Tunnetteko kulissiperheitä? Ulospäin täydellinen perhe, mutta totuus muuta?
Tiedättekö perheitä ketkä antavat itsestään niin onnellisen, menestyneen kuvan vaikka todellisuudessa vanhemmat ovat eron partaalla yms? Ehkä mt-ongelmia, alkoholismia?
Kommentit (506)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Meidän perhe. Ei mt-ongelmia, ei alkoholismia, ei väkivaltaa. Vaimolta vain loppui seksihalut vuosia sitten ja ollaan sitten eletty vähän kuin kämppiksinä. Ulospäin näyttää varmaan tosi kivalta.
Oletko yrittänyt vastata kysymykseen "miksi ne loppui?"
Kyllä. Järjestin pariterapiankin, mutta vaiml vain ilmoitti ettei tunne mitään tarvetta seksille. No vuosien mittaan on kaikki muukin läheisyys jäänyt pois.
Eikö seksin haudanneella vaimolla ollut ehdottaa mitään ratkaisua tilanteeseen? Häntä ei vaan kiinnosta, ja sillä sipuli? Sinun haluillasi ja tarpeillasi ei ole mitään merkitystä hänelle?
Pitääkö sinun vain purra hammasta, esittää kunnon aviomiestä ja elää kylmässä kämppäkaveruussuhteessa, jossa ei ole fyysistä eikä henkistä läheisyyttä?
Jos fyysinen läheisyys loppuu ensin, loppuu pian myös henkinen läheisyys.
Jos henkinen läheisyys kuihtuu ensin pois, alkaa fyysinenkin kanssakäyminen näivettyä olemttomiin.
Ei toista ilman toista.
Suunnilleen näin. Kun lapset olivat pienempiä, niin keskityin heidän kasvatukseen ja harrastuksiin ja hiljalleen kehitellyt itselle kaikenlaista puuhaa, niin arki rullaa. Tokihan sitä on ero käynyt monesti mielessä ja hyvin todennäköinenkin sitten kun lapset vielä saavat vähän lisää ikää.
Jos eroaisimme, en näkisi lapsia påivittäin.
Ihan ok on olla.
Me haluamme miehen kanssa eri asioita mm vapaa-ajalla.
Katsotaan sitten, kun lapset ovat muuttaneet
Tiedän tällaisen perheen myös. Hulluutta hukata koko elämänsä. Jokainen tavallaan toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Meidän perhe. Ei mt-ongelmia, ei alkoholismia, ei väkivaltaa. Vaimolta vain loppui seksihalut vuosia sitten ja ollaan sitten eletty vähän kuin kämppiksinä. Ulospäin näyttää varmaan tosi kivalta.
Kyllä. Järjestin pariterapiankin, mutta vaiml vain ilmoitti ettei tunne mitään tarvetta seksille. No vuosien mittaan on kaikki muukin läheisyys jäänyt pois.
Eikö seksin haudanneella vaimolla ollut ehdottaa mitään ratkaisua tilanteeseen? Häntä ei vaan kiinnosta, ja sillä sipuli? Sinun haluillasi ja tarpeillasi ei ole mitään merkitystä hänelle?
Pitääkö sinun vain purra hammasta, esittää kunnon aviomiestä ja elää kylmässä kämppäkaveruussuhteessa, jossa ei ole fyysistä eikä henkistä läheisyyttä?
Jos henkinen läheisyys kuihtuu ensin pois, alkaa fyysinenkin kanssakäyminen näivettyä olemttomiin.
Ei toista ilman toista.
Suunnilleen näin. Kun lapset olivat pienempiä, niin keskityin heidän kasvatukseen ja harrastuksiin ja hiljalleen kehitellyt itselle kaikenlaista puuhaa, niin arki rullaa. Tokihan sitä on ero käynyt monesti mielessä ja hyvin todennäköinenkin sitten kun lapset vielä saavat vähän lisää ikää.
Ihan ok on olla.
Tiedän tällaisen perheen myös. Hulluutta hukata koko elämänsä. Jokainen tavallaan toki.
Solvaat siis hulluksi tuota kommentoijaa. Häpeä!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso tykkäisi ylläpitää kulisseja. Johtuu siitä, että ei haluaisi että muut tietävät millainen kiukutteleva mököttäjä kotona on. En todellakaan suostu esittämään ja sen kyllä sitten muistaa mököttää kotona. Eli hän pitää yllä kulissia meidän parisuhteesta ja etenkin itsestään. Hän on aivan erilainen ihminen julkisesti, iloinen, ottaa muut huomioon ja on todella sosiaalinen.
Kotona purkaa kaiken perheeseen, äksyilee, mököttää ja marttyroi sen minkä ehtii. Kahvikupin kun jätän tiskialtaaseen työpäivän aikana niin tästä voi seurata kahden viikon teatteri, joka eskaloituu joka kerta kun näkee yhdenkään astian. Aivan random asiat voi triggeröidä käytöksen äärimmilleen. Toisaalta itse kyllä saa sotkea ja se on aina eri asia. En tiedä onko tää jotain keski-ikäisen hulluttelua vai tarvisiko jo apua, mutta eihän hän sellaista hae. Olen miettinyt eroamista, mutta toisaalta nyt voin suojella lapsia, eron jälkeen olisivat sitten isänsä ainoat sylkykupit.
Mulla oli sama tilanne. Kunnes en kestänyt enää. Ja tajusin, että mies vihasi minua, ja kosti sen lapsillekin. On eron jälkeen löytänyt uuden ja rauhoittunut. Mies ei enää riehu mulle eikä lapsille, lapset on enemmän minulla, ja kotona on kiva olla nykyään.
Tiedän myös erään toisen samanlaisen pariskunnan, tosin sukupuolet toisinpäin kuin teillä. Siinä suhteessa nainen on se joka vetää joka välissä marttyyrinviitan niskaan ja kiukuttelee kaikille. Myös työpaikallaan. Mies pettää jotta päänsä pysyy edes jotenkin kasassa. Nainen on ollut suhteen melkolailla alusta jäätävä pirttihirmu, ja mies sitkusi todella pitkään, kunnes alkoi itse purkaa omaa pahaa oloaan hieman kyseenalaisilla keinoilla, jotta selviää päivästä toiseen. En todella ymmärrä mikseivät eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toista ilman toista.
Ihan ok on olla.
Luetunymmärtäminen? Toimintansa on hulluutta minun mielestäni. Henkilöistä en sanonut mitään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toista ilman toista.
Ihan ok on olla.
Luetunymmärtäminen? Toimintansa on hulluutta minun mielestäni. Henkilöistä en sanonut mitään..
Arvostelet, solvaat ja haukut itsellesi tuntemattomien ihmisten elämänvalintoja. Anna ihmisten elää niinkuin normaalit elävät äläkä puutu siihen.
Tiedän tällaisen pariskunnan. En tosin tunne heistä kuin toisen. Tai tunsin.
Yli neljässä kympissä oleva mies ja saman ikäinen nainen esittää täydellistä pariskuntaa. Ilmeisesti livenä, ja ainakin somessa. Tuovat esiin itseään ja työtään, sukujaan, harrastuksiaan, matkojaan, kulttuuria, kaikkea olevinaan parempaa, hienompaa elämää ja kun ollaan niin menestyneitä.
Ainoa vaan että mulla oli seksisuhde tuon miehen kanssa. Antoi ymmärtää että on eroamassa ja että asuivat siinä vaiheessa erillään, kunnes tajusin että sen kämpässä eli oikeammin niiden kämpässä oli naisen vaatteita, tanttamaisia kolttuja. Paneskelimme muutaman kuukauden, niiden edustavassa somekämpässä vain pari kertaa, kunnes tajusin ettei ole miehen sinkkukämppä. Ei minua kiinnostanut se mies niin paljon että olisin halunnut muuttaa yhteen, halusin vaan vähän huomiota ja seksiä kun ei ollut muita harrastuksia parisen vuotta sitten. Kun aloin kuulustella asiasta niin sanoi ettei häntä kiihota vaimonsa yhtään, koska ei ole tällainen estoton peto sängyssä vaan minun vastakohta ulkonäöllisesti, tyylillisesti ja muutenkin.
