Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallatko kuljettaa lastasi pyöränistuimessa ajaessasi?

20.03.2007 |

Tiedän, vähän hölmö ajatus.

Mutta meillä on matkaa päivähoitoon reilu 3km. Mies vie aamuisin ja itse haen iltapäivisin. Kotimatkaan menee n reilu tunti kävellen. Jos käydään kaupassa niin vielä pidempään.

Mietin tässä kesän tullessa että ostaisin pojalle pyörän tarakalle istuimen. Pääsisimme hieman nopeammin hoidosta kotiin.

Mutta arkailen kuljettaa häntä siinä. Ikää tulee pojalle 3v täyteen nyt keväällä.

Uskaltaako kuljettaa??

( en tarkoita kritisoida tai moralisoida muita jotka kuljettavat!!! )

Mitä mieltä muut ovat?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon kuljettanu tuota ykköstä vielä 5-vuotiaana istuimessa=)ja hyvin on pysyny.Onhan se raskasta polkea heti jos vähänkin ylämäkeä,mutta kunto kasvaa.Kakkonen oli viime kesänä 3,5-vuotias,ja se istunut ihan vaan tarakalla kun oon hakenut hoidosta.Ei ollut istuinta valmiina,ja en sitten enää ostanut noin isolle.Aluksi talutin ja kokeilin pysyykö,ja varoen kun ajaa,niin pysyny hyvin.Kypärä tietysti päässä.Nyt tämä pikku kolmonen ilmoitti tulostaan,ja ostan kyllä istuimen heti pyörään=)Kannattaa ainakin kokeilla miten sujuu=)

Vierailija
2/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista kuskasin kesät talvet 5-v asti. Nyt kun on kaksoset, harmittelen edelleen kun en pyörällä pääse. Syksyllä katselin kateudella Hollannissa pyöriä, joissa oli jos jonkinlaisia systeemejä lasten (nimenomaan monikossa) kuljettamiseen. Oli etukärryä, takakärryä, istuinta pyörän sarvissa ja tarakalla. Suomen mäissä ja lumissa ei noilla valitettavasti pärjäisi.

Ilmeisesti et ole itse pyöräillyt paljon? Mulla seisoo pyörä päiväkodin pihassa ja jatkan sillä töihin kun saan pojat hoitoon. On se niin nopeata ja näppärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pyörällä on tullut kuljettua lähes 30 vuotta kevät, kesä, syksy. Eli siitö ei ole kyse. Vaan siitä että lasta ei ole tullut kuljetetta istuimessa tarakalla :)

Vierailija
4/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pyörän tarakalla lastenistuin ja sitä käytettiin viime kesänä kerran. Syy miksei käytetty enempää oli se, etten uskalla ajaa kun pyörä tuntuu liian kiikkerältä. Minulla on siis sellainen perinteinen ohutpyöräinen retkipyörä. Pakko varmaan ostaa uusi pyörä, jossa on leveämmät renkaat, koska haluan ehdottomasti fillarilenkeille tänä kesänä.

Vierailija
5/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopusta päiväkotiin ja takaisin pyörällä lastenistuimessa, pojalla on pituutta 113 cm ja painoa 21 kg. Onhan se pyörä vähän kiikkerä, vaikka tukevarunkoinen pyörä muuten onkin. Mutta rauhallisesti ajaen ja keskittyen homma onnistuu, liikennevaloristeyksissä olen taluttanut pyörän tien yli. Ja kypärä tietysti lapsellekin päähän!

Vierailija
6/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkärryn kanssa ei ainakaan tarvitse samalla tavalla pelätä kaatumista, vaikka kyllähän siinäkin saisi kypärä olla myös kyyditettävällä päässä.

Vierailija
7/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe tykkää pyöräilystä, ja lapset kulkevat

mukana pyörän turvaistuimessa tarakalla. Viime kesänä

esikoinen oli vähän vajaa 5 v. ja toinen lapsi alle 3 v.,

ja kuljetin molempia vuoronperään mieheni kanssa pyörällä.

Meillä on kaksi kertaa Hamax-istuin. Se on ihan hyvä, tosin

vieläkin parempia ja tukevampia mallejakin varmaan löytyy.

Pyöräilykypärä kannattaa tosiaan laittaa sekä lapsen

että oman päähän, kuten joku mainitsikin.

Ensi kesänä pyöräily jää valitettavasti vähemmälle, kun

odotan viimeisilläni vauvaa... Vaan vauvan kasvettua

lähden taas hänenkin kanssaan pyöräilemään.

Vierailija
8/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöränistuimessa kun en aja autoa ;-). Nyt vain odotan teitten sulamista, jotta päästään pyöräilemään. Meillä tosin mies vie ja hakee lapsen, mutta itse joskus (miehen työmatkojen aikana) joudun kuljettamaan lasta pyörällä. Nyt kun olen talvella kulettanut rattailla, meinaa usko loppua oman kuumuuden vuoksi :-).