Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko, kun 90-luvulla kaikki käyttivät sitä lumenen kakkumeikkivoidetta?

Vierailija
20.01.2023 |

Käytitkö itse? Muistatko sävyn nimen?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkumeikit rules

Meikkaan kakkuni joka kerta kun leivon kakun.

😅

Vierailija
42/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista, koska niin ei ollut. Minäkään esimerkiksi en käyttänyt. Ensimmäistä kertaa edes kuulen tuollaisesta tuotteesta. 

N42

Isohko, sinisessä pakkauksessa missä peili ja sienimäinen tyyny jonka saattoi kastella milloin tuote liukui iholla helposti ja siitä jäi tasainen peittävä pinta. Kuivana saattoi käyttää enemmän puuterin tavoin.

En siltikään käyttänyt. Enkä tuollaista ole aiemmin kenenkään kuullut kakkumeikkivoiteeksi sanovan. 

t. sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen on ollut kakkuripsaria. Sitä kostutettiin esim. syljellä ja sitten hangattiin harjaan väriä ja sen jälkeen ripsiin.

Mun ensimmäinen ripsiväri oli juurikin punaisessa muovikotelossa ollut kakkumaskara, olikohan Anytimen..? Onkohan kakkumaskaroita enää myynnissä?

Joo, toiset kostuttivat sitä syljellä, mikä tietysti oli aivan järjettömän epähygieenistä. Itse käytin siinä aina vettä hanasta.

Likkakaveri käytti 80-luvulla meikkivoiteena sellaista älyttömän peittävää meikkivoidepuikkoa, olikohan nimeltään Panstick? Sillä oli paha akne ja puikko peitti punaisuuden, mutta teki ihosta omituisen vahamaisen näköisen.

Max Factorin panstick, legenda!

Vierailija
44/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkumeikit rules

Samoin, se on ihanan rauhoittavaa.

Vierailija
45/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mä en muista että kukaan olisi tuollaista käyttänyt? Sen sijaan kasarin lopulla-ysärin alussa tosi moni käytti sitä jauhonvalkeaa, jopa hieman sinertävään/liilaan taittavaa anytimen puuteria.

Ja sitä piti olla PALJON.

Vierailija
46/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista ollenkaan tuollaista.

Vierailija
47/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkumeikkivoide, wtf?

Vierailija
48/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks mä en muista että kukaan olisi tuollaista käyttänyt? Sen sijaan kasarin lopulla-ysärin alussa tosi moni käytti sitä jauhonvalkeaa, jopa hieman sinertävään/liilaan taittavaa anytimen puuteria.

Ja sitä piti olla PALJON.

Minä käytin tätä ensin hanoirokkarina, sitten goottina! Se oli varmaan juurkin sävy 0, mulla oli sitä aina useita kerroksia. Sellainen litteä vaaleansininen puuterikotelo. Laitoin sitä pumpulilla!

Vierailija
49/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkä nimisiä sävyjä juuri tuosta tuotteesta oli, mutta tässä double stay-meikkivoiteen sävyt vuoden 2001 mainoksesta: vaniljamarenki, inkiväärikerma, kultatoffee, aurinkokaakao, hunajapilvi ja persikkatee.

Vierailija
50/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen on ollut kakkuripsaria. Sitä kostutettiin esim. syljellä ja sitten hangattiin harjaan väriä ja sen jälkeen ripsiin.

Mun ensimmäinen ripsiväri oli juurikin punaisessa muovikotelossa ollut kakkumaskara, olikohan Anytimen..? Onkohan kakkumaskaroita enää myynnissä?

Joo, toiset kostuttivat sitä syljellä, mikä tietysti oli aivan järjettömän epähygieenistä. Itse käytin siinä aina vettä hanasta.

Likkakaveri käytti 80-luvulla meikkivoiteena sellaista älyttömän peittävää meikkivoidepuikkoa, olikohan nimeltään Panstick? Sillä oli paha akne ja puikko peitti punaisuuden, mutta teki ihosta omituisen vahamaisen näköisen.

Ebayssa löytyy jokin vanha tuote CAT EYE MAYBELLINE ROYAL BLUE CAKE MASCARA ORIGINAL CARD VINTAGE 1950’S 1960s

https://www.ebay.com/itm/155326473033?hash=item242a2de349:g:LrgAAOSw5hd…

Vierailija
51/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenella on nykyään Blur meikkipuuteri. Onkohan hyvä tuote?

Vierailija
52/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään klo 19 uutisissa puolustusministerillä oli aivan vääränlainen meikki. Kasvojen yläosa oli keltainen.

Vierailija
53/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebayssa myydään kaikille av-mammoille kakkutaikaa, puuteripaketin kuvakin sointuu hyvin asiaan.

https://www.ebay.com/itm/165730752384?epid=1084478738&hash=item26965297…

Vierailija
54/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään klo 19 uutisissa puolustusministerillä oli aivan vääränlainen meikki. Kasvojen yläosa oli keltainen.

Ehkä siihen oli käytetty pääsiäiskakkumeikkivoidetta. Tai maikkari on säästänyt ja ostanut jotain kiinalaissävykartan voiteita alibabasta.

Vierailija
55/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus aikoinaan sanottiin, että joka kolmas ihminen on kiinalainen mutta ehken se on jo puolet ihmisistä.

Vierailija
56/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Max Factorin panstick, legenda!

Eikös tätä saa vieläkin? Tämän muistan hyvin, ja kauan sitten tuli käytettyäkin kyseistä tuotetta. Tätä ihme kakkumeikkivoidetta en kyllä muista.

Vierailija
57/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tuon, isosiskoni käytti. Itse käytin pitkään yläasteella ja lukiossa 2000-l.alkupuolella) Lumenen Double stay - meikkivoidetta. Sävy oli sieltä alkupäästä, Inkiväärikerma. Oli juuri passeli sävy minulle, vähän kellertävä/lämmin vaalea.

Nykyään käytän paljon Essencen/Catricen meikkejä, ovat hinta-laatusuhteeltaan oikein hyviä. Kunhan välttelee sellaisia pakkauksia, joissa saranat (tai se sellainen metallilanka siinä) , ne menevät todella helposti rikki.

Vierailija
58/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan käyttänyt kakkumeikkivoidetta, 90-luvullakin kåytin nestemäistä.

Mutta itse asiassa nyt kun muistelen, silloin käytin jotain puikkomaista meikkivoidetta jonkin aikaa, se teki aika karmean naamiomaisen vaikutelman.

Vierailija
59/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkumeikit rules

Mä meikkaan kakkuni aina vasta just ennen tarjoilua. Saa ihanan freshin lookin.

Vierailija
60/92 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kyllä, Lumenen sininen puuterirasia ja se Maybellinen (?) vaahtomainen meikkivoide.😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi