Mitä asioita et vain kertakaikkiaan ymmärrä?
Itellä tulee heti ekana mieleen se, kun jotkut eivät syö aamupalaa, miksi?!
Kommentit (1701)
Se kun ihmiset suuttuvat trans- ja muunsukupuolisten ihmisten olemassaolosta ja näkymisestä mediassa tai ylipäätään missään. Ei ole keltään muulta pois.
Minä en vain ymmärrä miten ihmiset voivat väittää olevansa uskovaisia. Yksikään kymmenestä käskystä ei ole noudattamisen arvoista. Ihminen kun on syntinen niin kaikkia syntejä saa tehdä, rukoilemalla kuvittelevat saavansa anteeksi. Kehuvat ja ylistävät Jeesusta mutta eivät tee mitään ollakseen hänen veroisiaan. Lähimmäisen rakkaudesta puhuvat mutta hylkäävät silmää räpäyttämättä omat lapsensa tai käyttävät hyväkseen pieniä viattomia lapsia. Kaksinaamainen elämä täynnä epäeettistä pahantahtoista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi vähiten haitallinen päihde on suomessa laitonta? Eihän siinä ole mitään järkeä tai logiikkaa.
Olen juuri viime viikkoina vieraillut suljetulla psykiatrisella osastolla. Siellä ei ollut yhtään juoppoa. Sen sijaan kannabispsykoosin kautta sinne oli päätynyt monta nuorta miestä.
Kertakäytöllä pilvi on vaaraton, kun känni voi jopa tap paa. Mutta pitkällä tähtäimellä iso osa ihmisistä ei kestä säännöllistä polttamista. Olen ihan tavallinen täti mutta jopa minä tunnen tai tiedän monta ihmistä, jotka ovat seonneet pilvestä.
Ja porttiteoria toimii nykyään niin, että kannabiksen takia ylikierroksille menneitä aivoja on pakko alkaa rauhoittaa esimerkiksi bentsoilla tai subulla.
Mistä ihmeestä sinä puhut?
Miten sinä tiedät usean ihmisen päihde - ja lääkehistorian? Tai muutkaan lähtötekijät.
Ja tuo porttiteoria on kyllä todella kierroksilla olevien aivojen tuotetta eli hölynpölyä, suoraan suoneen.
Emme tarvitse kokemusasiantuntijoita, meillä on tiede ja tilastot.
Olette molemmat juntteja. Toinen on kannabisvastainen öyhöttäjä ja toinen "tiede ja tilasto" urvelo joka valitsee tieteen ja tilastoinnin sen mukaan mikä itselle sopii. Tosiasia on se, että pilven polttelijan tunnistaa sekunnissa, diagnoosi on aina oikea ja vahvistuksen saa kun pössyttelijä avaa suunsa. Yksikään diagnoosiin johtavista tekijöistä ei ole eduksi kenelläkään, mutta jos joku vapaaehtoisesti haluaa olla tunnistettavissa kuin Downin oireyhtymästä kärsivä niin siitä vaan, kunhan ei laillisteta.
Vierailija kirjoitti:
Se kun ihmiset suuttuvat trans- ja muunsukupuolisten ihmisten olemassaolosta ja näkymisestä mediassa tai ylipäätään missään. Ei ole keltään muulta pois.
Mä taas en ymmärrä, miten voi olla niin vaikea tajuta, että kun trans- ja muunsukupuoliset määrittelevät sukupuolen käsitteen uudelleen, niin se koskee kaikkia. Osaa ei toki kiinnosta, ja hyvä heille.
Mut siis ihmiset, joiden oma maailma romahtaa väärästä pronominista tulee selittämään mulle, että olen ymmärtänyt seksuaalisuuteni ja sukupuoleni ihan väärin, ja ihmettelevät, kun en kiittäen ja ylistäen ota tätä heidän "tietoaan" vastaan?
