Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa?
Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa? Mitä kaikkea painoit villaisella ihastuneena?
Kommentit (1340)
Se että tilasi viinaa ulkomailta pullokaupalla kotiinsa...
Se että petti minun kanssa tyttöystäväänsä ja oli kiinnostunut teineistä.
ainakin itselleni tulee mieleen, että jos mies on hyvin pihi, niin niin se alkaa pidemmän päälle kyrsiä, jos mies jatkuvasti miettii sitä, ettei hän saa yhtään mennä miinukselle.
Miehen piheys.
Sietämätön piirre nyt kun seurustellaan. En jätä sillä muuten hyvä, mut joskus esim voisi ostaa jonkun yllätyslahjan... tai viedä ulos. Mut ei. Kuin lapsi tarhassa. Kaikki pihan yhteisetkin lelut on mun IKIOMIA. Mä olen tienannut nämä ITSE. "en irrota näistä, vaikken ees pysty leikkii kaikilla näillä viidellä lapiolla samaanaikaan."
Vierailija kirjoitti:
Joi kaksi tuoppia ravintolassa ennen kuin alkupalat saapuivat pöytään.
Meillä mies tilasi ruuan kanssa rommikolan ja siitähän se jouminen sitten taas lähti.
Ei käyty kuin muutaman kerraan yhdessä "syömässä" koska mies näki tämänkin mahdollisuutena alkaa juomaan. Hävetti miehen käytös, kun ei syömässäkään voitu keskellä päivää käydä ilman, että mies aloitti ryyppäämisen.
kaverit oli tärkeämmät, kuin minä ja koskaan ei todellakaan pyydetty anteeksi, vaikka kännipäissään mitä teki.
Miehelle parisuhde oli vallankäytön väline ja hän oli se, joka oli herra. Puhelimessa kun oli saattoi syyttää minua, etten päästä, kun ei itse halunnut lähteä jonnekin, minne häntä pyydettiin ja kavereidensa keskuudessa minulla oli varmaan melkoinen pirttihirmun maine. En koskaan puuttunut tuohon miehen käytökseen vaan olin hiljaa. Harmittaa oma saamattomuus, mutta olin niin kiltti ja ymmärtämätön mistään. Olin 17v kun alettiin seurustelemaan, mies 6v vanhempi ja olin pumpulissa kasvanut. En voinut ymmärtää, että toista ihmistä voi kohdella niin huonosti.
Mies saattoi hävitä sitä klassista roskapussia viedessään ja tulla seuraavan päivänä sekaisin kuin ellun kana kotiin. Ei koskaan mitään selityksiä.
Yritin lähteä suhteesta monet kerran ja muutinkin erilleen, mutta mies oli sitkeä ja sai minut aina tulemaan takain. Välillä harkitsin jopa parvekkeelta hyppäämistä, mutta koska kerroksia oli liian vähän, ymmärsin, ettei se auttaisi.
Tuossa suhteessa oli kaikki vaaran merkit, en vain niitä nuoruuttani/kokemattomuuttani ymmärtänyt. Nyt olisin viisaampi.
Vierailija kirjoitti:
Voisihan sitä itsestään välittää enemmän.
Onko se jotain miellyttämisen tarvetta, kun jää siihen paskaan? Tai jää siihen paskan alkuun, vaikka omat hälytyskellot yrittää varoittaa? Punaisella!!!
Ei välttämättä ole. Rakastuneena on naiivi ja haluaa uskoa toisen parantavan tapojaan. Ehkä on toive yhteisestä loppuelämästä ja odottelee . Luulee, että on väliaikaisesti huono vaihe menossa ja kohta helpottaa. Itsekkään, keskustelukyvyttömän, mykkäkoulun pitäjän ja nitistäjän kanssa elämä vain pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Miehen piheys.
Sietämätön piirre nyt kun seurustellaan. En jätä sillä muuten hyvä, mut joskus esim voisi ostaa jonkun yllätyslahjan... tai viedä ulos. Mut ei. Kuin lapsi tarhassa. Kaikki pihan yhteisetkin lelut on mun IKIOMIA. Mä olen tienannut nämä ITSE. "en irrota näistä, vaikken ees pysty leikkii kaikilla näillä viidellä lapiolla samaanaikaan."
Nuo yllätyslahjat tai ettei vie ulos on todella pieniä virheitä, jos edes ovat virheitä ihmisessä.
Jos haluat ulos, vie itse miehesi ulos, sama se on kumpi vie, tai se vie kumpi sinne ulos haluaa.
Me oltu 40 vuotta yhdessä, eikä mies ole koskaan vienyt "ulos", enkä nää sitä suurena harmina. Jos reissussa pysähdytään huoltsikalle, minä tarjoa siellä miehelle.
Enkä muista että olisin ikinä saanut "yllätyslahjoja", mutta mies muistaa syntymäpäivän ja antaa joululahjan ja se riittää hyvin.
