Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asioita et vain kertakaikkiaan ymmärrä?

Vierailija
23.01.2023 |

Itellä tulee heti ekana mieleen se, kun jotkut eivät syö aamupalaa, miksi?!

Kommentit (1701)

Vierailija
101/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä monia asioita nykymaailmassa, yksi niistä on loputon vouhotus sukupuoliasioista. En vaan ymmärrä, miten yhtäkkiä eletään maailmassa, jossa miehet voi olla raskaana, naiset taas on kohdullisia olentoja, ja voit halutessasi identifioida itsesi muunsukupuoliseksi merihevoseksi, jos siltä tuntuu. En myöskään ikinä tule ymmärtämään, kuinka koko muun maailman pitäisi alistua tietyn ihmisryhmän  agendaan. Kai se johtuu siitä, kun uskon tasa-arvoon, enkä diktatuuriin. 

Vierailija
102/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten lentokone pysyy ilmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että joku pohtii omaa sukupuoltaan? En ole itse koskaan miettinyt, olenko mies vai nainen - minä olen vain minä. Mitä merkitystä sillä on, mitä jalkovälissäni on?

Enkä ymmärrä, miksi se sukupuoli pitäisi muuttaa. Mehän voimme pukeutua ja käyttäyty siten kuin haluamme. Naiset voivat olla miesmäisiä, ja miehet naismaisia. Miksi tämä valinnanvapaus ei riitä?

Vierailija
104/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi jotkut ihmiset vetävät kaikesta hernettä nenään. Miten joku jaksaa pahoittaa mielensä toisten ihmisten mielipiteistä.

Vierailija
105/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktok-videot ilmiönä, joissa pidetään 'story timeja' siitä miten vaikeaa juuri kyseisellä ihmisellä on elämässään. Yllättävän monen on joka käänteessä saatava tuoda esille omia vastoinkäymisiään mahdollisimman dramaattisesti ja valittaa 'kuinka itsellä on asiat niin paljon huonommin kuin kellään muulla' (vaikka yleensä tosiasiassa ne, joilla asiat hyvin huonosti ovat, eivät niitä Tiktokkeja pysty edes tehtailemaan). 

Vierailija
106/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt miten vesitorni toimii.

Vierailija
107/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi tajuta, miks ihmiset näkee vaivaa asioista jotka ei koske itseä. Hyvänä esimerkkinä translaki. Miten se on keneltäkään pois?

Ongelma on, että tehdään tieteellisesti määritellystä ja mitattavissa olevasta määreestä mielipidekysymys. 

Erittäin kärjistetysti se on sama, kuin jotkut vain päättäisivät, että kolme onkin kuusi...tai vaikka neljä, jos niin haluavat. Vie käytännössä pohjan koko tieteelliseltä lähestymiseltä.

Minä en ymmärrä suomen lainsäädännön 'paljousalennuksia'. Täysin käsittämätöntä.

Vierailija
108/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen, miten Titanicilla pidettiin yhteyttä morsettamalla. Siis miten se tekiikka oikein toimi siihen aikaan! Tosin eipä nykypäivän älypuhelimen toimintaa ole yhtään sen helpompi hahmottaa. 🙈

Vierailija
109/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä aloitusten määrää tyyliin miksi sinä teet niin, miksi et tee näin, miksi miksi perustele.

Vierailija
110/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OnkoIkäMielipidekysymys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi tajuta, miks ihmiset näkee vaivaa asioista jotka ei koske itseä. Hyvänä esimerkkinä translaki. Miten se on keneltäkään pois?

Ongelma on, että tehdään tieteellisesti määritellystä ja mitattavissa olevasta määreestä mielipidekysymys. 

Erittäin kärjistetysti se on sama, kuin jotkut vain päättäisivät, että kolme onkin kuusi...tai vaikka neljä, jos niin haluavat. Vie käytännössä pohjan koko tieteelliseltä lähestymiseltä.

Kai olet tutustunut sukupuolen biologisen määrittelyn (esim kromosomit) ympärillä viime vuosina tehtyyn tieteelliseen tutkimukseen? Kommenttisi perusteella vaikuttaa siltä että et ole.

Vierailija
111/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiehdotuksen siältö antaa jälleen kerran pienelle vähemmistölle valtavat etuoikeudet. Sitä lajia on jo ihan tarpeeksi, etten sanoisi liikaa.

