Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokabudjettini on edelleen 50€/viikko, 200-250€/kk nostatte niitä hintoja kuinka paljon hyvänsä.

Vierailija
17.01.2023 |

Eikö nämä kauppaketjut tajua, että tavara seisoo hyllyllä ja sitten se myydään alennettuna tai lahjoitetaan leipäjonoon.

Palkat eivät ole juuri nousseet mutta verotus kiristyy.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan sitä mitä ennenkin ja kaupassa töissä olevana olen huomannut ettei hävikkiin juurikaan mene ruokaa, kas kun me myyjät tiedetään mitä menee paljon ja mitä vähemmän, eli ei tilata turhaan. Mieti sitä.

Kuitenkin joka aamu ja ilta kaupat ovat täynnä lappukamaa. Ei tarvitse edes metsästää.

En oikeasti ymmärrä tätä punalappujen metsästämistä. Varmaan 90 % niistä on kilohinnalla. kallista höttöruokaa mitä ei kannata muutenkaan syödä, tyyliin vispipuuroa tai sokerijogurtteja. Tietysti jos muutenkin söisi juuri niitä mutta joillekin tuntuu ensisijaista olevan se, että on punalaputettua, sama mitä syödään.

Vierailija
42/64 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n aloitus on aivan harhainen. Tavara ei tosiaankaan jää hyllyyn seisomaan vaikka joillakin ostovoima laskee.

Ainakin meidän Alepassa seisoi pari päivää yli 10kpl punalaputettuina Toni Björkmanin kanansiipi+majoneesi paikkauskset. Ei käynyt kaupaksi edes -60% kun lähtöhinta oli jotain 12 euron lähellä. Oli laittaneet sen jälkeen Aleen jottain 8 euroa, mutta ei kelvannut ja sitten tuli punalaput, mutta ei, koska edellleen ovat jotain 5 euroa -60% alennuksessakin.. Kohta ne on roskiksessa. Samon olen nähnyt käyvän etenkin monille lähelle kymmenen euroa maksaville lihatuotteille..

Alepassa käyvät juuri ne köyhät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n aloitus on aivan harhainen. Tavara ei tosiaankaan jää hyllyyn seisomaan vaikka joillakin ostovoima laskee.

Ainakin meidän Alepassa seisoi pari päivää yli 10kpl punalaputettuina Toni Björkmanin kanansiipi+majoneesi paikkauskset. Ei käynyt kaupaksi edes -60% kun lähtöhinta oli jotain 12 euron lähellä. Oli laittaneet sen jälkeen Aleen jottain 8 euroa, mutta ei kelvannut ja sitten tuli punalaput, mutta ei, koska edellleen ovat jotain 5 euroa -60% alennuksessakin.. Kohta ne on roskiksessa. Samon olen nähnyt käyvän etenkin monille lähelle kymmenen euroa maksaville lihatuotteille..

Ja lisäyksenä vielä tähän. Jättäkää vaan sen lähi-Alepan tavarat hyllyyn, niin sitten se menee kiinni ja roudaatte bussilla ruokanne kilometrien päästä.

Vierailija
44/64 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ostan halvempia ja ero tuotteita. Jotkut jää kauppaan.

Usein on myös 5e jauhelihapaketit olleet alelaputettuja, ei niitä niin paljon mene noin kalliilla normaali hinnalla.

Vierailija
45/64 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otan nykyään dogibagin mukaan työpaikkaruokalaan, täytän lautasen kukkuroilleen ja lapioin nurkkapöydässä osan annoksesta kotiin vietäväksi. Halpa iltaruoka.

Minä teen saman töissä päiväkodissa. Maksan vain verotusarvon mutta syön illalla ja aamulla kotonakin talon ruokaa. Tietysti aamupalat ja välipalat vedän välistä töissä.

Kaikki keinot käyttöön!

Mitä se verotusarvo maksaa?

Vierailija
46/64 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan sitä mitä ennenkin ja kaupassa töissä olevana olen huomannut ettei hävikkiin juurikaan mene ruokaa, kas kun me myyjät tiedetään mitä menee paljon ja mitä vähemmän, eli ei tilata turhaan. Mieti sitä.

Kuitenkin joka aamu ja ilta kaupat ovat täynnä lappukamaa. Ei tarvitse edes metsästää.

En oikeasti ymmärrä tätä punalappujen metsästämistä. Varmaan 90 % niistä on kilohinnalla. kallista höttöruokaa mitä ei kannata muutenkaan syödä, tyyliin vispipuuroa tai sokerijogurtteja. Tietysti jos muutenkin söisi juuri niitä mutta joillekin tuntuu ensisijaista olevan se, että on punalaputettua, sama mitä syödään.

Just ostin punalaputettuna jogurttia, kermaa, jauhelihaa, nakkeja, kananmunia ja mozzarellaa. Perjantaina ostin hevihävikkilaatikoita 2kpl. Kaikki sitä mitä syötäisiin muutenkin.

Vierailija
47/64 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokabudjettini on aina ollut 60€/kk, nostatte niitä hintoja kuinka paljon hyvänsä.

Vierailija
48/64 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 600€. Ruuasta en säästä.

Vierailija
49/64 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa suomalaisista on ylipainoisia.

2,5 miljoonaa suomalaista on ylipainoisia ja joka neljäs aikuinen on läski.

Vierailija
50/64 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa ei saa senttiäkään tuon yli rahaa minulta.

Vierailija
51/64 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otan nykyään dogibagin mukaan työpaikkaruokalaan, täytän lautasen kukkuroilleen ja lapioin nurkkapöydässä osan annoksesta kotiin vietäväksi. Halpa iltaruoka.

Minä teen saman töissä päiväkodissa. Maksan vain verotusarvon mutta syön illalla ja aamulla kotonakin talon ruokaa. Tietysti aamupalat ja välipalat vedän välistä töissä.

Kaikki keinot käyttöön!

Mitä se verotusarvo maksaa?

Verotusarvo riippuu veroprosentistasi.

Vierailija
52/64 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan nämä ihmiset, jotka ostavat paljon valmistuotteita päivittelevät eniten hinnan nousua. Ostetaan se ylihintainen kaupan lounassalaatti, jolla nälkä ei lähde ja sillä hinnalla saisi melkeen lounaan työpaikkaruokalassa. Tai jotain höttösushia, jolla nälkä ei lähde ja sitten joudutaan mättään lisää kunnon ruokaa.

Päinvastoin esim. kaloista ainoa johon on enää varaa on tyyliin kalapuikot. Seitipakkauskin oli kallistunut enemmän, puhumattakaan raakakaloista.

Vierailija
53/64 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

röyh

No syödään ensin kunnolla kaikki

If they don´t have bread, let them eat cake. Varsinainen Marie Antoinette tuo ämmä. Että kehtaa.

Vierailija
54/64 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vähän rahaa menee ruokaan. Tänään tein ruokaostokset ensi perjantaille asti kahdelle ihmiselle ajatuksella ettei mitään turhaa. Teki 21e. Tietysti meillä on riisiä ja makaronia kotona joten niitä ei tarvinnut ostaa, mutta näköjään suurin osa mitä kaupasta ostaa on jotain muuta kuin se välttämätön.

Vierailija
55/64 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aika monet käy, kun on ainoa alueen lähikauppa ja muutenkin hyvin varusteltu.

Vierailija
56/64 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt jo leikannut kaikesta muusta esim vaatteet, palvelut, mutta ruoasta vain kalleimmat. Mulla on 16v ja 19v, jotka syö paljon niin en haluaisi ruoasta leikata. Olen vaihtanut ruokakauppaa niin, että yli puolet ruoasta on tyyliin halpahallista. Lisäksi kaikki ostamani liha on laputettua. Vihanneksia en osta enää niin paljon tuoreena vaan halpoja pakastepusseja. Vaikea nähdä miten kauppias käärisi hinnan nostoilla minunkaan tyyppisiltä ostajilta rahaa, kun en tule enää edes paikalle niin kuin ennen. Vain jos Citymarketissa on joku tuntuva alennus esim lohesta niin käyn siellä ja ostan myös niitä laputettuja tuotteita sieltä samalla. Hedelmät haen Lidlistä, samalla kun haen luonnonjogurttia sieltä.

Vierailija
57/64 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, ostan vain maustamattomia lihoja esim kanafileet, jauheliha, porsankyljykset, kalkkunaa joskus jos on. Jauhelihaa on kanan, naudan ja possun. Suikalenautaa ostan jos vaan on lapuilla. Sokerijogurtteja en osta ikinä.

Vierailija
58/64 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän vähän rahaa menee ruokaan. Tänään tein ruokaostokset ensi perjantaille asti kahdelle ihmiselle ajatuksella ettei mitään turhaa. Teki 21e. Tietysti meillä on riisiä ja makaronia kotona joten niitä ei tarvinnut ostaa, mutta näköjään suurin osa mitä kaupasta ostaa on jotain muuta kuin se välttämätön.

Heh, turhaa trollausta.

Vierailija
59/64 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiaat ja myymälänhoitajat osaavat kyllä reagoida muuttuneeseen kysyntään. Äitini on käynyt useita vuosia erään hyväntekeväisyysyhdistyksen vapaaehtoisena lajittelemassa kaupoista tullutta ylijäämää. Nyt toimintaa on ajettu alas, koska sitä ylijäämää ei tule enää juuri lainkaan, se on vähentynyt vuosi vuodelta. Näitä ruokia on siis jaettu tarvitseville, nyt he jäävät kokonaan ilman.

Siellä on hyvin havaittavissa se, että miten kaupat toimivat: tulee uutuus, jota tilataan runsaasti, koska alkuinnostuksessa menekkiä on paljon. Jos tuote on hyvä, sitä ei tule kuin satunnaisesti päiväystuotteena tähän jakeluun. Jos tuote ei ole hyvä, se on a) pahaa b) hankalasti käytettävissä c) hinta-laatusuhde ei ole oikea, sitä alkaa jäädä tuonne jakeluun enenevässä määrin. Sitten pienellä viiveellä kauppias vähentää tilausmäärää, ja jos tuote ei kelpaa kuluttajille, se tippuu kokonaan tilauksista pois. Sen jälkeen sitä ei enää siellä jakelussakaan näy.

Tällä hetkellä mitään hävikkiä ei siis kaupoista tule, se menee kaupaksi -30% punalaputettuna viimeistään.

Vierailija
60/64 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajakelut eivät saa käytännössä enää ollenkaan lihaa jaettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi