Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siin onko itse (rakkaudella) tehdyt valokuvajoulukortit todella NIIIN kauheita, et niistä iletään valittaa????

Vierailija
17.11.2006 |

Meillä on harrastettu näitä lapsista tehtyjä joulukortteja jo useita vuosia olen tosiaan tähän saakka vilpittömästi luullut niiden olevan pidettyjä ja odotettujakin. Nyt on täällä av:llä ja oliko uusimmassa kotivinkissä myös " valituksia" miten niitä pidetään yleisesti ihan hirveinä. Kaikista kauheinta oli jos niissä on toivotustekstikin valmiiksi painettu ja auta armias jos lapsilla on punaiset silmät!

Itse olen kyllä aina lämmöllä katsellut tutuilta tulleita kuvakortteja eikä haittaa sitten pätkääkään onko nyt lapselle jäänyt punaiset silmät....

Päinvastoin, persoonattomuuden huippu mielestäni on (Tiimari tms...) kortit joissa vaan mustekynällä t: se ja se. Näitäkin kortteja tulee joka vuosi useita.

Mitä mieltä oikeesti olette?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte vaan vilpittömästi iloisia siitä, että joku haluaa teitä muistaa joulukortilla. Mitä väliä, onko valokuvakortti omasta lapsesta, Tiimarin kortti, kömpelö itseaskarreltu tekele tai joku muu. Taustalla on kuitenkin ajatus, että tuo ihminen merkitsee minulle edes sen verran, että haluan häntä jouluna muistaa. Miksi pitää aina olla noin negatiivinen asenne?

Vierailija
22/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite niin saamaton ja laiska, etten joulukortteja lähetä. Silti joka joulu saan aika paljonkin kortteja, tiimarin ja itsetehtyjä.. Joka kerta, jokainen kortti, olkoon se millainen tahansa lämmittää mieltä.. Kuvakorttejakin olisi ihana saada.. Koskaan mulla ei oo mielessäkään käynyt alkaa raivoomaan, tai kortinantajaa arvostelemaan jotta " miten sillä on taas harkintakyky pettänyt ja on mulle tällasen kehdannut lähettää, heitänpä suoraan roskiin"

Miten tollasia ihmisiä voi olla olemassa? Ei ymmärrä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koskaan mulla ei oo mielessäkään käynyt alkaa raivoomaan, tai kortinantajaa arvostelemaan jotta " miten sillä on taas harkintakyky pettänyt ja on mulle tällasen kehdannut lähettää, heitänpä suoraan roskiin"

Miten tollasia ihmisiä voi olla olemassa? Ei ymmärrä!

Vierailija
24/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en lähetä niitä muille kuin läheiseksi kokemilleni ihmisille. Muille menee sitten jotkut halpiskortit muttei kuitenkaan tiimarin kortit sillä en itsekkään jaksa ilahtua kamalasti kun tulee kymmenen samanlaista korttia. Vaikka siis pääasia toki on että joku edes vaivautuu muistamaan sillä kortilla tekstarin sijaan.

Vierailija
25/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu ei pidä sinun lapsiasi täydellisinä kuin sinä itse. Muiden mielestä ne on taas tuollaisia tonttulakkipäisiä, plyyshihaalarisia räkänokkia.

Varsinkin sinkkuaikoina ja ennen lapsia oli kamalaa saada lapsikuvia joulukortin muodossa. SIis ihan kamalaa.

Miettikää kenelle lasten kuvia laitatte. Mummit ja vaarit tykkää, kummitkin varmasti ja lasten tädit ja sedät, mutta sedissä ja tädeissäkin on paljon lapsettomia... Lapset on Jumalan lahja ja kaikille tätä lahjaa ei ole suotu. Siitä éi tarvitse muistuttaa joulukortissa.

Ajattelemisen aihetta. Oikeesti.

Vierailija
26/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä päätyy roskikseen. Itse en haluaisi, että oman lapseni kuva on jossain kaatopaikalla, ja tiedän, että sinne se todennäköisesti päätyisi, jos niitä enemmän lähettelisin kaikille tutuille. Jollekin kummeille/mummeille on eri juttu, mutta kaikenmaailman kavereille en ikinä lähettäisi, enkä tajua, miksi niitä lähetetään mulle. Mä katson ne läpi samalla tavalla kuin " tiimari-kortitkin" , toki on kiva nähdä minkänäköinen lapsi on, mutta se siitä sitten. Kerran kun on sen nähnyt, niin menee jonnekin kaappiin ja sit joulun jälkeen roskiin. Ei herätä mitään ihasteluja tai muita, päinvastoin...

Vierailija
27/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ainoat, jotka meillä säilytetään, muut menee aikanaan roskiin.

Kakkosena tulee muut itsetehdyt, ja viimeisenä " tiimarikortit" , mutta tyytyväisenä nekin otetaan vastaan...

Vierailija
28/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden lapset ei kiinnosta. Jos ainoastaan omat lapset ovat ihania ja muiden kamalia, niin ottakaa ne kuvat vastaan sillä mielellä, että saatte taas verrata, kuinka paljon omianne karmeampia lapsia teidän ' ystävillänne' ja sukulaisillanne on

Vierailija
29/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se sitten lapsi, lemmikki tai punatulkku lintulaudalla. Kivempi katsoa jotain oikeeta kuin piirroskuvaa joita näkyy liiaksikin joka puolella jouluna.

Ja pakkopa laittaa yksi osoite joulukortti kuvaan joka on valokuvasta ja minusta nätti.

http: //www. pekola. net/albumi/displayimage. php?album=33&pos=36

Vierailija
30/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vasta persoonattomia on!

