Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asioita et vain kertakaikkiaan ymmärrä?

Vierailija
23.01.2023 |

Itellä tulee heti ekana mieleen se, kun jotkut eivät syö aamupalaa, miksi?!

Kommentit (1701)

Vierailija
41/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä peiliselfieitä. Enkä sitä, miks someen pistetään itsestä perseposeerauskuvia. Tai miks itsestä otetaan duck lip -kuvia someen.

Vierailija
42/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä peiliselfieitä. Enkä sitä, miks someen pistetään itsestä perseposeerauskuvia. Tai miks itsestä otetaan duck lip -kuvia someen.

Naiset tekee sitä itseään varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi vähiten haitallinen päihde on suomessa laitonta? Eihän siinä ole mitään järkeä tai logiikkaa.

Olen juuri viime viikkoina vieraillut suljetulla psykiatrisella osastolla. Siellä ei ollut yhtään juoppoa. Sen sijaan kannabispsykoosin kautta sinne oli päätynyt monta nuorta miestä.

Kertakäytöllä pilvi on vaaraton, kun känni voi jopa tap paa. Mutta pitkällä tähtäimellä iso osa ihmisistä ei kestä säännöllistä polttamista. Olen ihan tavallinen täti mutta jopa minä tunnen tai tiedän monta ihmistä, jotka ovat seonneet pilvestä.

Ja porttiteoria toimii nykyään niin, että kannabiksen takia ylikierroksille menneitä aivoja on pakko alkaa rauhoittaa esimerkiksi bentsoilla tai subulla.

Kysyitkö kaikilta potilailta että minkä takia ne on sinne päätyneet vai mistä tiedät niiden diagnoosit?

Onko sinusta jotenkin yllättävää, että siinä yhteisessä tilassa tuntikausia istuskellessa ihmiset juttelevat? Myös omaisilla on usein suorastaan tarve jakaa kokemuksiaan kohtalotovereiden kanssa.

Miksi ihmeessä mielisairaalassa pitäisi olla juoppoja?

Vastasin väitteeseen, että kannabis on vaarattomin päihde. Se ei ole ainakaan mielenterveydelle. Alkoholin aiheuttama delirium on harvinainen verrattuna kannabispsykoosiin. Siksi osastolla on pilvenpolttajia, ei juoppoja.

Vierailija
44/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa on ihme, että niin monet syövät aamulla, koska silloin on nälkähormoni greliinin taso alimmillaan. Minulla ei ole heti aamulla nälkä enkä usko väkisin syömiseen. Syön yleensä aikaisintaan parin tunnin päästä heräämisestä.

Ihmiset ovat erilaisia, enkä itse keksi juuri mitään, mitä ihmettelisin muissa, ellei oteta lukuun väkivaltaisissa suhteissa olemista, lasten ja eläinten rääkkäämistä ynnä muuta itsestään selvää.

Aamulla kuuluisi olla nälkä. Hormonisi ovat sekaisin.

Tämä on kyllä ihan väestötason löydös, joka pätee kaikkiin terveisiin ihmisiin. Omia arvojani ei ole mitattu, mutta luulisin nälkä- ja kylläisyyshormonieni olevan ihan ok, koska olen normaalipainoinen.

Monella lihavallahan ei enää ole normaalia vaihtelua greliinin ja kylläisyyshormoni leptiinin tasoissa, joten he eivät tunnista sen enempää nälkää kuin kylläisyyttä.

Vierailija
45/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten Suomi on mennyt tällaiseen alennustilaan.

Pisa tulokset, katuväkivalta, sairaanhoito:aikoja kuukausien päähän,

Päivähoito, vanhustenhoito, maataan mieluummin sohvalla kuin mennään töihin (joo ei tartte selittää,

et pitääkö sillä palkalla elää, olisit kouluttautunut) nuorten mt ongelmat.

Vierailija
46/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntymistä tällaisena aikana jolloin pulaa on ihan kaikesta muusta kuin ihmisistä.

Vierailija
47/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaunokirjoituksen opetus lopetettiin kouluissa. Uusi tulevaisuuden ammatti on kaunokirjoituksen tulkitsija.

Vierailija
48/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä syönyt aamupalaa. Aamupalan näkeminenkin tekee vähän pahoinvoivaksi.

Vierailija
49/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä ikinä miten naisesta voi tulla rajaton anoppi ja pojasta mammanpoika / peräkamarinpoika.

Päästäkää lapsistanne irti. Kiinni pitämällä pilaatte monen ihmisen elämän.

Vierailija
50/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkahuulet, silikonitissit... Ei mikään ongelma jos niihin on aihetta mutta jos vetää överiksi..

Vierailija
51/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä jotka nauttii lasten kanssa puuhastelusta ja lasten seurasta. En ymmärrä mistä siinä voisi nauttia. Ihan älyttömän tylsää.

Vierailija
52/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ainuttakaan vasemmistolaista ajatusta. Niillä ei ole minkäänlaisia liittymäkohtia havainnoitavaan todellisuuteen.

Vierailija
53/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väsyttää, miksi ei vain mene nukkumaan vaan jää pilkkimään sohvalle vaikka koko leffan ajaksi

Vierailija
54/1701 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä miksi yhteiskunnan pitää pyöriä aamun/päivän aikaan pääsääntöisesti. On meitä yökyöpeleitäkin joilla elämä alkaa aukeamaan vasta klo 15 jälkeen. Raivostuttavaa kun puhelinajat yms on AINA aamulla tyyliin klo 8-9.

En vain tajua. Olen koko ikäni, yli 40 vuotta ollut samanlainen ja kärsinyt tästä aina kun en sovi muottiin.

Vierailija
55/1701 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä miksi yhteiskunnan pitää pyöriä aamun/päivän aikaan pääsääntöisesti. On meitä yökyöpeleitäkin joilla elämä alkaa aukeamaan vasta klo 15 jälkeen. Raivostuttavaa kun puhelinajat yms on AINA aamulla tyyliin klo 8-9.

En vain tajua. Olen koko ikäni, yli 40 vuotta ollut samanlainen ja kärsinyt tästä aina kun en sovi muottiin.

Minäkin kärsin tästä aamupainotteisesta unirytmistä ihan kamalasti. Iltaisin ei tahdo uni tulla ja jos tulee, nukun huonosti ja heräilen jatkuvasti. Jos taas menen nukkumaan, kun minua oikeasti nukuttaa, eli 24-2 välillä, nukahdan yleensä todella helposti. Sillä ei ole nukahtamiseeni oikeastaan merkitystä, olenko herännyt kuudelta aamulla vai kello yksi päivällä. Kärsin tästä vaivasta jo silloin, kun olin pieni. Oli ihan kamalaa mennä kouluun aamulla, kun ensin olin pyörinyt yön sängyssä mennessäni itselleni aivan liian aikaisin nukkumaan. Olen koko ikäni kuullut niitä "menisit aikaisemmin nukkumaan" -neuvoja, mutta kun se ei toimi niin. Siitä nukkumaan menemisestä ei ole mitään iloa, jos ei nukahda. Olen pahimmillani mennyt samoilla silmillä kouluun/töihin, kun on pitänyt mennä aikaisin nukkumaan. Tämä on fyysisesti todella raskasta ja on vaikuttanut pysyvästi mielenterveyteeni. Olen uupunut.

Vierailija
56/1701 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä ei syö aamupalaa siksi, että heillä ei luontaisesti ole aamulla nälkä. Minä taas olen jättänyt aamupalan pois siksi, että olen ollut jo pari vuotta pätkäpaastolla, joka tarkoittaa että syön kaikki päivän ruoat 6 tunnin syömisikkunan sisällä (lounas ja illallinen) ja loppu 18 tuntia on paastoikkunaa.

? Syömisikkuna ja paastoikkuna :-)

Jo on joku taas keksiny hienoja uusia ilmaisuja "ajalle".

Kas kun ei tekstissä lukenut vielä

"Tässä kontekstissa" tai "tämän viitekehyksen sisällä".

Vierailija
57/1701 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tekee sitä itseään varten.

No ei todellakaan tee, vaan nimenomaan esitelläkseen itseään muille.

Vierailija
58/1701 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että jotkut elää vaan väkisin tylsässä, ahdistavassa kohta 30v kestäneessä avioliitossa tavan vuoksi ja laiskuuttaan erota, vaikkei enää tunne mitään toista kohtaan ja vieläpä kaipaa jotakuta toista.

Vierailija
59/1701 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että jotkut vaan ottaa itselleen oikeuden tiuskia ja olla ilkeitä muille, esim töissä ja harrastuksissa, jossa pitäisi osata käyttäytyä ja hillitä itsensä.

Joiltain se ei vaan onnistu.

Ja miten yleistä onkaan että näiden tiuskijoiden annetaan käyttäytyä tällä tavalla koska kukaan ei viitsi tai uskalla puuttua koska joutuuvat itse ilkeilijän kohteeksi.

Ja homma vaan jatkuu ja yleensä pahenee koska tiuskija toisille ilkeä ihminen kokee käytöksensä oikeutetuksi kun kukaan ei palauta häntä maanpinnalle.

30 v työuraa takana ja edelleen törmään tähän samaan ilmiöön.

Vierailija
60/1701 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen suosiota.