Laihdutus vinkkejä teiltä,jotka pudottaneet yli 30kg. Olen painanut jo 8v vajaa 100kg kaikki dieetit ja elämäntapmuutokset kokeiltu g.
Tarvitsisin onnistumistarinoita motivaatioksi
N37 96kg/162cm
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokalautasen vaihto leipälautaseksi. Fatsecret tai jokin muu sovellus käyttöön johon kirjataan _kaikki_. Pieniä ruokailuja usein, 5-6 kertaa päivässä ettei nälkä tule ylivoimaiseksi ja aineenvaihdunta pelittää. Näillä - 37 kg/vuosi.
Huvittaa aina tämä läskien alapeukutus kun joku on onnistunut 😅 Minkäänlainen vaivannäkö kun ei painonpudotuksessa kiinnosta. Pitäisi saada mättää ja mättää.
Mä olen itse pudottanut 45 kiloa ja silti alapeukutan, koska tuo vaikuttaa hyvältä tavalta lihoa heti takaisin.
Ketoosi ateriankorvikkeilla oli ainoa mikä toimi itsellä. Pitäisi taas päästä siihen. Hirmu vaikea taas saada ketoosiin itseä, kun on nälkä. Ajattelin, että miten hyvä olisi, jos saisi pistää sen yhden ozempizin, joka veisi nälän ja pääsisi helposti ketoosiin, kun ei olisi niin pohjaton nälkä kuin nyt. Yli 40kg ketoosilla laihduttanut, mutta v ieläkin on jäljellä pudotettavaa kymmeniä kiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokalautasen vaihto leipälautaseksi. Fatsecret tai jokin muu sovellus käyttöön johon kirjataan _kaikki_. Pieniä ruokailuja usein, 5-6 kertaa päivässä ettei nälkä tule ylivoimaiseksi ja aineenvaihdunta pelittää. Näillä - 37 kg/vuosi.
Huvittaa aina tämä läskien alapeukutus kun joku on onnistunut 😅 Minkäänlainen vaivannäkö kun ei painonpudotuksessa kiinnosta. Pitäisi saada mättää ja mättää.
Mua kanssa jonkun verran huvittaa. Kun mitään ei viitsitä tehdä. Itselläni auttoi ihan sellainen "yllätysdieetti" kuin, että syö vähemmän, liiku enemmän. Lopetin kaiken napostelun. Söin säännöllisesti klo 12, klo 17, klo 20. Poljin kuntopyörää vähintään 5krt/vko.
Lauantaina pidin karkkipäivän. Ja juu paino tippui.
Ja minulla ei toimi mikään "syö usein ja vähän". Kolme kertaa syömistä päivittäin ja yksi niistä on kunnon ruoka ja kaksi muuta "välipaloja". Esim smoothie ja puuro.
Nälkä ei muuten ole vaarallista.
Ja mä en jaksa ottaa mitään stressiä tai kokea syyllisyyttä syömisestä. Jos puoliso joskus ehdottaa viikolla, että haetaan pizzaa niin sitten haetaan tai otetaanko viiniä ja syödään juustoja. Ruotuun palataan taas seuraavana päivä. Kunhan tätä ei tapahdu päivittäin, meillä ehkä pari kertaa kuussa. Painonpudotus on kuitenkin pitkä projekti.
Sitäpaitsi, pidän ruuasta ja syömisestä. En jaksaisi mitään porkkanoita puputtaa aamusta iltaan, välillä pitää nauttia. Tai en jaksa laskea kaloreita tai hiilareita. Liiku enemmän ( se tekee jo muutenkin hyvää lihaksille, nivelille ja omalle hyvinvoinnille) ja syö vähemmän. Ei mitään rakettitiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketodieetillä tiputtanut 48kg.
Hiilarit pois 6 viikkoa, sitten 1 viikko hiilareita ja toisto.Mutta tässä dieetissä ei voi fuskata jos haluaa onnistua. Jos syöt hiilareita ja ketoosi katkeaa, niin kestää taas muutaman päivän että ketoosi menee päälle.
Aluksi epäonnistuin kun ajattelin että pieni määrä ei haittaa, mutta niistä pienistä määristä kasvoi nopeasti se ketoosin katkaiseva määrä.Pidän nykyäänkin ketoosikausia kun paino nousee 10kg, yleensä se lähtee 3 viikossa ketoosin avulla.
Ainot olla ketolla loppuikäsi?
Minä saavutin myös hyviä tuloksia ketolla, mutta ongelmaksi muodostui tämä. En halua ketoilla loppuelämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiilarit pois 6 viikkoa, sitten 1 viikko hiilareita ja toisto.Mutta tässä dieetissä ei voi fuskata jos haluaa onnistua. Jos syöt hiilareita ja ketoosi katkeaa, niin kestää taas muutaman päivän että ketoosi menee päälle.
Aluksi epäonnistuin kun ajattelin että pieni määrä ei haittaa, mutta niistä pienistä määristä kasvoi nopeasti se ketoosin katkaiseva määrä.Pidän nykyäänkin ketoosikausia kun paino nousee 10kg, yleensä se lähtee 3 viikossa ketoosin avulla.
Luitko viestini loppuun?
Lueppa uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avain sana sun epäonnistumiseen on ollut: kokeiltu.
Minä tein elämäntapamuutoksen 4 vuotta sitten. Ja on ollut pysyvä. 30 kiloa tippui ja on pysynyt poissa.
Ja vielä jos vastaisit ap:n kysymykseen _miten_? Jos vain narsismiltasi ja omakehultasi ehtisit ja malttaisit.
No nimenomaan varmaan sillä elämäntapamuutoksella. Ap sanoo että on kokeillut sitä, mutta eihän sitä kokeilla kun se on pysyvä tapa elää.
Ap, jos ongelma on tunnesyöminen tai siis mättäminen, niin lue joku aihetta käsittelevä kirja esim pysäytä tunnesyöminen. Siitä voit saada oivalluksia. Toisekseen se elämäntapamuutos ei ole mikään kokeilu vaan elät siten hamaan tulevaisuuteen. Tee pieniä muutoksia joihin on helppo sitoutua. Esim jos et syö kasviksia niin lisää vaikka pakastevihannespussi kun teet ruokaa, opettelet juomaan lasin vettä päivässä, käyt jonkun matkan kävellen jonka yleensä liikkuisit bussilla (esim jäät aiemmalla pysäkillä pois). Sitten kun tällaiset pienet teot normalisoituvat ja lisääntyvät niin olet hyvällä tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kanssa jonkun verran huvittaa. Kun mitään ei viitsitä tehdä. Itselläni auttoi ihan sellainen "yllätysdieetti" kuin, että syö vähemmän, liiku enemmän. Lopetin kaiken napostelun. Söin säännöllisesti klo 12, klo 17, klo 20. Poljin kuntopyörää vähintään 5krt/vko.
Lauantaina pidin karkkipäivän. Ja juu paino tippui.
Ja minulla ei toimi mikään "syö usein ja vähän". Kolme kertaa syömistä päivittäin ja yksi niistä on kunnon ruoka ja kaksi muuta "välipaloja". Esim smoothie ja puuro.
Nälkä ei muuten ole vaarallista.Ja mä en jaksa ottaa mitään stressiä tai kokea syyllisyyttä syömisestä. Jos puoliso joskus ehdottaa viikolla, että haetaan pizzaa niin sitten haetaan tai otetaanko viiniä ja syödään juustoja. Ruotuun palataan taas seuraavana päivä. Kunhan tätä ei tapahdu päivittäin, meillä ehkä pari kertaa kuussa. Painonpudotus on kuitenkin pitkä projekti.
Sitäpaitsi, pidän ruuasta ja syömisestä. En jaksaisi mitään porkkanoita puputtaa aamusta iltaan, välillä pitää nauttia. Tai en jaksa laskea kaloreita tai hiilareita. Liiku enemmän ( se tekee jo muutenkin hyvää lihaksille, nivelille ja omalle hyvinvoinnille) ja syö vähemmän. Ei mitään rakettitiedettä.
Ehkä sinun ei tarvitse, mutta jos jollakin on oikeasti se 30-50 kg ylimääräistä, jota on lähes vuosikymmen _yritetty_ saada pois, ei se se enää lähde käsienheiluttelulla ja ranteiden rentoudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko viestini loppuun?
Lueppa uudestaan
Ohis mutta eihän sun tavassa oo mitään järkeä. Lihotat itseäsi 10kg ja vedät dieetin ja taas uudestaan ja taas uudestaan. Mikset vain opettele elämään niin ettet lihoa?
Liiku enemmän, syö vähemmän. Yllättävän helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene siihen painonpudotushaaste 2023 ketjuun. Siellä on hyviä vinkkejä. Itselläni toimii juoksumatto.
Just eilen tilasin juoksumaton.
💪👍 hyvä. Me ollaan ihan hurahdettu siihen, myös huonokuntoiset vanhempani ostivat semmoisen. Alkuun he ovat kävelleet ylämäkeen sen 5-10mim useamman kerran päivässä rauhallista tahtia. Nyt menee jo vartti kerralla. Se on niin helppo. Itse katselen sarjoja ja kävelen siinä reippaasti noin 5km/päivä. Liikuttua tulee kuin itsestään.
Eikä meillä se ainakaan ole mikään vaateteline. Ostimme sen viime syyskuussa ja päivittäin meillä sitä joku käyttää.
Et kai vain syyttele keinoja? Mikään tapa ei tuota tulosta, jos sinä et kykene toimimaan asiaan kuuluvalla tavalla. Olet tehnyt elämäntapamuutoksia, eikö niillä ole mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse pudottanut 45 kiloa ja silti alapeukutan, koska tuo vaikuttaa hyvältä tavalta lihoa heti takaisin.
Milloin _heti_? Tuossahan opetellaan kuinka paljon ylipäätään voi syödä lihomatta. Ja siinä pysytään. Aina. Keski-iässä energiansaantia on rajoitettava entisestään. Mättöön ei ole paluuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko viestini loppuun?
Lueppa uudestaanOhis mutta eihän sun tavassa oo mitään järkeä. Lihotat itseäsi 10kg ja vedät dieetin ja taas uudestaan ja taas uudestaan. Mikset vain opettele elämään niin ettet lihoa?
Jos kerran vuodessa pidän muutaman viikon ketokauden niin en näe siinä ongelmaa. Tosiaan lähtöpainoni tähän lajiin tullessa oli 136kg
Enkä tarkoituksella lihota itseäni. Joskus vaan huomaan että housun nappi onkin vähän tiukalla taas. Muutamalla seuraavalla kerralla kun käyn kaupassa niin jätän hiilarit ostamatta.
Toi
Vierailija kirjoitti:
Liiku enemmän, syö vähemmän. Yllättävän helppoa.
Kyllä, mutta näiden runsaasti ylipainoisten ongelma on itseasiassa ajattelussa. Ei nähdä omaa arvoa, ei osata käsitellä tunteita joten syödään suuria määriä. Nimenomaan sen oman ajattelun muutos on se avain miten pystyy opettelemaan uudet tavat olla ja siksi itse liputan sen puolesta että siihen tartutaan ensimmäiseksi. Että opitaan näkemään oma arvo ja tehdään itselle hyviä tekoja ja valintoja. Tähän ei ehkä ilman ulkopuolista apua pääse joten siksi suosittelen self helpiksi esim kirjallisuutta aiheesta.
Ei se ole mikään elämäntapamuutos, jos sitä on "kokeiltu". Isoihin ja ennen muuta pysyviin muutoksiin tarvitaan vastaavia tekoja, ei mitään pikadiettejä. Ruokailut ja liikunta kuntoon, pysyvästi, ei se oikeasti sen vaikeampaa ole.
Meillä tämä toteutettiin muutama vuosi sitten. Ruoka lautasmallin mukaan, maltillisina annoksina vaikka olisi kuinka hyvää. Ei valkoista pastaa tmv. höttöä ollenkaan, herkkuja vain viikonloppuisin ja silloinkin maltillisesti, kuitenkin varsinaiset ruokailut edellä mainitusti eikä sorruta aterioimaan mitään rasvaista.
Joka päivä vähintäänkin se kävelylenkki koiran kanssa, aikatauluista riippuen 1-5 krt/vko jotain raskaampaa liikuntaa, yleensä kuntosali. Tässä olisi vieläkin parantamisen varaa, jää usein 1-2 kertaan koska työt ja lasten harrastukset ja muut tekosyyt.