Oletko koskaan sanonut miehelle, että haluat "yllätyslahjoja"? Ehkei hän ole tullut tuollaista asiaa ajatelleeksi. Ei tiedä, että haluat lahjoja silloin tällöin. Kaikki kun ei lahjoja halua, eikä niistä piittaa.
Kuunnelkaa omia tuntemuksia, jos alkaa tulla toistuvasti paha olo, silloin asiat eivät ole kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rockmyballsfiremylight kirjoitti:
Miten voi muka joku ajautua tälläseen tilanteeseen?
Kysynpä vain, olisiko vaikka se kuuluisa virhearvio.
Miksi niin paljon näitä ns epäpareja on suomessa? eikö pistä miettimään, ja useasti se on nainen joka on ollut tälläisessä tilanteessa , toki miehiäkin mutta pienemmässä määrin.
Ja sit on niitä, jotka kiertää ns kaivoa ympäri kunnes uppoaa totaalisesti tietävät sen mutta eivät käännä suuntaa. MIKSI?. en ymmärrä.
otsikko on minusta vain se mikä kuvaa suomalaisten tyhmyyttä lajin jatkon kannalta.
Se, että suurempi osa uhreista on naisia ja tekijöistä miehiä, on tässä aika olennainen asia.
Ihan tavallisetkin ei-narsistimiehet on todella erilaisia suhteen alussa ja suhteen vakiinnuttua. Miehet ei ole aitoja eikä näytä todellista minäänsä, edes ne kunnolliset. Se on se ongelma.
Miesvaltaisella palstalla on sitten eri jutut.
Ongelma taitaa olla se, että naiset eivät enää hyväksy miehiä sellaisena kuin ovat ja siksi miehet peittelevät asioita itsestään ja ajatuksistaan. Naiset mikromanageroivat kaikkea ja pienikin ristiriita tai epämukavuus saa laittamaan heti suhteen poikki. En minäkään uskalla omassa suhteessani sanoa aina omia mielipiteitäni, koska tiedän että puoliso ei ole niistä asioista samaa mieltä ja nykyisessä täysin polarisoituneessa länsimaailmassa nuo asiat saattaisivat jopa johtaa eroon. Minä kyllä hyväksyn sen, että puoliso on eri mieltä monista asioista, mutta toisin päin en jotenkin jaksa uskoa samaan joustavuuteen.
Ja TAAS mies ja miehen mielikuvitussuhde vastaamassa ja selittämässä. Ole nyt rehellinen, ei sulla ole mitään suhdetta, eikä tulekaan, ellet lopeta näitä mielikuvitusleikkejä täällä. Olet kyllä mies joka kannattaisi jättää, ei edes teoriassa uskalla sanoa mielipidettään pelossa että jätetään ja yhyy. Mistä näitä nössöjä oikein tulee?
Ei siinä nössöydestä ole kyse, vaan siitä että jos naisen kanssa haluaa elää ja olla niin täytyy olla kieli keskellä suuta, koska nainen ei kestä raakaa miehisyyttä.
Minä olen huono esittämään muuta kuin olen ja siksi minulla ei suhteet kestäkään. En silti pilkkaa jotain toista miestä siitä, että haluaa niin paljon naisen kanssa olla että jatkaa sitä nuorallakävelyä.
"Nainen ei kestä raakaa miehisyyttä...".
Tuo lause kertoo täysin missä ne ongelmat sinunkin suhteissa ovat. Tuollaisella ajatusmaailmalla ei kyllä normaalia suhdetta rakenneta. Kannattaisi vähän reflektoida.
T Fiksumpi mies.
Kerro toki lisää, kun olet kovin fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Just toi huumorintajuttomuus, sitten teki monesti niin et kutsui 8 km päähän yökylään sitten illan aikana "en mä nyt jaksa seuraa", sitten ihmettelin et hei mun piti jäädä yöksi, no en mä nyt jaksa,sit heitti mut kamoineen autolla lähimmälle bussipysäkille ja viimeinen bussi saattoi lähteä vasta about 1,5 päästä ja tää yks sankari vaan kurvas pois,siinäpä talvella 25-30 asteen pakkasessa kärvistelin ja itkien väsymyksestä ja koetin maanitella poikaystävää ottamaan nyt yöksi ei vastannut joko puhelimeen tai sitten laittoi viestiä et muka loukkaantui jostain asiasta ( en ollut illan aikana tietääkseni sanonut mitään loukkaavaa) kaikki asiat pyöri hänen ympärillään. Teki monesti tälläiset temput,olin kiltti nössö joka poti huonoa omaatuntoa turhaan:(
Eikä ollut yllätys 2 vuoden seurustelun jälkeen et jäi kiinni panosuhteista muihin naisiin,kävi strippi klubeilla...ehdotteli "avointa suhdetta" kun en suostunut veti mykkäkoulua monta päivää joskus viikkoja.
Onneksi pääsin eroon vaikka ehti tuhota itsetunnon täysin enkä ole uskaltanut seurustella sen jälkeen vaikka aikaa tästä jo 7 vuotta,ensimmäinen ja viimeinen suhde,nautin vapaudesta ja vapaasta olosta.
Ihan kammottava mies. Minkä ikäinen olit silloin?
Järkkymättömyys ja itsepäisyys. Ei suostunut joustamaan omasta kannastaan tai tekemään kompomissejä. Jos homma ei mennyt hänen mielensä mukaan tai pistin vastaan ja vaadin, että myös minun mielipiteeni otetaan huomioon, hän saattoi lyödä hanskat tiskiin ja tiuskaista, että ei sitten tehdä mitään. Olimme kerran treffeille menossa ja olimme etukäteen suunnitelleet elokuvan, minkä katsoisimme, mutta sitten hän muuttikin mielensä teatterin aulassa ja vaati suunnitelmien muutosta. Kun en halunnut, hän ilmoitti, ettei sitten katso mitään ja lähti kävelemään jättäen minut jälkeen. Päätin kuitenkin mennä katsomaan elokuvan suunnitelman mukaisesti ja tuona aikana hän pommitti minua viesteillä ja puheluilla vaatien, että tulen hänen mukaan ja sitten itkien, että hylkäsin hänet ja loukkasin hänen tunteitaan. Tuon jälkeen meni muutama viikko, kun jätin hänet. Järkyttävän lapsellinen tyyppi.
Jos harrastukset menevät tärkeysjärjestyksessä kaiken muun edelle.
Mustasukkaisuus, jopa samaa sukupuolta olevien ystävien tapaamisesta (heterosuhteessa).
Halu muokata toisen ulkonäköä ja pukeutumista.
Jatkuva jauhaminen exän tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.
Yli 40 v ja ei mitään omaisuutta. Myöhemmin , minä hommasin meiltä töistä keikkoja. Palkanlaskija ei olisi saanut, mutta kertoi on ulosoton asiakas.
Asiaa pengottiin, ei osaa käyttää rahaa.
Lapsiensa äitiä haukkui, niin lapsille, kuin minulle.
Ei halunnut maksaa mitään asunisesta ja olisi halunnut luottokorttini sivukortin. Tällöin palkanlaskija kertoi.
Onhan näitä kukkasia tullut vastaan. Yhdestä oppi moneen muuhun.
Ystäväni oli menossa naimisiin, kun mies pahoinpiteli. Onneksi ! naapurit soitti poliisit ja laittoivat ystäväni jonnekin puhumaan. Unohtu narsistimiehen.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on normaalia lihaksekkaampi, on syytä suhtautua ainakin varauksella ja selvittää, miten käyttäytyy riitatilanteessa, sinua tai MUITA kohtaan.
Miten normaalia lihaksikkaampi mies ja riitatilanteet liittyvät toisiinsa?
Että on mahdollisuus saada pahemmin pataan vai?
Miehen kaverit pitivät puhutteluja asioista joita miehelläni ei ollut ns.pokkaa sanoa itse. Vertasi kavereiden tyttöystäviin yms.
Oli siis kontrolloiva ja alistava mies. Yritti pakottaa hankkimaan kanssaan lapsia ja uhkaili milloin milläkin myöhemmin suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Se mihin miehessä alunperin ihastuin, olikin lopulta yksi suurimmista syistä miksi erosimme. Mies ei ollut ns. pi**un perässä, ja tämä oli todella piristävä poikkeus vuosien sinkkuelämän ja kaikenmaailman vonkaajien jälkeen. Vuosien kuluessa opin, että kyseinen mies ei ylipäätään halua seksiä ja pikkuhiljaa läheisyyden puute ajoi meidät erilleen.
Hassua, kuinka siinä näin käykin.
Miehelle avioliitto olikin valtataistelu ja miehen piti voittaa joka kerta.
Jos uskalsin sanoa vastaan, mies kosti viimeistään seuraavana päivänä :D Voi luoja, että oli pikkumainen ihminen.
Rahat aina loppu. Vaihtoi työpaikkaa useasti. Ei nähnyt mitään pahaa totuuden vääristelyssä tai suoranaisessa valehtelussa esim.työhaastattelussa. Taustalla paljon lyhyitä seurustelusuhteita.
Hillittömät raivokohtaukset, ilman mitään loogista syy-seuraus syytä.
En voinut yksinkertaisesti käsittää, miksi toinen sai tuollaisia raivokohtauksia, koska niille ei ollut mielestäni minkäänlaisia perustetta raivon asteeseen verrattuna.
Mutta koska olin nuori, tyhmä ja rakastunut, luulin että ongelma oli minun käsityskyvyssäni.