Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettämistä sivusta seuranneena.

Vierailija
20.01.2023 |

Luulin olevani suoraselkäinen kaveri. Mutta Selkärangaton olen. En uskalla kertoa petetylle mitä tiedän. Kai sitä kuitenkin pelkää sotkeutua muiden asioihin... pettäminen on peestä. Lopettakaa! P*nkaa sinkkuja. Ei tarvi rikkoa toisten perheitä.

Kommentit (400)

Vierailija
301/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen vuosia yhden pettäjän salaisuutta pidätellyt.

Toivottavasti hän kärähtää, muttei minun toimestani.

Kuulostaapa mukavalta.yhteinen salaisuus.

Vierailija
302/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle tulee tarve pettää aina silloin kun olen joutunut ottamaan liian suuren vastuun lapsista. Tulee tunne, että olen antanut enemmän kuin mitä minulla on. Silloin petän.

Hyvässä parisuhteessa tehdään kyselemättä joskus enemmän ja joskus vähemmän, riippuen siitä mitä voimavaroja on käytettävissä. Kun suhde menee tekemisien ja laskemiseksi, ollaan jo puoliksi suossa. Se että sinusta tuntuu joltakin, ei tarkoita mitään, toisesta voi tuntua aivan samalta. Et taida olla vielä kypsä parisuhteeseen.

Olen 45-vuotias ja ollut naimisissa nyt 18 vuotta. Sinä?

Eihän tuo kerro mitään. Ihan sama kuin että uskot tunnetta ja sitten petät. Kaikki eivät opi koskaan.

Ei pettämisessä ole mitään vikaa. Minua se auttaa jaksamaan työssä ja kotona.

Minä minä minä.

Minusta esitettiin oletuksia väittämiä. Minä kumosin minusta esitetyt virheelliset väittämät ja oletukset.

Onko sulla joku persoonallisuushäiriö?

Menetkö aina henkilökohtaisuuksiin kun argumentointitaitosi loppuvat?

Muistutat vain ex-miestä noilla kommenteillasi, ei muuta. Mutta onko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle tulee tarve pettää aina silloin kun olen joutunut ottamaan liian suuren vastuun lapsista. Tulee tunne, että olen antanut enemmän kuin mitä minulla on. Silloin petän.

Hyvässä parisuhteessa tehdään kyselemättä joskus enemmän ja joskus vähemmän, riippuen siitä mitä voimavaroja on käytettävissä. Kun suhde menee tekemisien ja laskemiseksi, ollaan jo puoliksi suossa. Se että sinusta tuntuu joltakin, ei tarkoita mitään, toisesta voi tuntua aivan samalta. Et taida olla vielä kypsä parisuhteeseen.

Olen 45-vuotias ja ollut naimisissa nyt 18 vuotta. Sinä?

Eihän tuo kerro mitään. Ihan sama kuin että uskot tunnetta ja sitten petät. Kaikki eivät opi koskaan.

Ei pettämisessä ole mitään vikaa. Minua se auttaa jaksamaan työssä ja kotona.

Minä minä minä.

Minusta esitettiin oletuksia väittämiä. Minä kumosin minusta esitetyt virheelliset väittämät ja oletukset.

Onko sulla joku persoonallisuushäiriö?

Menetkö aina henkilökohtaisuuksiin kun argumentointitaitosi loppuvat?

Muistutat vain ex-miestä noilla kommenteillasi, ei muuta. Mutta onko?

Ei, mulla ei ole ex-miestä.

Vierailija
304/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisine, että joku kertoisi tapailumiehen avovaimolle meistä. Itse en ole vielä keksinyt hyvää keinoa paljastaa häntä. Ideoita? Tuntuu niin väärältä kun tätä naista käytetään törkeästi hyväksi.

Soita, laita viest, käy moikkaamassa avokkia.

Vierailija
305/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuossa taannoin suhde jossa se nainen teki harvakseltaan keikkaa myymällä seksiä. No hän kuitenkin sitten suuttui kun minä harrastin seksiä vieraan kanssa. Jos olisin pyytänyt panosta rahaa, se olisi ollut kuulemma ok. Mitä raati sanoo, oliko se ilmainen pano jotenkin pahempi asia?

