**Eloisat (pe-su)**
Kommentit (66)
saas nähä miten mummo pärjää yöunille pikkasen kanssa,ei meinaa matkasänkyyn halunnu päikkei ottaa vaikka silmät olikin puoliks kiinni.. ja miten osaa kapaloida ton,tosin siihen h-hetkeen on vielä 3 vkoa..jännittää ettei vähäisetkin rytmit mee pipariks :D
Eli reissusta palattu ja pinot lukematta... Mutta pikaisesti meidän tyttösen kuulumisia
Torstaina tuli 3kk täyteen!!!
Perjantaina oppi kääntymään selältä vatsalleen!!!!!
Ja ne ekat hampaat tekevät tuhoisaa jälkeä äidin rinnalla!!!
Jokos muilla käännytään? tai pestään hampaita? Meidän pitäs vissiin käydä se harja ostelemassa... Tuo kääntyily ottaa kyllä pannuun kun nyt menee kaikki aika siihen et saa kääntää jatkuvaan selälleen takas kun ei viihdy masullaan...
mahapuruista kärsitään edelleen...
ja sitten pinojen kimppuun.
hanneli ja hiltsu
Tänään meidän Laurille tuli 3kk täyteen, niin kamalan nopeeta se aika vaan menee! Haikee olo tulee, kun aattelee kuinka nopeeta vauva-aika on ohitte(sit täytyy varmaan vaan alkaa tekeen Laurille pikkuveljee tai -siskoo ;) )! Huomenna oiskin sit se 3kk neuvola ja rokotukset...! Ja perjantaina meillä alettiin kokeileen mitä poitsu tykkää maissivellistä ja hyvin on maistunu, vielä ei kyllä anneta illalla vaikkei mahanpuruja ookkaan tullu!
Jouluruokagallup: Meitin iskän tekemä perunalaatikko on ihan pakollista! =) Ja sitten graavilohi!
PUUHIS: Kateeks kyllä käy! Kuulosti niin ihanalta, voi kun muakin ois hemmoteltu saman lailla kun oli synttärit 23.10., mut ei...!
Meillä on poitsu alkanu valvottaan öisin... Heräilee 2-3 kertaa yössä ja rauhottuu kyllä tutilla, mutta sitäkin pitää antaa välillä muutamaan otteeseen. Ei siis oo nälissään, kun ei ala kunnolla itkeen, pitää vaan sellasta ähinää ja kitinää. Oiskohan hampaita pukkaamassa...? Ite vaan meinaa olla vähän väsy, kun kerkis jo tottuun siihen, että Lauri antaa yöt nukkua johkin aamu 7-8! No mutta eiköhän tää tästä!
Nyt tilaa muille ja valmistautuun katteleen Maajussille morsianta! =)
-Mömmeli06/Lauri jo tasan 3kk(1908)-
heippa!
tyttö nukahti äsken sitteriin ja mies vei hänet juuri sänkyyn, saas nähdä kuinka käy! Meidän perhe kävi ostoksilla tänään, mutta ei jaksettu kauaa olla, oli niin ruuhkaista. Ostin Olivialle suloisen mekon, joka päällä ajattelin ottaa joulukorttikuvan. Joululahjaostoksille pitäisi kyllä päästä arkipäivänä ja yksin, saisi katsella rauhassa. Ehkä käyn joku ilta pikaisesti kun syötän ennen lähtöä vauvan täyteen, niin voi jättää hänet isin kanssa.
Ensi lauantaina on jännät paikat, tarkoitus mennä miehen kanssa pikkujouluihin ja äitini tulee lapsenvahdiksi. Olen siis vain imettänyt, mutta kokeilin antaa pullosta ja hyvin kelpasi. Kokeilen pulloa vielä ensi viikolla, omaa maitoa on pakkasessa. Tulemme juhlista yöksi kotiin, mutta silti jännittää olla 5-6 tuntia ekaa kertaa erossa vauvasta. Toivotaan, että ilta menee tytöllä ja mummolla hyvin, ja itse pystyisin nauttimaan hyvästä ruuasta ja vähän tanssaamaan.
Jouluruokagallup: olen lapsesta asti ollut hulluna rosolliin ja siihen vaaleanpunaiseen kermaan. Rosollia siis pakko saada, tietty kaikkea muutakin. Nyt alkui itku, palaillaan! M & O
Vieterille vielä. Meijän vitonen on syntynyt kanssa tammikuussa 8.1.2005. Mulla oli silloin ihan mukava kätilö (Heikkilä) synnytyksessä. Osastolla oli taas mun tuttu kouluajoilta.
Jotenkin on taas pirtee olo kun oon saanut hemmottelua osakseen. Jaksaa taas noi yöheräilytkin. Teemu herää 2 tunnin välein yöllä syömään.
Mies lähti viimeseen yövuoroon sitten onkin 6 päivön vapaat tiedossa. Helpottaa munkin arjen pyörittämistä kun ei tarvii esim. kaikkia muksuja pukea kun lähtee eskarilaista viemään tai saa laittaa miehen viemään.
Ens viikolla olis äitiporukan pikkujoulut. Mennään kreikkaliseen ravintolaan syömään. Siellä on jotain pikku ohjelmaa. Muut lähtee sieltä vielä jatkoille mut mä suuntaan kotiin kun mies menee sunnutaina aam kuuteen töihin. Pää asia että pääsen edes syömään niin ettei kukaan ole keskeyttämässä. En muista koska olisin viimeksi ollut näin paljon menossa ja ihan yksikseen. Yleensä on noi pakolliset vanhempain illat sun muut missä tulee käytyä.
Päiväkirjaa en oo koskaan kirjoitellut. Vauva kirjaan on tullut koottua ylös kullekin lapsille tärkeimmät muistot.
puuhis ja Teemu 29.08.
Joulunavajaiset ovat täydessä käynnissä ja kävimme jo koko perheen voimin katsomassa Muumien esiintymistä. Kuudelta olisi tarkoitus suunnata uudelleen keskustaan katsomaan ilotulitusta, sinne tosin taidan mennä kahdestaan esikoisen kanssa.
Opemamma, hienoa että Leevi on jo parantumaan päin ja olet sinäkin saanut nukuttua muutaman silmäyksen. Toivottavasti vain ei ole uusiutuvaa sorttia tuo tauti!
Täällä edelleen Väinöllä ruikku lentää tasaiseen tahtiin, vaipat saa vaihtaa kerran pari tunnissa... Olen vielä yrittänyt kiinnittää erityishuomiota omiin syömisiini, etten enää millään hernekeitolla heitä ukon mahaa ihan sekaisin:) Saas nähdä kauanko tätä jatkuu, täytyy vain muistaa tarjota rintaa tarpeeksi usein ettei ipana pääse kuivumaan.
Jouluruokagallup: meillä joulupöytä aina notkuu jos jonkinlaista herkkua, mutta valikoimiin kuuluu ehdottomasti graavilohta, katkarapu-majoneesisalaattia, pasteijoita, kalkkunaa ja riisipuuroa. Voi, aivan vesi herahtaa suuhun kun alkaa ajatellakin moisia herkkuja. Ja suklaata tietenkin vedetään surutta rasiatolkulla koko joulunpyhät!:/
Tuuli: se on kyllä totta, että jos jostain herkkuruuasta yrittää tehdä jonkin sortin light-versiota niin pieleen menee ihan takuuvarmasti. Meillä oli samanlainen kokemus uuniperunoiden täytteen kanssa ja oli taatusti vihoviimeinen kerta kun käytimme siihen kevytkermaviiliä!
Puuhis: mukavalta kuulosti eilinen synttäripäiväsi, sait oikein kunnolla hemmottelua osaksesi!
K.h.p.: meillä torkutaan illalla sellaiset puolen tunnin tirsat seitsemän aikaan ja se tuntuu kuuluvan päivän rytmiin. Yöuniin tirsoilla ei ole vaikutusta, viimeyönäkin meillä nukuttiin 22.00-06.00 ennen kuin ukko heräsi syömään.
Jaahas, nyt velvollisuus kutsuu. Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!
Pantoufle ja Väinö 4 kk 1 pv