Vierailija
112/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset luo itselleen ylemmyyden tunnetta toisia kohtaan esim. työnsä kautta kuten vaikka poliisit, vartijat, lääkärit, sairaanhoitajat, erilaiset virkailijat. Sellasesta tulee paska olo itsellekin pidemmän päälle. Joku voi saada kyytyksestä hetkelliset kiksit, mutta pidemmän päälle paska vaan kerääntyy. Ihmisten kohtaaminen ihmisinä oli asema mikä tahansa tuo hyvää oloa myös itselle. En ymmärrä, miksi niin monella on silmät ummessa tämän suhteen vuosikausia, ehkä koko työuran/elämän ajan. Oltaisiin inhimillisiä ihmisiä toisillemme asemasta/virasta riippumatta.

Vierailija
113/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä, että naisen vartalo ei kuulu naiselle itselleen. Enkä sitä, että nainen ei saa itse määrätä kuka hänen vartaloonsa koskee, milloin koskee ja millä tavalla.

Vierailija
114/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OnkoIkäMielipidekysymys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olet tutustunut sukupuolen biologisen määrittelyn (esim kromosomit) ympärillä viime vuosina tehtyyn tieteelliseen tutkimukseen? Kommenttisi perusteella vaikuttaa siltä että et ole.

Tutkimukset ovat hyväksi, mutta piikittelyn halussasi missasit pääajatuksen.

Jos tieteenalojen määrittelemistä 'normeista' tehdään liian kevyesti puhtaasti mielipiteellä tai fiiliksellä valittavia asioita aina, kun joku ei tunne sopivansa juuri niin olemassa oleviin, niin ollaan aika huonolla tiellä.

Vierailija
115/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunpihojen muovittaminen. Kaikki tutkimus osoittaa sen olevan lasten terveydelle haitallista, kuinkakohan monta siittiötä niilläkin pojilla on aikuisena?

Vierailija
116/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, jos lasten turvallisuudesta ei välitetä, vaikka tietoa olisi. Sanotaan nyt vaikka että ihmiset lykkää 1-vuotiaan kasvot menosuuntaan -istuimeen autossa. "Niin, ois kai se hyvä olla se sms-istuin, mutta ku se tykkää katella eteenpäin". Ihan oikeasti, onko se sulle tärkeämpää kuin se, että kolarin sattuessa pienen lapsen riski kuolla tai loukkaantua vakavasti on 75% suurempi kasvot menosuuntaan istuessa?

Suututtaa näiden pienten lasten puolesta.

Ja nyt puhun nimenomaan siitä, jos jotain tosi erityistä syytä lapsen istumissuunnan kääntämiseen ei ole.

Vierailija
117/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulunpihojen muovittaminen. Kaikki tutkimus osoittaa sen olevan lasten terveydelle haitallista, kuinkakohan monta siittiötä niilläkin pojilla on aikuisena?

Tämä! Surettaa ihan hirveästi myös niiden pienten lasten puolesta, jotka menevät siihen päiväkotiin, josta vasta uutisoitiin kun oli tehnyt leikkipihan muovista ihan tekonurmesta ja tekopensaista lähtien.

Aivan järkyttävää, siellä kontataan ja niellään muovinmurusia ja kuinka paljon ne lapset siellä oikein sairastaa, kun ei saa ympäristöstä luonnon bakteereja?

Vierailija
118/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esko Puupponen kirjoitti:

Lakiehdotuksen siältö antaa jälleen kerran pienelle vähemmistölle valtavat etuoikeudet. Sitä lajia on jo ihan tarpeeksi, etten sanoisi liikaa.

Täyttä trendikästä höpsismiä!

Vierailija
119/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Malesia on lähes ainoa islamilainen maa, joka ei ole täysi kehitysmaa ja jossa saman uskonnon tulkinta ei pyrikään pelkkään alistamiseen ja (vääräuskoisten) vihaamiseen? Mikä tuon aiheuttaa, sitä en ymmärrä.

Vierailija
120/1701 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks veemäinen nainen saa helpommin miehiä kun muita huomioiva?

Draaman tuntu kiihoittaa monia miehiä. Tulee sellainen taistele- tai pakenereaktio. Monet sekoittavat sellaisen voimakkaan tunteen ihastukseen tai rakastumisen tunteeseen.

Tämän voi kyllä kääntää myös toisinpäin, eli juuri samasta syystä yleensä vähän kusipäiset ja itsekkyyteen taipuvaiset veijarit saavat helpommin naisia kuin kiltit ja muita huomioivat miehet. Täysin sama ilmiö.