Vierailija
306/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut nyt tai et ikinä. Loukkaavinta ikinä kun pettäminen on paljastanut ja ero tullut kuulla kavereilta/tutuilta jne. Että näin minä, tiesin minä, en vaan kertonut. Siinä vasta tuleekin mukava fillis kun koko muu kylä tiesi paitsi minä.

Toisaalta, hankalaan se on kertoa. Sanansaattajan kimppuun käydään. Tai siis jotkut on semmosia. Joskus kerroin mitä kuulin ja sain vihat.

Kyllä jonkun on saatava suunsa auki. Mitä pikemmin sen parempi.

Vierailija
307/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nuorena kun en ollut vielä tullut petetyksi ajattelin aina ette ise minun asia ole, jos joku pettää tai kertoa jos joku kaverini pettää puolisoaan jne. 

Nyt vanhempana ehdottomasti kerron jos tiedän jonkun pettävän. Sinä hetkenä kun minä saan kuulla jonkun pettävän siitä tulee minun asiani, joten kerron kyllä petetylle asiasta. Se petetty henkilö ansaitsee paremman elämän ja edes yhden hyvän ihmisen joka kertoo hänelle totuuden siitä mitä on meneillä.

Kiitos

Vierailija
308/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä kertomaan mitään, olis mun neuvo.

Itse tein sen virheen ja lopputuloksena kaikki osapuolet osoitti vihansa mua kohtaan.

Tunsin siis kaikki kolme erittäin hyvin ja petetty (joka siis jo oli hajulla asioista) epätoivoisesti painosti mua kertomaan jos tiedän jotain. No tiesin ja sit aattelin että moraalisesti teen oikein. 

Tulos kuitenkin oli varsin erilainen kuin olettaisi. Kai joku Tukholma-syndrooman tapainen ilmiö.

Tämän varmaan kirjoittanut pettäjä :D

Joo, älkää vaan kertoko kellekään.

Vierailija
309/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ SEKAANNU TOISTEN ASIOIHIN.

Vierailija
310/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä ihmiset jotka eivät ymmärrö että suhteessa on kaksi toimijaa. Minua on petetty, mutta täytyy myöntää etten minäkään silloin hoitanut omia hommia parhaalla mahdollisella tavalla. Parisuhteen pitäisi olla enemmän sitä antamista, silloin se voi hyvin. Ja jokaisen vastuulla on tietenkin pariutua sellaisen kumppanin kanssa jolla on perusedellytykset muodostaa toimiva suhde. Eli kyky luottaa, kyky kommunikoida avoimesti ja uskallus avautua. Samanpariset seksihalut helpottaa suhteen ylläpitämistä aivan älyttömästi. Jos on kokenut pettämisen, kannattaa kysyä itseltään, että oliko seksi sen pettäjän mielestä hyvää ja oliko sitä riittävästi? Nimittäin olen ollut myös suhteessa jossa seksiä ei ollut alun jälkeen tarpeeksi ja se oli vielä kamalampi kokemus, koska se ainainan torjuminen nakertaa kaiken pois.

Monesti voi olla myös niin, että pettäjän liitossa on vain vähän seksiä. Seksi tehdään muiden kanssa.

Vierailija
311/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus se pettäminen on myös ihan ok, esim silloin jos seksiä käytetään suhteessa toisen hallitsemiseen. Silloin on peli menetetty ja sellaisesta puuhasta sietääkin joutua petetyksi.

Pettäminen ei ole koskaan oikein.

Vierailija
312/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjät jotka tekevät sitä toistuvasti ovat aika hylkiöitä nykyisin. Kukaan ei halua olla tekemisisssä eikä työelämän puolella haluta tehdä yhteistyötä tällaisten kanssa.

