Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa?
Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa? Mitä kaikkea painoit villaisella ihastuneena?
Kommentit (1407)
Pukeutumattomuus ei siis pukeudu tilannetajuisesti ja lenkkarit ovat hyvät joka tilanteeseen -not.
Ei osaa puhua oikein suomea, on ketämies.
On sitä mieltä että tasa-arvo on sitä että jokainen pärjäilköön omillaan.
Nämä seuraavat ovat sopineet niin seurustelu- kuin ystävyyssuhteisiin. Nykyään juoksen karkuun heti, jos yksikin näistä ilmenee mutta nuorena, itsetunnoltani heikkona ja hyväksynnänkipeänä katsoin näitä vain läpi sormien.
* Rakkauspommitus heti alussa: "Ihan kuin me oltaisiin tunnettu aina"/ "Me kuulutaan yhteen" / "Me ollaan niin samanhenkisiä ja samanlaisia" / "Mä rakastan sua". Emme ole vielä edes tutustuneet kunnolla ja toinen on jo varma siitä, että olen parasta, mitä hänelle on koskaan tapahtunut.
* Oudot reaktiot siihen, kun kerron jotain mielipiteitäni tai kun on alkanut valjeta, etten olekaan toisen luoman haavekuvan mukainen. Jos vaikkapa sanoisin, etten pidä sinisestä väristä, tämä toinen olisi alkanut heti ostaa minulle sinisiä vaatteita "lahjaksi" tai kettuilla, että miten pystyn koskaan sitten katsomaan taivaalle, kun taivashan on sininen.
* Jatkuvasti rajoja koetteleva kiusoittelu, jopa tilanteissa, joissa olin allapäin, vihainen tai muuten pois tolaltani. Yhteistä huumoria meillä ei sitä vastoin koskaan ollut, koska lähes poikkeuksetta vastapuolella ei ollut varsinaista huumorintajua ollenkaan. Ei tilannekomiikan tajua, ei satiirin, ei ironian, ei sanaleikkien, ei edes vähän "tasokkaampien" kaksimielisyyksien. Itseironisiin heittoihini reaktio oli suuttuminen. Omille töppäilyilleen he eivät tietenkään osanneet nauraa.
* Kanssakäymisen arvaamattomuus ja töksäyttely. Kuuman ja kylmän vuorottelu, välillä imelää ja lapsekasta lässytystä, välillä aggressiivista tiuskimista ja komentelua. Normaali kommunikointi ei onnistunut, koska jossain kohtaa toinen vain lakkasi kuuntelemasta minua. Tarve "haastaa" ja yrittää minut saada ymmärtämään "totuuksia", toisaalta kyvyttömyys ottaa mitään vakavasti vaan muut ihmiset olivat lähinnä käveleviä vitsejä.
Vierailija kirjoitti:
Huonot perhesuhteet. Mies ei ollut tekemisissä sen enempää vanhempiensa kuin sisarustensa kanssa.
Suoraan sanoen aikamoinen oletus, sille että ei ole lähiomaisten kanssa tekemisissä voi olla muitakin syitä kuin kyseinen henkilö itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju paljastaa koruttomasti sen, kuinka onnettoman surkeat parinvalintataidot suomalaisilla naisilla on.
Ennemminkin sen miten surkea se miesvalikoima todellisuudessa on, vaikka kuinka kiertäisi ne leukalentäjät ja supliikit hunksit kaukaa.
Ehkä se on vähän sekä-että eli pata kattilaa soimaa.
Seksin pihtaaminen ja muiden naisten/tyttöjen katselu. Ei se koskaan siitä muuttunut, ei vaikka itse yritinkin muuttua toisen toiveiden mukaiseksi laihemmaksi jne.
Nykyinen ei ole tietenkään sokea, mutta selkeästi mieluiten kattelee ja panee mun kaa. Ja on ku partiopoika, aina valmiina.
1348 Jatkaa30 vuotias neitsyt ekan kokemuksen jälkeen esitti ensimmäisen vaatimuksen, sitten kohta toisen jne. alkoi tiuskia ja huutaa ja kyseenalaistaa tekemisiäni ja esim. harrastuksiani ja rahankäyttöäni. Tässä oli mielestäni kyseessä ns. "prinsessahaaveet", odotettiin sellaista mitä ehkä ei voi saada. Ja oli liian läheinen suhde äitiinsä, joka oli saanut miehensä kiristämällä tossun alle. Eli toisinto äidin toimintamalllista. Ja jos en halunnut hänen pillinsä mukaan tanssia, niin tiuskiminen, itkeminen ja kiukuttelu. No kuuntelin vajaan vuoden ja sanoin että tämä oli nyt tässä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että hän muutti niin pian kotiini kun sai lähdöt pienestä, likaisesta kämpästään.
