Miksi 40+ naisen on todella vaikea löytää omanikäistä koulutettua, urheilullista, hyvässä työssä olevaa miestä parisuhteeseen?
Mutta jo 55+ ikäisistä löytyy vireitä ja nuorekkaita paljon helpommin
Kommentit (1037)
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitää olla "hyvässä työssä"? Ja mikä se edes on.
Miksi naiset on niin statuksen perään? Eikö riitä että mies tulee hyvin toimeen ja on kiinnostava?
Ympäri maailmaa miehiä vihataan. Miestä siedetään rahasta. Vain toinen mies kykenee rakastamaan.
Vierailija kirjoitti:
No pitää olla kansainvälisen suuryrityksen toimitusjohtaja, tietenkin. Niin ja sixpack.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset on niin statuksen perään? Eikö riitä että mies tulee hyvin toimeen ja on kiinnostava?
Huvittavinta tässä on, että raha ja status kyllä kiinnostaa mutta kysyttäessä väitetään aina päinvastaista.
Itse löysin kyllä helposti oman ikäisen miehen. Kriteerinä oli se, että synkkaa henkisesti ja seksuaalisesti, ja tällainen löytyi. Hän on ihan hyvässä työssä, mutta ei ollut minulle kriteerinä - toki kun työkuvioiden kautta ollaan tutustuttu, niin samalla alalla ollaan, jne. eli tällaisen löytyminen on ehkä todennäköisempää kuin jonkun täysin erilaisella alalla olevan. Urheilullisuus ei ollut kriteerinä, mutta kyllä mies liikuntaa harrastaa ja käy salilla - ei ehkä ole varsinaisesti urheilullinen, mutta ei siis mikään sohvaperunakaan.
Että vaikka minulla eivät nuo mainitut olleet kriteerinä ja silti tulivat kuin kylkiäisenä, niin eiköhän varta vasetin niitä etsiväkin voisi löytää. Ja itselläni on vieläpä lapsia, mutta sekään ei haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Koska 30v MIES ei ole mitenkään haluttavampi kuin 40v, päinvastoin on naisilla
Kyllä hitossa on haluttavampi. 30v. on paljon haluttavampi kuin 40v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska koulutettu, urheilullinen, hyvässä työssä oleva 40+ mies saa helposti paljon paremman ja kauniimman 30+ naisen parisuhteeseen. Miksi minun pitäisi tyytyä rupsahtaneeseen nelikymppiseen naiseen?
Miksi kukaan kaunis ja parempi kolmekymppinen nainen tyytyisi nelikymppisten ukkoon, kun saa helposti kolmekymppisenkin?
Mutta pystytkö pitämään miehen? On todennäköistä, että mies käyttää sinua vain panokaverina ja etsii koko ajan samalla nuorempaa naista parisuhteeseen.
Ei tuo silti olisi mikään syy tyytyä vanhempaa ja epäkiinnostavaan (ja myös epähaluttavaan) mieheen.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi lukemattomista syistä on se, että silloin, kun itse olin siinä iässä, että tuon ikäluokan nainen olisi yleisen käsityksen mukaan ollut "sopiva", törmäsin jatkuvasti todella voimakkaisiin ennakkoluuloihin. Tuli mielikuva, että onko enemmistö tuon ikäisistä naisista jotenkin päästään vialla, kun jo ensimetreillä luodaan epäilyillä ja ennakkoluuloilla todella omituisia asetelmia. Olin lopulta tavallaan pakotettu etsimään yli 20 vuotta nuoremman naisen ja senkin kaiken varalta aivan muusta maasta.
Puhuu ennakkoluuloista ja on itse sitä mieltä, että tietyssä iässä melkein kaikki naiset ovat päästään vialla.
Ja pieni filipina on hänkin joskus nelikymppinen, eihän se, että hän on sinua nuorempi, tarkoita sitä, että hän olisi ikuisesti nuori. Vaimollasi ei varmaan ollut tarkoitus mennä liittoon, jossa ovi käy sitten kun nainen saavuttaa tietyn iän.
Tunnistiko itsesi tuosta mielikuvasta, että päässä olisi vikaa? Sinulla on jokin pakkomielle ulkomaalaisista naisista, onkohan joku mies katsonut viisaammaksi vaihtaa sinut nuorempaan, kauniimpaan ja fiksumpaan?
P.S. En ole näyttämässä ovea kaunottarelleni sitten, kun hän täyttää 40v.
Tunnistin, en itseäni, vaan sinut. Monessakin mielessä. Ei minulla ole pakkomiellettä ulkomaalaisista naisista, sinullahan se on kun jatkuvasti heistä puhut. Sinullehan ei ole edes olemassa kuin kaksi maata, Suomi ja Ulkomaat, molemmissa elää samanlaista massaa.
Ja miksi et olisi näyttämässä, koska minkä takia vaimosi olisi joku erityistapaus jota ikääntyminen ei koske? Jos ikä tekee naisesta kelvottoman, niin tekeehän se sitten vaimostasikin, siis sinun mielestäsi. Olisit nyt edes rehellinen hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska koulutettu, urheilullinen, hyvässä työssä oleva 40+ mies saa helposti paljon paremman ja kauniimman 30+ naisen parisuhteeseen. Miksi minun pitäisi tyytyä rupsahtaneeseen nelikymppiseen naiseen?
Miksi kukaan kaunis ja parempi kolmekymppinen nainen tyytyisi nelikymppisten ukkoon, kun saa helposti kolmekymppisenkin?
Kolmekymppisenä mies voi tienata vaikka 3000€ kuukaudessa, nelikymppisenä 6000€
Miehet mahdollistaa asioita.
Ei tuo ole mikään syy valite vanhempaa ja epäkiinnostavaa (ja epähaluttavaa) miestä. Vaikka laittaisit nollan perään sen vanhemman ukon tuloihin, ei se silti kiinnostaisi. Saattaa kiinnostaa jossain kehitysmaassa, mutta kun Suomessa lähtökohta ei ole se, että taloudellinen turva on haettava miehen kautta. Täällä voi köyhäkin elää ihan inhimillistä elämää, ja lähtökohta muutenkin on se, että kaikkien aikuisten tulisi käydä töissä, joten ratkaisu omaan elintasoon ei ole etsiä sillä perusteella miestä, vaan oma ammatinvalinta.
Itse ottaisin mieluummin täysin tulottoman, mutta kiinnostavan miehen, kuin rikkaan ja vain semi-kiinnostavan. Huomattavasti vanhempi mies ei olisi missään tapauksessa edes semi-kiinnostava, joten sellainen ei olisi vaihtoehto. Olisin mieluummin jopa sinkku kuin rikkaan, mutta epäkiinnostavan miehen kumppani. Näin se vaan menee.
Täytän kriteerit, mutta en ole enää vuosikausiin ollut missään treffipalstoilla taikka tinderissä. Joskus harvoin tulee kaverien kanssa käytyä jossain pystärissä istumassa ja tietenkin asiakkaitten kanssa ravintoloissa syömässä, mutta muuten aika menee harrastusten parissa. En usko että nykyiseen elämänrytmiin kovin vakava parisuhde enää mahtuisikaan. Lapsihaaveet on haudattu jo kolmivitosena. Matkapäiviä oli ennen koronaa noin 100 vuodessa, nykyään ehkä 30-40. Kesälomat on pyhitetty purjehdukselle. Keväällä kavereiden kanssa viikon moottorikelkka/hiihtoreissu ja syksyllä sienestystä ja marjastusta. Kaikkiin löytyy kaveri tarvittaessa yhdellä puhelinsoitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi lukemattomista syistä on se, että silloin, kun itse olin siinä iässä, että tuon ikäluokan nainen olisi yleisen käsityksen mukaan ollut "sopiva", törmäsin jatkuvasti todella voimakkaisiin ennakkoluuloihin. Tuli mielikuva, että onko enemmistö tuon ikäisistä naisista jotenkin päästään vialla, kun jo ensimetreillä luodaan epäilyillä ja ennakkoluuloilla todella omituisia asetelmia. Olin lopulta tavallaan pakotettu etsimään yli 20 vuotta nuoremman naisen ja senkin kaiken varalta aivan muusta maasta.
Puhuu ennakkoluuloista ja on itse sitä mieltä, että tietyssä iässä melkein kaikki naiset ovat päästään vialla.
Ja pieni filipina on hänkin joskus nelikymppinen, eihän se, että hän on sinua nuorempi, tarkoita sitä, että hän olisi ikuisesti nuori. Vaimollasi ei varmaan ollut tarkoitus mennä liittoon, jossa ovi käy sitten kun nainen saavuttaa tietyn iän.
Naiset voisivat miettiä asiaa ennen kuin antavat itsensä rupsahtaa. Eikö olisi hienoa pitää itsensä kunnossa jotta ei tarvitse treenata "kostokroppaa" ?
Juuri näin. Se on "vähän" myöhäistä laihduttaa kymmeniä kiloja ja ostaa se elämänsä ensimmäinen naisellinen vaate, eli "kostomekko".
Mutta miksi miehistä vain vähän yli neljännes on normaalipainoisia, jos läski noin pelottaa ja ällöttää?
Kyseessä on tilastoharha. Miesten ja naisten BMI lasketaan samalla kaavalla, vaikka miehillä on keskimäärin n. 40% enemmän lihasmassaa luonnostaan vartalossa ja se pitäisi jopa sinun tietää, että se on painavampaa kuin rasva.