Vierailija
313/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kurkkuani myöten täynnä tätä pettämisasiaa. On osunut omalle kohdalle yhtälailla. Vauriot joita toinen saa sinuun pettämällä ovat pysyviä. Tutustukaa aiheeseen. Se on yksi alhaisimmista teoista, koska luottamus toiseen ei ikinä palaudu samaksi. Miksi sinä haluat heittää jotain niin pysyvää ikuisesti pois? Hetkellisen nautinnon vuoksi.

Ei, sinä olet alhainen itseäsi kohtaan. Sinä viet itseltäsi pysyvimmän asian elämästäsi - luottamuksen sinuun. Teet väärin ja tiedät sen. Mutta väärin myös itseäsi kohtaan.

Ihmisten välinen s**** on sitä itseään. Totta. Arvostus, kunnioitus ja luottamus taas ovat pyhiä asioita. Alhainen on henkilö, joka nämä heittää romukoppaan.

Totta, olemme kaikki ihmisiä. Totta, teemme virheitä. Mutta pystytte parempaan itseänne kohtaan.

Pettäjä: Viet myös itseltäsi mahdollisuuden syvään rakkauteen ja hyvään elämään. Puhumattakaan vaimostasi, lapsistasi tai kakkosestasi. Jäät paljosta vaille elämällä pintaliitoa ikinä syventymättä mihinkään. Tai ehkä sinulla ei vain ole kykyä elää ja tuntea syvemmin.

Vierailija
314/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä yleisesti parisuhde=sänkyelämä? Eikö ole muuta yhteistä? Minusta se seksi on vain seuraus siitä, mikä se suhde on. Sillon suhteessa on vallalla epätasapaino, jos sänkyasiat menee vinksalleen. Sen pitäis olla seuraus, ei syy.

Ei, mutta ilman tyydyttävää sänkyelämää en voi hyvin parisuhteessakaan. Esität asian todella mustavalkoisena, joko seksi on kaikki, tai sitten se on seuraus. Sinulle seksi ei ole selvästikkään niin tärkeää, mutta ymmärrä hyvä ihminen että joillekkin se on tärkeää, siis kaiken muun lisäksi. Seksi lisää yhteenkuuluvuuden tunnetta. Parisuhteessa on ihan älyttömästi muutakin, mutta jos ajatukset pyörii seksissä, se muu häiriintyy. Pahinta on että suhteen alussa ei keskustella todellisista haluista. Se mikä on muille ihmisille omassa parisuhteessa tärkeää, ei ole sinun päätettävissä, vaan jokaisen henkilökohtainen asia. Parisuhteen alussa näistä asioista tulisi kertoa ja toinen arvioi sitten pystyykö näitä tärkeitä asioita toiselle antamaan ja tarpeita täyttämään ja missä on sitten kompromissin paikka. Tässä asiassa kannattaa kuunnella sitä toista, eikä itsepäisesti määritellä asioita muiden puolesta.

No jopas nyt hermostuit yksinkertaisesta kysymyksestä, vaikka asiaakin puhut😁. Tavallaan ollaan samaa mieltä, vaikka väärin halusit asiani ymmärtää. Mielestäni ja OMASSA elämässä kaikki lähtee siitä, miten meillä menee muuten. Seksi ei ole mitenkään irrallaan siitä. Jos muuten menee hyvin, sujuu seksikin. Jos muuten EI mene hyvin, en todellakaan halua sitä seksikkään.

Sinulla ja ihan kaikilla maailman ihmisillä oikeus haluta asiat ihan omalla tavalla. Äläkä sinä määrittele mitään minun puolestani.

Tarkoitatko että kaikkien tulee mennä hyvin että teillä on seksiä? Apua! Silloin se seksi on helposti vastikkeellista.

Ihminen ei ole robotti.

Vierailija
315/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä suhteessa ei ole kolmannen mentävää aukkoa. Pettäminen on seuraus jostakin joka on perheessä huonosti.

Tää oli tosi lapsellinen kommentti. Tosi moni mies haluaa naimisiin perinteisin menoin, mutta myös pitää oman salaisen sutinaelämän mukana menossa. Tosi usein vaimo on täysin tietämätön yhtään mistään vaan mies käy vähän mökkireissuilla, lapin reissuilla, työmatkoilla yms. Jollekin se kaksoiselämän viettäminen on ihan peruskauraa, nämä sutinan kohteet ovat ohimeneviä ja aina löytyy uutta. Vaimo pysyy kiltisti kotona hoitaen juoksevat asiat ja lapset. Mies hoitaa kalleimmat hankinnat ja vaimo pysyy tyytyväisenä.

Kuulostaako kenestäkään tutulta?

Tämä on tuttua, minä olen ollut tällaisessa suhteessa. Kun mies oli kotona, hän oli mitä ihastuttavin isä, panosti kovasti perheeseen ja suhteeseen. Valitteli kiireitään, menestyi työssään ja reissuja oli paljon. Toki piti myös vapaa-ajalla tehdä rentouttavia poikien reissuja työn vastapainoksi. Vain nalkuttava vaimo olisi tällaiseen puuttunut! Seksiä oli kotona paljon, rakkaudentunnustuksia, lahjoja ja hemmottelua. Perheen ulkomaanmatkoja. Osti minulle vaimolle autonkin, että olisi mukavampaa liikkua lasten kanssa. Kaikki oli niin hyvin kun vain voi olla. Ihan b_ullshitt_iä nuo uskottelut huonoista suhteista. Ne ovat valheita, joita mies kertoo ensin itselleen ja sitten niille sivuhoidoille.

Surullista ja varmaan nöyryyttävää, kun tällainen totuus sitten paljastuu. Tuo on tällaisella ihmisellä elämäntapa. Ei mikään hairahdus. Tuollainen ihminen ei varmaan koskaan onnistu olee uskollinen.

Miksi kaikkien ihmisten pitäisi onnistua olemaan uskollisia?

Etsikööt ne , jotka eivät onnistu olemaan uskollisia, avoimen suhteen, siis niin että molemmat tietävät sen olevan avoin.

Ihan kaikki joutuu etsimään itselleen sopivan kumppanin. Ei voi olettaa että se joka vain sattuu ensimmäisenä tulemaan vastaan tai johon sattuu rakastua on automaattisesti itselle sopiva ja hyvä kumppani.

Tämä! Kumppaninvalinta on isolta osalta myös itsetuntemusta. Mihin kykenee, mitä sietää, mitä haluaa.

Voi olla että lapsuudenkodissa on nähnyt ja sietänyt asioita. Ne ovat täysin luonnollisia kun näet ne kumppanissasi. Et tiedä paremmasta.

Vierailija
316/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä suhteessa ei ole kolmannen mentävää aukkoa. Pettäminen on seuraus jostakin joka on perheessä huonosti.

Tää oli tosi lapsellinen kommentti. Tosi moni mies haluaa naimisiin perinteisin menoin, mutta myös pitää oman salaisen sutinaelämän mukana menossa. Tosi usein vaimo on täysin tietämätön yhtään mistään vaan mies käy vähän mökkireissuilla, lapin reissuilla, työmatkoilla yms. Jollekin se kaksoiselämän viettäminen on ihan peruskauraa, nämä sutinan kohteet ovat ohimeneviä ja aina löytyy uutta. Vaimo pysyy kiltisti kotona hoitaen juoksevat asiat ja lapset. Mies hoitaa kalleimmat hankinnat ja vaimo pysyy tyytyväisenä.

Tämä on tuttua, minä olen ollut tällaisessa suhteessa. Kun mies oli kotona, hän oli mitä ihastuttavin isä, panosti kovasti perheeseen ja suhteeseen. Valitteli kiireitään, menestyi työssään ja reissuja oli paljon. Toki piti myös vapaa-ajalla tehdä rentouttavia poikien reissuja työn vastapainoksi. Vain nalkuttava vaimo olisi tällaiseen puuttunut! Seksiä oli kotona paljon, rakkaudentunnustuksia, lahjoja ja hemmottelua. Perheen ulkomaanmatkoja. Osti minulle vaimolle autonkin, että olisi mukavampaa liikkua lasten kanssa. Kaikki oli niin hyvin kun vain voi olla. Ihan b_ullshitt_iä nuo uskottelut huonoista suhteista. Ne ovat valheita, joita mies kertoo ensin itselleen ja sitten niille sivuhoidoille.