Ihmetyttää kokoomuksen kannatus tuo 23% .Mikään ei tule muuttumaan Sama linja pyörii, piiri pyörii.Ajatushautumo ottaisi leikkuriin kodinhoidontuen ,tämä niin kokomuslaista.Kaikki äidit töihin ilman lomia.Pieni lapsi kärsii siitä,ja lapenteko aikeet kutistuu.
Vierailija kirjoitti:
OnkoIkäMielipidekysymys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi tajuta, miks ihmiset näkee vaivaa asioista jotka ei koske itseä. Hyvänä esimerkkinä translaki. Miten se on keneltäkään pois?
Ongelma on, että tehdään tieteellisesti määritellystä ja mitattavissa olevasta määreestä mielipidekysymys.
Erittäin kärjistetysti se on sama, kuin jotkut vain päättäisivät, että kolme onkin kuusi...tai vaikka neljä, jos niin haluavat. Vie käytännössä pohjan koko tieteelliseltä lähestymiseltä.
Kai olet tutustunut sukupuolen biologisen määrittelyn (esim kromosomit) ympärillä viime vuosina tehtyyn tieteelliseen tutkimukseen? Kommenttisi perusteella vaikuttaa siltä että et ole.
Lisääntymisbiologinen sukupuoli määritellään sen perusteella, onko yksilö kehittynyt tuottamaan suuria vai pieniä sukusoluja. Mitään uusia sukusoluja ei ole löydetty, eikä myöskään mitään muita nisäkkäiden lisääntymisrooleja kuin siittäjä tai synnyttäjä. Sellaista ihmistä ei ole vielä koskaan syntynyt, joka olisi elämänsä aikana kyennyt sekä siittämään että synnyttämään.
Jos tarkoitat "viimeaikaisella tieteellisellä tutkimuksella" Judith Butlerin filosofointia sukupuolen performatiivisuudesta, niin se ei ole luonnontieteellistä tutkimusta. Se nojaa tieteenfilosofiaan, joka lähtökohtaisesti kyseenalaistaa objektiivisen totuuden olemassaolon.
Yllättävän harva ihminen tuntuu tajuavan, että jos lähtee siitä, että objektiivista todellisuutta ei ole, niin se koskee myös niitä asioita, joita itse haluaisi markkinoida objektiivisina faktoina (esim. "muunsukupuolisuus on mieheyteen ja naiseuteen rinnastuva biologinen sukupuoli"). Tätä en oikein ymmärrä, että miten sen tajuaminen voi olla niin vaikeaa.
Ihmetyttää alle 25 neliön asunnot
Suomenkielessä ei ole pronomineja.
Vierailija kirjoitti:
pahuutta
Suomessa pahuus on yleisesti pätevyyttä. Esim. kiusaajalla on vapaat kädet ja työn saanti on käytännössä mahdoton, eläimen hommia voi olla tarjolla
Vierailija kirjoitti:
Minä en vain ymmärrä miten ihmiset voivat väittää olevansa uskovaisia. Yksikään kymmenestä käskystä ei ole noudattamisen arvoista. Ihminen kun on syntinen niin kaikkia syntejä saa tehdä, rukoilemalla kuvittelevat saavansa anteeksi. Kehuvat ja ylistävät Jeesusta mutta eivät tee mitään ollakseen hänen veroisiaan. Lähimmäisen rakkaudesta puhuvat mutta hylkäävät silmää räpäyttämättä omat lapsensa tai käyttävät hyväkseen pieniä viattomia lapsia. Kaksinaamainen elämä täynnä epäeettistä pahantahtoista toimintaa.
itse taas en ymmärrä tällaista ristiriitaista ajattelua, että kristinuskon moraali on mukamas turhaa ja mikään synniksi kutsuttu ei oikeasti ole pahaa, mutta silti annetaan ymmärtää että kristillisen moraalin vastainen käytös on myös omasta mielestä paheksuttavaa.
