Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokabudjettini on edelleen 50€/viikko, 200-250€/kk nostatte niitä hintoja kuinka paljon hyvänsä.

Vierailija
17.01.2023 |

Eikö nämä kauppaketjut tajua, että tavara seisoo hyllyllä ja sitten se myydään alennettuna tai lahjoitetaan leipäjonoon.

Palkat eivät ole juuri nousseet mutta verotus kiristyy.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. En ole käyttänyt yhtään enempää rahaa ruokaan kuin viimekään talvena. Jätän vaan jotain sellaista ostamatta nykyään, mitä vielä aiemmin ostin. Osan tuotteista vaihdoin halvimpiin vaihtoehtoihin.

Vierailija
2/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 50 euron viikkobudjetilla syön minä ja teini-ikäinen nuori mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä niitä sitten harmittaa, kun sahaan jalkani poikki.

Vierailija
4/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kuvittelevat tarvitsevansa aivan järkyttäviä määriä ruokaa päivässä, samalla kun yksi kolmasosa on jo merkittävän lihava.

Vähempikin riittäisi ja varaa on vähentääkin.

Vierailija
5/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, jos näin on niin lasketaan hintoja.

t. Sun kauppias

Vierailija
6/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan nykyään dogibagin mukaan työpaikkaruokalaan, täytän lautasen kukkuroilleen ja lapioin nurkkapöydässä osan annoksesta kotiin vietäväksi. Halpa iltaruoka.

Vierailija
7/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan nykyään dogibagin mukaan työpaikkaruokalaan, täytän lautasen kukkuroilleen ja lapioin nurkkapöydässä osan annoksesta kotiin vietäväksi. Halpa iltaruoka.

Minä teen saman töissä päiväkodissa. Maksan vain verotusarvon mutta syön illalla ja aamulla kotonakin talon ruokaa. Tietysti aamupalat ja välipalat vedän välistä töissä.

Kaikki keinot käyttöön!

Vierailija
8/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä työpaikkaruokalassa. Otan syömättömän ruuan mukaan.

Jaan sitä siskolleni ja vanhemmilleni.

Korona-aikana olin 1,5 v lomautettuna. Oli outoa, kun pakastimen tyhjentämisen jälkeen piti alkaa käymään kaupassa

Vierailija
9/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Sitten ja olen laskenut vielä tarkempaan mitä ostan. Ei sitä rahaa kasva puussa kuten hintojen nostajat tuntuu kuvittelevan. Haen sit ilta-alesta sen mitä haen ja maksan loppusissaan vähemmän kuin aiemmin. 

Vierailija
10/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pieneni ruokabudjetti vähän kun kaikki muu kallistui.

Vierailija
11/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av palstan vakiantia on nämä tyypit, jotka kuvittelee, että kauppojen on tilattava jokin vakiomäärä tuotteita ja jos kysyntä muuttuu, niin kaupat eivät huomaa tätä - ja joutuvat myymään sitten alennuksella. 

Eihän se näin mene. Kauppa ottaa ap:n 50, tilaa vähemmän tavaraa - säätää hankinnoissa ja pitää huolta katteesta. Ei kauppa kärsi, ap vain syö huonommin. 

Vierailija
12/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Sitten ja olen laskenut vielä tarkempaan mitä ostan. Ei sitä rahaa kasva puussa kuten hintojen nostajat tuntuu kuvittelevan. Haen sit ilta-alesta sen mitä haen ja maksan loppusissaan vähemmän kuin aiemmin. 

Voi kuule, ole huoleti. Kyllä kaupat osaavat hinnoitella tuotteensa oman voittonsa maksimoimiseksi. Ei ne mitään kuvittele. Ole huoleti. 

Vierailija
13/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, ole huoleti. Kyllä kaupat osaavat hinnoitella tuotteensa oman voittonsa maksimoimiseksi. Ei ne mitään kuvittele. Ole huoleti. 

Älä kyseenalaista av-mammojen liiketoimintaosaamista. Pari kuukautta enää ja nämä tulee kertomaan, että jäätelötötterö saa maksaa vain pari egee ja se on katos volyymimyyntiä. Kyllä nämä hallitsee kaiken kuluttajakäytttäymisestä hintajoustoihin. Sitä en kyllä osaa sanoa, mikseivät osaa muuttaa tätä osaamista rahaksi niin, että olisi varaa ruokaankin. 

Vierailija
14/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatteko esimerkkejä ruoista, mitä syötte? Toteutuuko lautasmalli joka aterialla? Riittävästi proteiinia? Entä mitä syötte välipalaksi? Olen itse (ja myös mieheni) jatkuvasti etätöissä ja ruokalasku on aika iso.

Vierailija
15/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nämä ihmiset, jotka ostavat paljon valmistuotteita päivittelevät eniten hinnan nousua. Ostetaan se ylihintainen kaupan lounassalaatti, jolla nälkä ei lähde ja sillä hinnalla saisi melkeen lounaan työpaikkaruokalassa. Tai jotain höttösushia, jolla nälkä ei lähde ja sitten joudutaan mättään lisää kunnon ruokaa.

Vierailija
16/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

röyh

No syödään ensin kunnolla kaikki

Vierailija
17/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatteko esimerkkejä ruoista, mitä syötte? Toteutuuko lautasmalli joka aterialla? Riittävästi proteiinia? Entä mitä syötte välipalaksi? Olen itse (ja myös mieheni) jatkuvasti etätöissä ja ruokalasku on aika iso.

Perusaineksia:

Perunaa

Ohraa

Kananmunia

Juureksia, kaalta

Tomaatti murskana (kg-hinta

Hedelmiä

Täysjyvätuotteita (pasta, leipä)

Juustoa (katso kilohinta!)

Kotimaista lohta, usein alle 10€/kg

Ja kaikki viikkotarjoukset ja kamppikset, mutta silloinkin järkiruokaa, ei mättöä...

Vierailija
18/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Kaikki ei-välttämätön jää nyt kauppaan ja koko ajan mietin keinoja, miten eri elintarvikkeita voisi "jatkaa", että vähemmän riittäisi pidempään. Otin myös käyttöön pienemmän lautasen.

Tekisin samoin, vaikka olisin miljonääri. Mikään ei pistä vihaksi niin kuin välttämättömyyksien riistohinnoittelu ja vielä silloin, kun ihmisillä on muutenkin vaikeaa. Sähköä säästän myös niin paljon kuin pystyn samasta syystä, vaikka meillä on vielä voimassa "edullinen" sopimus. Ei minun pieni yhden ihmisen kapinani kummoista lovea rosvojen kassaan tee, mutta kiusa se on pienikin kiusa.

Vierailija
19/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Yksi kolmasosa lähti ruokarahasta.

Vierailija
20/64 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aiemmin elin työmarkkina- ja asumistuella, laskin että keskimäärin noin 8 e päivässä saa mennä ruokaan

nyt rahatilanne parempi, mutta mielessä on silti vanha tapa ja sitä kohtalaisesti noudatan, kyllä pärjään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan