka ei ole lapsirakas, niin silti on omia lapsia. Tästä ei kai vaan niin " lapselliset" suureen ääneen puhu, just kun on tuollaisia ihmisiä olemassa kuten tuo yksi (en nyt muista numeroa, joka kuitenkin säälii ei-lapsirakkaiden lapsia...). Itse asiassa olen huomannut, että näillä ei-lapsirakkailla vanhemmilla on paljon järkevämpi suhtautuminen omiin lapsiinsa, eivät nosta heitä jalustalle, joita kaikkien on ihailtava. Ymmärtävät, että ei kaikki heitä ihaile, vaikka itse ihaileekin.

Vierailija
56/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä asioista yleensä tuolla suureen ääneen toitotella, varsinkin, jos huomaa, että toinen on aivan hurahtanut.

Vierailija
57/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä mamma ei tajua ollenkaan!

Siis miten se ettei pidä välttämättä muiden muksuista tai pidä heitä erityisen söpöinä voi vaikutta siihen että ei voi sietää katsoa heitä edes ystävän lähettämässä joulukortissa?????!!!

Haloo, kavereilta ja sukulaisiltahan sitä yleensä joulukortteja saadaan, ihan oikeastiko te mietitte että YÄK mikä kortti?

Vierailija
58/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti alkaa kaivata vaikka italialaisia " bella bambino" -

huudahduksia.

Minä ainakin ihailen ja arvostan kaikkia lapsia, enkä vain

omiani. Lapsille on itse asiassa hyväksi, että heitä ihaillaan,

ja että heitä ihailevat myös muutkin kuin vain oma äiti.

Ihailun ja kehumisen kautta lapselle kasvaa hyvä itsetunto.

Sitähän emme täällä Suomessa, pimeässä ja kylmässä

Pohjolassa, itsemurhien ja väkivaltarikosten keskellä

useinkaan muista. Tosiasia on kuitenkin, että auringonpaisteessa

paistatellut - ihailua ja kehuja osakseen saanut - lapsi

ei aikuisenakaan muserru pienten vastoinkäymisten alle.

Tällainen lapsi _tietää_ myös aikuisena, että hän on oikeasti

ihana - ja että hän selviää.

Vierailija:

Itse asiassa olen huomannut, että näillä ei-lapsirakkailla vanhemmilla on paljon järkevämpi suhtautuminen omiin lapsiinsa, eivät nosta heitä jalustalle, joita kaikkien on ihailtava. Ymmärtävät, että ei kaikki heitä ihaile, vaikka itse ihaileekin.

Vierailija
59/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv. se hurahtanut

Vierailija:

Ei näistä asioista yleensä tuolla suureen ääneen toitotella, varsinkin, jos huomaa, että toinen on aivan hurahtanut.

Vierailija
60/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetetty joka joulu heistä valokuvakortit. En kuitenkaan ole itse edes ajatellut, että korttien lähettämisellä olisi jotain tekemistä lasten " söpöyden" tai " ihanuuden" kanssa. Eipä noista lapsista ole joka kuvassa edes kovin paljoa näkynyt tonttulakkien alta. Osa kuvista on otettu ulkonakin. Haluan vain lähettää oman näköisemme kortit niille ihmisille, joista välitän. En todellakaan lähetä kortteja vain esitelläkseni lapsia.

Palaan varmaan takaisin itse askarreltuihin kortteihin, kun lapset ovat taas vähän isompia. Kaupasta ostettuja kortteja en tykkää lähettää, vaan haluan jotain persoonallisempaa.

Ei kai tää joulukorttien lähettely mikään kauneuskilpailu ole? Vaikka jotkut näyttävät niin kuvittelevankin...