Paljon vettä, aamukahvia lukuun ottamatta ei muita juomia, varsinkaan limua tai alkoholia.
Ei ne kilot äkkiä karissut mutta karisivat kuitenkin muutenkin sitä voi paljon paremmin.
Niin ja mua kannusti myös tämä nykytekniikka. Eli ostin älykellon. Laitoin siihen tietyt tavoitteet askeleille, arkiliikunnalle ja treenille. Alkuun ihan pienet. Välillä illalla huomasin, että arkiliikunnasta puuttuu kaloreita ja minuutteja. Siispä hyppisin haarahyppyjä/pyöritin hulavannetta (mitä milloinkin) että sain sen täyteen. Tai askeleista puuttui 1000. Siispä kävelin keittiössä ympyrää.
Jossain vaiheessa ne tuli jo ihan itsestään täyteen. Huomasin ajattelevani jo päivällä, että tuon pylpyrän saan täyteen kun menen nyt rappuset hissin sijaan tai menen vapaaehtoisena tekemään lumitöitä tai jään aikaisemmalla bussipysäkillä pois ja kävelen loppumatkan.
En tiedä miten tämä muilla toimisi, mulla toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene siihen painonpudotushaaste 2023 ketjuun. Siellä on hyviä vinkkejä. Itselläni toimii juoksumatto.
Just eilen tilasin juoksumaton.
💪👍 hyvä. Me ollaan ihan hurahdettu siihen, myös huonokuntoiset vanhempani ostivat semmoisen. Alkuun he ovat kävelleet ylämäkeen sen 5-10mim useamman kerran päivässä rauhallista tahtia. Nyt menee jo vartti kerralla. Se on niin helppo. Itse katselen sarjoja ja kävelen siinä reippaasti noin 5km/päivä. Liikuttua tulee kuin itsestään.
Eikä meillä se ainakaan ole mikään vaateteline. Ostimme sen viime syyskuussa ja päivittäin meillä sitä joku käyttää.
Alapeukuttajat ei jaksa nähdä mitään vaivaa. Painonpudotukseen kun ei ole mitään taikasauvoja. Ja liikkuminen yleensäkin on hyväksi vaikka ei painoa pudottaisikaan.
Stressi ja vaaka pois, se vaan masentaa, kun se paino ei lähde tippumaan niin nopeasti kuin haluaisi. Ja sitten masentuu ja lipaisee sen keksin tai suklaapatukan, ja se olikin sitten siinä. Puntaroida voi vaikka kuukauden kuluttua, ja kappas vaan, sieltä saattaa ollakin mukavasti jo rasvaa sulanut. Se kannustaa!!!
Pitää vaan ronskisti karsia ne epäterveelliset pois ja pienentää annoksia. Mutta siihen herkkupäivään (ei ole joka päivä) sitten voi jättää itselle jotain nautittavaa. Pudotettujen kilojen ohessa kun pitää edes joskus saada jotain kiellettyäkin hyvää. Itse söin kerran viikossa yhden pienen pizzapalan ja kasvisten ympäröimänä. Tavallinen kotiruoka oli ja on, mutta todella kevyttä, ei mitään pastaa ja juustoja. Juureksia, kasviksia, kalaa, naudan jauhelihaa, broileria, sosesoppaa, munakasta jne.
Liikunnaksi riitti ihan kävely sopivalla vauhdilla. Enempikin saa harrastaa, mielenterveys kiittää myös. Onhan nuo hyviä nuo juoksumatot ja kuntopyörät, poljen itsekin usein.
Ei kannata ajatella, että nyt mä laihdutan ja mulla on dieetti, vaan että menen kohti uutta elämää ja näen aikanaan kivan vartalon peilistä. Terveysnäkökulma on yhtä tärkeä. Tämä on hidas matka kohti päämäärää, ei mikään nopea suoritus.
Mulla auttoi, tätä ei pitäisi sanoa, sokerittomat limsat. Illalla esim. yksi tuollainen tölkki ja appelsiini. Muuten kaikki tarvittavat ravintoaineet ruuista, tein suunnitelman. Aamulla laitoin kaikki päivää kohti syötävät annokset valmiiksi, niin ei tullut käytyä kaapilla "kun jotain suolaista pitäis saada"...säännöllinen ruokarytmi on hyvä, on tasainen olo.
Tv-jumppaa lattialla, samalla kun töllöttää jotain ohjelmaa. Jopa kilon punteista sai energiaa, kun niitä heilutteli. Pienikin teko on oikeaan suuntaan. Kuuta ei kannata tavoitella ja repsahdukset kuuluu elämään.
Iloista mieltä ja kohti tavoitetta, kyllä sen saavuttaa. Ja ennen kuin huomaatkaan, haluat pysyä tällä tiellä ikuisesti, kun on niin hieno olo. Oikeat tavat jäävät pysyviksi.
En halua suinkaan neuvoa, ainoastaan tsempata, ja jokainen omalla itselleen sopivalla tyylillään, mutta kun kerran saa kertoa oman tarinansa, niin menköön nyt.
T: n. 50 kiloa pois luovuttanut
Vierailija kirjoitti:
Stressi ja vaaka pois, se vaan masentaa, kun se paino ei lähde tippumaan niin nopeasti kuin haluaisi. Ja sitten masentuu ja lipaisee sen keksin tai suklaapatukan, ja se olikin sitten siinä. Puntaroida voi vaikka kuukauden kuluttua, ja kappas vaan, sieltä saattaa ollakin mukavasti jo rasvaa sulanut. Se kannustaa!!!
Pitää vaan ronskisti karsia ne epäterveelliset pois ja pienentää annoksia. Mutta siihen herkkupäivään (ei ole joka päivä) sitten voi jättää itselle jotain nautittavaa. Pudotettujen kilojen ohessa kun pitää edes joskus saada jotain kiellettyäkin hyvää. Itse söin kerran viikossa yhden pienen pizzapalan ja kasvisten ympäröimänä. Tavallinen kotiruoka oli ja on, mutta todella kevyttä, ei mitään pastaa ja juustoja. Juureksia, kasviksia, kalaa, naudan jauhelihaa, broileria, sosesoppaa, munakasta jne.
Liikunnaksi riitti ihan kävely sopivalla vauhdilla. Enempikin saa harrastaa, mielenterveys kiittää myös. Onhan nuo hyviä nuo juoksumatot ja kuntopyörät, poljen itsekin usein.
Ei kannata ajatella, että nyt mä laihdutan ja mulla on dieetti, vaan että menen kohti uutta elämää ja näen aikanaan kivan vartalon peilistä. Terveysnäkökulma on yhtä tärkeä. Tämä on hidas matka kohti päämäärää, ei mikään nopea suoritus.
Mulla auttoi, tätä ei pitäisi sanoa, sokerittomat limsat. Illalla esim. yksi tuollainen tölkki ja appelsiini. Muuten kaikki tarvittavat ravintoaineet ruuista, tein suunnitelman. Aamulla laitoin kaikki päivää kohti syötävät annokset valmiiksi, niin ei tullut käytyä kaapilla "kun jotain suolaista pitäis saada"...säännöllinen ruokarytmi on hyvä, on tasainen olo.
Tv-jumppaa lattialla, samalla kun töllöttää jotain ohjelmaa. Jopa kilon punteista sai energiaa, kun niitä heilutteli. Pienikin teko on oikeaan suuntaan. Kuuta ei kannata tavoitella ja repsahdukset kuuluu elämään.
Iloista mieltä ja kohti tavoitetta, kyllä sen saavuttaa. Ja ennen kuin huomaatkaan, haluat pysyä tällä tiellä ikuisesti, kun on niin hieno olo. Oikeat tavat jäävät pysyviksi.
En halua suinkaan neuvoa, ainoastaan tsempata, ja jokainen omalla itselleen sopivalla tyylillään, mutta kun kerran saa kertoa oman tarinansa, niin menköön nyt.
T: n. 50 kiloa pois luovuttanut
Kiitos neuvoista.
En kuitenkaan voi olla iloisella mielellä kun laihdutan. Tää on mun elämän pakollinen paha,koska näytän oksettavalta.
Vihaa, vihaa pahaa mieltä laihduttaessa. En ymmärrä miten joku voi silloin hymyillä
AP
Kasvikset on hiilareita.