Sanoin etten enää halua tavata ja blokkasin puhelinnumeronsa. Kävin vähän aikaa sitten katsomassa someistaan tilanteen, ja siellä tosiaan kulissit päällä, kun selasin nopeasti siihen saakka kuvat kun nostin kytkintä :D Ei jaksa muuten kiinnostaa, minulla on jo uusi mahtava mies joka huom ei ole varattu ennestään. Tarkistin muutamaan otteeseen asian.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä tätä kulissiperheen termiä. Ilmeisesti liittyy siihen, miten kalliilla matkoilla käydään ja kuinka kalliita remontteja tehdään. Eli alussa on hyvätuloinen, onnellinen pariskunta/perhe, joka käy matkoilla ja joka tykkää kalliista harrastuksista. Sitten hyvätuloisesta pariskunnan avioliitosta tulee onneton, mutta ovat edelleen hyvätuloisia. Pitäisikö heidän siis siinä vaiheessa lopettaa kalliit harrastukset ja aloittaa jotain halvempia/maksuttomia harrastuksia? Ja kalliiden matkojen sijaan käydä vain lähimetsässä? Vaikka heillä olisi varaa?
Se on kyllä kulissi, jos hehkutetaan rakkautta ja onnellisuutta somessa, vaikka totuus on onneton. Mutta mitä tekemistä kalliilla matkoilla on tämän asian kanssa?
Tulee mieleen jokin ylemmän keskiluokan edustusvaimon hiljainen kärsimys. Mies toistuvasti uskoton ja vaimo lopulta alkoholisoituu onnettomuuttaan, kun ei ole saanut itselleen ammattia hankittua. Lapset hoitaa ja kasvattaa hammasta purren.
En tiedä miten yleistä tämmöinen uhrautuminen on enää nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä meneekö kulisseihin, mutta yllättävän usein kun tiedän joideknkien parien parisuhdeongelmista, niin silloin tulee eniten someen ns. rakkaudentunnustuspäivityksiä. Ehkä se on jokin alitajuntainen tapa yrittää saada tuotua kuihtuvaan suhteeseen uskoa rakkauden palaamisesta?
Tää on niin totta. Usein tuttava/kaveri tai ystävä ensin tilittänyt mulle kuinka epäilee että mies pettää ja käyttäytyy kuin pahin **lkero ja sitten samana iltana tai seuraavana päivänä somessa laitellaan kuinka parhaassa seurassa hanin kanssa siellä ja täällä. Että ei usko itsekään mutta koettaa kovasti uskoa. Paras oli kun eräs rouvashenkilö vaihtoi fasen profiilikuvakseen kuvan jossa näkyy naamansa ja sormuskäsi. Miehellä ollut vuosia suhde toiseen. Mietin vain että joko se meni tuonkin rouvan tietoon vihdoin. Kaikkea sitä näkee.
Nämä halipusipäivitykset voi olla myös pyrkimys näpäyttää kakkosnaista, jos sattuu olemaan miehen somessa.
Edelleen suurinta ihmetystä herättää kuka haluaisi miehen jolla on toinen? Ja esittää että kaikki on ihanasti? Nope. Ei ikinä. Kengän kuva ahteriin saman tien."
No kato ne on niitä poly-hattarapäitä joilla äo huima ja ulkonäkö aina jotain päräyttävää...
Eikö koko polyily ole kehitetty että päästäisiin kaikista kulissipeleistä eroon??
Sitä en sitten tiedä miten onnellisia noissa polyhommissa ollaan, nähtävästi se on se ihmistyyppi, joilla ei ole minkäänlaista tarvetta sitoutua vain yhteen ja siksi ah niin ihanan vaivatonta kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä meneekö kulisseihin, mutta yllättävän usein kun tiedän joideknkien parien parisuhdeongelmista, niin silloin tulee eniten someen ns. rakkaudentunnustuspäivityksiä. Ehkä se on jokin alitajuntainen tapa yrittää saada tuotua kuihtuvaan suhteeseen uskoa rakkauden palaamisesta?
Tää on niin totta. Usein tuttava/kaveri tai ystävä ensin tilittänyt mulle kuinka epäilee että mies pettää ja käyttäytyy kuin pahin **lkero ja sitten samana iltana tai seuraavana päivänä somessa laitellaan kuinka parhaassa seurassa hanin kanssa siellä ja täällä. Että ei usko itsekään mutta koettaa kovasti uskoa. Paras oli kun eräs rouvashenkilö vaihtoi fasen profiilikuvakseen kuvan jossa näkyy naamansa ja sormuskäsi. Miehellä ollut vuosia suhde toiseen. Mietin vain että joko se meni tuonkin rouvan tietoon vihdoin. Kaikkea sitä näkee.
Nämä halipusipäivitykset voi olla myös pyrkimys näpäyttää kakkosnaista, jos sattuu olemaan miehen somessa.
Edelleen suurinta ihmetystä herättää kuka haluaisi miehen jolla on toinen? Ja esittää että kaikki on ihanasti? Nope. Ei ikinä. Kengän kuva ahteriin saman tien."
No kato ne on niitä poly-hattarapäitä joilla äo huima ja ulkonäkö aina jotain päräyttävää...
Eikö koko polyily ole kehitetty että päästäisiin kaikista kulissipeleistä eroon??
Sitä en sitten tiedä miten onnellisia noissa polyhommissa ollaan, nähtävästi se on se ihmistyyppi, joilla ei ole minkäänlaista tarvetta sitoutua vain yhteen ja siksi ah niin ihanan vaivatonta kaikki.
Polyt vasta kulisseissa elävätkin.
Joo, pojat on narsisteja tai ylivilkkaita, yök.
Vierailija kirjoitti:
Aino ja Samppa Rossi.
poika futas. Paolo Rossi.
Aikana ennen somea kävin etelänreissulla ja tapasin naisen, joka kertoi elävänsä kulissiliitossa ja kertoili mitä ongelmia oli elämässään kohdannut.
Tulin kotiin ja kerroin tapauksesta silloiselle läheiselleni. En päässyt pitkälle, kun sanoi "..jos kovin kurjaa on, ei tuollaisia reissuja tehdä, kun maksavat tonnin pari ja enemmänkin.." eli hän näki vain sen aineellisen puolen asiasta. Myöhemmin ymmärsin, että hänkin eli kulissiliitossa. Miehellä oli rinnakkaissuhde yli 10v ja muijalla lyhyempiä virityksiä. Sanoi, ettei eroa kuopuksen vuoksi. Erosivat, kun kuopus oli päätä pidempi. Läheisiä ei enää olla, kun yritti komennella kuolemantapauksen yhteydessä meitä muita. Ero oli silloin tulossa hänelle. Nykyään ovat kai puheväleissä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka monta kulissiperhettä tiedossa. Some näyttää auvoisalta ja kaikki kukoistaa, mutta todellisuudessa pettämisiä, sairautta, lasten kanssa ongelmia, rahahuolia, vaikeaa masennusta, alkoholiongelmia jne. Kaikilla on jonkinlaiset kulissit päällä.
Minua kadehditaan avoimesti siitä, että olen vahva ja itsenäinen sinkkueläjä. Todellisuudessa jaksan juuri ja juuri käydä töissä ja tehdä vain välttämättömimmät. Enimmän osan vapaa-ajasta makaan hermoromahduksen partaalla sängyssä ja kerään voimia arjesta selviämiseen. Juuri mikään ei kiinnosta eli olen selkeästi masentunut. Aika harvoin olen somessa. Hullunkurisesti tätä sitten pidetään salaperäisenä vahvuutena. Voi, kun tietäisitte.
Hmmm oletko miettinyt yhtään sitten syytä miksi olet masentunut ja elämäsi on kurjaa? Minä mietin jo nuorena mitä haluan ja lähden tavoittelemaan sitä ja olen toteuttanut melkein kaikki unelmani. Sen voin nyt kertoa että elämässäni ei ole vaimoa, naista eikä lapsia, inhoan kaikkea sitä sydämeni kyllyydestä, ne on muita varten ei minua.
Viihdyn niin hyvin yksin että tunnen välillä siitä syyllisyyttä. Olen reissannut maailman todella paljon ja jatkan sitä niin kauan kun terveyttä riittää. Elämässäni ei ole mitään kullissia, asun leveäsi isossa kodissa keskellä kaupunkia ja olen tavallinen duunarimies.
Miksi siellä somessa pitää julkaista?
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä somessa pitää julkaista?
Huomionhakua, hyväksynnän tarvetta jonka taustalla huono itsetunto ja huono itsetuntemus.
Nuo pätevät kaikkiin jotka postaavat jatkuvasti oli aihe mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tällaisen pariskunnan. En tosin tunne heistä kuin toisen. Tai tunsin.
Yli neljässä kympissä oleva mies ja saman ikäinen nainen esittää täydellistä pariskuntaa. Ilmeisesti livenä, ja ainakin somessa. Tuovat esiin itseään ja työtään, sukujaan, harrastuksiaan, matkojaan, kulttuuria, kaikkea olevinaan parempaa, hienompaa elämää ja kun ollaan niin menestyneitä.
Ainoa vaan että mulla oli seksisuhde tuon miehen kanssa. Antoi ymmärtää että on eroamassa ja että asuivat siinä vaiheessa erillään, kunnes tajusin että sen kämpässä eli oikeammin niiden kämpässä oli naisen vaatteita, tanttamaisia kolttuja. Paneskelimme muutaman kuukauden, niiden edustavassa somekämpässä vain pari kertaa, kunnes tajusin ettei ole miehen sinkkukämppä. Ei minua kiinnostanut se mies niin paljon että olisin halunnut muuttaa yhteen, halusin vaan vähän huomiota ja seksiä kun ei ollut muita harrastuksia parisen vuotta sitten. Kun aloin kuulustella asiasta niin sanoi ettei häntä kiihota vaimonsa yhtään, koska ei ole tällainen estoton peto sängyssä vaan minun vastakohta ulkonäöllisesti, tyylillisesti ja muutenkin.
Sanoin etten enää halua tavata ja blokkasin puhelinnumeronsa. Kävin vähän aikaa sitten katsomassa someistaan tilanteen, ja siellä tosiaan kulissit päällä, kun selasin nopeasti siihen saakka kuvat kun nostin kytkintä :D Ei jaksa muuten kiinnostaa, minulla on jo uusi mahtava mies joka huom ei ole varattu ennestään. Tarkistin muutamaan otteeseen asian.
Tämä oli taas tätä katkeran toisen naisen omaa kehua, kun ei miehelle kelvannutkaan muutoin kuin...
Sorry honey, sä et tiedä mitään. :D
En ihan kulississa, mutta hampaat irvessä olevat.
Useita tunnen.
Yksi pariskunta nukkunut jo 8 vuotta eri huoneissa.
Toinen tehnyt sopimuksen, että kun nuorin kirjoittaa ylioppilaaksi, niin sitten ero. Lukion kakkosella on nyt eli pari vuotta pitää vielä kestää.
Joo tämähän se on sitä kulissia, kun oikeen piti tulla tänne vakuuttelemaan. Siis ei ole, eikä kukaan sinua tuskin kulissin pitäjäksi luulekaan, vai miksi piti oikaista? :)