Siin onko itse (rakkaudella) tehdyt valokuvajoulukortit todella NIIIN kauheita, et niistä iletään valittaa????
Meillä on harrastettu näitä lapsista tehtyjä joulukortteja jo useita vuosia olen tosiaan tähän saakka vilpittömästi luullut niiden olevan pidettyjä ja odotettujakin. Nyt on täällä av:llä ja oliko uusimmassa kotivinkissä myös " valituksia" miten niitä pidetään yleisesti ihan hirveinä. Kaikista kauheinta oli jos niissä on toivotustekstikin valmiiksi painettu ja auta armias jos lapsilla on punaiset silmät!
Itse olen kyllä aina lämmöllä katsellut tutuilta tulleita kuvakortteja eikä haittaa sitten pätkääkään onko nyt lapselle jäänyt punaiset silmät....
Päinvastoin, persoonattomuuden huippu mielestäni on (Tiimari tms...) kortit joissa vaan mustekynällä t: se ja se. Näitäkin kortteja tulee joka vuosi useita.
Mitä mieltä oikeesti olette?
Kommentit (87)
Vierailija:
Siis miten se ettei pidä välttämättä muiden muksuista tai pidä heitä erityisen söpöinä voi vaikutta siihen että ei voi sietää katsoa heitä edes ystävän lähettämässä joulukortissa?????!!!Haloo, kavereilta ja sukulaisiltahan sitä yleensä joulukortteja saadaan, ihan oikeastiko te mietitte että YÄK mikä kortti?
Minäkään muuten en ole lapsirakas, mutta kyllä kiinnostuneena tiirailen kuvista minkänäköistä jälkikasvua tuttavilla on....sehän on helppoa kun ei tarvi ottaa mitään kontaktia siihen lapseen, joka pysyy kaikenlisäksi paikallaan :)
Kuulostaa todella oudolta, että joitakin täällä " ärsyttää" saada kuvallisia joulukortteja. Ei sitä korttia todella tarvitse koko joulua katsella, kunhan tietää ketkä ihmiset ovat sinua joulukortilla muistaneet. Eivätkä kaikki ihmiset tee joulukortteja omista lapsistaan sillä mielellä, että muut saavat ihailla " kuinka ihania meidän lapset on" . En minä ainakaan ajattele noin. Mielestäni on kiva lähettää kuva meidän pojasta tutuille ja sukulaisille sen takia, että se on paljon henkilökohtaisempi tapa muistaa kuin " tavallisen" joulukortin lähettäminen. Vaikka menisikin kortti roskiin joulun jälkeen.
Minä ainakin ilahdun kortista kuin kortista. Mieleeni ei aina edes jää kuka on lähettänyt minkälaisen kortin, oliko se nyt Tiimarista vai lapsen kuvasta tehty. Sen minä kyllä muistan, ketkä kaikki minulle ovat kortin lähettäneet. Ja sehän on tärkeintä.
Mutta jos kaverini lähettää minulle joulukortin, jossa on kuva hänen koirastaan tonttulakki päässä, niin kyllä se on minusta ihan hellyttävää. Kertoo ystävästäni ja hänen rakkaudestaan lemmikkin. Ja aina tuo tiimarikortin voittaa.
Miten voitte yleensä liikkua ulkona? Siellähän näkee joka päivä muita lapsia. Entä sitten lapsen vienti päiväkotiin? Sielläkin on lapsia. Kaupat? Voi kauhistus, sielläkin on lapsia! Lapsia voi olla jopa oman talon pihalla! Tai samassa hississä matkalla kotiin! Miten niitä jaksaa katsella päivittäin, kun valokuvakorttia ei joulun aikaan halua edes vilkaista?
Vierailija:
Miten voitte yleensä liikkua ulkona? Siellähän näkee joka päivä muita lapsia. Entä sitten lapsen vienti päiväkotiin? Sielläkin on lapsia. Kaupat? Voi kauhistus, sielläkin on lapsia! Lapsia voi olla jopa oman talon pihalla! Tai samassa hississä matkalla kotiin! Miten niitä jaksaa katsella päivittäin, kun valokuvakorttia ei joulun aikaan halua edes vilkaista?
Ja kyllä minä ainakin mielelläni vilkaisen jotain lapsikortteja, mutta vaan vilkaisen mielenkiinnosta ja katson kuka lähetti, ja sit se kortti menee roskiin joulun jälkeen.
tarkoita että pitäisi tykätä kaikista lapsista. Eivät lapset ole mikään bulkki, josta joko tykätään vai ei, vaan jokainen lapsi on yksilö.
Kaikki ystävieni ja sukulaisteni lapset ovat suloisia ja on mukavaa seurata heidän kasvuaan. Ei tulisi mieleenikään heittää valokuvakortteja roskikseen, enhän heitä muutenkaan valokuvia pois. Valokuvakortit päätyvät aina valokuva-albumiin, muut joulukortit jonnekin pahvilaatikkoon.
Ja kyllä, olen myös lähettänyt omista lapsistani valokuvakortteja. En ole koskaan miettinyt sitä, että joku yökkäilisi niille. Lähipiiriini ei toivottavasti kuulu niin sairaita ihmisiä. Emme me välttämättä mitään tonttulakkeja päähän laita vaan kuva voi olla ulkoa lumileikeistä tai sisältä leivontahetkestä.
Ihmettelen, miten pahansuopia ihmiset voivatkaan olla, kun tätä keskustelua luen.
Kylllä olen eläinrakas, ja minusta on ihana saada ystävieni
kissoista tai koirista joulukorttikuvia. Minusta on silti
myös yhtä ihana - tai rehellisyyden nimissä ehkä vähän
ihanampikin - saada ystävieni ja sukulaisteni lapsista
joulukorttikuvia.
Silloin tunnen, että ystäväni ja sukulaiseni ovat nähneet
vaivaa ja välittävät meidän perheestä. Ihan niin kuin
mekin välitämme heidän perheestään - ja lapsistaan,
ja myös kissoistaan ja koiristaan.
Olkoonkin, että minusta kissalla/koiralla tai muulla
lemmikkieläimellä ei voi korvata lasta. Näin ei
tosin olekaan tilanne kenelläkään ystävälläni, vaan jos
heillä on lemmikeitä, niin ne ovat heille ihan muista
syistä ihania.
Pidän toki kahvista ja juon sitä. Pidän myös teestä ja juon
sitäkin. Pidän myös vedestä, limsoista (sokerittomista
ja sokerillisista), mehusta, siideristä, oluesta ja viinistä...
Pidän talvesta todella paljon, mutta pidän hurjasti myös
kesästä. Minusta on osittain juuri siksi ihana asua Suomessa,
että täällä on vuodenaikojen vaihtelu.
Mitä muuta haluat tietää? :)
(www. valokuvakorttivihaajat. com), jonne halukkaat voisivat listautua. Siellä voisi sitten joulun alla käydä katsomassa, että kenelle uskaltaa lähettää kuvakortin...
...vaikea edes käsittää että tämä on aikuisten ihmisten keskustelu??!!??
En voi muuta sanoa kuin että maailmassa on todella ahdasmielisiä ja ikäviä ihmisiä... säälin heitä samalla kuin pelkään mitä he saavat tässä maassa aikaan.
kyllä minäkin tykkäisin jos joku lähettäisi lemmikistään kuvan tonttulakki päässä, just siitä syystä että tiedän et se lemmikki on ystävälleni tosi tärkeä.
Nää jotka ei arvosta toisten näkemää vaivaa, eivät varmaankaan arvosta muitten ihmisten saavutuksiakaan kovinkaan korkealle.
Vierailija:
Nää jotka ei arvosta toisten näkemää vaivaa, eivät varmaankaan arvosta muitten ihmisten saavutuksiakaan kovinkaan korkealle.
Oli aina mukava nähdä, kuinka lapset olivat kasvaneet ja muuttuneet viime näkemästä. Silloinkin kun itsellä ei ollut vielä lapsia.
Täältä vauvapalstalta olen vasta oppinut, miten vastenmielisinä osa sen kokee. Hyvänen aika! Mikä teitä vaivaa?
Nyt teen itse kortit oudommille ja vain sukulaisille ja kummeille lähtee joulutervehdys lasten kuvan kera.
Kerta kaikkiaan ihmeellistä, kuinka paljon merkityksiä ja taka-ajatuksia te saatte keksittyä joulukorttien taakse...
Sen jälkeen kun saimme esikoisemme olemme joka joulu lähettäneet joulukorttina lapsista otetun kuvan. En ole koskaan miettinyt, että siinä pitäisi esitellä ihanaa jälkikasvuamme tai olisin tässä nyt vittuilemassa lapsettomille tuttaville tai esittelemässä omaa erinomaisuuttani valokuvaajana tai omaperäisyyttä korttientekijänä... Se nyt vaan on yksi tapa tehdä joulukortti, eikä edes mikään kovin vaikea ja aikaavievä.
Mutta ihan mielenkiintoista lukea, mitä muut uskovat meidän näillä korteilla tarkoittavan, itse kun emme ole ymmärtäneet sen kummemmin merkityksiä näihin liittää.
Ja jos joku haluaa joulukorteiltaan jotain todella omaperäistä niin aika kauan saa miettiä. Eiköhän melkein kaikki ideat ole jo keksitty, kaupat pullollaan samanlaisia kortteja, lehdet/kirjat/netti täynnä niitä samoja iänikuisia askarteluvinkkejä jne. Kyse on vain kortista, jossa ajatus on tärkein, ei ulkomuoto.
ne suorastaan huutavat, että " katsokaa, miten söpöjä lapsia meillä on" . Oli se sitten lähettäjän tarkoitus tai ei. Ja sitten jos ei itse pidä kuvan lapsia söpöinä, tulee vähän sellainen vaivautunut olo lähettäjän puolesta.
No mitäpäs jos pyydän lapsia irvistämään ruuan jälkeen naamat suttuisena kameralle ja laitan korttiin tekstin " PORSAITA ÄIDIN OOMME KAIKKI!"
Kelpaisko? ;)
tosin en ymmärrä miksi ei nähdä, edes niin vähän vaivaa, että näpsätään ne punaset silmät pois. Ei ole vaikeaa!
Meidän huumorintajuinen sukumme varmasti ymmärtäisi vitsin, toisin kuin nämä av-mammat...
Koska minä olen eläinrakas, niin kyllä sinunkin pitää olla. MINÄ en ymmärrä, miksi jonkun mielestä minun kissani ja koirani eivät ole ihania? Kyllä niiden pitää olla sinunkin mielestä ihania, koska ovat minun mielestäni! Tykkäätkö kahvista? MIKSI ET?? Kyllä sinun pitää pitää kahvista, kun minäkin tykkään. Eihän nyt kukaan juo teetä! Pidätkö talvesta? MIKSI ET? Minä tykkään, kyllä sinunkin pitää tykätä siitä!! Miksi edes asut suomessa jos et tykkää talvesta, muuttaisit etelään!! Että näin...