Aika moni tuntuu heittävän kortit roskiin, minä en. Olen aina säästänyt KAIKKI kortit, on kyseessä sitten joulu, pääsiäinen, nimipäivä, mikä vaan. Niitä on ihana aina silloin tällöin katsella ja lueskella. Lapsetkin tykkää katsoa vaikka omia synttärikorttejaan. Tämä on periytynyt tapa, äitini on myös säilyttänyt kortit aina, ja nytpä aikuisena on mukava lueskella kouluaikaisia tikkukirjaimin raapusteltuja kortteja!

Vierailija
31/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa vaikkapa tuttavapariskunnalla on joku hauska ilme naamalla? Siis sellainen valokuvakortti. Itseä ainakin naurattaisi, jos kuva olis hyvä.

Vierailija
32/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo perinne, että isäni enon vaimo ja mieheni äidin serkku (kumpikin lapsettomia) saavat joka joulu valokuvan mussukoitamme. He myös soittavat ja KIITTÄVÄT kortista. Niin ja kyllä meillä saavat lapsettomat ja lapselliset kaveritkin niitä.

Hyvä kun muistutitte, pitää mennä tilaamaan. Tämän vuoden saldo on 120-140 välillä.

Joulu(kortti) fani

Vierailija
33/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

persoonallisena, siinä ei oikeasti ole mitään persoonallista, noh, sellaista ei muista perheistä tule, mutta ei siinä vastaanottajaa ajatella. Näpätään vain valokuva, yleensä huono, ja lähetetään kaikille ja ollaan oltu niin ajattelevaisia.

Itse olen lähettänyt tiimarikortteja ja jokaisen kohdalla mietin tarkkaan kenelle sen lähetän jne.

Itseäni ilahduttaa kaikkein eniten kauniit joulukortit jotka ovat yleensä hieman kalliimpiakin, eli sellaisia " laadukkaita" kortteja. Tiimarikortit on ihan ok ja valokuvakortit, niistä en erityisemmin tykkää, mutta menee muiden korttien joukossa joulun ajan seinällä ja joulun jälkeen roskiin.

Vierailija
34/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ettei mullekaan ole tullut mieleenkän, että jotkut voisivat inhota lasten kuvista tehtyjä kortteja! Eihän se liity mitenkään siihen pitääkö muiden kakaroista vai ei. Eihän kellekkään tulisi (eihän?) mieleen valittaa, että voi h*tti kuka viitsii lähettää joulupukin kuvalla olevia kortteja. Valokuvista teetetyt on arvokkaita, myös rahallisesti. Jos pitäis valita niin tietysti mieluumin ottaisin vaikka sitten kaverin koiran peräpäästä otetun valokuvan kuin valmiin kortin... mutta onnneksi ei tarvitse valita, kaikki käy!

Vierailija
35/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras tyyli on oma tyyli ;)

Me laitetaan sukulaisille kortti kuoreen ja mukaan valokuvia lapsesta (siis mummit ja kummit). Osan korteista lapsi maalaa (valmis kartonkipohja, siihen söhryä). Osa ns. tiimarikortteja.

Pääasia on se, mitä kortissa lukee ja se, että ajattelee sitä, joka kortin saa. Me ainakin pyritään valitsemaan tietty kortti tietylle tyypille. Ja henkilökohtainen teksti. Jos kortissa lukee valmiiksi Hyvää joulua, niin lisätään siihen joku henk. koht. tervehdys.

En itse pidä joulukortista, joka tehty lapsen (huonosta) kuvasta, jossa valmis kullattu " hyvää joulua" -teksti. yögh. Jos valokuvassa on hyvä idea ja se on HYVÄ niin ehkä sitten ok. En ole sellaiseen törmännyt.

Miksi kuvia ei voi laittaa kuoreen kuvina kortin kanssa?? Ja vain sellaisille, joiden tietää niitä arvostavan.

Vierailija
36/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa valokuvan lähettää..

Vierailija
37/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tykkään, että meidän sukulaisista ja ystävistä

on kiva nähdä, miten meidän lapset kasvaa vuosi vuodelta.

Osaa sukulaisista ja ystävistä tapaamme kuitenkin melko

harvoin.

Ja kyllä! Minusta on todella mukava saada myös sukulaisteni

ja ystävieni lasten valokuvia joulukortteina. Silloin tunnen,

että me olemme tärkeitä ja meidän eteen on nähty vaivaa

paljon enemmän kuin, jos posti toisi vain Tiimarin halpis-

joulukortin.

Hyvä muuten, että tuli asia esille: taidamme viikonloppuna

yrittää ottaa tonttulakkikuvaa lapsistamme. :)

Vierailija
38/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ettei sinulla ole omia lapsia.

Vierailija:

en ole lapsirakas, ehkä johtuu siitä? Jos joku lähettäisi vaikka koirastaan tai kissastaan jonkun kortin tonttulakki päässä, niin pääsisi kunniapaikalle. Nuo lasten kuvat menee roskiin tai laatikon pohjalle.

Vierailija
39/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hyvä, ettei sinulla ole omia lapsia.

Vierailija:

en ole lapsirakas, ehkä johtuu siitä? Jos joku lähettäisi vaikka koirastaan tai kissastaan jonkun kortin tonttulakki päässä, niin pääsisi kunniapaikalle. Nuo lasten kuvat menee roskiin tai laatikon pohjalle.

Sen sijaan rakastan eläimiä, niiden kuvia voisin katsoa päivät pitkät :-).

Vierailija
40/87 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että sinun lapsesi ovat kauniita ja muiden rumia

katsella.

Varmaan laitat omista lapsistasi oikein suuret valokuvasuurennokset

kaikille joulukortin mukana... :)