Ruokabudjettini on edelleen 50€/viikko, 200-250€/kk nostatte niitä hintoja kuinka paljon hyvänsä.
Eikö nämä kauppaketjut tajua, että tavara seisoo hyllyllä ja sitten se myydään alennettuna tai lahjoitetaan leipäjonoon.
Palkat eivät ole juuri nousseet mutta verotus kiristyy.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Mitä syötte välipalaksi? Rahka ja kanamunat ovat kallistuneet, samoin juusto... leipää kyllä löytää ilta-alesta.
Välipalaksi? Ei meillä asu lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä syötte välipalaksi? Rahka ja kanamunat ovat kallistuneet, samoin juusto... leipää kyllä löytää ilta-alesta.
Välipalaksi? Ei meillä asu lapsia.
? No lounaaksi ja iltapalaksi sitten. En itse syö lounasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla pieneni ruokabudjetti vähän kun kaikki muu kallistui.
Samoin. Kaikki ei-välttämätön jää nyt kauppaan ja koko ajan mietin keinoja, miten eri elintarvikkeita voisi "jatkaa", että vähemmän riittäisi pidempään. Otin myös käyttöön pienemmän lautasen.
Tekisin samoin, vaikka olisin miljonääri. Mikään ei pistä vihaksi niin kuin välttämättömyyksien riistohinnoittelu ja vielä silloin, kun ihmisillä on muutenkin vaikeaa. Sähköä säästän myös niin paljon kuin pystyn samasta syystä, vaikka meillä on vielä voimassa "edullinen" sopimus. Ei minun pieni yhden ihmisen kapinani kummoista lovea rosvojen kassaan tee, mutta kiusa se on pienikin kiusa.
Sama täällä. Raivostuttaa tosissaan kauppojen alhainen moraali. Sylettää suorastaan. Sodan ja energian hinnan varjolla nostetaan hintoja mielin määrin ja kääritään voitot taskuun. Selittäkääpä millä matematiikalla tekevät ennätysvoittoja jos hintoja on nostettu vain kustannusten nousun verran? Aiheuttavat tahallaan inflaatiokierteen ahneuttaan. Saisivat hävetä.