Sitä, miten jonkun sukupuolenkorjaus on keneltäkään muulta pois.
En ymmärrä miksi evoluutiossa pedofiliaa esiintyy.
Olen joskus lukenut artikkelin (en muista lähdettä), että homoseksuaalisuudella on ollut aikoinaan tärkeä merkitys yhteisöissä mm. lasten opettajina ja hoitajina.
Vierailija kirjoitti:
Suomenkielessä ei ole pronomineja.
Älä nyt herrean jestas saata itseäsi naurunalaiseksi, vaikka jo kommentoimalla nettikeskusteluun sen teekin. Pronomineja suomen kielessä on runsaasti. Niissä vain ei ole kieliopillista sukupuolta kuten esim. englannissa tai ranskassa.
Itse en ymmärrä miksi pitää ottaa kantaa keskusteluun jos ei ole valmis ottamaan asiosta selvää tai muuttamaan mielipidettään.
En ymmärrä, että miksi aika hidastuu kappaleen näkökulmasta, kun sen nopeus suurenee. Tyyppiesimerkkinä käytetään sitä, kun kappale lähestyy valonnopeutta ja saavuttaa kaukana maapallosta olevan kohteen avaruudessa (esim. vaikka 100 valovuoden päässä olevan kohteen). Kappaleen näkökulmasta aikaa on kulunut vähän, mutta ulkopuolisen tarkkailijan näkökulmasta paljon. En ole kyennyt ymmärtämään, että miksi näin käy.
Vierailija kirjoitti:
Jos yritykset tekevät huipputilosta, miksi ei voida nostaa palkkoja? Miksi yhtiöt maksavat mielellään osakkenomistajille muttei henkilökunnalle, jotta saataisiin tyytyväisiä työntekijöitä? Miksi korot ovat suurimmillaan niillä joilla menee huonoiten eikä niillä, joilla menee hyvin? Miksi rikkaat valittavat veroja kun heillä on varaa maksaa menettämättä elintasoa? Kuinka Persuksilla ja Kokkareilla on kannatusta? Mitä SDP nykyään edustaa?
Minä ihmettelisin suuresti jos yritykset maksaisivat yhtään enemmän palkkaa kuin kokevat tarvitsevan henkilökuntansa pitämiseksi ja heidän työmotivaationsa ylläpitämiseksi. Ihmettelisin myös yritystä joka ei maksaisi osinkoa niin paljon kuin kynnelle kykenee. Sekin olisi ihmeellistä että lainan riski ei näkyisi koroissa. Todella kummeksuisin jos joku olisi rikastunut ilman että katsoisi rahojensa perään (pois lukien perijät). Ihmettelen miksi joku ei ole ymmärtänyt politiikan opportunismia.
Ja mulle hankalin asia ymmärtää ikinä on paitsio!! En tajua sitä mitenkään, selittää sen mulle kuka hyvänsä ja miten tahansa 😅. Mutta tarkoittanee sitä, että oon ilmeisesti aika onnekas, jos tuo on ylitsepääsemättömin mun ymmärrykselleni 😊
Vierailija kirjoitti:
Miks veemäinen nainen saa helpommin miehiä kun muita huomioiva?
Miehillä on joku mean mommy-kompleksi
Jos vaan lepää niin tuntuu, että koko viikonloppu meni ihan hukkaan, ulkoilu tai harrastukset ei sinänsä kiinnosta (paitsi jos se ulkoilu on kesällä hienolla kelillä pussikaljoittelua) moni yksinkertainenkin ruoka on ihan mieletöntä herkkua kun tulee känninälkä ja silloin voi nauttia sydämensä kyllyydestä ihan muutamalla eurolla. Kännissä on kivaa ja sitä voi sitten lepäillä ja potea krapulansa pois viikolla töiden jälkeen ja taas on pelikunnossa viikonloppua varten.