Mikä on parasta kasvisruokaa mitä olet koskaan syönyt?
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyviäkin kasvisruokia mutta harvalla kasvisruualla jaksaa tehdä fyysisesti raskasta työtä ja kasvisruoka ei pidä nälkää kauaa poissa
Hyvin jaksaa, kun syö riittävät määrät oikein koostettua kasvissafkaa. Mulla on fyysinen duuni ja lisäksi urheiluharrastus, jonka myötä treenitunteja tulee noin 450 vuodessa. Oon syönyt vegaanisesti 13 vuotta.
Kannattaa perehtyä resepteihin ja kattoa, että ravintosisältö on järkevä. Rutiinien löydyttyä homma on ihan iisiä.
Itsellä ei ole aikaa eikä mahdollisuutta syödä montaa kertaa päivän aikana niin ennemmin valitsen yhden liharuoka aterian kun se pitää paljon paremmin nälkää poissa. Vai pystytkö vinkaamaan jokun hyvän kasvisruuan millä jaksaa fyysisessä työssä ja jaksaa työn jälkeen vielä harrastaa? Kysyn ihan vilpittömästä kun mielelläni kokeilisin
Ennemmin taitaa sit olla kyse siitä, että ruokavälit venyy? Tollasessa tilanteessa mä vaihtaisin varmaan itte aamupalaksikin jo yhden lämpimän ruoan ja söisin päivällä reilun annoksen, missä on myös tarpeeksi proteiinia ja sopivasti rasvaa ja ennen harrastuksia kunnon välipalan ennen kolmatta reilun kokoista lämmintä ruokaa.
Lomalla Eilatissa ihan kaikki.
En tiennyt että kasvisruoka voi olla niin taivaallisen hyvää.
Samaa viherharmaata mössöä kaikki. Siirtykää pekoniin. Pekoni on hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melanzane alla parmigiana
Tämä on ihan parasta! Olen tehnyt Nanna Suden ohjeella, joka oli Hesarissa joskus.
Enpä usko, valmiskastikkeesta..
Itse itketän munakoisot ensin.
VaahtoVasara kirjoitti:
Olut. Pelkkää vettä, viljaa ja humalaa.
Jos hiivan laskee eläväksi eläimeksi, niin sitten ei sekään kelpaa.
Kertokaa ukoillenne että olut on vegaanista niin ne lakkaa juomasta sitä.
Harmi kun hyvän aiheen ketju näyttää taas menevän aivan keskusteluksi asian vierestä. Olisi mukava saada uusia ideoita, kun sekasyöjänä yritän lisätä kasvisruokien syöntiä. Käy helpommin, kun on herkullista.
Viime vuosien omia parhaita kasvislöytöjä ovat olleet
-punajuuri-lehtikaali-vuohenjuusto-saksanpähkinäsalaatti (uunissa)
- Valion sivuilta löydetty pesto Mifu (resepti löytyy tuolla yhdistelmä, arjen helppo herkkuruoka 15 minuutissa),
- uunissa paahdettu maa-artisokka (ei kuorita, päälle vähän öljyä ja suolaa - ja on parempaa kuin sipsit. Aiheuttaa isoina määrinä tosin laksatiivisia vaikutuksia, mitä ei ahneena yksilönä monenkaan kerran jälkeen motivoi riittävästi kohtuuteen)
- kantarellikeitto
- nopea kastike Kippari-kermasta, Quorn-kuutioista (paras lihanvastike, vaikka monen muun lailla en niistä niin nauti keskimään) ja Finduksen Bali-wokkivihanneksista. Sekaan vähän kuskusia, ja tämäkin on arkena valmis vartissa.
- samalla tavoin uunissa äljyn ja suolan kanssa paistettu Bimi-varsiparsakaali (n. 220 astetta ja 10 min.)
Ruokapaikoista Chico'sin punajuurihamppari on erittäin maukas, eikä häviä yhtään lihallisemmille versioille. Pihvi on sellainen, jonka toivoisin osaavani itse tehdä.
Pyörtynyt imaami rantaravintolassa Lefkasissa
Vierailija kirjoitti:
Pyörtynyt imaami rantaravintolassa Lefkasissa
Onko siinä munakoisoa ja jotain? Olen kuullut nimen jossain.
Lähi-itäläisen tekemä, ikävä kyllä.
Hermans vegansk buffe, eli buffetti vegeravintolassa Tukholmassa. Siellä saa myös suomalaisella opiskelijakortilla opiskelija-alennuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyviäkin kasvisruokia mutta harvalla kasvisruualla jaksaa tehdä fyysisesti raskasta työtä ja kasvisruoka ei pidä nälkää kauaa poissa
Hyvin jaksaa, kun syö riittävät määrät oikein koostettua kasvissafkaa. Mulla on fyysinen duuni ja lisäksi urheiluharrastus, jonka myötä treenitunteja tulee noin 450 vuodessa. Oon syönyt vegaanisesti 13 vuotta.
Kannattaa perehtyä resepteihin ja kattoa, että ravintosisältö on järkevä. Rutiinien löydyttyä homma on ihan iisiä.
Itsellä ei ole aikaa eikä mahdollisuutta syödä montaa kertaa päivän aikana niin ennemmin valitsen yhden liharuoka aterian kun se pitää paljon paremmin nälkää poissa. Vai pystytkö vinkaamaan jokun hyvän kasvisruuan millä jaksaa fyysisessä työssä ja jaksaa työn jälkeen vielä harrastaa? Kysyn ihan vilpittömästä kun mielelläni kokeilisin
Ennemmin taitaa sit olla kyse siitä, että ruokavälit venyy? Tollasessa tilanteessa mä vaihtaisin varmaan itte aamupalaksikin jo yhden lämpimän ruoan ja söisin päivällä reilun annoksen, missä on myös tarpeeksi proteiinia ja sopivasti rasvaa ja ennen harrastuksia kunnon välipalan ennen kolmatta reilun kokoista lämmintä ruokaa.
Aika vaivalloista, aikaa vievää ja kallista valmistaa useita aterioita päivässä kun pärjää yhdellä kunnollisella liha aterialla ja iltapalalla koko päivän työssä ja harrastuksissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaivalloista, aikaa vievää ja kallista valmistaa useita aterioita päivässä kun pärjää yhdellä kunnollisella liha aterialla ja iltapalalla koko päivän työssä ja harrastuksissa
Harmi muulle elimistöllesi.
Maatiaispossun kylkisiivut valurautapannulla voissa paistettuna.