Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoinen laihduttaja, miten kestät nälkää?

Vierailija
23.01.2023 |

Vinkkejä otetaan vastaan. Treenaan kovaa ja monta kertaa viikossa, joten mikään vähähiilarinen ei todellakaan ole vaihtoehto.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis vähähiilarinen ei onnistu siksi, että treenaamisesta ei tule yhtään mitään. Kroppa vaan hapottuu heti ja esim salitulokset huononee. 

Kuulostaa valheelta. Maitohappo on tulosta oksidisaatiosta, jota tapahtuu aerobisessa liikunnassa (hengästyttävässä). Salilla tehdään anaerobista, jolloin maitohappoa ei synny. Teet jotain päin vittua.

Vierailija
22/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi normaalipainoinen laihduttaa ?

Painoindeksi 24, pitääkö odottaa että lihoaa ylipainon puolelle ennen kuin saa tehdä jotain painolleen? Sitä paitsi halun paremman kropan, paljon kivempi katsoa peilistä hoikkaa tai edes lihaksikasta kroppaa kuin sellaista missä on alavatsapömppö ja selluliittia reisissä. En kuulu niihin onnekkaisiin naisiin jotka saavat pelkällä treenillä hyvännäköisen kehon, minulla on jostain syystä paljon pinnallista rasvaa mikä peittää lihakset. 

T: Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se paino putoaa ihan itsestään, jos treenaat noin kovaa ja syöt suht. terveellisesti. Ei mun ainakaan tarvitse alkaa millekään erillisille laihdutuskuureille, että saan esim. joululoman seurauksena tulleet muutamat kilot pois. Korjaan vaan ruokavaliota terveellisemmäksi, edes herkuista ei tarvitse kokonaan luopua. Ajattelisin, että myös normaalipainoisten kannattaa suhtautua laihduttamiseen ennemminkin elämäntapamuutoksena, eli että syö tavalla, jota voisi noudattaa koko loppuelämän - ei siis lähtökohtaisesti ole tarvetta kärsiä nälästä. Kitukuureista ei ole mihinkään, varsinkaan jos treenaa paljon.

Vierailija
24/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäni hoikkana olleena jotenkin vain jätän sen nälän tunteen noteeraamatta. Maha saattaa kurnia kuin viimeistä päivää ja sitä rataa, mutta jos teen parhaillaan jotain mielenkiintoista, niin ei sitä vaan huvita mennä syömään ja mahan murina meneekin pian ohitse.

Niin, se murina johtuu siitä, että ohutsuoli puhdistaa itseään. Ihmisillä, joilla on suoli jatkuvasti täynnä ruokaa ei maha ikinä kurni mutta suolistosyöpä odottaa.

Vierailija
25/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut syytä miksei vähähiilarinen kelpaa.

Vähähiilarinen ei kelpaa yhdellekään naiselle laihdutukseen tai elämäntavaksi. Se johtuu ihan vaan kehojen hormonaalisista eroista. Siinä missä vhh voi toimia miehille, se on naisille varmin tapa saada hormonit, mukaan lukien kilpirauhanen, aivan sekaisin. Olet ihan varmasti mies siellä rummuttamassa vähähiilarista pelastuksena kaikille.

Vierailija
26/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkö kestän nälkää? Ihan hyvin, kiitos kysymästä. Aika usein itselläni "nälkä" on sitä, että oikeasti kaipaan vain leukaluille töitä eli jauhan purkkaa paljon.

Miten kestät yöllä mahan kurisemisen? Itselläni unen laatu on ihan surkea aina kun kiristää yhtään kaloreita. 

Vierailija
27/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron mihin en uskonut, mutta se olikin totta. Olin ylipainoinen ja aloitin 3v sitten kokeilemaan 16:8 syömistä. Eli 16h paastoa ja 8h syömistä terveellisesti tietenkin. Meinasin tulla hulluksi alussa just ton nälän takia.  Katoin youtubesta näitä ihan oikeita lääkäreiden juttuja jne. Niin kaikki nämä kertoi, että nälän tunne kestää noin 45-60min, ja se menee ohi. Nälkä vaihtelee tuon ajan  välillä aivan järjettömästi. Osa ihmisistä olisi valmis syömään, vaikka omakotitalon. Mutta se tunne kestää vain 45-60min ja menee ohi. Ja se toimi ja toimii. Kaikki myös kertoi, että se on ihmisen ajattelumaailmasta kiinni ja siitä mitä aivot käskee. Nyt pitää syödä, vaikka ei pidä syödä. Ja se kaikki on siitä, kun on tottunut syömään, kun tulee tunne syödä.

Kun ihmisen keho toimii kuin kello, niin alat syömään. Esim minä napostelin ennen yöllä, koska olin tottunut heräämään siihen, että nyt pitää saada leipä. Kun sitten heräsin yöllä, niin en hakenut sitä leipää. Meni jonkun aikaa, niin en enää herännyt yöllä sen takia. Kaikki on aivoista kiinni mihin on itse totuttanut. Kun sulle tulee se nälkä, niin laita huvikses ajastin päälle ja katso, niin se nälkäs kestää sen 45-60min. Se menee ohi.

Nyt olen 168cm pitkä ja painan 63kg. Syön normaalia ruokaa, mutta en pihistele.

Vierailija
28/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Nälkä on vain tunne, mikä kaiken lisäksi menee ohi vaikka ei söisikään. Ei se häiritse mua millään tavalla kunhan on jotain muuta tekemistä, siivoan vaikka tai lähden lenkille. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
29/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän olen opiskelustressin vuoksi lihonut neöisen kiloa, ja vaikka vieläkin olen normaalipainoinen, niin olo on tukala verrattuna aiempaan. Plus on hitusen helpompi vetää leukoja 62- kuin 66-kiloisena.

Joo sama, treeni on paljon helpompaa kun on muutama kilo vähemmän massaa. Tällä hetkellä saan itsekin vain yhden leuan täysin puhtaasti ilman mitään kuminauhoja tms apuja. 

Vierailija
30/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää jaksaa syödä paljon vähäkalorista ruokaa. Vatsa ei tiedä, onko se täynnä makkaraa vai esimerkiksi kasvissosekeittoa. Jälkimmäisessä ei ole juuri kaloreita, jos ei laittele öljyä ja kermaa. Kaksi lautasellista keittoa ja lautasellinen porkkana-kaalisalaattia, niin jo on maha täynnä.

Mikä järki tässä on? Samalla vaivalla voisi syödä vähän korkeakalorista ruokaa. Tai siis paljon vähemmällä vaivalla, koska siihen menee kaikin tavoin vähemmän aikaa ja resursseja. Itse olen paljon mieluummin syömättä kuin vedän sisääni paskaa, saati sitten että lappaisin sitä koko päivän.

Vierailija
31/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäni hoikkana olleena jotenkin vain jätän sen nälän tunteen noteeraamatta. Maha saattaa kurnia kuin viimeistä päivää ja sitä rataa, mutta jos teen parhaillaan jotain mielenkiintoista, niin ei sitä vaan huvita mennä syömään ja mahan murina meneekin pian ohitse.

Miten saat nukuttua ja miten pystyt keskittymään töihin/opiskeluihin?

Vierailija
32/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut syytä miksei vähähiilarinen kelpaa.

Vähähiilarinen ei kelpaa yhdellekään naiselle laihdutukseen tai elämäntavaksi. Se johtuu ihan vaan kehojen hormonaalisista eroista. Siinä missä vhh voi toimia miehille, se on naisille varmin tapa saada hormonit, mukaan lukien kilpirauhanen, aivan sekaisin. Olet ihan varmasti mies siellä rummuttamassa vähähiilarista pelastuksena kaikille.

Mä olen kyllä keski-ikäinen nainen ja tajuan vhh:n edut yhdistettynä paastoon. Paastoon.

Vierailija
33/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa laihaläskejä joilla rasvaa paljon 'normaalipainossa".

No kai mä sitten näytän laihaläskille. Treenaan kovaa mutta rasva ei asetu hyviin paikkoihin. Itselläni on pienet rinnat, alavatsapömppö ja iso perse, huonoin mahdollinen kroppamalli! En ole ikinä saanut näkyviä lihaksia. 

Vierailija
34/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeat tärpit:

kromi

kromi + berberiini

kaneli

sitruuna (myös sitruunan makuinen kivennäisvesi toimii)

Nämä kaikki vähentävät ruokahalua. Myös kahvi ja tee vievät nälkää.

Vierailija
35/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta dieetti on epäonnistunut, jos siinä joutuu kärsimään nälästä. Dieetti voi olla monella tapaa huono.

Nälän välttämiseen suosittelen jauhoista perunaa, irtotavarana myytävä puikulaperuna; se on kuin "rehuperuna," mutta siitä saa erinomaisen muhennoksen! Kuori, paloittele pieniksi kuutioiksi, keitä merisuolatussa vedessä pari minuuttia, valuta ja anna kypsyä hellan jälkilämmössä. Lisää kuohukermaa (suosittelen Valion Eilaa). Tai ehkä tykkäät bataatista, siitä minulla ei ole kokemusta, paitsi että bataattilaatikko (jouluruoka) on hyvää. Perunassa on monta hyvää puolta:

1) se ei aiheuta ruokaväsymystä (kuten esim. ruisleipä, sinakin jos sitä hotkii)

2) se ei taida happamoittaa elimistöä, kuten pasta (?)

3) se on halpaa

4) siihen ei kyllästy!

Vierailija
36/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäämällä kasviksia ruokavalioon niin, että ne täyttävät vatsaa fyysisesti. Huolehtimalla, että saan riittävästi hyvää rasvaa ja proteiinia ruokavaliosta. Huolehtimalla, että syödyt hiilarit ovat pääasiallisesti hitaita hiilareita niin, että verensokeri ei sahaa ihan hillittömästi. Katsomalla, että vaikka ruokavalioon mahtuukin erilaisia herkkuja, ne eivät tuo liika päivittäisistä kaloreista, koska ne pitävät kylläisyyttä huonosti.

Vierailija
37/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt just mulla on ero takana ja alkanut uusi ssri-lääkitys + korona päälle, nälän tunnetta ei ole ollenkaan.

Aiemmin olen syönyt kapseleita, jotka veden kera turpoaa vatsassa ja täten syö vähemmän.

Myös korsetin käyttö auttoi.

Mitä nuo kapselit oli, voiko ne aiheuttaa jotain vatsavaivoja?

Vierailija
38/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeä juttu on älä osta kotiin mitään herkkuja tai edes liian hyvänmakuista ruokaa!

En minä ainakaan pysty olemaan syömättä jos pöydässä höyryää vastapaistettua pizzaa. Mutta jos vaihtoehtona on sietää nälkää tai syödä kaurapuuroa niin se on paljon helpompaa.

Suklaalevyt ja sipsipussit kaapissa on sietämättömiä houkutuksia. Mutta jos niitä ei ole helposti saatavilla niin kiusaus on paljon helpompi välttää. Eli ei mitään keksejä, karkkeja, jätskiä tai mitään muutakaan kotona! Vain ja ainoastaan "tylsää ruokaa" ja vielä parempi jos on pelkästään sellaista ruokaa mikä on pakko valmistaa ennen syömistä.

Vierailija
39/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittäisin ennen kaikkea ruoan laatuun huomiota. Välipaloja, esim. rahka+hedelmä silloin, jos meinaa tulla nälkä aterioiden välissä. Kovaa treenatessa täytyy muistaa myös syödä paljon ja laadukasta ruokaa, että kropalla on polttoainetta.

Yleensä ruokavaliota korjatessa terveellisempään suuntaan n. viikon tai pari saattaa vatsa kurniskella enemmän ja on ärtyneempi olo, sen jälkeen helpottaa, eikä enää edes tee mieli turhaa sokeria tai rasvaa.

Vierailija
40/122 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan silleen, että syön vähemmän. Jätän yhden aterian päivässä kokonaan väliin. Pidän huolen siitä, että ylimääräistä pudotettavaa ei milloinkaan ole paria kiloa enempää. Joten painon hallinta on melko helppoa.

No tällä hetkellä sairastelukierteen vuoksi niitä ylimääräisiä kiloja on enemmän kuin pari, jotain 4-5 kg pitäisi saada pois...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi