Lyhytkasvuinen haluaa baarihenkilökunnan auttavan itseään vessassa
Mielestäni liikaa vaadittu baarin henkilökunnalta. Eikö Elina voisi itse huolehtia esimerkiksi ottamalla jakkaran mukaan tai kysymällä, voisiko jakkaran sijoittaa baarin vessaan pysyvästi?
Kommentit (201)
Baarissa voi herätä myös epäilys siitä, että alapää paljaana nostamista pyytävä nainen on läheisyyttä kaipaava lesbo/biseksuaali. Etenkin jos avun tarve on kovasti toistuvaa...
Vierailija kirjoitti:
Baarissa voi herätä myös epäilys siitä, että alapää paljaana nostamista pyytävä nainen on läheisyyttä kaipaava lesbo/biseksuaali. Etenkin jos avun tarve on kovasti toistuvaa...
Niinpä. Baarissa tapahtuu paljon kaikenlaista lähentelyä ja muuta häirintää, joten miksei joku voisi yrittää vessassakin, jos ei muuten saa kaipaamaansa läheisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teen hakemuksen, että olen lyhytkasvuinen, ja pyydän kauniita naisia auttamaan minua vessassa
Ulkonäkö ei ole valintaperuste työhönotossa. Se on laitonta. Henkilökohtaiseksi avustajaksi saa valita oman sukupuolensa edustajan, se ei ole syrjintää. Eli koska olet mies, et voi hakemuksessa laittaa ehdoksi naissukupuolta, miessukupuolen voit.
Tähänkin ongelmaan saadaan helppo ratkaisu sitten, kun sukupuolen voi vaihtaa omalla ilmoituksella! Ja naispuolinen avustaja ei voi kieltäytyä avustamasta peniksellistä naista intiimihygieniassa, koska se olisi selvää transsukupuolisuuden perusteella tapahtuvaa syrjintää.
Ihan normaalistikin naispuoliset avustajat avustavat miehiä vessa-asioissa. Ei siihen tarvita transjuttuja.
Jos tarvitsee vessassa apua, niin silloin otetaan avustaja tai homman osaava kaveri mukaan. Yksinkertaista. Baarimikot, tarjoilijat. yms. eivät ole mitään avustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin takavuosien kaikilla on oikeus seksiin.
Onko siis niin, että jollain on velvollisuus antaa seksiä esim vammaisille, jotka eivät muuten saisi?
Ei peräkammarinpojatkaan saa, eikä kilttikset.
Nämä jälkimmäiset, äitiensä pilaamat tyypit, ovat jo avun ulottumattomissa.
Kyllä muutkin joutuvat näkemään ihan itse vaivaa saadakseen seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teen hakemuksen, että olen lyhytkasvuinen, ja pyydän kauniita naisia auttamaan minua vessassa
Ulkonäkö ei ole valintaperuste työhönotossa. Se on laitonta. Henkilökohtaiseksi avustajaksi saa valita oman sukupuolensa edustajan, se ei ole syrjintää. Eli koska olet mies, et voi hakemuksessa laittaa ehdoksi naissukupuolta, miessukupuolen voit.
Tähänkin ongelmaan saadaan helppo ratkaisu sitten, kun sukupuolen voi vaihtaa omalla ilmoituksella! Ja naispuolinen avustaja ei voi kieltäytyä avustamasta peniksellistä naista intiimihygieniassa, koska se olisi selvää transsukupuolisuuden perusteella tapahtuvaa syrjintää.
Ihan normaalistikin naispuoliset avustajat avustavat miehiä vessa-asioissa. Ei siihen tarvita transjuttuja.
Jotkut avustaa sekä miehiä että naisia, jotkut pelkästään naisia ja jotkut ei avusta ketään. Jokainen saa päättää rajansa, kunhan se menee virallisessa sukupuolessa eikä transsukupuolisuudessa tai siinä millaiset värkit kenenkin alapäässä on.
En auttaisi asiakkaana tai työntekijänä kyllä itsekään. Se alastomuus tilanteessa ei olisi mulle ongelma, vaan nostaminen mikä väärin tehtynä voi rikkoa paikkoja. Paperin/käsisaippuan ojentaminen tai vastaava olisi ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis niin, että jollain on velvollisuus antaa seksiä esim vammaisille, jotka eivät muuten saisi?
Heille on maksullisia seksipalveluja. Tai välineitä. En ole varma kuuluuko joka hoitajalle, mutta hoitajan työhön kuuluu avustaa esim. seksissä. Nostaa oikeaan asentoon jne. Tästä löytyy ainakin yksi lopputyökin.
Yök.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitsee vessassa apua, niin silloin otetaan avustaja tai homman osaava kaveri mukaan. Yksinkertaista. Baarimikot, tarjoilijat. yms. eivät ole mitään avustajia.
Samaa mieltä sikäli, etten halua nähdä minulle ruokaa tarjoilevan ihmisen juoksevan välillä wc-keikoilla.
Baareille ym. on pieni investointi hoitaa asiakasvessaan vähintään koroke (on esim. kirjastojen vessoissa ja monilla lapsiperheillä kotona) sekä käsipaperit niin, että niihin ulottuu.
Vierailija kirjoitti:
En auttaisi asiakkaana tai työntekijänä kyllä itsekään. Se alastomuus tilanteessa ei olisi mulle ongelma, vaan nostaminen mikä väärin tehtynä voi rikkoa paikkoja. Paperin/käsisaippuan ojentaminen tai vastaava olisi ok
Mulle alastomuus olisi ongelma, etenkin silloin jos nostettava olisi kännissä. Mutta selkävaivojen takia tämä on pelkkää teoreettista pohdintaa, koska en muutenkaan nostaisi ketään ellei kyse olisi todellisesta hädästä (esim. pakko päästä äkkiä pois palavasta talosta).
Kyllä Suomessa on hyvin asiat, kun tällaiset elinat vessaongelmineen ja vaatimuksineen saa niin paljon julkisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä sikäli, etten halua nähdä minulle ruokaa tarjoilevan ihmisen juoksevan välillä wc-keikoilla.
Baareille ym. on pieni investointi hoitaa asiakasvessaan vähintään koroke (on esim. kirjastojen vessoissa ja monilla lapsiperheillä kotona) sekä käsipaperit niin, että niihin ulottuu.
Onko se todella niin helppoa?
Korokkeen täytyy olla turvallinen baariympäristössä. Ravintoloitsija joutuu vastuuseen, jos joku känniääliö käyttää irtonaista koroketta toisen vahingoittamiseen tai loukkaa itsensä horjahtaessaan vahingossa korokkeelta, oli se sitten irtonainen tai kiinteä. Lisäksi nekin asiakkaat täytyy ottaa huomioon, joille ylimääräinen koroke tekee itsenäisestä vessassa käymisestä hankalaa tai mahdotonta.
Ehkä joskus jossain vielä suunnitellaan vessat erikseen myös lyhytkasvuisille. Matalat pytyt ja käsienpesualtaat alhaalle tai tarpeen mukaan korkeutta voisi säätää sähköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vessassa käynti ja seksi eivät kyllä ole todellakaan verrattavissa.
Miksei voitaisi lähteä siitä, että Elina ottaa tarvitsemansa korokkeet mukaansa mennessään baariin tai johonkin muuhun paikkaan, jonka tilojen sopivuutta itselleen hän ei ole pystynyt varmistamaan? Elina käyttää pyörätuolia, ja korokkeen saisi varmasti kiinnitettyä siihen niin ettei hänen täytyisi kantaa sitä käsissään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joskus jossain vielä suunnitellaan vessat erikseen myös lyhytkasvuisille. Matalat pytyt ja käsienpesualtaat alhaalle tai tarpeen mukaan korkeutta voisi säätää sähköisesti.
Joka paikkaan vessanpönttö, jonka korkeutta voi säätää sähköisesti... Helpommin sanottu kuin tehty, ja kuka maksaa viulut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööööö eikö tuo älyä, että baarin henkilökunnan työtehtäviin ei kuulu henkilökohtaisen avustajan työt????
Suomi on ajautunut siihen pisteeseen, että marginaali määrää miten valtaosan tulee toimia.
Mieti miltä itsestä tuntuisi, jos olisit tuossa marginaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en minäkään rupeaisi kenenkään takapuolta pyyhkimään enkä haluaisi, että sen tekisi myöskään työntekijä, joka seuraavaksi tarjoaa minulle juomia. Henkilökohtainen avustaja siihen sitten palkataan.
Tässä on tosiaan ihan tuo hygieniapuolikin. Esim. siivoojilla on suojakäsineet ja varmaan aineita käsien desinfiointiin sekä koulutusta erityisen likaisten tilojen puhdistamista varten. Baarin tai muun vastaavan paikan työtekijöillä ei ole.
No pyyhkii se työntekijä omankin takapuolensa työvuoren aikana. Miten toisen takapuolen pyyhkiminen olisi sen epähygieenisempää?
Ja jokainen uusi asunto sellaiseksi, että siellä pärjää vaikka neliraajahalvaantuneena eli pesutiloja 14 neliötä, asuintiloja 12 neliötä.