Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko, kun 90-luvulla kaikki käyttivät sitä lumenen kakkumeikkivoidetta?

Vierailija
20.01.2023 |

Käytitkö itse? Muistatko sävyn nimen?

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, en käyttänyt. Lumene ei ole koskaan sopinut mun hipiälle. Niiden tuotteet löyhkää ja kirvelee.

Ysärillä mä käytin kevyesti Joe Blascoa.

Vierailija
82/92 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filmstar kakkumaskara! Ricils taisi olla toinen merkki, jota kasarilla käytettiin.

https://www.finna.fi/Record/siiri.urn%3Anbn%3Afi-vapriikkihttp%253A%252…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/92 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaahtomeikkivoide Maybellinelta oli kyllä kans aikansa innovaatio.😄 Jotenkin mulla on sellainen mielikuva että se ei ollut kauheen hyvää.

Eikö tuota myydä vieläkin? :D

Joo. Tosi hyvä tuote. Ei tarvitse koko lärviin levittää. Korjailla vaan tiettyjä kohtia. Nature Look.

84/92 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Filmstar kakkumaskara! Ricils taisi olla toinen merkki, jota kasarilla käytettiin.

https://www.finna.fi/Record/siiri.urn%3Anbn%3Afi-vapriikkihttp%253A%252…

Hihii mä niin muistan ton Filmstar ripsarin 70-luvulta 🤭😄

Vierailija
85/92 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä käyttänyt. T: Mies 41v.

Vierailija
86/92 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ihoa meikanneet kuin he, joilla oli joko tosi kiiltävä (rasvainen) iho tai paha akne. Ensimmäiset huiskuttivat Anytimen vitivalkoista puuteria nenänpäähän ja otsaan joka välitunti vessassa, jälkimmäiset vetivät Panstickilla jäätävän vahanaamion jo aamutoimikseen.

Itsellä ei ollut kuin käytössä kuin kulmakynä ja ripsiväri (Maybellinen Volume Express). Bilemeikissä lisäksi valkoinen tai ruskea luomiväri, sekä ruskeahko huultenrajauskynä (siis tosiaan pelkkä rajaus).

Olin yläasteella 1992-1995. Lukio siihen perään toki. Yliopistolla (1999->) rupesin rajaamaan silmäni, muuten arkimeikki pysyi melko ennallaan. Oikeastaan se on sama vieläkin, kulmien muoto vain on muuttunut.

Vierailija
87/92 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä käyttänyt. Minulla oli Blasco. Kakku sekin.

N54

Vierailija
88/92 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43-v ja muistan, että lukion alussa käytin. Sanottiinko sitä meikkivoidepuuteriksi? Kuitenkin, sama tuote kävi sekä meikkivoiteesta etä puuterista, tai molemmista. Minäkin muistelen, että se oli suosittu.

Vierailija
89/92 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänhän sitä vieläkin. Blur. Ihan hyvä tuote, sillä saa aurinkosuojankin

Vierailija
90/92 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkumeikkivoidetta en kyllä muista, mutta kakkuripsivärin muistan taisi olla Ricils tai jotain sinne päin suosikkimerkki teinityttöjen keskuudessa. Eikös se mennyt oikeaoppisesti niin, että siihen ripsiharjaan räkäistiin ja sitten vedettiin siitä kakusta harjaan väriä. Meillä taisi koko luokan tytöt lainailla toisiltaan ripsiväriä ja kaikki räkivät samaan harjaan eikä ollut järin hygieenistä, mutta onneksi ei ollut silloin koronaa liikkeellä.

Vierailija
91/92 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytin sitä Lumenen meikkipuuteria yläasteella (n. vuonna 1998). Muistan, miten sitä pystyi levittämään kolmella tavalla: kostealla meikkisienellä, jolloin tulos oli peittävämpi, kuivalla sienellä, tai puuterisudilla.

Muistan, että meikkivoiteista ja puutereista oli ysärillä todella vaikeaa löytää omaan ihoon sopiva värisävy. Sävyvaihtoehtoja oli ylipäätään todella vähän, ja ne olivat usein sellaisia, etteivät ne oikeasti vastanneet oikein mitään olemassaolevaa ihonsävyä. Meikkivoiteissa ja puutereissa oli usein liian punertava pohjasävy. Oli todella yleistä nähdä etenkin nuorilla naisilla vähän vääränvärinen meikkipohja. 

Lisäksi voiteet olivat usein öljyisiä, ja peitevoiteista puuttui useimmiten kaikki peittävyys (lukuun ottamatta Max Factorin Pan Stickia, joka oli minulle akneihoisena pelastus).

Joskus ysärin lopulla kaikki tuntuivat käyttävän Maybellinen Dream Matte Mousse-vaahtomeikkivoidetta. Sen lisäksi ripsiin sudittiin Full n Soft-ripsaria, jonka mainoksessa oli Sarah Michelle Gellar. Huuliin siveltiin Anytimen huulikiiltoa ja luomiin valkoista tai liilaa luomiväriä. 

Vierailija
92/92 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että kaikki ketkä tota käytti oli ihan oranssin värisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän