Mitä kannattaisi opiskella, että olisi töitä? Mikään ei kiinnosta! Joku ammattikoulu, mutta en halua lähihoitajaksi!.
Miten voi olla mahdollista, että yhtikäs mikään ei kiinnosta! Olen ihan aikuinen alanvaihtaja.
Kommentit (104)
merkonomi. Ei tarvii kiinnostaa mikään ja silti työpaikkoja on joka suunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Sähkäri tai putkari. Töitä riittää.
Tuntuu, että sähkäri on tosi vaikea ja putkari ällöttävä. Joku enemmän naismainen työ.😅 Ja joo, mulla on paha asenneongelma. Mutta haluaisin nyt valita järkevästi. Olen kaksi vikatutkintoa jo tehnyt.
Lue eläinlääkäriksi, saavat itse määrätä palkkansa, niistä on hirveä pula ja kipeitä eläimiä riittää.
Onko mitään lahjakkuuksia tai erityismielenkiinnonkohteita? Kannattaa miettiä myös näiltä kanteilta asiaa.
Mä ehdotan myös noita teknisiä aloja, kohta kun pitää alkaa rakentamaan jäänmurtajia jenkeille niin tarvitaan työvoimaa.
Sitten voi miettiä ihmisten perustarpeita: asuminen, ruoka, terveys ja vaatteet. 

Näistä tulee mieleen kiinteistöhuolto, siivooja, kokki, leipuri, hammashoitaja, vaatemyyjä (merkonomi)
Kiinteistön hoitaja tai millä nimellä se nyt onkaan. Perusta firma.
Vierailija kirjoitti:
Lue eläinlääkäriksi, saavat itse määrätä palkkansa, niistä on hirveä pula ja kipeitä eläimiä riittää.
Mutta se olisi amk.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Valehtelet?
Ei pelkillä merkonomin papereilla ole 40 vuoteen päässyt mihinkään.
Se on pelkkä perusperuskoulutus, ei valmista mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Välinehuoltaja.
Tätäkin jossain vaiheessa mietin.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään innosta.
Mulla sama, että mikään ei nappaa