Silloin oltiin nuoria, parikymppisiä. Olin sinkkuäiti.
Seksi hänen kanssaan oli upeaa- ja nyt, 24 vuoden jälkeen, milloin olen ollut kuin äiti hänelle, en jaksa enää tuota mieslasta.
Heti kun yhteiset lapsemme tulevat täysi-ikään ja muuttavat, lähden pois.
Enää 3 vuotta ja olen vapaa.
N45
Marttyyri. Mitä tuota mitään täysi-ikäisyyttä odottamaan, sillä 12-v täyttänyt lapsi osaa kertoa kenen luona haluaa asua. Kyllä lapset sen näkevät ja tajuavat, kun vanhemmilla menee huonosti. Rohkeasti vaan kohti itsenäistä elämää, vuosia ei kannata tuhlata. Tietenkin tarkoitat hyvää, mutta usko pois nyt se ei kannata. Erosin itse heti, kun nuorin lapsi täytti 12. Voi että olen ollut onnellinen ja tyytyväinen päätökseeni, samoin lapset, jousta osa oli jo ikänsä puolesta aikuisia.
Kaikki, mitä suhteessa tapahtui oli mun sanelemaa. Hän ei ikinä ollut mitään mieltä mistään. "Haluaisitko muuttaa yhteen?" "Ihan sama." "Mitä mieltä olet avioliitosta?" "Ihan sama."
Mykkä ja vihainen. Ei ollut valmis näkemään mitään vaivaa minun tai suhteen vuoksi.
Lopulta tajusin, ettei hän oikeastaan edes välitä minusta. Ehkäpä ei edes pitänyt.
"Haluatko erota?" "Ihan sama."
Mies raivostui aivan täysin siitä, että laitoin siivoamisen jälkeen hammasharjan väärinpäin kylpyhuoneen hyllyyn.
Olisi pitänyt tajuta juosta silloin, mutta olin tosi nuori.
Nainen ei koskaan myöntänyt omia virheitään ja ei koskaan 'aidosti' pyytänyt anteeksi.
Puhui myös muista ihmisistä todella rumasti selän takana.
Suhde kesti 2 vuotta.
M50v
Perhetaustan ja saadun kasvatuksen tai sen puute vaikuttavat todella paljon joten tutustu hyvin tuleviin sukulaisiin ennenkuin menet kimppaan.
Mitä tämä tarkoitti omalla kohdalla. Apen opetus lapsilleen oli ollut, että valehdella saa kunhan ei jää kiinni..tuli myöhemmi ilmi, että kaikki sisarukset olivat toimissaan epärehellisiä. Lisäksi vanhemmilla oli mielenterveysongelmia ja näitä näytti sitten tulevan myös lapsille.
Täysin erilainen arvomaailma siihen verraten mihin minut oli kasvatettu/opetettu. Tähän kun lisää ne valehtelut ja pettämiset niin elämän ikävin jaksohan siitä tuli
Mies puhuu pahaa toisista, ihan tuntemattomistakin, esimerkiksi ulkonäön perusteella. Haukkuu televisiota, naureskelee sille. Halveksuu ja pilkkaa lemmikkiä. Puhuu pahaa äidistään, mutta jos itse kritisoi tämän käytöstä (aiheesta), suuttuu. Käyttäytyy rajattomasti, äksyilee. Valehtelee. Haukkuu eksiään. Uhriutuu. Tulkitsi kehuni "imarteluksi" eli epärehelliseksi. Myöhästeli. Siirteli tapaamisia oman mielensä mukaan.
Tosi paljon vaan kaikkia epäterveitä käyttäytymismalleja. Jos ajatellaan että terve käytös ja ajattelu on omien rutiinien ylläpitoa, töiden tekemistä, kivojen asioiden huomaamista, ja tämän tyyppistä harmitonta tai positiivista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Perhetaustan ja saadun kasvatuksen tai sen puute vaikuttavat todella paljon joten tutustu hyvin tuleviin sukulaisiin ennenkuin menet kimppaan.
Mitä tämä tarkoitti omalla kohdalla. Apen opetus lapsilleen oli ollut, että valehdella saa kunhan ei jää kiinni..tuli myöhemmi ilmi, että kaikki sisarukset olivat toimissaan epärehellisiä. Lisäksi vanhemmilla oli mielenterveysongelmia ja näitä näytti sitten tulevan myös lapsille.
Täysin erilainen arvomaailma siihen verraten mihin minut oli kasvatettu/opetettu. Tähän kun lisää ne valehtelut ja pettämiset niin elämän ikävin jaksohan siitä tuli
Juu lapsuuden perheen dynamiikka kannattaa tarkistaa. Toki itsekin olen suvusta lähes täysin juoruilu- ja muun epäterveen käytöksen vuoksi irtaantunut jo vuosikausia sitten, eli he eivät edusta omaa kulttuuriani. Mutta jos ovat tekemisissä edelleen niin hyvin todennäköisesti ovat myös melko samasta puusta veistettyjä.
Mies oli heti kättelyssä epävarma ja aloitekyvytön. 15 vuotta myöhemmin oli edelleen epävarma ja aloitekyvytön. Olisi pitänyt jättää perheen perustaminen välistä.
Tapailin vastaeronnutta yh-äitiä. Sai raivareita puhelimessa exälleen, huusi ja raivosi, haukkui exää ja rikkoi hänen tavaroitaan.
6kk tapailun jälkeen hermostui mulle suht pienestä asiasta, jonka takia huusi ja läpsi. Seuraavalla kerralla uhkaili minua.
Jätin tämän "raivottaren".
Heti alussa nainen kehui aina ohi mennen exiään; jollakin oli rahaa, joku oli ollut tosi pitkä, jollakin oli ollut iso, joku oli tumma ja seksikäs jne
Olin nuori ja ihastunut. Ajattelin että omaa epävarmuuttaan "testaa" minua.
Testaaminen jatkui vaan - ainakin kännissä - vaikka monta kertaa pyysin lopettamaan.
Lopulta jätin tämän epävarman sairaanhoitajan...
Oli kiertänyt paljon ulkomailla.
Senhän tietää mitä se tarkoittaa.
Tietoa rupes tippumaan aina kännissä ja joskus kavereilta.
Isokokoinen koulukiusattu huonoitsetuntoinen sairaanhoitaja, joka kuvitteli olevansa maailmankansalainen.
Yhh
Vierailija kirjoitti:
Oli kiertänyt paljon ulkomailla.
Senhän tietää mitä se tarkoittaa.
Tietoa rupes tippumaan aina kännissä ja joskus kavereilta.
Isokokoinen koulukiusattu huonoitsetuntoinen sairaanhoitaja, joka kuvitteli olevansa maailmankansalainen.
Yhh
Oliko taina tai sanna?
Rimmasi ekoilla treffeillä ja yritti suudella heti perään suulle.
Nasty 304
Mulla oli silloin ysärillä sellainen rajaton nuoruuden tyhmyys. Parikymppisenä kun oli ihan pakko olla naisystävä (koska kaikilla muillakin) ja kun niitä ei tuosta noin vaan oteta kuin karkkipussia kaupan hyllyltä, niin sitten kun valikoitui se hullu narsisti nainen kuvioihin, niin siitä sitten pidettiin kiinni ja huonoista puolista viis.
Voi jumalauta, miten meillä riideltiin, kun se prinsessasyndroomainen draamakuningatar alkoi tehdä milloin mistäkin tikusta asiaa, kärpäsestä härkästä jne. Sen mieliksi täytyi aina olla joku myrsky vesilasissa. Kyllä viisas olisi jättänyt sen naisen, mutta minunhan se piti olla niin miestä ja olla vahvaa, joka ottaa kaiken vastaan ja sietää, katsella, pureskella, nieleskellä ja mitä kaikkea loputtomiin. Nainen kun oli tottunut saamaan kaikessa tahtonsa läpi valittamalla ja vinkumalla. Kerrankin kun lähdettiin johonkin, niin autolle kävellessämme hän sai yhtäkkiä päähänsä, että mulla on väärät kengät jaloissa. Siitä nosti niin kovan metelin, että se oli pakko palata kotiin vaihtamaan ne kengät. Taas tarvittiin hänen mieliksi yksi ylimääräinen riita. Ja tämmöistä minä sitten siinä rajattomassa nuoruuden tyhmyydessäni katselin ja siedin. Riidat kuuluu muka parisuhteeseen, mutta eihän tuo ollut normaalia, vaikka asian kuinka muotoilisi.
Voi luoja. Tässä kuussa, 18. pvä, tulee kuluneeksi tasan 30 vuotta siitä, kun näin sen naisen seuranhakuilmoituksen Teksti-TV:ssä ja vastasin siihen. Siinä oli kanssa sellainen viimeinen vikaliike, että ei olisi ikinä pitänyt tehdä.