Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko kulissiperheitä? Ulospäin täydellinen perhe, mutta totuus muuta?

Vierailija
20.01.2023 |

Tiedättekö perheitä ketkä antavat itsestään niin onnellisen, menestyneen kuvan vaikka todellisuudessa vanhemmat ovat eron partaalla yms? Ehkä mt-ongelmia, alkoholismia?

Kommentit (506)

Vierailija
321/506 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon ja Helsingin tietyt alueet ovat täynnä näitä. Ja todellakaan kyseessä ei ole ne alueet, joilla asuvat pienituloisimmat. Pienituloisten on mahdollista ottaa ero tai ratkoa ongelmat, rikkaiden ei, koska silloin kulissit romahtaisivat, jos joutuisi hakemaan apua. Tässä eräs syy, miksi ei koskaan kannata muuttaa kalliimmalla alueella, vaikka varaa olisikin.

jep, jonkun aikaa tuli asuttu tälläisellä alueella. Luonto oli ihanaa, mutta rantaraitilla kulki näitä elämäänsä kyllästyneitä stephfords vaimoja jonkun verran. Eräskin kehtasi huudella partsiltaan, että pitäisi häipyä koiran kanssa hänen tiluksisltaan pois..oltiin siis ihan rantaraitilla, ei rouvan tontilla. Mutkun elämässä ei ole enää muuta kun kiiltokuvan epätodellinen kiillottaminen, niin johonkin pitää kiukku purkaa. Samoin vastaavia stockarouvia tuli nähty kun opiskelijana tein kotisiivouskeikkoja, siinä oli kyttäys ja ilkeily päähupina. Sitten kun ilmoitin työnantajalle, etten halua enää mennä ko. taloon, kun en saa palkkaa jatkuvan veetuilun sietämiestä..jonkun viikon päästä tuli puhelu, että asiakas haluaa mut takaisin kun olinkin kuulemma hyvä :D t. nykyisin leppoisaa keskiluokkaista elämää viettävä, joka ei näitä ns. ökyrikkaita kadehdi.

Vierailija
322/506 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne uteliaat naapurit yrittävät saada aina jollain tapaa selville, mitä kulissien takana voisi olla, vaikka kyse normiperheestä. Mielikuvituksen avulla voi keksiä mitä hyvänsä epäedullista toisesta, ja alkaa levittää pahantahtoisia juoruja omaa asemaa pönkittääkseen. Jos kulissien takaa sitten löytyykin jokin tragedia, selviää se lopulta kuitenkin jollekin tiedon haluiselle. Ja voi sitä vahingoniloa silloin. Lyötyä vaan lyödään ja muutenkin raskasta taakkaa lisätään. 

Me olemme taloudellisesti menestyneet hyvin ja fiksut lapset. Muutama naapuri kyylää kateellisena ja vihjailee ilkeästi, jos on vähänkään tekemisissä. Siksi pysyttelen kaukana. Suurin osa antaa kuitenkin toisten elää rauhassa elämäänsä. Niin teen itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/506 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin muslimiperhe ei hyväksy lapsensa homoseksuaalisuutta ja ovat todella ankaria lapsiparalle.

Muuten näyttävät ulospäin että kaikki olisi kunnossa.

Vierailija
324/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperheet ovat kulissia lähes aina.

Päin vastoin! Olemme mielettömän rakastuineita yhä 8 yhteisen vuoden jälkeen. Panostamme yhteiseen harrastamiseen, matkailuun ja mökkeilyyn pienen perheemme kanssa. Ja parisuhteeseen seksin ja yhteisten harrastusten kautta. Emme sosiaalisen median päivityksiin tai kultaisen linnan rakentamiseen. Elämämme näyttää varmaan vaatimattomalta ulos päin, mutta ensimmäisen kerran aikuiselämässäni olen vapaa kun pääsin irti siitä projektielämästä maanisen ostohysteerikon kanssa.

Vierailija
325/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä tätä kulissiperheen termiä. Ilmeisesti liittyy siihen, miten kalliilla matkoilla käydään ja kuinka kalliita remontteja tehdään. Eli alussa on hyvätuloinen, onnellinen pariskunta/perhe, joka käy matkoilla ja joka tykkää kalliista harrastuksista. Sitten hyvätuloisesta pariskunnan avioliitosta tulee onneton, mutta ovat edelleen hyvätuloisia. Pitäisikö heidän siis siinä vaiheessa lopettaa kalliit harrastukset ja aloittaa jotain halvempia/maksuttomia harrastuksia? Ja kalliiden matkojen sijaan käydä vain lähimetsässä? Vaikka heillä olisi varaa?

Se on kyllä kulissi, jos hehkutetaan rakkautta ja onnellisuutta somessa, vaikka totuus on onneton. Mutta mitä tekemistä kalliilla matkoilla on tämän asian kanssa?

Me ainakin oltiin onnellisempia nuorina opiskelijoina ja pienituloisina. Saatiin vanhemmilta lahjaksi joku pakettimatka tai vuokrattiin joskus halpa mökki hiihtokeskuksesta ja nautittiin täydellä sydämellä! Sitten alkoi 2000 luvun alun nousukausi ja miehen työpiireissä bonuksien ja optioiden jako ja sijoitussalkkujen (sekä omistusten tavaran muodossa) vertailu. Vuosi vuodelta mies tuli katkerammaksi kun en suostunut siihen, että rahoitamme autoja tai moottoripyöriä velkarahalla. Lopulta kun aloimme rakentaa taloa, hävisi miehellä kaikki tolkku velkarahan suhteen; "kun joudutaan ottamaan velkaa muutenkin niin sama ostaa uusi luksusauto ja 70 tuuman lätty-tv ja sitten sitä ja seuraavaksi tätä".

Todellakin elin lopussa kulissia, koska olin menettänyt kaiken kunnioitukseni ja lämpöni miestä kohtaan, joka oli kuin ahne harakka kaiken kiiltävän perässä, eikä tuntunut saavan iloa enää mistään muusta kuin alkoholista ja tavarasta.

Vierailija
326/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on varmasti sitten muiden mielestä kulissiperhe. Kulissi siksi, että jos ihmiset tietäisivät minusta taustani ja nykyisen tilanteeni, vahingoniloisimmat julistaisivat häpeämättä meidän elomme kulissiksi. 

En vain ymmärrä, miksi oman perheen kipeämpiä asioita pitäisikään muille kertoa. Ulkopuolisille minä en ole työelämässä, mutta en ole kertonut syytä. Olen eläkkeellä mielenterveysjuttujen vuoksi. 

Mutta onko se kulissia, että meillä on talo ja nätti piha, uudehko auto (yksi vain)? Että lapsilla on jokaisella yksi harrastus ja vanhin lapsi menestyy omassa lajissaan vuosi vuodelta paremmin? Että joskus on ollut tilaisuus käydä ulkomailla? Että on nätti sisustus? Että käyn uimassa viikottain ja joskus laitan siitä Instaan pienen storyn? Että koira osoittautui yllättävän helpoksi kouluttaa ja sen kanssa on oikeasti kivaa? Että mieheni kohtelee minua nätisti ja kunnioittavasti muiden nähden, ja myös seinien sisäpuolella ja minä myös häntä? 

Kaikki tämä on kulissia, koska olen itse traumaattisen lapsuuden ja nuoruusiän uhri ja siksi vähän erilainen kuin muut? 

ei kulissilla tuota tarkoiteta. Vaan sitä, ettei puolison kanssa tulla ollenkaan toimeen, mutta silti laitetaan someen hääpäivänä vanha pusukuva ja "kiitos ihanalle elämäni parhaista vuosista, en malta odottaa yhteistä tulevaisuutta, rakastan sua hani". Meillä nuo tuollaiset jutut toivotellaan kasvotusten ja kahden kesken.

En minä ainakaan päivitä someen mitään sillon jos on riidelty ja *tuttaa. Oudolta tuntuisi elää jotenkin kahta eri elämää; julkista ja yksityistä. Siis kulissia.

Vierailija
327/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on varmasti sitten muiden mielestä kulissiperhe. Kulissi siksi, että jos ihmiset tietäisivät minusta taustani ja nykyisen tilanteeni, vahingoniloisimmat julistaisivat häpeämättä meidän elomme kulissiksi. 

En vain ymmärrä, miksi oman perheen kipeämpiä asioita pitäisikään muille kertoa. Ulkopuolisille minä en ole työelämässä, mutta en ole kertonut syytä. Olen eläkkeellä mielenterveysjuttujen vuoksi. 

Mutta onko se kulissia, että meillä on talo ja nätti piha, uudehko auto (yksi vain)? Että lapsilla on jokaisella yksi harrastus ja vanhin lapsi menestyy omassa lajissaan vuosi vuodelta paremmin? Että joskus on ollut tilaisuus käydä ulkomailla? Että on nätti sisustus? Että käyn uimassa viikottain ja joskus laitan siitä Instaan pienen storyn? Että koira osoittautui yllättävän helpoksi kouluttaa ja sen kanssa on oikeasti kivaa? Että mieheni kohtelee minua nätisti ja kunnioittavasti muiden nähden, ja myös seinien sisäpuolella ja minä myös häntä? 

Kaikki tämä on kulissia, koska olen itse traumaattisen lapsuuden ja nuoruusiän uhri ja siksi vähän erilainen kuin muut? 

ei kulissilla tuota tarkoiteta. Vaan sitä, ettei puolison kanssa tulla ollenkaan toimeen, mutta silti laitetaan someen hääpäivänä vanha pusukuva ja "kiitos ihanalle elämäni parhaista vuosista, en malta odottaa yhteistä tulevaisuutta, rakastan sua hani". Meillä nuo tuollaiset jutut toivotellaan kasvotusten ja kahden kesken.

En minä ainakaan päivitä someen mitään sillon jos on riidelty ja *tuttaa. Oudolta tuntuisi elää jotenkin kahta eri elämää; julkista ja yksityistä. Siis kulissia.

Tämäpä. Se että postailee jatkuvasti parisuhteensa käänteitä kertoo vain siitä että ihminen elää kulississa.

Tästähän kertoo jo se että ihminen yhtäältä haluaa että muut ihmiset lukevat postauksia mutta jos kaikki eivät ns ihquta jokaista päivitystä niin sitten suututaan ja uhriudutaan.

Tuossa on loppu viimein kysymys huomionhausta ja hyväksynnän hausta ulkopuolisilta jotka eivät edes kuulu siihen parisuhteeseen mistä ihminen postaa jatkuvasti.

Miksi ihminen hakee tällaistä huomiota? Mistä sen tarve oikein kumpuaa?

Vierailija
328/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Entinen työkaveri laittelee someen postauksia leppoisista hetkistä ja retkistä perheensä kanssa. Aiemmin postauksissa näkyi mieskin, nykyään ei ole kuvioissa, enkä ihmettele miksi. Kuvat näyttävät idyllisiltä ja lapset iloisilta, mutta todellisuus on sitä että tämä ihminen on aivan kilari tiukkapipo, ja näiden kuvien ottaminen kestää minuutteja, kun lapsen hymy tai tukka ei ole tarpeeksi täydellinen. Retket ovat järjetöntä suorittamista ja kilpavarustelua alusta loppuun (erehdyin itse aikanaan pari kertaa mukaan). Aina kaikkiin esteettisiin kohtiin piti pysähtyä ainoastaan somekuvien takia. Lisäksi tällä perfektionistilla ei tunnu itsellään olevan käsitystä meininkinsä pimeydestä, vaan hän arvostelee halveksuvasti muita, jotka eivät elä hänen tavallaan. Lapset tuntuvat aika alistetuilta, harrastukset ja ulkonäkö on tiukasti äidin määrittelemää, kaikki muu on hänen mielestään naurettavaa.[/quote

Tällaisia ihmisiä kun on tavannut, selaa somea aivan eri näkökulmasta kuin aikaisemmin. Nykyään bongaan ihan tuntemattomienkin ihmisten tavallisista kuvista merkkejä, jotka kertovat feikkiydestä, hulluudesta tai typeryydestä.

Minä myös! Yksi ihminen haluaa esim tuoda instassaan esille erähenkistä elämää. Ja luonnossa liikkuminenhan on ihanaa, ei siinä mitään. Mutta.. päivityksissään hän esim kertoo patikoineensa tunteja autiotuvalle ja saapuneensa uupuneena perille.. kuvassa autiotupa, johon on reitin pysäköintipaikalta muutama sata metriä lammen poikki, jonka jäältä patikointikuvat on otettu. Tai kertoo lumikenkäilleensä kilometrejä soiden poikki aamuvarhaisella tehdäkseen nuotiokahvit. Nuotion kuva on kuitenkin otettu erään laavun takaa hakkuuaukolta ja nuotiokin rakennettu  laavulta otetuista kuivista koivuhaloista. Tai kertoo kuvan kanssa yöpyvänsä järvellä riippukeinussa. Kuvassa on kuitenkin kaunis ilta ja parhaillaan sataa kaatamalla vettä.

Tällainen on kulissin rakentamista, enkä ymmärrä miksi jotkut tällaista harrastaa somessaan. Tykkäysten vuoksi?

Vierailija
329/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä tätä kulissiperheen termiä. Ilmeisesti liittyy siihen, miten kalliilla matkoilla käydään ja kuinka kalliita remontteja tehdään. Eli alussa on hyvätuloinen, onnellinen pariskunta/perhe, joka käy matkoilla ja joka tykkää kalliista harrastuksista. Sitten hyvätuloisesta pariskunnan avioliitosta tulee onneton, mutta ovat edelleen hyvätuloisia. Pitäisikö heidän siis siinä vaiheessa lopettaa kalliit harrastukset ja aloittaa jotain halvempia/maksuttomia harrastuksia? Ja kalliiden matkojen sijaan käydä vain lähimetsässä? Vaikka heillä olisi varaa?

Se on kyllä kulissi, jos hehkutetaan rakkautta ja onnellisuutta somessa, vaikka totuus on onneton. Mutta mitä tekemistä kalliilla matkoilla on tämän asian kanssa?

Monilla tuntuu olevan vaikeuksia hahmottaa, mitä kulissiperheellä tarkoitetaan, ja otetaan kysymys jotenkin kummallisesti henkilökohtaisena loukkauksena. Aivan kuin kysyjä yrittäisi osoittaa, että ei teidän onnenne oikeaa ole.

Minulle kulissi-asia x tarkoittaa sitä, että yritetään saada asia näyttämään joltain, mitä se ei ole. Esim. perhe/parisuhde onnelliselta, jos se ei sitä ole. Varakkaalta, jos on oikeasti isot velat niskassa. Terveeltä ja hyvinvoivalta, jos oikeasti on sairas tai voi pahoin.

Ei iso talo tai lomamatkat tee kulissia. Ja läheistensä onnea mielellään seuraa esimerkiksi somessa. Mutta jos kaikki on pelkkää aurinkoa ja päivänpaistetta, niin siitä kyllä väkisin tulee todella pinnallinen ja epäaito kuva. Kun ei kenenkään elämä jatkuvasti pelkkää myötätuulta ole. Vaikka nyt ei lähtisi parisuhdeongelmillaan somessa revittelemään, niin paljon sympaattisemman ja aidomman kuvan itsestään antavat ihmiset, joiden jokainen somejulkaisu ei ole reväisty Pepsodent-mainoksesta. Mutta jokainen toki tyylillään.

Vierailija
330/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kulissia, jos ei parisuhderiidan päätteeksi pystytä omakotitalon etupihalle kylttiä, joka kertoo, että riita oli ja riidanaihe eriteltynä. Viereen kyltti, jossa lueteltu perheen sairaudet ja pankkitilin saldo. Samat asiat someen myös, jotta perheen ulkopuolisten tietoisuus perheen tilanteesta on taattu.

Asioiden tulee olla julkisia, muuten se on kulissia.

tässä haetaan sellaista kulissia, joissa nämä kulissityypit avoimesti halveksii muiden ongelmia ja haasteita, mutta itse elävät sellaista näytelmä-elämää ettei tosikaan. Näitä "mulla on sentään parisuhde tai olen saanut pidetty avioliittoni kasassa, vaikka puoli kylää tietää missä mennään.

Vierailija
331/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan koko Suomen kuvaus... ulospäin kerrotaan että ollaan maailman onnellisimmat... kulissit toimivat... ja todellisuudessa samaan aikaan Suomi on muuttunut suomalaisten kannalta köyhien kehitysmaaksi...

Aivan. Tässähän olisikin aihe uuteen kansainväliseen tutkimukseen: maat "paremmuusjärjestykseen" kulissien ylläpidossa. Ja voiton vie .... Suomi.

Tai sitten olisiko mahdollista ettei se raha tuokaan keskimääräiselle ihmiselle varmimmin onnea vaan vaikkapa turvallisuuden tunne?

Olen ihan vilpittömästi onnellinen puhtaasta luonnosta, vapaudesta (tämä pitää sisällään vapauden liikkua, tehdä elämässään valintoja ja myös sen turvallisuuden tunteen, ettei vahingossa väärä valintani vie minua ja perhettäni perikatoon tai metsässä kulkiessa tule haulikosta koska "no trespassing") ja rakkaista ihmisistä. Raha, kun sitä on riittävästi perustarpeisiin, ei vaikuta onnellisuuden kokemukseeni suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
332/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monta. Yksi pariskunta vieläpä nykyään samassa työpaikassa, vaimo meni sinne vasta. Miehellä ollut suhde toisaalle puolet näiden avioliitosta. Nukkuvat eri huoneissa, eivät tee mitään yhteistä. Pitkään vaimo yritti ja kai yrittää edelleen jotain yhteistä jännännää järjestää välillä. "Hieman" vaivaannuttavaa. Tuttavapiiri tietää kyllä tästä, jonkun pitäisi vielä kertoa vaimolle. Ei mitään ymmärrystä miksei mies eroa, ei lapset ole mitään syitä pitää kulissia pystyssä, eivät ole edes yhteisiä lapsia, vaimo vain kiristää ettei enää lapset näe toisiaankaan jos tulee ero. Todella ikävä tilanne. Vaimo on sen verran "hullu" tietyllä tapaa, että joka kerta säikähdän jos naapurustossa ajaa piipaa auto pillit päällä, että nytkö siellä selvitellään välejä.

Tiedän myös tällaisen vastaavan tapauksen. Liekö samasta kyse.

Aika sadistista juoruilla muista jopa täällä netissä sen sijaan, että kerrottaisiin vaimolle missä mennään. 

Omasta mielestäni nämä kulissiliitoista juoruavat vaikuttavat hyvin usein joko kateellisilta tai muuten yksinkertaisilta. Eikö elämässä muuta ole kuin muiden sometilien kyttääminen ja elämän arvosteleminen. Aivan kuin oltaisiin vahingoniloisia muiden onnettomuudesta.

Kyllä. Pidätkö muuten sadistisena sellaista että lähdetään salasuhteen kautta avioliitosta uuteen suhteeseen ja aloitetaan julkinen some ja muilla medioilla pitkään jatkuva julkisuuskampanja jolla uuden suhteen ihanuutta ja autuutta julistetaan kaikelle kansalla hieroen sitä samalla koko ajan exän naamaan?

Voi tuo sadismiakin olla, mutta myös todella lapsellista. En pysty kuvittelemaan ainoatakaan täysjärkistä ihmisiä, joka ylipäätään julkaisisi ihan vapaaehtoisesti ilman ansaitsemistarkoitusta oman elämänsä yksityisiä asioita somessa. Edes ikä ei tätä ratkaise, koska aikuiset lapsenikaan eivät tuollaista harrasta.

kysymys ei välttämättä ole mistään sadismista, vaan voi olla ihan puhtaasti katkeran ihmisen kostoa.

Vierailija
333/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen, jossa kaikki päällisin puolin kunnossa. Hyvä työ molemmilla, lapset ja okt. Silti mies käy pettämässä kumppaniaan ja on jäänyt asiasta kiinni. Ovat edelleen yhdessä ja mies jatkaa vaan touhuansa edelleen. 

Onkohan tämä meidän perhe...? Jos on, lähetä taas viesti. :-) Olisi kiva saada varmistus, jatkuuko pettäminen edelleen.

Tää on kyllä järkyttävän yleistä. Enkä nyt tiedä edes siitä varsinaisesta pettämisestä tai vieraiden naisten sänkyyn pyrkimisestä, vaan siitä, ettei olla avoimia suhteessa toiselle osapuolelle. Itse miesvaltaisella alalla ja olen kuullut ehkä tusinan kertaa tilitystä mieheltä kuinka eroaisi jos ei olis lapsia tai sitä saamerin taloa. Tai ei naisystävä säälittäisi, tai tai tai tai. Mulle on kuulema niin helppo jutella. En ihan ymmärrä miksi miehelle tuntuu usein olevan helpompi puhua työpaikan puolitutulle jurrissa kuin kertoa kotona kumppanille mistä tuulee.

Vierailija
334/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis onhan näitä. Tiesin yhden parin (ei lapsia) jotka pitivät yllä jotain pikkusievää, akateemista vaihtoehtokulissia. Niin oltiin luovuttu isoista haaveista, oli vaan söpö pienehkö lukaali ja mökki-idylli. Olivat niin fiksuja ja niin mielenkiintoista somejuttua. Valikoivat seuraajiaan ja irl seurustelivat pääosin ison suvun kanssa. Juhlia! Konserteissa käyminen, kulttuuria! Heillä oli the kadehtittava LIFESTYLE. Jotain boheemia minimimalismiä ja ehdottomuutta. Talousasiat kunnossa eikä tarvinnu lainoja isoihin taloihin, veneisiin, autoihin. Vaan on kaikkea mutta halpaa, eikä haluta enempää. Kaikki on täydellistä just nyt. Seesteistä.

Heillä tarkkaan harkittu kulissi. Pitkä liitto, yllätyin todella kun toinen hävisi oman käden kautta. Siis yli 10 v. Sitten olin kuullut heidän vakavista ongelmistaan. Luulin heidän päässeen yli koska sitä juuri se kulissi viestitti. No kaikkea muuta sit kuitenkin.

Vierailija
335/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi vuodelta mies tuli katkerammaksi kun en suostunut siihen, että rahoitamme autoja tai moottoripyöriä velkarahalla.

Jos mies ei uskaltanut moottoripyörää ostaa velaksi kun kielsit niin ei se todellakaan ole mies.

Hiirulaisen olet ottanut.

Vierailija
336/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi vuodelta mies tuli katkerammaksi kun en suostunut siihen, että rahoitamme autoja tai moottoripyöriä velkarahalla.

Jos mies ei uskaltanut moottoripyörää ostaa velaksi kun kielsit niin ei se todellakaan ole mies.

Hiirulaisen olet ottanut.

Ehkä sitten niin. Nyt on onneksi päässyt ottamaan velkaa velan päälle. Insinöörille ei kelpaa mikä tahansa vaan kaiken tulee olla parasta ja kalleinta. Edellinen ostos kun on kotiutettu, aletaan sohvalla etsiä känyyköistä seuraavaa. Lapsi kertoo, ettei ole nykyisin koskaan iloinen ja hyvällä tuulella. Surullista, muttei minun asia enää. Toivottavasti ei [enää] koe itseään hiirulaiseksi.

Vierailija
337/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi ap on valkoroskaperheestä, ja kateellisena yrittää pönkittää uskoaan, että näennäisesti paremmat perheet ovat oikeasti samaa p*skaa kuin hän itsekin. Vaan kyllä meitä on paljon, jotka ihan oikeasti ollaan onnellisia ja tyytyväisiä hyvätuloisessa ja ongelmattomassa elämässämme. 

Vierailija
338/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnen

Toinen puoliso monisairas mutta sitä ei kerrota. Vaan joku keksitty 'muotiauti' on johon saa julkisella hoitoa. Varakas perhe jolla voisi olla varaa yksityiseen missä hoidettaisiin juurisyitä.

Varmaan halutaan suojella lapsia, mut todellinen perheHelv jossa hoitamattomat mt- ongelmat johtaneet vuosien saatossa somaattisiin oireisiin. Ei haluta terapiaa, haukutaan psykelääkkeitä, rokotuksia ym. Mutta siis materialistejä, ei mitää hihhuleita. On isoa autoa, venettä ja matkustelua. Koti on ihan tavis alle puolen millin. Snobeja ulkonäön osalta, vaimo meikkaa vahvasti, käy hoidossa ja kampaamossa alinomaa, merkkilaukut jne. Työ on lähinnä harrastus ja tavallaan kulissi, että ei tiedettäisi että voisivat olla tekemättä töitä. Tosin palkatonta vapaata aika lailla.

Siis ihme kulissi. Esittävät sekä keskiluokkaa että onnellissia, vaikka totuus jotain muuta. Inhottavia tyyppejä joiden seurassa voi pahoin eikä olla enää tekemisissä.

Eräs ystävä myös haukkuu miestään mutta kaitta just näitä ihana rakas jo 3 v yhdessä ym. Heilläkin hieman oudot kuviot mut mistään harkitusta kulissista noin muuten en osaa sanoa. Lähinnä epäilen et mies on täysi ääliö mut vaimo ei ihan edes tajua.

Vierailija
339/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähtävästi ap on valkoroskaperheestä, ja kateellisena yrittää pönkittää uskoaan, että näennäisesti paremmat perheet ovat oikeasti samaa p*skaa kuin hän itsekin. Vaan kyllä meitä on paljon, jotka ihan oikeasti ollaan onnellisia ja tyytyväisiä hyvätuloisessa ja ongelmattomassa elämässämme. 

Kiinnostelisi apn motiivi aloitukselleen. Haiskahtaa kateudelta pohjalla. Onkohan apn oman perhe-elämä mennyt jotenkin puihin mokailujen seurauksena?

Vierailija
340/506 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puna vuoren psykologistin perhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän