Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?
Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos
Kommentit (1356)
Onko opettajilla muka oikeus käskeä ottamaan pipo pois tunnilla? Eihän laki kiellä pitämästä pipoa sisätiloissa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään ajatellaan että elämä on karkkikauppa?
Koska me voidaan. Ei ole pakko sietää asioita, jotka haittaavat kohtuuttomasti elämää. Kuten unenpuute melun vuoksi.
Meillä mies pudotti painoa n 10 kg, niin kuorsaa enää todella harvoin.
Asia on mustavakoinen mutta suhtautumistavat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani ovat kuorsanneet aina, ja ovat jo reippaasti yli 80-vuotiaita, ikäänsä nähden todella hyväkuntoisia. Samoin mieheni isä kuorsaa aivan kamalasti, ja pari melkein 90-vuotiasta sukulaista. Ei minulle ole tullut mieleen, että kuorsaaminen sinällään olisi jotenkin vaarallista. Uniapnea sitten erikseen. Epämiellyttävää se toki on. Mutta mitä auttaa lääkäriin meneminen siinä tapauksessa, jos siellä ei todetakaan uniapneaa, eikä ylipainoakaan ole?
Niin no, onhan se asenne tuokin.
Turha mennä lääkäriin, jos siellä ei todellakaan mitään.
Laita mies muualle nukkumaan. Ei tarvi nukkua vierekkäin. Paljon kivempi ku ukko ei ole vieressä. Olen aina ihmetellyt miten paljon nainen sietää mieheltä. Eikö ole tärkeintä että sinä saat hyvät unet ja olet taas pirteä.
Meen tästä nukkumaan koska palstan taso näyttää olevan niin järkyttävää
Käynti autotohtorilla on nykyään kallista.
Laihduttaminen auttaa, jos on ylipainoa kertynyt.
Mutta arvaapa ap mitä. Minä olen ansainnut luxuselämän. Minä todella olen ansainnut ja nautin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani ovat kuorsanneet aina, ja ovat jo reippaasti yli 80-vuotiaita, ikäänsä nähden todella hyväkuntoisia. Samoin mieheni isä kuorsaa aivan kamalasti, ja pari melkein 90-vuotiasta sukulaista. Ei minulle ole tullut mieleen, että kuorsaaminen sinällään olisi jotenkin vaarallista. Uniapnea sitten erikseen. Epämiellyttävää se toki on. Mutta mitä auttaa lääkäriin meneminen siinä tapauksessa, jos siellä ei todetakaan uniapneaa, eikä ylipainoakaan ole?
Niin no, onhan se asenne tuokin.
Turha mennä lääkäriin, jos siellä ei todellakaan mitään.
Ei tuossa ollut mitään asennetta.
Mietin vain, että mitä lääkäri voi kuorsaukselle tehdä? Saahan niitä kiskoja ja nenäsuihkeita sun muita ilman lääkäriäkin. Onko kuorsaukseen jotain sellaista hoitoa, minkä lääkäri voi määrätä?
Hän postasi sen taas kerran!