Oikea tapa lihavuuden määrittelemiseen olisi kuvantaa koko vartalo jokaiselta ja katsoa paljonko sitä rasvaa oikeasti kehossa on.
Naisen keho vaatii toimiakseen suuremman rasvaprosentin kuin miesten keho. Sitäpaitsi juuri miehillä rasva kerääntyy vaaralliseksi viskeraaliseksi rasvaksi sisäelinten ympärille ja niinhän ne miehet sitten kupsahtaakin keskimäärin 7 vuotta nuorempina kuin naiset. Niin nuorekkaita ne miehet ovat, etteivät vanhaksi edes elä.
Tuolla logiikallahan kaikkien hoikkien naisten luulisi kuolleen jo aikapäiviä sitten. Eli puhut aivan potaskaa.
Mitä potaskaa, nukuitko biologian tunnilla? Naisen hormonitasapaino vaatii suuremman rasvaprosentin kuin miehillä, ihan perusasia. Lisääntymiskyky putoaa naisilla ensin pois kun rasvataso laskee liian alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset voisivat miettiä asiaa ennen kuin antavat itsensä rupsahtaa. Eikö olisi hienoa pitää itsensä kunnossa jotta ei tarvitse treenata "kostokroppaa" ?
Voiko rupsahtamisen siis kuitenkin itse estää? Yrittäkää nyt päättää, voiko nainen olla nelikymppisenä sellainen, että mies hänet vielä huolii, vai tekeekö ikä naisesta kuin naisesta ruman ja vastenmielisen. Koska yleensähän se viesti on ollut, että nainen kelpaa vain nuorena ihan riippumatta siitä kuinka hyvin hän pitää itsestään huolta ja kaikki keski-ikäiset vaihdetaan nuoriin ja raikkaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakohan näitä ihmettelyjä vähä eri muodoissa tulee tänne?
Taas kerran: Tuossa iässä hyvät miehet ovat varattuja, mutta jos ovat vapaana, niin haluavat itseään nuoremman tai ainakin lapsentekokykyisen naisen. Haluavat usein jälkimmäisen, vaikka eivät haluaisi lapsiakaan. Alitajuinen juttu.
On ihan hienoa, että nykyään nainen voi valita olla ns. uranainen, mutta sillä on sitten tietty hintansa parisuhdemarkkinoilla, kun parasta ennen päivämäärä valuu nopeasti käsistä. Ikäkysymys onkin ainoa asia, missä miehillä on parisuhdemarkkinoilla helpompaa. Muilta osin naisilla on sitten enemmän valinnanvaraaa sulhoista, varsinkin nuorilla naisilla.
Näin.
Nyt kun ketjun aiheeseen on vastattu, voidaan siirtyä seuraavaan vaiheeseen: mitä 40+ -nainen voi tehdä, jos sinkkuus ei ole toivottu olotila.
Vaihtoehtoja ei ole kovinkaan paljoa, sillä ne parhaat ovat miehelle asetettujen vaatimusten laskeminen aloittaen iästä, ja jatkaen koulutukseen ja varallisuuteen. Terveydestä ja arvoista ei toki kannata tinkiä, paitsi jos on itsellä terveysongelmia.
Miksi ajattelet, että ensin pitäisi tinkiä iästä? Jos olisin sinkku, niin itse tinkisin ensimmäisenä varallisuudesta, mikäli sellainen vaatimus olisi (itselläni ei ole koskaan ollut, koska mitä väliä), ja seuraavaksi koulutuksesta. Kolmanneksi voisin hyväksyä sen, että kumppanilla on lapsia (toki itse helppo tehdä tämä myönnytys, koska itsellänikin on, mutta ehkä voisin lapsettomanakin tehdä niin). Minulla olisi kriteereinä henkinen ja seksuaalinen yhteensopivuus, molemminpuolinen kemia ja seksuaalinen vetovoima - ja kyllä, sopiva ikähaarukka.
Itse olen 40+ nainen, jolla on lapsia, ja löysin miehen omasta ikäluokasta, koulutustaso on sama, ollaan samalla alalla, miehellä ei ole omia lapsia eikä hän sellaisia halua. Minulla oli kriteereinä vain se, että sovitaan ihmisinä yhteen ja tunnetaan vetoa toisimme. Se on hyvä pohja suhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kukaan 40+ mies ei halua sen ikäistä naista jos on varaa valita ja asiat kunnossa. Suurin osa sinkkumiehistä haluaa lisääntymisikäisen naisen. Siksi.
Miksi jos eivät aio lisääntyä?
Ulkonäkö, kiinteys, ei ole katkera ja kyyninen. Positiivisuus, energisyys. Moni 40+ mies haluaa ja voi lisääntyä, toisin kuin naiset siinä iässä. Eri tilanne kokonaan elämässä.
Jos haluaa, että vaimo pysyy miellyttävänä kaikin puolin, kannattaa katsoa tarjontaa myös muista kulttuureista.
Miksi myös näissä muissa kulttuureissa miehet vaihtavat nuorempiin? Eivätkö ne naiset siellä pysykään miellyttävinä vai johtuisiko ihan yleismaailmallisista miesten ominaisuuksista tämä halu aina vaihtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakohan näitä ihmettelyjä vähä eri muodoissa tulee tänne?
Taas kerran: Tuossa iässä hyvät miehet ovat varattuja, mutta jos ovat vapaana, niin haluavat itseään nuoremman tai ainakin lapsentekokykyisen naisen. Haluavat usein jälkimmäisen, vaikka eivät haluaisi lapsiakaan. Alitajuinen juttu.
On ihan hienoa, että nykyään nainen voi valita olla ns. uranainen, mutta sillä on sitten tietty hintansa parisuhdemarkkinoilla, kun parasta ennen päivämäärä valuu nopeasti käsistä. Ikäkysymys onkin ainoa asia, missä miehillä on parisuhdemarkkinoilla helpompaa. Muilta osin naisilla on sitten enemmän valinnanvaraaa sulhoista, varsinkin nuorilla naisilla.
Ikä on naiselle iso ongelma, 25v vs. 50v, tilanne parisuhdemarkkinoilla romahtaa tuossa ajassa, miehillä taas paranee jos vain elää asiallista elämää
No mitä miehet sitten valittavat, jos kerran heillä menee keski-ikäisinä hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Ei tietysti tarvitse, mutta jos kerran saatte helposti nuorempia naisia ja sellaisia mieluummin haluatteki, miksi käytännössä ette kuitenkaan pariudu niiden nuorempien kanssa? Kas kun tilastojen mukaan isojen ikäerojen suhteet ovat harvinaisia. Eli valehtelevatko tilastot, vai mistä kiikastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietysti tarvitse, mutta jos kerran saatte helposti nuorempia naisia ja sellaisia mieluummin haluatteki, miksi käytännössä ette kuitenkaan pariudu niiden nuorempien kanssa? Kas kun tilastojen mukaan isojen ikäerojen suhteet ovat harvinaisia. Eli valehtelevatko tilastot, vai mistä kiikastaa?
Nämä täällä kitisevät miehet yrittivät niitä kaksikymppisiä niin kaksi-, kolme- kuin nelikymppisinäkin niitä saamatta. Nyt kuvittelevat, että nelikymppiset naiset itkevät, kun se mies ei enää häiriköi heitä julkisella paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Pitää taas kysyä @PKalsta ja @SanomaMediaFin johtoryhmä + mainostajat, että miksi he eivät halua naisia asiakkaikseen. Tämä ei ole huumoria, tämä on ihan ulkoa päin masinoitua naisvihaa.
Laittakaa muutkin kysymys, miksi Sanoman kaltainen valtamedia jatkaa tätä naisvihaa vuodesta toiseen:
Kehottaisin lähestymään erityisesti näitä mainostajia, vauvapalstan omistavaa tahoahan tämä asia ei selvästkään häiritse. Esimerkiksi Lumene mainostaa tällä palstalla paljon, enkä tiedä onko ihan viisas markkinointistrategia mainostaa palstalla, jolla tavallinen suomalainen nainen, kyseisen firman iso kohderyhmä, on jonkun roskaläjän asemassa.
Minä löysin +40 ikäisenä komean, älykkään ja ihanan miehen Tinderistä. On johtotason työssä ja minä työtön ja ehkä vähän syrjäytynytkin. Niin vain rakkaus roihahti ja olemme nykyään naimisissa erittäin onnellisesti.
Kuulostaa höpöhöpöjutulta mutta on totta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta tässä on, että raha ja status kyllä kiinnostaa mutta kysyttäessä väitetään aina päinvastaista.
Ihan yhtä paljon huvittaa miesten ùlina naisettomuudesta täällä,miten eivät kelpaa, ja miten naiset ovat kranttuja- kun kerta ratkaisu siihen on tässä: status ja raha. Miksi ette naisettomuuttanne ùlisevat miehet hanki sitä rahaa ja statusta sitten,kun kerta sillä sen naisen saa? Ei mahda olla libido hirveän korkealla,jos ei ala toimimaan, vaan valittaa vaan.
Tuolla logiikallahan kaikkien hoikkien naisten luulisi kuolleen jo aikapäiviä sitten. Eli puhut aivan potaskaa.