Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?
Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos
Kommentit (1356)
No antaa sitte olla.. ei kukaan mua ymmärrä. Moi
I feel you, meillä sama ongelma. Kaikkia keinoja ollaan jo käytetty, myös kiskoja. Eivät toimineet. Korvatulpat eivät riitä, niistäkin tulee ääni läpi, eikä niitä suositella pidempiaikaiseen käyttöön. Emme keksi muuta ratkaisua kuin painonpudotus, ja se vie hetken aikaa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Jaan tuskasi.
Suosittelen kuorsauksenseuranta sovellusta, niitä on ilmaisiakin.
Keräätte dataa muutamalta viikolta ja sitten lääkäriin selvittämään ongelmaa.
Kannattaa ennemmin mennä lääkäriin ja pyytää yöunipolygrafiaa.
Ei lääkärit anna minkäänlaista painoarvoa jollekin itse tehdylle kuorsausbarometrille jossain kiinalaisessa kännykkäsovelluksessa.
T. Uniapneapotilas
Painonpudotus vois auttaa. Minulla kuorsaus on ainakin verrannollinen siihen mitä puntari näyttää.
Mitäköhän minä täällä vaahtoan ;)
Omat vanhempani ovat kuorsanneet aina, ja ovat jo reippaasti yli 80-vuotiaita, ikäänsä nähden todella hyväkuntoisia. Samoin mieheni isä kuorsaa aivan kamalasti, ja pari melkein 90-vuotiasta sukulaista. Ei minulle ole tullut mieleen, että kuorsaaminen sinällään olisi jotenkin vaarallista. Uniapnea sitten erikseen. Epämiellyttävää se toki on. Mutta mitä auttaa lääkäriin meneminen siinä tapauksessa, jos siellä ei todetakaan uniapneaa, eikä ylipainoakaan ole?
Vierailija kirjoitti:
Teippaa jeesusteipillä yöksi tennispallo selkään miehelle.
Armeijassa oli yksi kuorsaaja samassa tuvassa.
Yhtenä yönä laskettiin hitaasti avaimenperäketjua ainakin sen 40cm sen kurkkuun ja se vaan nieleskeli sitä. Olisi varmaan mennyt pitemmästikin.
En muista loppuiko aivan järkyttävä kuorsaus siihen.
Apnea se siellä korahtelee. Ongelmasi poistuu, kunhan miehellesi tulee pidempi hengityskatkos. Sitten saat paremmin nukuttua.
Vierailija kirjoitti:
Apnea se siellä korahtelee. Ongelmasi poistuu, kunhan miehellesi tulee pidempi hengityskatkos. Sitten saat paremmin nukuttua.
Ei kaikilla kuorsaajilla ole uniapneaa.
Meillä mies aloitti ketodieetin laihtakseen ja kuorsaus hävisi viikossa.
Kuorsausta tapahtuu yleensä selällään nukkuessa. Jos nukkuja oppii nukkumaan kyljellään, voi ongelma pienentyä tai parantua.
Vierailija kirjoitti:
Korvatulpat.
Jep, kuulosuojaimia on vaikka minkälaisia ja niistä saa varmasti apua. Alkuun voi tuntua oudolta, mutta tottuu nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
I feel you, meillä sama ongelma. Kaikkia keinoja ollaan jo käytetty, myös kiskoja. Eivät toimineet. Korvatulpat eivät riitä, niistäkin tulee ääni läpi, eikä niitä suositella pidempiaikaiseen käyttöön. Emme keksi muuta ratkaisua kuin painonpudotus, ja se vie hetken aikaa. Tsemppiä!
ei auta vältämättä jos kurkussa rakenteellinen ongelma, kollega leikattiin aikoinaan kuorsauksen takia mutta ei jeesannut ja ihan normipainoinen oli.
En minäkään tajua.