Surullista ja varmaan nöyryyttävää, kun tällainen totuus sitten paljastuu. Tuo on tällaisella ihmisellä elämäntapa. Ei mikään hairahdus. Tuollainen ihminen ei varmaan koskaan onnistu olee uskollinen.

Etsikööt ne , jotka eivät onnistu olemaan uskollisia, avoimen suhteen, siis niin että molemmat tietävät sen olevan avoin.

Ihan kaikki joutuu etsimään itselleen sopivan kumppanin. Ei voi olettaa että se joka vain sattuu ensimmäisenä tulemaan vastaan tai johon sattuu rakastua on automaattisesti itselle sopiva ja hyvä kumppani.

Tämä! Kumppaninvalinta on isolta osalta myös itsetuntemusta. Mihin kykenee, mitä sietää, mitä haluaa.

Voi olla että lapsuudenkodissa on nähnyt ja sietänyt asioita. Ne ovat täysin luonnollisia kun näet ne kumppanissasi. Et tiedä paremmasta.

Tämäpä jos tyttölapset näkevät ja kuulevat isänsä pettävän jatkuvasti eikä katumusta ole niin näille lapsille syntyy vääristynyt kuva parisuhteista eli lin oikein ja hyväksyttävää ja jopa kannatettavaa että mies pettää. Tämä siirtyy sitten tyttölapsiin heidän kasvaessa aikuisiksi ja riski joutua samanlaiseen suhteeseen kuin heidän äitinsä kasvaa huomattavasti.

Vierailija
317/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä jos tyttölapset näkevät ja kuulevat isänsä pettävän jatkuvasti eikä katumusta ole niin näille lapsille syntyy vääristynyt kuva parisuhteista eli lin oikein ja hyväksyttävää ja jopa kannatettavaa että mies pettää. Tämä siirtyy sitten tyttölapsiin heidän kasvaessa aikuisiksi ja riski joutua samanlaiseen suhteeseen kuin heidän äitinsä kasvaa huomattavasti.

Onko poikalapset sitten vahvempia? En ymmärrä.

Vierailija
318/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä ihmiset jotka eivät ymmärrö että suhteessa on kaksi toimijaa. Minua on petetty, mutta täytyy myöntää etten minäkään silloin hoitanut omia hommia parhaalla mahdollisella tavalla. Parisuhteen pitäisi olla enemmän sitä antamista, silloin se voi hyvin. Ja jokaisen vastuulla on tietenkin pariutua sellaisen kumppanin kanssa jolla on perusedellytykset muodostaa toimiva suhde. Eli kyky luottaa, kyky kommunikoida avoimesti ja uskallus avautua. Samanpariset seksihalut helpottaa suhteen ylläpitämistä aivan älyttömästi. Jos on kokenut pettämisen, kannattaa kysyä itseltään, että oliko seksi sen pettäjän mielestä hyvää ja oliko sitä riittävästi? Nimittäin olen ollut myös suhteessa jossa seksiä ei ollut alun jälkeen tarpeeksi ja se oli vielä kamalampi kokemus, koska se ainainan torjuminen nakertaa kaiken pois.

Monesti voi olla myös niin, että pettäjän liitossa on vain vähän seksiä. Seksi tehdään muiden kanssa.

Sehän on ihan loogista.

Vierailija
319/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan loogista.

Pettäminen hyvin harvoin liittyy seksin määrään tai laatuun, tai petetyn puolison ominaisuuksiin. Aiheesta löytyy paljon tutkittua tietoa. Yleisimmät syyt ovat pettäjän omia syitä, henkilökohtainen kriisi tai ihailun tarve. Mies pettää todennäköisimmin silloin, kun hänen isänsä on hiljattain kuollut.

Vierailija
320/400 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan loogista.

No oikeuttaako se sitten toistakin pettämään salaa?