KOKOOMUSTA kannattava rikas vuoristoneuvos valittaa, että saa käteen VAIN 26 000€ KUUKAUDESSA!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009332891.html
Tämä on yksi niitä, joka lähti veronmaksua karkuun Portugaliin kun laissa oli porsaanreikä joka myöhemmin tukittiin ja nyt valittaa, että SAA VAIN 26 000€/kk tekemättä mitään. Tuollaisia summia ei tavallinen niskalimassa töitä tekevä ihminen näe muuta kuin haaveissa.
Mitä mieltä olette tästä Kokoomuksen kannattaja joukosta?
Kommentit (712)
Vierailija kirjoitti:
Miksei kaikille makseta saman verran eläkettä? Ihan älytöntä kun valtion kassastahan se kuitenkin maksetaan kaikille.
Kun ei makseta. Oletko kuullut eläkevakuutusyrityksistä? Onko vaikkapa Ilmarinen nimenä tuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas paljonko tuollaiset maksaa veroja loisijoille. Ei Uunot ymmärrä, mistä se raha sinne kotisohvalle tulee.
Suurin tulonlähde julkiselle sektorille on kaikkea muuta kuin Portugalissa loisivat vuorineuvokset. Nuo verot ovat sellaisia, jotka liittyvät Suomessa ostettuihin tuotteisiin (arvonlisävero) ja Suomessa tienattuihin palkkatuloihin (valtion tulovero, kunnallisvero). Niitä maksavat suurimmalta osalta aivan muut ihmiset kuin ne, jotka harrastavat veronkiertoa elämäntyökseen.
Kerrotko miksi annat ymmärtää että kyseinen henkilä harrastaa veronkiertoa? ja eiköhän henkilö joka maksaa jo tuloistaan 30 k€ veroja kuukaudessa maksa niitä veroja PALJON enemmän kuin pienituloinen maksaa vuodessa VAIKKA alvitkin huomioitaisiin. Ja itseasiassa todennäköisesti tämä henkilö maksaa paljon enemmän niitä alvejakin kuukausittain.
Hän elää yhteiskunnan tuella. Ymmärrätkö sitä? Vähän kuin hän olisi nyt peruspäivärahalla ja saisi 60 000e peruspäivärahaa kuukaudessa ja nyt valittaisi kun siitä maksaa isot verot. Ja sinä täällä intät ihan kuin hän tekisi jotain palvelusta antamalla takaisin osan veronmaksajilta ja rahastoilta saaduista rahoistaan. Hän ei tienaa mitään vaan saa eläkealmuja joista osan palauttaa takaisin.
Hän on kuule ne eläkemaksunsa maksanut aikanaan joista tuo eläke nyt maksetaan. Eli ihan omia rahojaan saa, joista sitten verokarhu nappaa reippaasti yli puolet.
No jo on. On se kumma kun minulle maksetaan pientä työeläkettä niin minä olen loiseläjä ja elän muiden rahoilla, mutta kun jollekin maksetaan kymmeniä kertoja enemmän sitä samaa rahaa niin nehän muuttuu sen henkilön rahoiksi! Miten paljon sitä järjestelmää pitää kupata, että tämä käänne tapahtuu?! Ihmeellistä kun minä en ole mikään veronmaksaja ja hän on sitten oikein pelastava enkeli!
Tämä! Olen myös huomannut joillain palstan miehillä samaa kokoomus mentaliteettiä, että köyhiä kyykytetään ja rikkaita suositaan. Vaikka eihän siinä järkeä ole, mutta tässäkin näkee vaan sen rahan palvonnan vaarat! Ei oo turhaan raamatussakin varoiteltu rikkauden vaaroista.
Normaali empaattinen ihminen sympatiseeraa vähävaraisia eikä oo kylmäkiskoinen.
No mono vähävarainen on ihan itse sössinyt asiansa omilla valinnoillaan, joten ei kauheasti jaksa kuunnella sitä vinkumista.
Terveydelliset tai älylliset haasteet saatika se mihin yhteiskuntaluokkaan syntyy ei ole oma valinta.
Suomessa kyllä pääsee ainakin keskituloiseksi jos yhtään viitsii yrittää. Ilmainen korkeakoulutus, jota monet duunariperheiden lapset eivät sitten edes hanki.
