Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetyksestä PROVO!!!

Vierailija
16.11.2006 |

Tän on siis tarkoituskin ärsyttää, koska mä HALUAN ymmärrtää!!!!!!!Mutta en taida siihen pystyä, jollei joku rautalangasta väännä.

Olen seuraillut yhden palstan jutteluita enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Meillä kaikilla on siis pienet vauvat (ja monilla jo useampikin lapsi).

Mistä ihmeestä on tullutkaan sellainen käsitys ihmisille, että Suomessa imetetään paljon? Kyseinen palsta on hyvä otanta suomalaisista äideistä ja karua tekstiä saa lukea imettämisestä tai sanoisinko - sen puutteesta.

Muutaman viikon yrittämisen jälkeen, luovutetaan täysin. Korvikkeelle siirrytään heti, kun vähän sattuu tai ahdistaa lapsessa " kiinni" oleminen.

Ja mikä pahinta, kilvan kehoitetaan kanssa palstailijoita siirtymään pulloruokintaan ja korvikkeisiin. SIIS MIKSI??

Luulevatko äidit oikeasti, että 6kk täysimetyssuositus on joku hatusta repäisty vitsi?

Palstan imettäjät taas anteeksipyydellen selittelevät imetystään tai eivät oikeastaan siitä juuri kirjoittelekaan (enää).

Yösyömättömyys on myös kummallinen tavoiteltava asia. 2-3kk vanhoja vauvoja yritetään saada nukkumaan yönsä läpi. Ja mitenpä muuten, kuin iskemällä pullollinen Nania naamaan tai velliä, johon voi vielä sekoittaa vaikka vähän sosetta joukkoon!?!?

Sitten ihmetellään, kuin vauva ei nukukaan koko yötä...

Olisikohan sillä joku fysiologinen ja biologinen tarkoitus sillä heräilyllä? Sekä äidille että lapselle.

Toki nukkuminen ja äidin jaksaminen on tärkeää mutta aikuinen, terve ihminen jaksaa muutamia kuukausia heräillä muutaman kerran yössä imettämään. Aikaisin vaan nukkumaan, lapsen tahtisesti voi elää hetken aikaa.

Onko muuten tehty mitään tutkimusta ylipainosta suhteessa korvikeruokintaan ja imetykseen? Sen tiedän, että rintaruokitut ovat usein kovinkin pulleita vauvoja, maitoposkineen mutta olen kuullut, että lapsuusajan lihavuutta olisi rintaruokituilla vähemmän.

Tutkimus on tehty kuitenkin esim. makeiden soseiden aikaisesta aloittamisesta ja diabeteksen (1tyypin) yleistymisestä näillä henkilöillä.

Olisi tosi kiva kuulla, että MIKSI imetyksen eteen ei nähdä vaivaa ja miksi kaiken pitää olla niin helppoa ja miksi soseiden antaminen on niin kivaa etc.

JA PLIIS mä en nyt haluaisi kuulla niitä miljoonaa tarinaa verisistä nänneistä ja itkuista, koska te joille niin on käynnyt olette YRITTÄNEET. Enkä myöskään halua kuulla sitä, kuinka mielettömän hyvin ne vauvat nukkuvat vellipullojensa jälkeen, kun kysymys kuuluukin oikeimmin, että MIKSI NYKYÄITI ON NIIN ITSEKÄS, ETTEI LUONNOLLISIN JA KIISTATTA PARAS VAUVAN RUOKINTA ENÄÄ ONNISTU?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuta jo. Rupea sinä simpanssiksi jos haluat, me muut pysyttelemme ihmisinä, joilla on ihmisen ongelmat ja ilot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi