Noin 15 hengen kahvikutsuille vieras, jolla gluteeniton ruokavalio. Mitä suolaista ja makeaa helposti tarjolle?
Tarjoiluna olisi muuten makea kakku ja lisäksi suolaista tarjoiltavaa.
Ei ole keliakia mutta ei syö gluteenia. Lisäksi kaksi ei syö lihaa, kalaa syövät. Lisäksi yksi vegaani.
Mitä tarjoilla? Tekisikö yhden normaalin kakun ja yhden erikoisruokavalioille? Mitä suolaiseksi tarjottavaksi?
Ja ei kiitos vastauksia että olkoon syömättä, jos erikoisruokavalio - kaikille haussa nyt jotain syötävä eikä näpäytyksiä kaivata.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen niin välinpitämätön emäntä, että en välitä muista kuin oikeisiin lääketieteellisiin diagnooseihin perustuvista erikoisruokavalioista. En ryhdy kokoamaan ja suunnittelemaan kahvikekkereiden tarjoiluja jonkun muotivillityksen perusteella. Kun olen huomannut, että se muka-ruokarajoitteinen kuitenkin syö.
Usein kuultu lause muka-ruokarajoitteisen suusta kahvikekkereillä:
No jos mä nyt tämän kerran.
Suolaisista piirakoista esimerkiksi kasvispiirakka tai pinaatti-fetapiirakka ovat hyviä. Tosin feta-versio ei käy vegaanille mutta kaikille muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Almondylla on yksi vegaaninen kakku ja pari gluteenitonta. Yhtä kakkua on vaikea saada sopimaan sekä vegaanille että gluteenittomille. Jostain voi myös löytyä valmiita gluteenittomia kakkupohja, mutta ne ovat vähän kiven alla ja sitten sitä kootessa täytyy muistaa kontaminaation vaara. Ei saa siis olla kosketuksissa edes käsien kautta gluteenia sisältäviin tuotteisiin.
Itse ostaisin kaikki erikoisruokavalioiden tarjottavat valmiina. Pääsee helpommalla ja ovat varmasti syöjille sopivia. Voivat halutessaan tarkistaa pakkauksista sopivuuden.
T. Kasvissyöjä( vegaanisia suosiva) keliaakikon äiti
Eikös Almondylla ole yksi kakku, mikä on sekä vegaaninen että gluteeniton.
Hyvä tietää. Almondy Choco delish pakkauksessa näyttäisi lukevan että on gluteeniton ja vegaaninen
On muuten järkyn hyvä kakku! Itselläni ei ole mtn.ruokarajoitteita, mutta tuo kakku vaan on niin hyvää, että voisin syödä sellaisen varmaan yksin 🙌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Almondylla on yksi vegaaninen kakku ja pari gluteenitonta. Yhtä kakkua on vaikea saada sopimaan sekä vegaanille että gluteenittomille. Jostain voi myös löytyä valmiita gluteenittomia kakkupohja, mutta ne ovat vähän kiven alla ja sitten sitä kootessa täytyy muistaa kontaminaation vaara. Ei saa siis olla kosketuksissa edes käsien kautta gluteenia sisältäviin tuotteisiin.
Itse ostaisin kaikki erikoisruokavalioiden tarjottavat valmiina. Pääsee helpommalla ja ovat varmasti syöjille sopivia. Voivat halutessaan tarkistaa pakkauksista sopivuuden.
T. Kasvissyöjä( vegaanisia suosiva) keliaakikon äiti
Eikös Almondylla ole yksi kakku, mikä on sekä vegaaninen että gluteeniton.
Hyvä tietää. Almondy Choco delish pakkauksessa näyttäisi lukevan että on gluteeniton ja vegaaninen
On muuten järkyn hyvä kakku! Itselläni ei ole mtn.ruokarajoitteita, mutta tuo kakku vaan on niin hyvää, että voisin syödä sellaisen varmaan yksin 🙌
Ehkä sitä sitten uskaltaa joskus kokeilla. Ei ole kallis ostaa juhlaan tai pakkaseen varalle.
Voisiko tehdä gluteenittoman suolaisen piirakan kasvistäytteellä?
Suolaiselle piirakalle löytyy hyvä valmis taikina. Vuoksen taisi olla ennen, oisko Fazerin nykyään. Kääretorttu tai täytekakku helppo tehdä perunajauhoista, ei tarvitse muita jauhoja.
Vierailija kirjoitti:
Suolaiselle piirakalle löytyy hyvä valmis taikina. Vuoksen taisi olla ennen, oisko Fazerin nykyään. Kääretorttu tai täytekakku helppo tehdä perunajauhoista, ei tarvitse muita jauhoja.
Melkoisen hintava tuo gluteeniton taikinapohja vaikka valmis pakaste.
Minä olen niin välinpitämätön emäntä, että en välitä muista kuin oikeisiin lääketieteellisiin diagnooseihin perustuvista erikoisruokavalioista. En ryhdy kokoamaan ja suunnittelemaan kahvikekkereiden tarjoiluja jonkun muotivillityksen perusteella. Kun olen huomannut, että se muka-ruokarajoitteinen kuitenkin syö.