Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on parasta kasvisruokaa mitä olet koskaan syönyt?

Vierailija
22.01.2023 |

Kertokaa!

Kommentit (272)

Vierailija
241/272 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feta-pinaattipiirakka

Vierailija
242/272 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliisen työpaikan lounastavintolassa oli ihan älyttömän hyviä kasvisruoka, esim. sipulikeitto, kermainen kanttarellikeitto ja tuoreista kaviksista tehty kesäkeitto.

Pinaattiletut sellaiset isot pitsireunaiset on herkkua, samoin kunnolla paistetut raastejuurespihvit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/272 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän falafelit! Sami sinä lohturuuan kuningas!

Vierailija
244/272 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kunpa näihin saisi reseptejä!

Minun ruoanlaittotaidot eivät riitä kokkaamaan näitä herkkuja omasta päästä!

Vierailija
245/272 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paputortillat on oma suosikkini, purkki papuja ja siihen tulinen tacotyylinen kastike ja sitä tortillaan tuoreiden kasvisten kanssa.

Sitten meidän opiskelijaravintolasta saa tosi hyvää chili sin carnea.

Vierailija
246/272 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaivalloista, aikaa vievää ja kallista valmistaa useita aterioita päivässä kun pärjää yhdellä kunnollisella liha aterialla ja iltapalalla koko päivän työssä ja harrastuksissa

Niin no en mä ainakaan kokkaa kuin noin kerran päivässä, enkä läheskään joka päivä. En näe mielekkääksi laittaa normaalia arkiruokaa yhtä annosta kerrallaan, oli siinä raaka-aineet sitä mitä tahansa. Lisäksi kasvissafka on aineista riippuen jopa edullisempaa kuin eläinperäinen.

Vierailija
247/272 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falafel-annos jossain pop up-ravintolassa vuosia sitten, missä tarjottiin lähi-itäläistä ruokaa. Olin aiemmin syönyt falafeliä, mutta se oli siellä ravintolassa jotain taivaallista. Fafa'sin falafel-pitaleipä vegaanisena on yleensä oma vakkariannos, jos siellä käyn syömässä. Intialaisissa ja nepalialaisissa ravintoloissa valitsen yleensä jonkin palkokasveja sisältävän annoksen, sillä rakastan vaan suunnattomasti palkokasveja. Niihin on jatkuva himo.

Kotona sellaisia vakkarihyviä kasvisruokia on linssikookoscurry, chili sin carne pavuista (joukossa hieman tummaa kaakaojauhetta), kermainen kikhernerisotto, meksikonpata pavuista, belugalinssibolognese ja ranskalaiset crispy chick-pihvien kanssa. Kaikista ruuista lähtee nälkä yhtä pitkäksi ajaksi mitä liharuuistakin. Jopa pari metrinen puolisoni tulee niistä täyteen eikä hänen tarvitse syödä tavallista isompia annoksia tullakseen täyteen. Hän jopa joskus kysyy itse, että tehtäisiinkö seuraavaksi vaikka linssicurrya.

Vierailija
248/272 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porsaankyljykset

Tämä on myös mun herkku kasvisruokaa 😋

Vierailija
249/272 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruispuuro jota sain työmaaruokalassa ja joka muistutti ranskalaista aamiaisleipää briossia, ei liian täyteläinen eikä liian hienostunut elinkaarensa huipulla oleva puuro, myös

ilmeikäs, vivahteikas, luonteikas ja tasapainoinen puuro.

Vierailija
250/272 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsa-kanttarellipasta.

Vierailija
251/272 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kasvisruokaa ei olekkaan

Vierailija
252/272 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että ei-kasvissyöjät lajittelis ruoan tolleen erikseen kasvisruoaks ja liharuoaks, kun eikös ne oo sitten vaan sekaruokavalioon sopivaa ruokaa kaikki.

Mulle ruoka, mitä syön (eli kasvisruoka) on ruokaa.

Vierailija
253/272 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty taco/tortillalastu pelti. Tortillalastuja, nyhtökauraa, jalapenoja, minitomaatteja, päälle ananassalsaa ja juustokastiketta. 

Ravintolassa viimeksi yllätti annos jossa oli kukkakaaliwingsejä hernesoseella ja perunaröstillä. Maut olivat kohdallaan.

Vierailija
254/272 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissosekeitto itse tehtynä ja toinen on korvasienikeitto. Meillä 3 poikaa ja jokainen pyytää vuorollaan tuota kasvissosekeittoa tehtävän

Vierailija
255/272 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun vedin hyvän pihvin pippurikastikkeella niin lisukkeena oli broccoliinia tuhdissa valkosipulivoissa. Se oli hyvää ollakseen kasvista. Tietysti valkosipulikermaperunoiden kera.

Vierailija
256/272 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palak paneer

Saman meinasin sanoa, mut tässähän on juustoa?

Vierailija
257/272 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teboilin nakkimuki

Vierailija
258/272 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalaiset täytetyt tomaatit ja paprikat kasvistäytteellä.

Vierailija
259/272 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palak paneer

Saman meinasin sanoa, mut tässähän on juustoa?

On se silti kasvisruoka.

Ei siinä ole lihaa.

Vierailija
260/272 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilastikko soijarouheella ja kermalla.

Perunaa kylkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä