Mitä asioita et vain kertakaikkiaan ymmärrä?
Itellä tulee heti ekana mieleen se, kun jotkut eivät syö aamupalaa, miksi?!
Kommentit (1701)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakanpolttoa en ymmärrä . Kallista , tuhoaa terveyden ja haisee sekä roskaa ja värjää hampaatkin .
Sama. En oo ikinä ymmärtäny miksi joku polttaa, se on todella vastemielistä kanssaihmisille.
Ja tuhoaa luonnon. Tumpeista päätyy mikromuovia vesistöihin. Tupakoitsijat eivät suostu ymmärtämään tätä.
Ilmansuuntia. Jos klo 12 aurinko on etelässä niin sehän muuttuu koko ajan vuodenaikojen mukaan.
En ymmärrä miksi Suomi ei voisi pitää taukoa muutaman vuoden euroviisuista. Taas tänä vuonna tarjolla täyttä shittiä. Paikan päältä sitten uutisoidaan, kuinka ollaan taas vahvoilla ja melkein koko eurooppa äänestää meitä:((
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että jotkut elää vaan väkisin tylsässä, ahdistavassa kohta 30v kestäneessä avioliitossa tavan vuoksi ja laiskuuttaan erota, vaikkei enää tunne mitään toista kohtaan ja vieläpä kaipaa jotakuta toista.
Hmmm. Minä ymmärrän oikein hyvin, että ihminen yrittää pitää lupauksistaan kiiinni. Pidän sitä itse asiassa arvostettavana ominaisuutena ihmisessä.
Ja ymmärrän, että joku haluaa välttää yksinäisyyttä loppuun asti.
Ps. Olen itse eronnut.
Vierailija kirjoitti:
Sitä miksi yhteiskunnan pitää pyöriä aamun/päivän aikaan pääsääntöisesti. On meitä yökyöpeleitäkin joilla elämä alkaa aukeamaan vasta klo 15 jälkeen. Raivostuttavaa kun puhelinajat yms on AINA aamulla tyyliin klo 8-9.
En vain tajua. Olen koko ikäni, yli 40 vuotta ollut samanlainen ja kärsinyt tästä aina kun en sovi muottiin.
Minä olen ihan normaalirytminen, eli en mielestäni erityisesti kumpaakaan, aamu- tai iltavirkku.
Mutta olen ihmetellyt kauan sitä, miten jotkin liikkeet pysyy pystyssä, kun ne on auki arkisin kello 9-17, lauantaisin 10-15 ja sunnuntaisin kiinni.
Itse olen töissä joka ikinen arkipäivä (paitsi nyt kun olen kipeän lapsen kanssa kotona) 8-16, ja työmatkoihin ja lapsen hakuun menee se tunti sekä aamulla että iltapäivällä. En todellakaan pääse kesken päivää lähtemään sitä varten, että kävisin jossain kaupassa.
Miksi lentomatkustamista paheksutaan mutta laivamatkustamista ei yhtään?
Itämerellä saa seilata ilman ilmastohuolehtijoiden paheksuntaa.
https://kaksplus.fi/raskaus/villi-raskaus-ja-vapaa-synnytys/
Villi raskaus eli äiti ei käytä neuvolan palveluita ja kotona jopa yksin tapahtuva synnytys. Ilman kipulääkkeitä, koska se on kuulemma niin luonnollista. Tässäkin jutussa pariskunta menetti lapsensa tuollaisen villin raskauden jälkeen, kun tämä oli sairas ja syntyi liian aikaisin. Silti jatkavat samaa touhua. En ymmärrä miksi pitäisi toimia kuin jossain kehitysmaassa missä naiset joutuvat elämään ilman raskausajan seurantaa ja synnyttämään jossain majassa.
Insinöörejä, joilla ei ole (henkilökohtaisia) patentteja. Mitä järkeä on sitten olla insinööri? Että palkka vaan juoksee.
Vierailija kirjoitti:
https://kaksplus.fi/raskaus/villi-raskaus-ja-vapaa-synnytys/
Villi raskaus eli äiti ei käytä neuvolan palveluita ja kotona jopa yksin tapahtuva synnytys. Ilman kipulääkkeitä, koska se on kuulemma niin luonnollista. Tässäkin jutussa pariskunta menetti lapsensa tuollaisen villin raskauden jälkeen, kun tämä oli sairas ja syntyi liian aikaisin. Silti jatkavat samaa touhua. En ymmärrä miksi pitäisi toimia kuin jossain kehitysmaassa missä naiset joutuvat elämään ilman raskausajan seurantaa ja synnyttämään jossain majassa.
Tämä sama äityli on löytänyt nyt kristinuskon. Mietin mistä nimi oli tuttu, oli Ylellä tänään hänestä juttu.
https://yle.fi/a/74-20014254
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että jotkut elää vaan väkisin tylsässä, ahdistavassa kohta 30v kestäneessä avioliitossa tavan vuoksi ja laiskuuttaan erota, vaikkei enää tunne mitään toista kohtaan ja vieläpä kaipaa jotakuta toista.
Tylsyys tulee kaikille ennemmin tai myöhemmin. Eihän ne väkisin elä, älä luulekkaan, vaan olet tullut huijatuksi. Ei kannata alkaa kolmanneksi pyöräksi ollenkaan.
Antakaapa tulla kirjoitti:
Mitä naiset kuvittelee saavuttavansa sillä, että miestä pitää muuttaa?
Kuteet pitää vaihtaa, kaverit pitää vaihtaa, auto pitää vaihtaa, duuni pitää vaihtaa.
Kyllä te tiedätte.
Mulla on tähän sanottavani, mutta haluaisin ensin kuulla perusteluiden yritykset.
Monet miehet tekevät näissä tilanteissa ainoan järkevän teon: vaihtavat naisen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmansuuntia. Jos klo 12 aurinko on etelässä niin sehän muuttuu koko ajan vuodenaikojen mukaan.
Tietysti Auringon suunta klo 12 aikaan muuttuu hieman vuodenaikojen mukaan, koska Maan rata ei ole ympyrä vaan ellipsi.
Mutta eksymistapauksessa kannattaa uskoa, että Aurinko on puolelta päivin etelässä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa ihmisen äänestämään perussuomalaisia tai oikeistoa ylipäätään.
Sama, mikä saa ihmisen äänestämään vasemmistoa, ja kannattamaan virkamiesdiktatuuria, samoin hyväksymään julkishallintoon ylisuuret palkankorotukset ja ylisuuren julkisen sektorin, byrokratian ja veroasteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsyys tulee kaikille ennemmin tai myöhemmin. Eihän ne väkisin elä, älä luulekkaan, vaan olet tullut huijatuksi. Ei kannata alkaa kolmanneksi pyöräksi ollenkaan.
Mistä hitosta sä tyhj...pää tän lauseen revit. Keksit ihan omasta päästä (siitä tyhjästä) kubitteellisen tarinan mitä tuon kirjoitukseni taustalla voisi olla.
Kuvittelit muuten täysin väärin.
Ja mitä ihmettä varten te kommentoitte ja vastaväitätte tänne yhtään mitään. Tämähän on mielipideketju siitä mitä kukakin ei "oikeasti ymmärrä".
Sitä, miksi Suomessa tiedotetaan avoimesti mediassa lähes kaikki (ei ihan kaikkea, mutta paljon ) esim puolustusvoimien hankinnoista, sotakaluston sijainnista ym ym sellaisesta mikä minun mielestä ei kuulu julkisuuteen. Esim ihan kaikki millä aseilla tuemme Ukrainaa ja miten paljon sinne rahaa lapioimme jne. Hyvin seikkaperäiset keskustelut puolustusvoimien toiminnasta, näytetään kuvia kalustosta jne. Jopa tarkkoja tietoja siitä missä meillä on varmuusvarastoja ym ym.
Nämä kaikki tiedothan on sitten minuutissa naapurivallan tiedossa.
Esim Norja on hyvä merkki iitä että he piävät nämä asiat omana tietonaan eikä niitä käsitellä tässä mittakaavassa mediassa kuin meillä.
Doteuudistusta ja näitä "hyvinvointialueita". Sinällään jo ihan hassu nimike 😱.
Ennen oli kunnat, kunnanjohtaja, hallintojohtaja ja heillä oma virkamieskoneisto. Nyt näiden em lisäksi tuli hyvinvointialue, sen hemmetin kallispalkkainen johtaja ja sen täysin vastaava iso organisaatio erilaisine toimialapäälliköineen (tai johtajineen).
Nyt on johtajaa ja hallintohimmeliä lähes tuplasti entiseen verrattuna.
Laskutetaan ristiin rastiin toisia..... joka tietysti vaatii taloushallinnossa enemmän resursseja molemmilla osapuolilla.
Tähän kombinaatioon kun lisätään vielä julkishallinnon palveluntuottaja ns Inhouse yhtiö jonka nuo kunnat ja hv alue omistaa, joka tuottaa esim siivous, ruoka ja kiinteistönhoitopalveluita. Sielä on vastaava oma organisaatio johtajineen, päälliköineen ja valtavine tukitiimeineen.
Niin johan on saatu aikaan julkisin rahoinpyöritettävä kuluerä. Eikö soteuudistuksen pitänyt karsia hallintohimmeliä ja kuluja.
En pysty ymmärtämään. Minusta tämä vain lisäsi ainakin tuon hv alueen verran, eli 1/3 lisää hallintohimmeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi vähiten haitallinen päihde on suomessa laitonta? Eihän siinä ole mitään järkeä tai logiikkaa.
Olen juuri viime viikkoina vieraillut suljetulla psykiatrisella osastolla. Siellä ei ollut yhtään juoppoa. Sen sijaan kannabispsykoosin kautta sinne oli päätynyt monta nuorta miestä.
Kertakäytöllä pilvi on vaaraton, kun känni voi jopa tap paa. Mutta pitkällä tähtäimellä iso osa ihmisistä ei kestä säännöllistä polttamista. Olen ihan tavallinen täti mutta jopa minä tunnen tai tiedän monta ihmistä, jotka ovat seonneet pilvestä.
Ja porttiteoria toimii nykyään niin, että kannabiksen takia ylikierroksille menneitä aivoja on pakko alkaa rauhoittaa esimerkiksi bentsoilla tai subulla.
Kysyitkö kaikilta potilailta että minkä takia ne on sinne päätyneet vai mistä tiedät niiden diagnoosit?
Onko sinusta jotenkin yllättävää, että siinä yhteisessä tilassa tuntikausia istuskellessa ihmiset juttelevat? Myös omaisilla on usein suorastaan tarve jakaa kokemuksiaan kohtalotovereiden kanssa.
Miksi ihmeessä mielisairaalassa pitäisi olla juoppoja?
Vastasin väitteeseen, että kannabis on vaarattomin päihde. Se ei ole ainakaan mielenterveydelle. Alkoholin aiheuttama delirium on harvinainen verrattuna kannabispsykoosiin. Siksi osastolla on pilvenpolttajia, ei juoppoja.
Valehtelija koska alkoholia aiheuttaa 4000 psykoosia vuosittain. Pelkän kannabiksen laukaisemia psykooseja ei edes löydy joka vuosi suomessa.
No ei kyllä ikinä ole aamulla ollut nälkä joten kuvottaa ajatuskin mättämisestä. Nukun yöllä joten ei tee nälkäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi vähiten haitallinen päihde on suomessa laitonta? Eihän siinä ole mitään järkeä tai logiikkaa.
Olen juuri viime viikkoina vieraillut suljetulla psykiatrisella osastolla. Siellä ei ollut yhtään juoppoa. Sen sijaan kannabispsykoosin kautta sinne oli päätynyt monta nuorta miestä.
Kertakäytöllä pilvi on vaaraton, kun känni voi jopa tap paa. Mutta pitkällä tähtäimellä iso osa ihmisistä ei kestä säännöllistä polttamista. Olen ihan tavallinen täti mutta jopa minä tunnen tai tiedän monta ihmistä, jotka ovat seonneet pilvestä.
Ja porttiteoria toimii nykyään niin, että kannabiksen takia ylikierroksille menneitä aivoja on pakko alkaa rauhoittaa esimerkiksi bentsoilla tai subulla.
Kysyitkö kaikilta potilailta että minkä takia ne on sinne päätyneet vai mistä tiedät niiden diagnoosit?
Onko sinusta jotenkin yllättävää, että siinä yhteisessä tilassa tuntikausia istuskellessa ihmiset juttelevat? Myös omaisilla on usein suorastaan tarve jakaa kokemuksiaan kohtalotovereiden kanssa.
Miksi ihmeessä mielisairaalassa pitäisi olla juoppoja?
Vastasin väitteeseen, että kannabis on vaarattomin päihde. Se ei ole ainakaan mielenterveydelle. Alkoholin aiheuttama delirium on harvinainen verrattuna kannabispsykoosiin. Siksi osastolla on pilvenpolttajia, ei juoppoja.
Valehtelija koska alkoholia aiheuttaa 4000 psykoosia vuosittain. Pelkän kannabiksen laukaisemia psykooseja ei edes löydy joka vuosi suomessa.
Typerä pössyttelijä taas vinkuu.
Sama. En oo ikinä ymmärtäny miksi joku polttaa, se on todella vastemielistä kanssaihmisille.