Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kotiin saa ihanan tuoksun?

Vierailija
15.01.2023 |

Miten saada ihana tuoksu kotiin? Olen huomannut, että matkoilta tullessani kotona haisee ummehtuneelta ja pahalta, ja se häiritsee minua ja kotiin tuleviani vieraitani suuresti. Olen yrittänyt siivota ja pitää huoneet puhtaana, mutta haju ei lähde. Onko jollain keinoa saada kotiin raikas ja ihana tuoksu ilman, että se on liian voimakas tai teennäinen? Kiitos jo etukäteen kaikille neuvoista!

Kommentit (410)

Vierailija
201/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on todella raikas tuoksu kotona

Siivoan sen viikottain

Pesen pyykit ja tuuletan

Vaihdan lakanat

Vieraani aina kehuvat kotini tuoksua

Käytän tuoksukynttilöitä

En omista lemmikkejä

En tupakoi

Tuuletan, tuuletan, tuuletan

Olohuoneessani on huonetuoksu

Taloni on aina putipuhdas

Siksi minulla ei ole hajuongelmaa

Toisin kuin sinun likaisessa rottia vilisevässä

läävässä

Onko se niin vaikeaa ymmärtää?

Niinhän ne psykiatrisen osaston kaikki muutkin siivoaa huoneensa jos jaksavat. Siivooja siivoaa apunasi lisäksi käytävät ja muut yhteistilat.  Tuoksu on tosiaan puhdas, sellainen vähän kliininen, sairaalamainen.

Ihan tarkalleen  ottaen se "talo" ei ole sinun vaan sen kunnan tai kaupungin sairaala.

P.S. Eikö ne lääkärit tosiaan muka osaa mitään  tuolle sinun vihanhallinnallesi? Miten selviydyt ryhmäterapiasta?

Sana "potilaat " unohtui ekasta lauseesta.

Vierailija
202/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin meillä saman, kun tulimme viikon matkalta. Outo tunkkainen haju, joka ei ole kosteuden eikä lian hajuista. Ja siivotaan kyllä usein, jouluksi ihan koko kämppä katosta lattian ja kaapit myös. Eli just pari viikkoa ennen tuota hajun huomaamista oli siivottu kunnolla. Omituista kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa kodissa haisee köyhyys

Vierailija
204/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap siis teit siellä Hesessä?

Vierailija
205/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaat matot.

Vierailija
206/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännä vetelät tortut viemäriritilän päälle ja yritä haihduttaa suihkuttamalla kuumalla vedellä. Mieheni teki näin tullessaan humalassa kotiin.

Kotoisa kanelipullan tuoksu täytti koko kodin.

Vierailija
207/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma henkilökohtainen puhtaus on siivoamisen ohella tärkeää, säännöllinen tuuletus, puhtaat tekstiilit.

Vierailija
208/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS OLET KOKOOMUSLAINEN NIIN VAIHDA ÄKKIÄ PUOLUETTA   (SDP)   NIIN ITSEKKIN TUOKSUT RAIKKAALLE ETKÄ TUNKKAISELLE NIIN KUIN KOKOOMUSLAINEN...

Vierailija
209/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsonaattori

Vierailija
210/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala meditoimaan

Vierailija
211/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja äijä ulos piereskelemästä ja tuuleta.

Vierailija
212/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto et me voimaannuttiin! Kaikki stagella inspiroitu ihan SAIRAASTI!

Vierailija
213/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siivous ei auta, niin otsonoi kämppä. Vaatii vähän vaivannäköä, mutta kannattaa.

Tämä on siis laite, jota käytetään, kun joku on vaikka kuollut kotiinsa ja maannut siellä viikkoja.

Vierailija
214/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeavaan hajuun on käytännössä aina jokin syy. Mikä ikinä syy onkaan, hyvin toimiva ilmanvaihto vähentää sitä. Silti kehnomminkaan vaihtuva ilma ei lähtökohtaisesti haise kovin kummalliselle, jos asunnossa ei ole materiaaleja, joista haihtuu emissioita (eli jonkin sortin kemiallisia yhdisteitä).

Useimmat eivät sitä ajattele, mutta vanhat materiaalit haisevat helposti joltain ihan vain siksi, että hajoavat kemiallisesti. Kyse ei siis ole vain siitä, että olisivat vuosien mittaan imeneet itseensä hajuja. Esim. vanha lastulevy vapauttaa formaldehydiä, joka haisee pistävältä.

Jos kyse ei ole irtaimistosta tai viemäri/ilmanvaihtojärjestelmästä, kannattaa tarkastella kriittisellä silmällä rakenteita. Ulkopuolelta tuleva kosteus aiheuttaa helposti vaurioita niin kattoon, ulkoseiniin kuin maan tasalla lattioihinkin. Ja riemua voivat lisätä myös lattian alla olevat kerrokset erilaisia pinnoitteita. Muovipäällisiä (laminaatti, vinyylilankku, muovimatto) ei pitäisi IKINÄ laittaa päällimmäiseksi kerrokseksi, koska ne eivät hengitä. Erityisesti linoleum (eli juuttipohjainen muovimatto) on ongelma, kuten joku totesikin. Siinä on luonnonmateriaaleja kuten pellavansiemenöljyä, joka alkaa haista ihan siinä missä muukin orgaaninen tavara heikoissa olosuhteissa.

Vierailija
215/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala selbaamaan mulle

Vierailija
216/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole aikaa kuunnella jonkun valittelua kotona haisevasta hajusta, etsi itse ratkaisu tai vaihda asuntoa.

Ei nämä keskustelut ainakaan kuulu minun korviini saakka, vaan näen nämä. Jospa vaan hyppäät yli sellaiset keskustelut joihin sinulla ei ole aikaa? Tai et avaa ollenkaan vauva.fi sivuja, kun ei ole aikaa....

Vierailija
217/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap siis teit siellä Hesessä?

Mitä sä igor teet siellä pietarilaisessa kellarissa?

Vierailija
218/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis porukka kuvailee kotinsa haisevan sisäilmaongelmaiselta, jotkut jopa suoranaiselta homeelta ja ratkaisuehdotus on huonetuoksu? Oppikaa käyttämään ilmanvaihtoa oikein älkääkä sulkeko korvausilmaventtiileitä. Myös ilmanpoiston toimivuus tulee tarkistaa.

Vierailija
219/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten varmastikaan mene huomenna töihin!

Vierailija
220/410 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuuluu sivistykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme