Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Eloisat (pe-su)**

17.11.2006 |

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotan sulle Ope jaksamista. Valvotut yöt ja huoli Leevin voinnista on raskas taakka kantaa. toivottavasti pojan vointi pian helpottaisi.

Vierailija
42/66 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opemamma hui mikä yö teillä takana. Tsemppiä vaan lapsukaisten kanssa. Meillä mies oli kanssa yövuorossa. Mä kanssa pelkään noita öitä jos just jotain tollasta sattuu kun oon yksin kotona lasten kanssa. Mies on autolla töissä eli ei oo edes autoo käytössä et pääsis lääkäriin. päivällä saa kyllä apua vaikka ihan naapureilta.

iloisempiin aiheisiin. Teemu tykkäsi nousta samaan aikaan kun viikolla eli seiskalta oli hereillä. Muut lapsoset nukkuivat melki yhdeksään. Mies oli aamulla yövuorosta kun tuli kotiin vähän kuuden jälkeen niin tehnyt mulle aamupalan jääkaappiin valmiiksi. oli ihanaa syödä aamupala rauhassa. Teemu naureskeli sitterissä. Ei voi aamu ihanammin alkaa...

Äiti tulee hakeen mua puolenpäivän aikaan ostoksille. Kaikki lapset leikkivät duplo legoilla lastenhuoneessa. Teemu seurailee hyvällä menestyksellä rakennus hommia vierestä. Komeita rakennelmia ovat tehneet on laivaa ja lentokonetta ja tytöt ovat tehneet talot. Leikkivät kotia. Ihanaa kun isommat auttavat vitostakin rakennus puuhissa.

Tänään olis tarkoitus vielä lasten kanssa kirjoitella joulupukille kun on jo tullut tonttujen suunnalta kyselyjä mitä lapset tahtovat.

Jaahas Teemu kutsuu. Mentävä on.

puuhis ja teemu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli katkonainen yö,likka jotakin ähisteli jo puol 2 joten tuttii suuhun ja nukahti jonkun ajan kuluttua. 5 aikaan annoin maitoo joi 100ml ja ajtkoi unia,7.20 öhisteli ja oli kapalosta TAAS saanu käden pois,ni vaihoin vaipan ja kapaloin ja pistin punkkaan,nukku n1h =)

nyt nukkuin omassa sängyssään noin 1h päikit :D jippii..nyt tekeekin kakkaa joten menoksi...:P

k.h.p ja iida 0609

Vierailija
44/66 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotan minäkin täältä! Ystävän 8kk pojalla juuri ollut samanlainen kurkunpääntulehdus ja säikähtyneet tunnelmat olivat olleet sielläkin.

Meillä ollut myös flunssaa, onneksi ei muilla kuin itselläni. Sitkeä 2 viikkoa kestänyt mutta nyt näyttäis antibiootit tepsineen. Toivottavasti ei vauvalle tule vatsanpuruja. Muuten tuo zithromax (jotain sinnepäin) sopii kuulemma imettäjällekin.

En ole kerinnyt valtavia pinoja kahlaamaan kokonaan läpi joten kommentoinnin sijaan toivotan hyvää viikonloppua ja jaksuja kaikille. Toivon mukaan tulisi sateen sijasta hiukan valkeaa luntakin tänne etelään ;)

t. Tuuli ja tyttöpoppoo -06,-04,-98

Vierailija
45/66 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan osaakin olla ikävännäköinen keli - kai tää on sitä normaalia marraskuuta. Onneksi sekin kuukausi alkaa oleen kohta loppupuolella:)

Huips, ikävältä kuullosti open yö:( Toivottavasti tilanne on jo rauhoittunut. Oliverin kanssa olen kanssa kerran tehnyt yöllisen reissun polille, kun tuntui ettei enää henkeä saa millään. Lääkäri katsoi päältä, totesi että kurkunpääntulehdus ja taitaa olla esikoinen kun äiti noin hädässä. Just juu...mutta kun hätä on niin sillon mennään, olen sitä mieltä. Luulis olevan niillekin mukavaa vaihtelua sen puliukkojen paikkailun vastapainoksi.

Puuhis: Tuohimaa (menikö oikein?) kuullostaa tutulta. Minkäalan lekuri, oliko naisgyne? Vaaleat lyhyt polkkatukka tms. Jos sopii oikeaan niin sama mulla ja todella mukava. Mitäs tykkäsit Merikarista? Rauhallinen, rauhallinen, rauhallinen - ainakin mun kohdalla vaikka taisi siinä lopussa jo aika kiirus olla, kun Pepin sydänäänet romahti aika pahasti. Tyttöhän oli syntyessään aivan pullataikinan värinen, eloton möykky, mutta virkosi onneksi nopeasti.

Itkuhälläri vähän pihisee eli nyt muihin hommiin ennen kuin kutsu käy:)

Vieteri

Vierailija
46/66 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan sumuisaa - ainakin täällä pääkaupunkiseudulla vois alkaa haravoimaan. Kaikki sumu on lähtenyt veks.

Toivottavasti Opemamman Leevi voi jo paremmin! Meidän Leevillä on puolestaan pitkä ummetus takana, tänään tulee 3 vkoa täyteen. Ennenkin on ollut 10-14 pvän taukoja, mutta tämä on kyllä enkat. Käytiin lääkärissä joka käski aloittaa luumun ja päärynän syönnin. Ja sitte Levolacia jos ei vieläkään kuulu. No, luumua on nyt maanantaista syöty vähän kerrassaan ja tänä aamuna aloitettiin Levolac. Ei vielä ainakaan mitään...On kyllä ihmeellistä tämä! Poitsu on kyllä tyytyväinen, joten häntä ei tunnu asia sen kummemmin vaivaavan. Minua kyllä sen sijaan, sitä rupee väkisinkin huolettamaan.

Vaatekoot: meillä menee loistavasti jo 74, 62 on kyllä jo pienet. Nyt tuntuu että tuota 74 on kertynyt niin paljon että ei ehdi kaikkia bodeja käyttämään.

Joululahjoja pitäisi kohta alkaa hankkimaan, eilen yritettiin koko perhe lähteä ostoksille mutta onhan se aina vähän niin ja näin kun kaikki yrittää yhtä aikaa...

Papuna ja poitsu tänään tasan 3kk!

Vierailija
47/66 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla pikasesti kommentoimaan kun näin tutun kätilön nimen =)!

Esikoisen synnytyksessä mullakin oli Aumo kätilönä! Ja hätäsektioon päättyi tää synnytys ja haavan kanssa tuli myöhemmin ongelmia ja silloin lääkärinä oli Merikari!

Jaaha taas ei muuta kerkiäkkään kommentoimaan kun vauveli kaipailee.....

Vierailija
48/66 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin jo päivällä, mutta nettiyhteys katkesi ja viesti hävisi...

Opemamma: Meillä oli esikoisella (2v6kk) muutama viikko sitten kurkunpääntulehdus. Mies oli meilläkin reissussa ja päädyttiin sairaalaan osastolle yöpymään. Eivät päästäneet kotiin, kun hengitys takkuili niin pahasti. Tyttö sai useaan otteeseen maskilla adrenaliinia ja aamuyöstä vielä kortisonia, kun tilanne ei kohentunut tarpeeksi. Päästiin sitten seuraavana päivä pois. Vannottivat, että heti takaisin osastolle, jos hengitys alkaa vinkumaan. Varoittelivat myös, että vaiva palaa helposti uuden flunssan yhteydessä. Toivottavasti ei. Me saatiin niin hyvää hoitoa ja kohtelua. Varmaan oltiin aika epätavallinen porukka; äiti kahden pienen kanssa.

Puppe29: Minulla on myös viisaudenhampaan leikkauksen jälkeen päässyt tuo suojaava verihyytymä irtoamaan. Kuoppaan laitettiin itsestään sulava suojaava tuppo ja lisäksi sain antibioottikuurin. Minulla kipu helpotti vuorokauden sisään tuosta tupon laitosta. Toivottavasti sinullakin pian olo kohenee. Hammassärky on kamalaa, tai tuo leikkauksen jälkeinen kipu on vielä omaa luokkaansa. Minulle muuten sanottiin, ettei hyytymän irtoamiseen tai paikalla pysymiseen niin kovin paljoa voi itse vaikuttaa. Ainoastaan kuumia juomia piti välttää. Sanoivat, että joskus vaan käy niin epäonnisesti, että hyytymä irtoaa. Minulla leikattiin toinen viisuri vuosi ekan jälkeen ja tuolloin kaikki meni kuin tanssi.

Lapset nukkuu... Taidan siirtyä tv:n ääreen ja pian itsekin unille.

Velho78 ja Nooa 11vko

Vierailija
49/66 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieteri: En osaa sanoa siitä lääkärista (tuohimaa) muuta kun että oli naislääkäri. Mä olin jo niin kipee kun se tuli antamaan kohdunkaulan puudutusta että pidin vaan silmiä kiinni ja puristin sängyn reunasta.

Merikari on rauhallinen ja sellanen turvallisen oloinen lääkäri. Eikä haittaa yhtään vaikka on mieslääkäri. Mulla kun synnytys meni käynnistykseen. Merikari puhkaisi kalvot ja laittoi tipalla synnytykseen vauhtia.

Täytyy sano että tää päivä oli ihana. Mua on hemmoteltu oikein urakalla. Aamulla oli mies tehnyt sen aamupalan. Päivällä äidin kanssa tehty shoppailu kierros oli onnistunut. löyty hyvä toppapuku ja sain ostettua itellekin jotain kivaa. kotiin pari paitaa ja topin ja sit yhden juhlavamman paita/tunikan ens viikonlopun pikkujouluihin. Mie smua vannotti jo että ostan jotain itselleni enkä vaan laspille no tuli sieltä lapsillekin jotain pientä mitä nyt kukin tarvitsi. Teemulle olis ollut vaikka mitä ihania vaatteita mutta nyt ei oo tarvetta uusille vaatteille. Serkku pojalle ostin puvun kun ristiäiset olis parin viikon päästä. Ei tarvii sitä lähteä sitten erikseen ostelemaan.

Illalla mies oli mun huomaamatta tilannut koko porukalle kebabit. Ei tarvinnut tehdä iltaruokaa. Mikä oli aivan ihanaa. Tälläisiä päiviä sais olla useemmin eikä vaan synttäri päivänä. No mies lupas pistää korvan taakse josko joku kerta otetaan uudestaan.

Lasten kanssa saatiin joulupukin kirjeet tehtyä ja heti lähti kummeille lahja vinkkejä. Ovat siis itse pyytäneet vinkkiä. Äitini osti jo lasten joululahjat kun oltiin shoppailemassa.

Tietenkin kun mä olin pois niin Teemu oli nukkunut nätisti koko ajan ja vitonen oli nukkunut 3 tunnin unet. yleensä nukkuu 1½-2 tuntia. No se kostautu nyt illlalla. Sain sen vasta äsken nukkumaan. Nyt kävis ite pikasesti suihkussa ja menis kanssa nukkumaan. Teemu kun herättää taas aamulla seittemän pintaan.

Puuhis ja Teemu 29.08. 2½kk

Vierailija
50/66 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille sympaattisista kommenteista! Leevi alkaa olla vähitellen kunnossa, viime yönä sentään nukuttiin jo, vaikkei nyt ihan samalla tavalla kuin normaalisti, mutta minäkin pääsin jo pötkölleni sänkyyn ja sain levättyä. Olo on kyllä aika krapulainen...enkä ole kyllä taatusti kiskaissut naamaan yhtään siiteriä tai keppanaa, viinistä ja paukuista puhumattakaan...

Taisi olla Velho kun totesi, että kurkunpääntulehduksella on tapana uusia niillä lapsilla joilla tuota taipumusta on...Saapi nähdä onko meillä joka kerta flunssan yhteydessä sama rumba edessä. Kakkonen on ollut tähän mennessä ainoa, jolla on ollut kyseinen tauti ja sekin vain kerran. Silloin oltiin kyllä sairaalassa pariin otteeseen inhalaattorihoidossa.

Puuhis: Kylläpä kuulosti mukavalta tuo synttäripäiväsi, olisi kelvannut minullekin. Olen älyttömän huono shoppailemaan, mutta täytyy todeta että kauniit vaatteet piristäisivät kyllä kummasti mieltä tämän marraskuisen harmauden keskellä. Nämä kotivaatteet alkavat ottaa pannuun (iänikuiset Maripaidat...joita löytyy joka lähtöön...ja joita mies kielsi ostamasta enää taloon...jotain ¨naisellisempaa oli tilaus...jospa sitä alkaisi kuljeskella alusvaatteisillaan, oliskohan tarpeeksi naiselleista...hih...imetysliivit ja sloggin alkkarit...hih...).

Meidän riveistä on ollut poissa monta aktiivista palstailijaa. Missähän ovat ODE, LEM, PANTTERI, MANTSE, HIPSUHIIRI, MINIK, MINTTU,TAMMIKUKKA, PEPPER, BABYBEL, BABYPERHONEN, KUMKWATTI,JMI82, EMALI, ELO, NIEMAY ja monta monta muuta. (Kaivelen tuolta muistilokerosta lisää...PUMPULI jelppaas vähän!!!)

PANTOUFLE: Jokos Väinön vatsa on rauhoittunut? Onpa muuten hieno juttu, että pääset pikkujouluihin!

VAAGA: Mitenkäs olette kotiutuneet uuteen kotiin?

k.h.p.: Jokos hankit sen riippumaton? Jos olet, niin onko siitä ollut apua?

Calathea: Tuletteko Aavan kanssa pikkujouluihin?

Eria: Täällä on yksi, jolla tuo anoppi-kiintiö täyttyy aina välillä...Meillä kommentoidaan suurinpiirtein kaikkea melkein meikäläisen kalsareiden väristä alkaen...

Mitähän G:tä pukkaisi tänään kehiin...Juu..Kerrohan mikä on ruoka, joka kuuluu varmasti sinun jouluruokapöytääsi (kinkkua ei lasketa....)?

Meillä se on varmaan Graavilohi.

Pakko mennä...Palaan...

Opemamma ja Leevi

Vierailija
51/66 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sitten syötiin ekan kerran 7.00! tuttia kävin muutamaan otteeseen laittaa yöllä ja 7 aikaan nostin tuon jo syömään,puol 5 kävin lämmittää ekan maidon joka meni raanasta alas...missään vaihees neiti ei itkeny että en usko sen takia että oli nälkänen vaikka ähisi ja oli simmut auki. toiv. jäis se aamuyö syöttökinp pois. neiti imas illalla 20.00 180ml maitoa naamariin koko pvän saldo oli vajaa 800ml.

mutta ukko just sanoin et hassua että tuntuu et tolla nyt alkaa tulee se vauva vaihe et nukkuu ja syö..nyttekin 8 aikaan heräs ja 9 aikaan jo ois simmut lumpsunu,maitoa lämmitin vaikka 2h sitten vetäs 140ml koska uskon että tankkaa taas päivällä isoi annoksia. jännä et iida alkaa jo siinä puol8 aikaan oottelee sitä iltamaitoa,käyn meinaa ensin näyttää hämärän huoneen että tietää siitä et kohta alkaa uni jutut :) muutenkin neiti on ollu ilosempi eikä natise kokoaikaa ja viihtyy pitkiikin aikoja puuhamatolla,välillä käyn moikkaa ja sisko touhuu siinä viekussa. jopa nokka unet omassa sängyssä tuottaa iha kivasti tulosta ja ilman kapaloa :) ;)

mut nyt valmistautuu anoppilaan,anoppi hoitelee koko päivän (treenaa 9.12 varten ku tytöt menee yöhoitoon) mua jännittää sairaasti et miten menee ja samalla valmiiks ikävä tyttöi tulee sellanen olo et mitä teen ku ei tarttekkaan olla hälytystilassa jne..ja ennen kaikkee miten yöt menee siellä ja miten sitten kotona..

k.h.p ja iiduli 0609

Vierailija
52/66 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo vielä,venytän ja koitan jos alkais muuten menee helpommin ;) se on sitten viimonen oljenkorsi :D

Vierailija
53/66 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään vauvan ihka ensimmäinen nimipäivä!! Emme tosin aio juhlia sitä erityisemmin kun sankari ei taitaisi ihan vielä itse ymmärtää näistä nimppareista mitään...

JouluruokaG: imelletty perunalaatikko äitini tekemänä on aina joulun kohokohta. Paitsi kerran jolloin olimme sekä äitini että minä laihduttaneet Painonvartijoissa ja siitä innostuneena äitini teki laihdutusversion tuosta laatikosta...auts. Se maistui ihan kamalan pahalle ja päätyi vessanpytystä alas. Ei tuntunut joulu samalta, ei!!

K.H.P, hienoa että teillä meni yö noin hyvin! Meilläkin on alettu nukkua 23.30-06 eli ihan kohtuullisen pitkä pätkä kerralla =)

Nyt palstatilaa muille.

t.tuuli ja nimpparisankari Elisa

Vierailija
54/66 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että opemamman Leevi jo paremmassa kunnossa, meillä vesirokkopotilas myös paranemaan päin, viimeyönä nukkui 12 h heräämättä!! Lukalla sen sijaan tiheän imemisen kausi, kun viimeyönäkin heräsi syömään neljä kertaa (pitkään menty 0-1 syötöllä).

Olo on kyllä kuin mökkihöperöllä, kun melkein viikon katseltu vain omia seiniä! Tänään lähdenkin jouluostoksille kera Lukan, kun miehellä vihdoinkin vapaapäivä.

jouluruokag: liputan myös imelletyn perunalaatikon nimeen! yhden joulun olen viettänyt ulkomailla, eikä joulu ilman suomalaisia jouluruokia tuntunut joululta!!

Onnittelut vielä nimipäiväsankarille!

Hallas

Vierailija
55/66 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa muuten haikeena pakkasin pikkuset vaavin vaatteet pois :( niin ihania ku onkin niin pakko se on vaan hakee kellarista isompia tilalle,meillä menee 62/68cm vaatteet. eilen huomasin et istuimestakin pitti supistus osa ottaa pois kun toinen alko aina itkee siinä ja ihmettelin et mikä on niin tää neiti on niin reilun kokonen että piti se poistaa kun kilo määrä oli 5,5kg ja tää on 5,8kg. eilen pistin yhen esikoisen vanhan puvun joka on 3kk niin naftihan se on...:S äkkii se aika menee..

Vierailija
56/66 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu heräs sitten seiskan aikaan mutta itse en millään olis jaksanut nousta niin nostin Teemun viereeni ja torkahdettiin molemmat vielä hetkiseksi. Nyt on lapsoset ruokittu, leikkivät lasten huoneessa. pesukone laitettu päälle ja nyt on kuppi kahvia tossa vieressä jos sen nauttis tässä palstailun ohessa.

Lapset kirjoittivat eilen joulupukille. Valmiit kirjeet laitettiin parekkeelle. No ne oli yön aikana sieltä hävinneet ja tilalle oli tullut tonttulakki. Lapset siitä keskustelevät lasten huoneessa keskenään. Ihana kuunnella lasten juttuja kun he ihan oikeesti vielä uskovat ja saavat vielä pitkään uskoakin joulupukkiin.

Jouluruoka G: Meillä on aina pöydässä mun vaarin tekemää porkkanalaatikkoa ja lapsille ihan perinteinen muusi.

jaahas jos sitten menis jättäis palstatilaa muillekin. Mites mä oon näin monta kertaa kerennytkin koneelle. Ehkä se on toi viikonloppu ja mies nukkuu niin ei tuu lähdettyä mihinkään. Tulee nautittua vaan kotona olosta kun viikolla saa kuskata lapsia joka suuntaan.

puuhis ja Teemu 29.8.

Vierailija
57/66 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iida on nukkunu puuhamatolla jo kohta 1,5h heräs 8 ja kympin pintaan nukahti.. yleensä ottelee 30min torkkuja.. ja syönykkin vaan 2 kertaa :O on noi vaavit outoja hihi.. meiän ku pitäs sinne anoppilaan mennä mut ei raaski herättää..

oottekos muuten antanu mihin asti vaavin ottaa unosia illalla? vaikuttaako yöuniin jos torkkuu myöhään?

Vierailija
58/66 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että Opemamman Leevin tukala olo on helpottanut ja olette saanut hiukka paremmin nukuttua. Toivotaan, että ensi yö sujuu sitten ilman ylimääräisiä herätyksiä. On kyllä kauheaa katsoa vierestä, kun pienellä on hätä.

JouluruokaG:

Meillä ei oikeastaan ole mitään tiettyä, mitä ilman ei voisi olla. On vähän monikultturinen tarjonta ruokapöydässä eli Suomi.Englanti-Viro. Siispä meidän joulupöytään kuuluu aika monenmoista herkkua.

k.h.p:

Hienoa, että teidän Iidan rytmi alkaa löytyä ja unekin maistuvat ;) Meillä kellontarkkaa rytmiä ei vielä oikeastaan ole.

Meidän rytmistä:

Päivällä nukutaan jossakin vaiheessa pidemmät eli 2-3h unoset. Ennen sitä aamulla tunti ja sen jälkeen tunti sekä muutamat tirsat. En osaa sanoa, että vaikuttaako tirsat iltanukahtamiseen. Eilenkin luulin, että nukahti illalla yöunille, mutta 30min jälkeen heräsi ja sit meni 3h taistellessa. Ollut jo useampi ilta tuota. On selkeästi aamutorkku ja iltavirkku eli päinvastoin kuin veljensä. Neiti menee nykyisin 22 aikaan lyöunille ja herää joskus 3 tai 4 syömään. Ja meidän pikkumies herääkin jo klo 5, kun on nukahtanut klo 19 pintaan. Todella vaikealta tuntuu tuon isomman rytmiin vaikuttaminen. Vaikka menisi mihin aikaan tahansa nukkumaan niin klo 5 kukkuu jo hereillä. Sit simahtaa päikkäreille liian aikasin ja yöunille myöskin, kun ei enää jaksa.

LISÄÄ GÄLLUPPIA:

Kuinka moni kirjoittaa päiväkirjaa? Minä aloitin pojan syntymän jälkeen ja siitä lähtien olen yrittänyt päivittäin jotakin raapustaa. Ennen olen ollut todella huono kirjoittamaan. Jos en jaksa, kirjoitan tänne ja CopyPastella sitten Wordiin. On muuten kivaa käydä lukasemassa, että mitä olen milloinkin tänne kirjoitellut ;)

Kutsu käypi joten mukavaa päivänjatkoa ja alkavaa viikkoa!

Air ja neiti 28.8 ja poju 12/04

Vierailija
59/66 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin pilvien välistä pilkottava aurinko pistää ihan hymyilyttään:) Voi kun pian tulis taas tammikuu ja alkais pikku hiljaa päivä piteneen ja kevään tuntua tulemaan ilmaan...ai niin, talvenki pitäs kai ekaks ihan kunnolla alkaa:/ Mä olen niin kevätihminen, että tää pimeys ja märkyys meinaa pänniä aina välillä. Muistankin olleeni raskausaikana ihan paniikissa, kun aattelin että tämä ihan vauvavauvavaihe on tähän aikaan vuodesta jolloin mua meinaa muutenkin masentaa, mutta onneksi kaikki on mennyt ihan kohtuulisen hyvin ja pianhan se vuosikin jo vaihtuu.

Molemmat pienet tirsaa ja mies ja 7-vuotias raksalla. Mä nautiskelen hiljaisuudesta ja JÄÄTELÖSTÄ!! Olen aivan koukussa Ingmannin trio-jäätelöön:))

Meillä tuntuu Pepillä todella loksahtaneen rytmi hienosti kohdalleen. Aamulla ja iltapäivästä nukkuu sellaset vähän lyhyemmät tirsat ja tässä klo 12-13 välillä menee ns. pitkille unille ulos (yleensä myös aamutirsat nukkuu vaunuissa). Illalla syöttelen vikan kerran n. klo 20.30 ja sitten tuttia laitan sen puolentunnin aikana parikolme kertaa ja sinne neiti nukahtaa itekseen. Yöllä herää klo4-5 välillä syömään ja siitä nukkuu n. klo8! Ainakin tällä hetkellä on pakko sanoa että Peppi on aikas helppo - tai ehkä sitä on itse kans nin paljon rennompi tokan kanssa kun ekan kanssa??

Jouluruokagalluppiin: No voi pah, kinkku on mun herkkua, mutta kyllähän siinä myös rosollia ja italiansalaattia kuuluu olla:) Ai jai, koha niitä herkkuja saa taas syödä silleen, ettei taas vuoteen mieli teekkään:)!

Puuhis: Sain asian tarkistetuksi eli samat lekurit on ollut meillä (löysin Ketorin-rasian minkä tämä Tuohimaa oli mulle määrännyt kotiuttaessa:) Todella mukava lääkäri hänkin ja luulisin, että hänen määräämän antibioottikuurin ansiosta toivuin supernopeesti vaikka toi alapää olikin aika tuusannuuskana Pepin ulostulon jäljiltä. Muutenkin synnytysvuodeosastolla oli mun mielestä nyt todella mukavaa henkilökuntaa - sillon 05 tammikuussa kun Oliverin sain niin ihan niin mukavia ei ollutkaan.

Mutta kun tämä nyt pyörii miltei vaan ja ainoastaan omassa navassa niin poooiiiss:))

Vieteri

Vierailija
60/66 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu mennyt taas yhdessä hujauksessa....

Hui, kuinka hurjalta kuulosti tuo opemamman Leevin kurkunpäätulehdus! :( Onneksi helpottaa jo....

Meillä ei neidin nuha ota laantuakseen. Yksi parempi yö oli jo, mutta taas viime yönä meni röörit tukkoon ja neljästä asti oltiin enemmän tai vähemmän valveilla.... Tai oikeastaan kahdesta asti kun pojalla on taasen kauhea yskä, joka piti hereillä pitkin yötä... Ja nenäkin vuotaa jo kolmatta viikkoa! :( Mistä ihmeestä sitä räkää riittääkin.....??

On tää niin surkeeta aikaa sekä kelien että noiden sairastelujen puolesta. Esikko syntyi keväällä ja kärsi ensimmäisen nuhansa vasta lähempänä vuoden ikää! Ja kuopuksella on nyt sitten jo toinen nuha pienen elinikänsä aikana. Kyllä minäkin Vieterin tavoin jo kovasti sitä kevättä odotan! Kevät ihminen olen, henkeen ja vereen. Mikään ei ole niin ihanaa pitkän talven ja pimeyden jälkeen kuin kevään ekat auringonsäteet, jotka kivasti jo lämmittää....Mutta sinne on vielä piiitkä matka....huokaus. :(

Päiväunet tällä meidän neitosella sitten sujuukin jo tosi mallikkaasti. Aamupäivällä ottaa pienet n. tunnin tirsat ja pidemmät päikyt sitten n. 12-13 ja kestää kolmesta neljään tuntiin! Ja nyt on parina päivänä osunut samaan aikaan tuon pojan päikkyjen kanssa, mikä on enemmän kuin jees....:) Tosin nyt v-loppuna ei ole tuo jätkän pätkä meinannut päikyille rauhoittua ollenkaan....:( Yskä vaivaa ja sitten on ollut aika vilkasta kyläilyä puolin ja toisin nyt parina päivänä joka kanssa varmaan vaikuttaa. Ollut tosi levoton tuo meidän kaveri! Juu, ja iltapäivällä nukkuu tuo neiti sitten vielä sellaset about tunnin tirsat tai pitemmätkin riippuen siitä miten pitkät nuo keskipäivän unet on olleet..... Ja rauhoittuu jo ilman vatkaamista unilleen, jee!!!

Että vielä kun nuo yöunet rupeaisi sujumaan niin voila! ;)

Jep, jep....tässäpä tätä omaa napaa taas tuutin täydeltä! ;))

Oinasmamma