Laihdutus vinkkejä teiltä,jotka pudottaneet yli 30kg. Olen painanut jo 8v vajaa 100kg kaikki dieetit ja elämäntapmuutokset kokeiltu g.
Tarvitsisin onnistumistarinoita motivaatioksi
N37 96kg/162cm
Kommentit (184)
Onko tämä joku uusi palstahu11u? Näitä ruikutuksia tulee tasaisin väliajoin.
Vierailija kirjoitti:
Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä, eli kyllä nämä laihdutuksen haasteet koskevat aika montaa ihmistä ja voi olla, että useampi tekee samantyyppisiä aloituksia.
Ozempic... 2 v käyttänyt, 20 kg lähti. Olen tyytyväinen. Kallis on toki ja saatavuusongelmia on nyt, mutta käytän niin kauan kuin tarvis.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole varsinaisesti vinkki, koska tiedän, että harvalla on sama tilanne ja samoja mahdollisuuksia tehdä niinkuin minä tein. Tämä ei ole myöskään missään tapauksessa kaikille helpoin tapa toimia. Minulle se kuitenkin sopi. Olen 185 cm mies ja pudottanut 40 kg 140 -> 100 kg, vielä olisi hyvä saada reilu 10 kg pois.
1. Olen alkoholisti. Se on vaikuttanut suuresti elämänhallintaani ja ollut osatekijänä painoni nousussa. Lopetin juomisen kokonaan, mikä mahdollisti muut toimet elämäntapamuutoksessa ja toki suoraan vähensi kalorimäärää.
2. Vaikka sanotaan, että liikunnalla ei voi vaikuttaa, niin väittäisin, että minä olen laihtunut nimenomaan treenaamalla. Aloin treenaamaan erittäin kovaa kestävyysurheilua ja keskimääräiset treeniviikot olivat luokkaa 15-20 h/vko. Tässä vaiheessa kalorinkulutus on isolla miehellä sitä luokkaa, että voi syödä lähes mitä tahansa varsinkin, jos yrittää syödä edes jotain terveellistäkin päivän aikana. Toki halusin tukea treeniäni syömällä paljon kasviksia, hyviä rasvoja ja proteiinia, mutta erityisesti pidemmillä 2-4 h lenkeillä meni myös paljon karkkia yms. että sai pidettyä energiatasot yllä.
3. Olen laskenut kaloreita, mutta lähinnä varmistaakseni, että syön päivittäin vähintään 3500 kcal, että pystyin edes jotenkuten palautumaan treeneistä. Kovimpina päivinä on sykemittarista löytynyt parhaimmillaan 10 000 kcal päiväkulutuksia. Niitä ei tietenkään pysty syömään yhtenä päivänä, vaan tällaisiin päiviin pitää valmistautua ja myös tankata seuraavina päivinä.
4. Tällä hetkellä työ- ja perhetilanne ei mahdollista tällaista treenausta, mutta olen saanut sopeutettua elämäntapojani sillä tavalla, että painoni pysyy paikoillaan luontaisesti ja siihen mitenkään keskittymättä. Nyt tosin on tullut lyötyä sellaisia kisoja ensi kesän kalenteriin, että pitää varmaan ottaa aika kova rykäisy treeniin ja toivottavasti siinä lähtee vähän painoakin.
5. Korostan vielä, että tämä ei missään tapauksessa ole mikään suositus, että kaikkien tai välttämättä edes kenenkään kannattaisi tehdä näin. Se on vain kertomus siitä, mikä on toiminut minulle.
Oho! Melkoinen muutos elämässä... Onnittelut!
Pudotin 34 kg kovalla treenillä 6 kertaa viikossa treenasin. Poljin kuntopyörää ja nostelin painoja jonkun verran. Myös juoksumattoa kulutin paljon. Kuntopyörää poljin sellaiset 9000 km, pistin jokaisen kilsan ylös vihkoon. Ei se muutaa vaadi kun vaan kovaa itsekuria ja liikkumista. Söin normaalisti ruokaa, en syönyt mitään herkkuja en karkkia enkä juonut kaljaa 5 kuukauteen. Silleen se paino lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stressi ja vaaka pois, se vaan masentaa, kun se paino ei lähde tippumaan niin nopeasti kuin haluaisi. Ja sitten masentuu ja lipaisee sen keksin tai suklaapatukan, ja se olikin sitten siinä. Puntaroida voi vaikka kuukauden kuluttua, ja kappas vaan, sieltä saattaa ollakin mukavasti jo rasvaa sulanut. Se kannustaa!!!
Pitää vaan ronskisti karsia ne epäterveelliset pois ja pienentää annoksia. Mutta siihen herkkupäivään (ei ole joka päivä) sitten voi jättää itselle jotain nautittavaa. Pudotettujen kilojen ohessa kun pitää edes joskus saada jotain kiellettyäkin hyvää. Itse söin kerran viikossa yhden pienen pizzapalan ja kasvisten ympäröimänä. Tavallinen kotiruoka oli ja on, mutta todella kevyttä, ei mitään pastaa ja juustoja. Juureksia, kasviksia, kalaa, naudan jauhelihaa, broileria, sosesoppaa, munakasta jne.
Liikunnaksi riitti ihan kävely sopivalla vauhdilla. Enempikin saa harrastaa, mielenterveys kiittää myös. Onhan nuo hyviä nuo juoksumatot ja kuntopyörät, poljen itsekin usein.
Ei kannata ajatella, että nyt mä laihdutan ja mulla on dieetti, vaan että menen kohti uutta elämää ja näen aikanaan kivan vartalon peilistä. Terveysnäkökulma on yhtä tärkeä. Tämä on hidas matka kohti päämäärää, ei mikään nopea suoritus.
Mulla auttoi, tätä ei pitäisi sanoa, sokerittomat limsat. Illalla esim. yksi tuollainen tölkki ja appelsiini. Muuten kaikki tarvittavat ravintoaineet ruuista, tein suunnitelman. Aamulla laitoin kaikki päivää kohti syötävät annokset valmiiksi, niin ei tullut käytyä kaapilla "kun jotain suolaista pitäis saada"...säännöllinen ruokarytmi on hyvä, on tasainen olo.
Tv-jumppaa lattialla, samalla kun töllöttää jotain ohjelmaa. Jopa kilon punteista sai energiaa, kun niitä heilutteli. Pienikin teko on oikeaan suuntaan. Kuuta ei kannata tavoitella ja repsahdukset kuuluu elämään.
Iloista mieltä ja kohti tavoitetta, kyllä sen saavuttaa. Ja ennen kuin huomaatkaan, haluat pysyä tällä tiellä ikuisesti, kun on niin hieno olo. Oikeat tavat jäävät pysyviksi.
En halua suinkaan neuvoa, ainoastaan tsempata, ja jokainen omalla itselleen sopivalla tyylillään, mutta kun kerran saa kertoa oman tarinansa, niin menköön nyt.
T: n. 50 kiloa pois luovuttanut
Kiitos neuvoista.
En kuitenkaan voi olla iloisella mielellä kun laihdutan. Tää on mun elämän pakollinen paha,koska näytän oksettavalta.Vihaa, vihaa pahaa mieltä laihduttaessa. En ymmärrä miten joku voi silloin hymyillä
APYmmärrän. Mulla oli kans niin suuri itseinho ja masennuksen tunne, että oli luovuttajafiilis päällä koko ajan elämässä. Mutta sitten vaan joku napsahti hyvällä tavalla päässä ja tajusin, että miksi haluan tuntea näin, kun olen muuten terve ja oman taisteluni tuloksena saan hyvän olon. Yksinhän sä asian kanssa olet, mutta kukapa muu se paras on itseään auttamaan kuin sinä itse.
Ei se kenelläkään ole helppoa, kun pitäisi saada kymmeniä kiloja rasvaa pois itsestään. Ajattelin, että haluanko todellakin kantaa tätä ylimääräistä säkkiä ja menettää itseni. Piti pitää oikein kunnon itsesuggerointi, ennen kuin jysäytin kaiken alkuun. Kellekään en sanonut mitään, kuuntelin vain joka kerran ne tietyt "läskivitsit" tyynesti läpi, kun ne on joidenkin mielestä niin kovin hauskoja ja sadannen kerran kuultuna vieläpä ihan uudenkarheilta kuulostaviakin ;D
Mun mieli muuttui sitä mukaa kun pienenin. Se tunne kun voit kiittää itseäsi, kukaan ei ota siitä kunniaa. Sun oma projekti, uusi elämä!!! Ja jos oletetaan, että kun ollaan vielä nuoria ja meillä on elämää edessä hyvät tovit, niin eikö kannata nauttia siitä ihanasta ja kepeästä vartalosta, liikkua ja voida hyvin. Kun ei se maksa mitään, että liikkuu ja syö oikein.
Onko sulla kaveria vertaistueksi tai apuun tsemppaamaan. Iltaisin mulla tuli ainakin orpo olo ja turhautuneisuus, soitin silloin ystävälle ja puhelin niitä näitä. Joku kiva yhteinen kahvilakäyntikin jo sai nousemaan usvasta ylös. Ja otinhan mä kerran kuussa parit bisset ja rentouduin, mutta vain sopivasti. itselleen pitää muistaa nauraa, ei elämän pidä niin hemmetin vakavaa olla.
Sinnillä vaan ja vaikka ensin parina päivänä viikossa noudattamaan jotain kevennyssuunnitelmaa, ja siitä sitten lisää! Mietipä, että jo kesällä olet hoikempi ja saat vaikka shoppailla jotain uutta ja kivaa päällesi!
Jaksa nyt vaan! Paras palkinto odottaa sua, tyytyväinen sinä!!!!
Tänä aamuna kun tuli ahmittua ja tekisi mieli oksettaa kaikki ulos .
Mies olisi tukena, hän kyllä pysyy ruodussa,(ruokavalio ja sali) mutta itselläni aina se ruoka voittaa taistelun
Jaksan ehkä kaksi päivää. miten saisi itsekuria jatkaa esim vuoden?apJaa-a. Voi olla, että tilanne on sama, kuin alkoholismin kanssa: ensin pitää löytää se oma rock bottominsa ennen kuin voi löytää riittävän motivaation tehdä muutoksia elämässään. Osa sitten löytää sen oman pohjansa vielä, kun jotain on tehtävissä, osalla se löytyy valitettavasti vasta liian myöhään. Itse löysin onneksi omani ajoissa.
Jos yleisellä tasolla tieto, että sinun pitää muuttaa elämääsi, jos haluat elää terveenä ja nähdä lastesi kasvavan ei riitä, niin ehkä ensimmäinen sydänkohtaus herättää. Toivottavasti silloin ei ole liian myöhäistä.
Tiedän, että nämä ovat aika julmia sanoja, mutta itse jouduin käymään vähän turhan lähellä kuolemaa vähän päälle kolmekymppisenä ja toivoisin, että sinä tajuaisit vähän aikaisemmin kuin minä.
Pakko myöntää, että hiljaa mielessäni toivonkin sydänkohtausta jne....
Ihan vaan siksi, että en kestä tätä elämää lihavana.
Ap
Mitä, jos ottaisit itsellesi jonkin liikunnallisen tavoitteen laihdutustavoitteiden sijaan? Muutos ajattelumallissa voisi tehdä hyvää, jos on jo 8 vuotta kipuillut yhden mallin kanssa. Tämän toteuttaminen tukee laihdutusta ja voi antaa sille uutta motivaatiota.
Ota vaikka tavoitteeksi pystyä hölkkäämään jollain aikavälillä 5 km (tai jonkin muu sinulle sopiva matka). Mieti, mikä olisi sinulle realistinen tavoite pystyä siihen. 6 kk? Sitten vain etsit itsellesi sopivan harjoitusohjelman, joka tähtää siihen ja alat liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä kilossa kehon rasvaa on noin 7 000 kilokaloria. Jotta polttaisit kilon rasvaa kehostasi, sinun pitäisi siis saada aikaan 7 000 kilokalorin vaje. Jos haluat pudottaa 1 kilon viikossa (eli 7 päivässä), päivittäisen kalorivajeesi on oltava 1 000 kilokaloria.
Kalorinkulutuksen saa kun laskee painosi x 30
Ei muuten saa. Elimistö ei toimi matemaattisesti.
No kyllä se itseasiassa on aika raakaa matikkaa, että kuinka paljon yhden rasvakilon polttamisesta elimistö saa energiaa.
Elimistö ei toimi matemaattisesti.
No mitenkäs se sitten mielestäsi toimii? Täysin satunnaisesti ja fysiikan peruslait, jotka pätevät koko muussa universumissa, lopettavat taianomaisesti toimintansa juuri ihmiskehon sisällä. Se, että se matikka on hankalampaa, kuin mihin sinun sormesi tai edes varpaasi riittävät, ei tarkoita, etteivätkö tietyt lainalaisuudet pätisi myös meidän kehoissamme.
Voi yhden kerran tuota yksinkertaisuutta!
Olisko kemia sulle tuttua? Vai onko päässäsi muuta kuin fysiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä kilossa kehon rasvaa on noin 7 000 kilokaloria. Jotta polttaisit kilon rasvaa kehostasi, sinun pitäisi siis saada aikaan 7 000 kilokalorin vaje. Jos haluat pudottaa 1 kilon viikossa (eli 7 päivässä), päivittäisen kalorivajeesi on oltava 1 000 kilokaloria.
Kalorinkulutuksen saa kun laskee painosi x 30
Ei muuten saa. Elimistö ei toimi matemaattisesti.
No kyllä se itseasiassa on aika raakaa matikkaa, että kuinka paljon yhden rasvakilon polttamisesta elimistö saa energiaa.
Elimistö ei toimi matemaattisesti.
No mitenkäs se sitten mielestäsi toimii? Täysin satunnaisesti ja fysiikan peruslait, jotka pätevät koko muussa universumissa, lopettavat taianomaisesti toimintansa juuri ihmiskehon sisällä. Se, että se matikka on hankalampaa, kuin mihin sinun sormesi tai edes varpaasi riittävät, ei tarkoita, etteivätkö tietyt lainalaisuudet pätisi myös meidän kehoissamme.
Voi yhden kerran tuota yksinkertaisuutta!
Olisko kemia sulle tuttua? Vai onko päässäsi muuta kuin fysiikkaa?
Kerro toki minulle, miten kemia kumoaa fysiikan? Nyt alkaa menemään oikeasti mielenkiintoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä, eli kyllä nämä laihdutuksen haasteet koskevat aika montaa ihmistä ja voi olla, että useampi tekee samantyyppisiä aloituksia.
Ei kyllä tämä on yksi sama vakitrolli. Tyylin tunnistaa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avain sana sun epäonnistumiseen on ollut: kokeiltu.
Minä tein elämäntapamuutoksen 4 vuotta sitten. Ja on ollut pysyvä. 30 kiloa tippui ja on pysynyt poissa.
Ja vielä jos vastaisit ap:n kysymykseen _miten_? Jos vain narsismiltasi ja omakehultasi ehtisit ja malttaisit.
Montako miljoonaa ketjullista täällä on vastauksia siihen _miten_. Mutta kun tuolle trollille ei mikään koskaan kelpaa. Paitsi: mätä ruokaa napaan vaan.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avain sana sun epäonnistumiseen on ollut: kokeiltu.
Minä tein elämäntapamuutoksen 4 vuotta sitten. Ja on ollut pysyvä. 30 kiloa tippui ja on pysynyt poissa.
Ja vielä jos vastaisit ap:n kysymykseen _miten_? Jos vain narsismiltasi ja omakehultasi ehtisit ja malttaisit.
Montako miljoonaa ketjullista täällä on vastauksia siihen _miten_. Mutta kun tuolle trollille ei mikään koskaan kelpaa. Paitsi: mätä ruokaa napaan vaan.
Ohis
Voi olla. Tässäkin ketjussa on kuitenkin ollut ihan hyvää keskustelua, josta voi olla hyötyä jollekin, vaikka ap sattuisikin olemaan trolli.
Se on 20 klisaa fillarilla joka päivä. Sillä ne kalorit kuluu mitä kehossasi on. Lopeta myös sokerin syönti ja syä enemmän vihanneksia. Lisätreenii saa kuntosalilta. Pääasiassa liikkumalla se paino putoo jos osaaa syödä oikein ja normaalisti. Itselläkin tuli viime syksynä 10 kg ylipainoo, painoin 97 kg joten aloin sitten liikkumaan ja pyöräilemään tunnin päivässä tai enemmänkin. Paino putosi siinä parissa kuukaudessa 90 kiloon. Oon jättänyt herkuttelun pois kokonaan ja auon jatkaa kesään saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat rasvat ja sokeri pois. Kalorimääräksi se mitä tavoitepainossa kuluttaisi.
Kävelyä päivittäin ainakin se 30min.
Kotonakin voi tehdä lihaskuntoa.
Tarkista ruokavalio niin että saisit 90 grammaa proteiinia päivässä.
Vettä 1-2 litraa päivässä (ruuassakin on nestettä, se lasketaan, ei tarvitse lotkottaa 3 litraa päivään)
Nämä ja kärsivällisyys ja pitkäjänteisyys, kyllä se siitä.
Pieniä muutoksia jotka pystyy säilyttämään pysyvästi eikä mitään kuureja ja ihme ruokavailoita, ne ovat laastareita.
Miten perustelet "kovien rasvojen" poistamista?
Rasva on energiatiheää kamaa siksi sitä pitäisi välttää jos mielii laihtua. Keho kuitenkin tarvitsee jonkun verran rasvahappoja joten ne kannattaa ottaa tuotteista jotka ei tuki suonia.
Aivan, joten sitten kannattaakin jättää margariinit ja siemenöljyt syömättä ja käyttää hyvää rasvaa.
T. Av mamma jonka elämäntehtävä on levittää väärää tietoa. Et kai oikeasti luule että ymmärrät asiasta enemmän kuin esim ravintosuositukset?
Voin kertoa vain omasta kokemuksesta, mutta minut on auttanut alkuun Saxenda. En sano vielä enempää koska olen niin alussa, mutta yllättynyt olen. Ahmimishalu on poissa, syntini supersuuret annokset ja jatkuva nälkä muisto vain. Tämä tapahtui ensimmäisen pistoksen jälkeen. Vihdoinkin tuntuisi suhtautumiseni ruokaan olevan normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa noista ei edes halua lauhduttaa. Ja loput keksii tekosyitä ettei tarvitse laihduttaa. Kuten esimerkiksi ap.
Ja tarinahan on lähes sama joka kerta.
Ai katos vaan. "Iäkäs N37v" on palannut takaisin :DD
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa vain omasta kokemuksesta, mutta minut on auttanut alkuun Saxenda. En sano vielä enempää koska olen niin alussa, mutta yllättynyt olen. Ahmimishalu on poissa, syntini supersuuret annokset ja jatkuva nälkä muisto vain. Tämä tapahtui ensimmäisen pistoksen jälkeen. Vihdoinkin tuntuisi suhtautumiseni ruokaan olevan normaali.
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä tämä on yksi sama vakitrolli. Tyylin tunnistaa helposti.
Jos sä oot se joka joka toisessa ketjussa "tunnistaa" aina saman tyypin milloin trollin ja milloin sen ja milloin tän niin mitä jos lopettaisit.
Tyhmä vastaus: hitaasti. En lihonut nopeasti, niin poiskin pikkuhiljaa. En ole luopunut mistään, mutta jos ostan karkkia, ostan mieluummin suklaapatukan kuin -levyn. Ruoka-annoksesta hiilari määrä pieni, salaattia ja proteiinia en ole vähentänyt.