Miten kotiin saa ihanan tuoksun?
Miten saada ihana tuoksu kotiin? Olen huomannut, että matkoilta tullessani kotona haisee ummehtuneelta ja pahalta, ja se häiritsee minua ja kotiin tuleviani vieraitani suuresti. Olen yrittänyt siivota ja pitää huoneet puhtaana, mutta haju ei lähde. Onko jollain keinoa saada kotiin raikas ja ihana tuoksu ilman, että se on liian voimakas tai teennäinen? Kiitos jo etukäteen kaikille neuvoista!
Kommentit (410)
Tässä pari ammattilaisvinkkiä joilla alkaa hyvää tuoksua tulvia:
- Pese koko koti lattiasta taksuun pesuaineilla, myös ikkunat.
- Petivaatteiden vaihto.
- Tuoksukynttilät ja niiden poltto vähintään 1h päivässä
- WC-raikastin
-Kukkia ja viherkasveja
-Huonetuoksutikut
Heitä piereskelevä ukko pihalle ja leivo pullaa
Vierailija kirjoitti:
Pierase
Jep. Yksinkertainen ja hyvä keino. Ei oma paska pahalle haise. Merkkaavathan eläimetkin reviirinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin Livingin DayDream tuoksun, https://tinyurl.com/22n3ca6x ja tuoksu on mukavan pehmeä ja saankin sillä koko talon ummehtuneen hajun pois kun laitan sen olohuoneeseen. Noilla tikuilla pystyy myös säätää sitä voimakkuutta, jos on liian vahva tai himmeä tuoksu.
Sulla lienee pieni talo.
Huutista kun joku ylensi kerrostalokaksion taloksi! :-DDD
Niinpä! Kai niitäkin on, jotka asunnostaan puhuu talona.
Itse käytän aina satunnaisesti tuoksukynttilöitä. Kynttilöistä saa mukavan hetkellisen tuoksun kotiin =)
Mä voin tulla nopeesti piipahtamaan!
jos se on vuokrakämppä, niin siellä muhii edellisen asukkaan kissan ja koirankuset jalkalistojen alla. haju ei lopu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tulla nopeesti piipahtamaan!
En siis oo gynegologi mut voin vilkasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin Livingin DayDream tuoksun, https://tinyurl.com/22n3ca6x ja tuoksu on mukavan pehmeä ja saankin sillä koko talon ummehtuneen hajun pois kun laitan sen olohuoneeseen. Noilla tikuilla pystyy myös säätää sitä voimakkuutta, jos on liian vahva tai himmeä tuoksu.
Mulla on tuoksuyliherkkyys niin ei saa käyttää tuollaisia!
Provo...
liika tavaramäärä haisee. esim vaatekaappeihin ahdetut vaatteet, joita ei koskaan käytetä saavat kaapit löyhkäämään. sama koskee kaikkea turhaa tavarakasaa joka puolella
Minulla on todella raikas tuoksu kotona
Siivoan sen viikottain
Pesen pyykit ja tuuletan
Vaihdan lakanat
Vieraani aina kehuvat kotini tuoksua
Käytän tuoksukynttilöitä
En omista lemmikkejä
En tupakoi
Tuuletan, tuuletan, tuuletan
Olohuoneessani on huonetuoksu
Taloni on aina putipuhdas
Siksi minulla ei ole hajuongelmaa
Toisin kuin sinun likaisessa rottia vilisevässä
läävässä
Onko se niin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on todella raikas tuoksu kotona
Siivoan sen viikottain
Pesen pyykit ja tuuletan
Vaihdan lakanat
Vieraani aina kehuvat kotini tuoksua
Käytän tuoksukynttilöitä
En omista lemmikkejä
En tupakoi
Tuuletan, tuuletan, tuuletan
Olohuoneessani on huonetuoksu
Taloni on aina putipuhdas
Siksi minulla ei ole hajuongelmaa
Toisin kuin sinun likaisessa rottia vilisevässä
läävässä
Onko se niin vaikeaa ymmärtää?
Kiitos viihdyttämisestä! Eläköön palstahullut
Jyy äär cörrect. Wee äär veri sÖrry
Säädä ilmastointi oikein. Vie roskat ja pese roskis. Laita bioroskat kannelliseen astiaan, vaikka ne menisi lopulta sekajätteesen. Pyyhi keittiöstä kaakelit ym. pinnat, joihin kertyy rasvaa ja vesiroiskeita. Pese altaat.
Siivoa yläpölyt ja kaapinpäälliset tarpeeksi usein. Tuuleta.
Käytä mäntyöljypitoisia puhdistusaineita, jotka tehoavat hyvin rasvalikaan.
Vierailija kirjoitti:
liika tavaramäärä haisee. esim vaatekaappeihin ahdetut vaatteet, joita ei koskaan käytetä saavat kaapit löyhkäämään. sama koskee kaikkea turhaa tavarakasaa joka puolella
Säilytyslaatikot 👍.
Kotiin saa hyvän tuoksun kun hoitaa ilmanvaihdon kuntoon. Asiallinen tulo- ja poisto jokaiseen huoneeseen.
Toisena asiana sitten kusenhajuisten rakennusmateriaalien poisto. Ehkä pahimpina lastulevy (formaldehydi) ja muovimatot joiden alla juutti askeläänieristeenä.
Em. siis jos ei ole lisänä vielä ihan oikeaa hometta ulkoseinissä, tai joku mädäntynyr runko piilosokkelin vuoksi tms.
Nuo huonetuoksut ei välttämättä ole maailman terveellisimpiä ainakaan jos on pikkulapsia. Suosittelisin tuulettamista niin kuin moni muukin täällä! :)