Monet duunariperheen lapset hankkivat korkeakoulutuksen ja moni vähävarainen on kohdannut sairauden, joka vie työkyvyttömyyseläkkeelle, tuo asia ei ole oma valinta. Ei ne rikkaiden lapset välttämättä ole enemmin koulutettuja. Kylmäkiskoisempia usein ja luulevat, että oma hyvä taloudellinen asema johtuu siitä, että ovat vaan niin paljon lahjakkaampia kuin köyhemmistä oloista tulevat.
Kateus vie kalatkin järvestä. Vanha suomalainen sanonta.
Asuuko Ap:kin omistusasunnossa tekemättä mitään?
Jokaiselle pitäisi laittaa 60% veroprosentti niin olisi reilua ja kenenkään ei tarvitsisi valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jälleen hyvä esimerkki siitä, kuinka pihalla eliittimme on tavallisen ihmisen arjesta. Ei kukaan täyspäinen ihminen mene mediaan valittamaan, ettei saa kuukaudessa käteen kuin sen verran, mitä normaalia parempituloinen duunari saa koko vuotena. Vielä kehtaa nillittää siitä, kun hänen veropakolaisuutensa porsaanreijät tukittiin. Kuvitteliko se ihan tosissaan saavansa kansalta myötätuntoa "vaikeaan" tilanteeseensa???
Eipä teitä haitannut kun se tienasi eläkettään ja maksoi veroja järkyttävät määrät.
Vielä enemmän varmaan järkyttäisi miehen saama palkka, jotain 150 000 e/kk?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen verotus on täysin sairas mutta niin on myös tuon suuruiset eläkkeet.
Rikkaalla Norjalla on maksimieläke käytössä, samoin ihmisten tuloeroja tasataan varallisuusverolla. Suomi on hyvin eriarvoinen maa ja se tulee tuhoamaan Suomen.
Hyvin eriarvoinen, eli Suomessa on maailman kuudenneksi pienimmät tuloerot. Ota joskus selvää asioista ennekuin soitat suutasi.
Varallisuusvero on sitä varten, että jos joku on kaikesta verotuksesta ja ulosmittauksesta huolimatta onnistunut sittenkin saamaan jotain kokoon niin se pitää sitten ottaa pois tuolla tavoin. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
kyllähän tämä vuorineuvos on maksanut enemmän veroja elämänsä aikana kuin kukaan tällä palstalla ja verottajan viemät 64% on aivan silkkaa ryöstämistä ansaitusta eläkkeestä
tekemällä vastuullista työtä voi saada hyvää palkkaa, ei se ilmaiseksi tule
Millälailla nämä pääjohtajat sun muut hyväveliveijarit tekee vastuullista työtä?
Fortumin toimitusjohtaja Pekka Lundmark ehti ansaita vuosina 2017–2020 yhteensä lähes 8 miljoonaa euroa palkkoina, lisäeläkkeinä sekä lyhyen ja pitkän aikavälin kannustinjärjestelmien kautta. Lundmark vastasi Fortumin toimitusjohtajana Uniperin valtaamisesta, joka aloitettiin vuonna 2017. Hän irtisanoutui vuonna 2020, jolloin Lundmarkin seuraajaksi valittiin yhtiön talousjohtajana toiminut Markus Rauramo. Lundmark häipyi vähin äänin takavasempaan kultaisten kädenpuristusten kera. Uudelle toimitujohtaja Rauramolle maksettiin lähes miljoonan euron kannustinpalkkiot viime vuonna, siis samana vuonna kun Fortum kuittasi Uniper sekoilustaan miljardien tappiot.
Kerro minulle, missä kohtaa tuossa näkyy se "vastuu"?
Vierailija kirjoitti:
Jos Kokoomus pääsee valtaan niin nämä saa entistä enemmän rahaa ja se otetaan juuri normi työssä käyvien selkänahasta, jotka jo muutenkin tekee niskalimassa töitä.
Se on Kokoomuksen arvomaailma. Kuka hulllu tavallinen ihminen äänestää Kokoomusta?
Hullu.
0rpo pitäisi poistaa puolueesta. Jos hän saisi vallan maassamme olisi brasilialainen malli.
Tämäkin reppahousu eli vuosia verottomasti portugalissa, nyt itkee kun joutuu maksamaan verot. Ressukka. Onneksi petteri orpo rientää apuun ja leikkaa tuet pois pois. Ihmiset kaduille jotta saadaan tälle jäämään enemmän rahaa käteen. Petteri hoitaa vuorineuvosten verotukset kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kaikille makseta saman verran eläkettä? Ihan älytöntä kun valtion kassastahan se kuitenkin maksetaan kaikille.
No vaikka siksi, että tuokin tyyppi on maksanut eläkevakuutusmaksuja yli 10 000 e/kk, minä vain 400 e/kk. Työeläkkeitä ei makseta valtion kassasta, me maksamme ne etukäteen vakuutusmaksuina.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas paljonko tuollaiset maksaa veroja loisijoille. Ei Uunot ymmärrä, mistä se raha sinne kotisohvalle tulee.
Kuka on sinun näkökulmastasi katsottuna "loisija"? Pidä varasi, että et itse putoa tähän loisten joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin tulonlähde julkiselle sektorille on kaikkea muuta kuin Portugalissa loisivat vuorineuvokset. Nuo verot ovat sellaisia, jotka liittyvät Suomessa ostettuihin tuotteisiin (arvonlisävero) ja Suomessa tienattuihin palkkatuloihin (valtion tulovero, kunnallisvero). Niitä maksavat suurimmalta osalta aivan muut ihmiset kuin ne, jotka harrastavat veronkiertoa elämäntyökseen.
Kerrotko miksi annat ymmärtää että kyseinen henkilä harrastaa veronkiertoa? ja eiköhän henkilö joka maksaa jo tuloistaan 30 k€ veroja kuukaudessa maksa niitä veroja PALJON enemmän kuin pienituloinen maksaa vuodessa VAIKKA alvitkin huomioitaisiin. Ja itseasiassa todennäköisesti tämä henkilö maksaa paljon enemmän niitä alvejakin kuukausittain.
Hän elää yhteiskunnan tuella. Ymmärrätkö sitä? Vähän kuin hän olisi nyt peruspäivärahalla ja saisi 60 000e peruspäivärahaa kuukaudessa ja nyt valittaisi kun siitä maksaa isot verot. Ja sinä täällä intät ihan kuin hän tekisi jotain palvelusta antamalla takaisin osan veronmaksajilta ja rahastoilta saaduista rahoistaan. Hän ei tienaa mitään vaan saa eläkealmuja joista osan palauttaa takaisin.
Hän on kuule ne eläkemaksunsa maksanut aikanaan joista tuo eläke nyt maksetaan. Eli ihan omia rahojaan saa, joista sitten verokarhu nappaa reippaasti yli puolet.
No jo on. On se kumma kun minulle maksetaan pientä työeläkettä niin minä olen loiseläjä ja elän muiden rahoilla, mutta kun jollekin maksetaan kymmeniä kertoja enemmän sitä samaa rahaa niin nehän muuttuu sen henkilön rahoiksi! Miten paljon sitä järjestelmää pitää kupata, että tämä käänne tapahtuu?! Ihmeellistä kun minä en ole mikään veronmaksaja ja hän on sitten oikein pelastava enkeli!
Tämä! Olen myös huomannut joillain palstan miehillä samaa kokoomus mentaliteettiä, että köyhiä kyykytetään ja rikkaita suositaan. Vaikka eihän siinä järkeä ole, mutta tässäkin näkee vaan sen rahan palvonnan vaarat! Ei oo turhaan raamatussakin varoiteltu rikkauden vaaroista.
Normaali empaattinen ihminen sympatiseeraa vähävaraisia eikä oo kylmäkiskoinen.
No mono vähävarainen on ihan itse sössinyt asiansa omilla valinnoillaan, joten ei kauheasti jaksa kuunnella sitä vinkumista.
Terveydelliset tai älylliset haasteet saatika se mihin yhteiskuntaluokkaan syntyy ei ole oma valinta.
Suomessa kyllä pääsee ainakin keskituloiseksi jos yhtään viitsii yrittää. Ilmainen korkeakoulutus, jota monet duunariperheiden lapset eivät sitten edes hanki.
Monet duunariperheen lapset hankkivat korkeakoulutuksen ja moni vähävarainen on kohdannut sairauden, joka vie työkyvyttömyyseläkkeelle, tuo asia ei ole oma valinta. Ei ne rikkaiden lapset välttämättä ole enemmin koulutettuja. Kylmäkiskoisempia usein ja luulevat, että oma hyvä taloudellinen asema johtuu siitä, että ovat vaan niin paljon lahjakkaampia kuin köyhemmistä oloista tulevat.
Duunariperheiden lapset on mielestäsi sairaita eivätkä siksi voi opiskella? No onhan se ADHD sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen verotus on täysin sairas mutta niin on myös tuon suuruiset eläkkeet.
Rikkaalla Norjalla on maksimieläke käytössä, samoin ihmisten tuloeroja tasataan varallisuusverolla. Suomi on hyvin eriarvoinen maa ja se tulee tuhoamaan Suomen.
Hyvin eriarvoinen, eli Suomessa on maailman kuudenneksi pienimmät tuloerot. Ota joskus selvää asioista ennekuin soitat suutasi.
Varallisuusvero on sitä varten, että jos joku on kaikesta verotuksesta ja ulosmittauksesta huolimatta onnistunut sittenkin saamaan jotain kokoon niin se pitää sitten ottaa pois tuolla tavoin. Sairasta.
Suomessa ei ole vuosiin ollut varallisuusveroa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jälleen hyvä esimerkki siitä, kuinka pihalla eliittimme on tavallisen ihmisen arjesta. Ei kukaan täyspäinen ihminen mene mediaan valittamaan, ettei saa kuukaudessa käteen kuin sen verran, mitä normaalia parempituloinen duunari saa koko vuotena. Vielä kehtaa nillittää siitä, kun hänen veropakolaisuutensa porsaanreijät tukittiin. Kuvitteliko se ihan tosissaan saavansa kansalta myötätuntoa "vaikeaan" tilanteeseensa???
Olisitko itse tyytyväinen maksaessa 56% veroja? Et olisi mutta tämän miehen pitäisi olla koska hän tienaa kuitenkin tosi paljon? Mikä logiikka?
Nettopalkka on kuitenkin 10 kertaa suurempi kuin tavallisen ihmisen bruttopalkka. Siis ennen veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sinun näkökulmastasi katsottuna "loisija"? Pidä varasi, että et itse putoa tähän loisten joukkoon.
Suuri osa suomea on ohjattu sinne puolelle jossa elintaso riippuu avustuksista. Kyse on tiettyjen vasemmistopuolueiden politiikasta vaikka en ihan ymmärrä tuon motiivia. Enemmän tää tukiaisille jumitus saa etsimään vaihtoehtoja muualta kuin noista puolueista kuin äänestämään niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä teitä haitannut kun se tienasi eläkettään ja maksoi veroja järkyttävät määrät.
Vielä enemmän varmaan järkyttäisi miehen saama palkka, jotain 150 000 e/kk?
Ei tuo kai sitten ollut riittävästi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko itse tyytyväinen maksaessa 56% veroja? Et olisi mutta tämän miehen pitäisi olla koska hän tienaa kuitenkin tosi paljon? Mikä logiikka?
Nettopalkka on kuitenkin 10 kertaa suurempi kuin tavallisen ihmisen bruttopalkka. Siis ennen veroja.
Ylläoleva ei kysynyt tuota. Hän kysyi, olisitko itse tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinne pudotaan? Taas sitä kuuluisaa huonoa tuuria? Varautuminen on päivän sana, joten jos kantaa itsestään vastuuta, miettii jo etukäteen, miten ei päädy loiseksi esim. työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, maksatko sinä mielelläsi isoja veroa?
Minä en, eikä sillä ole mitään tekemistä palkan suuruuden kanssa.
Maksan mielelläni jonkin verran veroa, mutta en enempää kuin on kohtuullista.
Lähes jokaisessa Pohjoismaassa on eläkekatto paitsi Suomessa. Kohtuullisuus on arvovalinta.
Rikkailla tahtoo vaan lähteä usein mopo käsistä ja alkaa kaikenlainen verosuunnittelu ja piilottelu ja epämääräiset yritys ym järjestelyt joilla pyritään saamaan yhä enemmän rahaa ja maksa vähemmän tai ei ollenkaan veroja.
Kyseinen herra taisi myös olla Kemiraa pilkkomassa ja lannoitepuoli meni Yaralle ja kaikki tietää mitä sen jälkeen kävi. No kivahan se on varmaan myydä suomalaisyhtiö ulkomaille ja tienata siinä sivussa hyvin samalla kun muut kärsii. Jos 26 tonnia kuussa ei riitä elämiseen niin tarkistakoot vttu menonsa kun köyhiäkin aina ojentavat sanoilla "ei tulot vaan ne menot" eli herra asettakoot menonsa tulojen mukaan tai olkoot hiljaa. Köyhät ei saisi valittaa koskaan näiden herrojen mukaan mutta heidän pillinsä mukaan pitäisi aina tanssia.