Laihdutus vinkkejä teiltä,jotka pudottaneet yli 30kg. Olen painanut jo 8v vajaa 100kg kaikki dieetit ja elämäntapmuutokset kokeiltu g.
Tarvitsisin onnistumistarinoita motivaatioksi
N37 96kg/162cm
Kommentit (184)
Vhh-ruokavalio on hyvä. Saa syödä hyvää ja ravitsevaa ruokaa. Ja paino laskee.
Mene siihen painonpudotushaaste 2023 ketjuun. Siellä on hyviä vinkkejä. Itselläni toimii juoksumatto.
Vierailija kirjoitti:
Ruokalautasen vaihto leipälautaseksi. Fatsecret tai jokin muu sovellus käyttöön johon kirjataan _kaikki_. Pieniä ruokailuja usein, 5-6 kertaa päivässä ettei nälkä tule ylivoimaiseksi ja aineenvaihdunta pelittää. Näillä - 37 kg/vuosi.
Huvittaa aina tämä läskien alapeukutus kun joku on onnistunut 😅 Minkäänlainen vaivannäkö kun ei painonpudotuksessa kiinnosta. Pitäisi saada mättää ja mättää.
Avain sana sun epäonnistumiseen on ollut: kokeiltu.
Minä tein elämäntapamuutoksen 4 vuotta sitten. Ja on ollut pysyvä. 30 kiloa tippui ja on pysynyt poissa.
Vierailija kirjoitti:
Avain sana sun epäonnistumiseen on ollut: kokeiltu.
Minä tein elämäntapamuutoksen 4 vuotta sitten. Ja on ollut pysyvä. 30 kiloa tippui ja on pysynyt poissa.
Ja vielä jos vastaisit ap:n kysymykseen _miten_? Jos vain narsismiltasi ja omakehultasi ehtisit ja malttaisit.
Ketodieetillä tiputtanut 48kg.
Hiilarit pois 6 viikkoa, sitten 1 viikko hiilareita ja toisto.
Mutta tässä dieetissä ei voi fuskata jos haluaa onnistua. Jos syöt hiilareita ja ketoosi katkeaa, niin kestää taas muutaman päivän että ketoosi menee päälle.
Aluksi epäonnistuin kun ajattelin että pieni määrä ei haittaa, mutta niistä pienistä määristä kasvoi nopeasti se ketoosin katkaiseva määrä.
Pidän nykyäänkin ketoosikausia kun paino nousee 10kg, yleensä se lähtee 3 viikossa ketoosin avulla.
Pienin askelin onnistuu paremmin, ota ensitavoitteeksi n. 5 - 8 kg.
Oletko katsonut sitä sarjaa, jossa jopa 300kg painoiset laihduttaa? Ei siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa ruokailutavat. Pysyvästi, ei kahdeksi viikoksi, eikä edes vain puoleksi vuodeksi vaan pysyvästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokalautasen vaihto leipälautaseksi. Fatsecret tai jokin muu sovellus käyttöön johon kirjataan _kaikki_. Pieniä ruokailuja usein, 5-6 kertaa päivässä ettei nälkä tule ylivoimaiseksi ja aineenvaihdunta pelittää. Näillä - 37 kg/vuosi.
Huvittaa aina tämä läskien alapeukutus kun joku on onnistunut 😅 Minkäänlainen vaivannäkö kun ei painonpudotuksessa kiinnosta. Pitäisi saada mättää ja mättää.
Mua kanssa jonkun verran huvittaa. Kun mitään ei viitsitä tehdä. Itselläni auttoi ihan sellainen "yllätysdieetti" kuin, että syö vähemmän, liiku enemmän. Lopetin kaiken napostelun. Söin säännöllisesti klo 12, klo 17, klo 20. Poljin kuntopyörää vähintään 5krt/vko.
Lauantaina pidin karkkipäivän. Ja juu paino tippui.
Ja minulla ei toimi mikään "syö usein ja vähän". Kolme kertaa syömistä päivittäin ja yksi niistä on kunnon ruoka ja kaksi muuta "välipaloja". Esim smoothie ja puuro.
Nälkä ei muuten ole vaarallista.
Syömisen aikaikkuna mulla klo 10 - 22, eli aina 12 h syömättä, aamukahvin voi juoda silti.
Juoksen joka viikko pari lenkkiä.
Annoskoko on mulla leipälautanen aivan kaikessa. Syön kaikkea.
Toimii, tosin minulla ei ollut kuin 10 kg pudotettavaa. Tuolla pysyn mitoissa 59 kg/165 cm.
Vierailija kirjoitti:
Hiilarit pois 6 viikkoa, sitten 1 viikko hiilareita ja toisto.Mutta tässä dieetissä ei voi fuskata jos haluaa onnistua. Jos syöt hiilareita ja ketoosi katkeaa, niin kestää taas muutaman päivän että ketoosi menee päälle.
Aluksi epäonnistuin kun ajattelin että pieni määrä ei haittaa, mutta niistä pienistä määristä kasvoi nopeasti se ketoosin katkaiseva määrä.Pidän nykyäänkin ketoosikausia kun paino nousee 10kg, yleensä se lähtee 3 viikossa ketoosin avulla.
Tässä pitää tietää että tuo 10kg/3vko ei ole se pitkäaikaisen ketoosin vauhti, vaan ensimmäisen viikon kun nesteitä poistuu ainakin 5kg. Vauhti hidastuu n.1-2kg/vko sen jälkeen.
Ongelma on sana kokeillut. Et ole malttanut viedä yhtään kokeilua loppuun asti. Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille. Projektille pitää antaa aikaa.
- kesäkuntoon, #kesä2024. (aloitettu vuonna 2022)
Vierailija kirjoitti:
Hiilarit pois 6 viikkoa, sitten 1 viikko hiilareita ja toisto.Mutta tässä dieetissä ei voi fuskata jos haluaa onnistua. Jos syöt hiilareita ja ketoosi katkeaa, niin kestää taas muutaman päivän että ketoosi menee päälle.
Aluksi epäonnistuin kun ajattelin että pieni määrä ei haittaa, mutta niistä pienistä määristä kasvoi nopeasti se ketoosin katkaiseva määrä.Pidän nykyäänkin ketoosikausia kun paino nousee 10kg, yleensä se lähtee 3 viikossa ketoosin avulla.
Ainot olla ketolla loppuikäsi?
Itselläni on liikaa noin 15kg ja olen antanut aikaa näiden pois saamiseen koko tämän vuoden. Aloitin projektin jo joulukuun puolella ja jo nyt on nähtävissä muutoksia. Syön tavallista kotiruokaa, treenaan salilla ja päälle muuta liikuntaa aina kun ehtii. Oikeastaan tämä on ennemminkin paluu vanhoihin hyviin tapoihini. Mutta pointti on se, että hetkessä ei asiat tapahdu, se vaatii pitkäjänteisyyttä ja suunnitelmallisuutta.
Periaatteessa mikä tahansa tapa vähentää ja haloita kaloreiden saantia toimii. Mutta vain jos sitä jatkaa. Jos kokeilun jälkeen palaa vanhaan, kilot tulevat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Syömisen aikaikkuna mulla klo 10 - 22, eli aina 12 h syömättä, aamukahvin voi juoda silti.
Juoksen joka viikko pari lenkkiä.
Annoskoko on mulla leipälautanen aivan kaikessa. Syön kaikkea.
Toimii, tosin minulla ei ollut kuin 10 kg pudotettavaa. Tuolla pysyn mitoissa 59 kg/165 cm.
Annoskoon paras mittari on oma kämmen. Kämmenen kokoinen pala proteiinia, kaksi kasviksia ja puolikas hiilareita. Ja hyviä rasvoja ei pidä unohtaa.
Mysimba. Pätkäpaasto. Kävely. Sokerista täysluopuminen. Täysrasvaiset tuotteet.
Kaikkea saa syödä ja juoda kun muistaa kohtuuden. Ja itse vannon sauvakävelyn nimeen. Painonhallinta on elämäntapa. Lopeta se dieettien kokeilun ja etsi se itsellesi sopivin elämäntapa.
Vierailija kirjoitti:
Mene siihen painonpudotushaaste 2023 ketjuun. Siellä on hyviä vinkkejä. Itselläni toimii juoksumatto.
Just eilen tilasin juoksumaton.