Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?
Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos
Kommentit (1356)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon käyttänyt sellaisia metsurin kuulosuojaimia nukkuessani mieheni kanssa ja se on auttanut ainakin mua nukahtamaan. Kannattaa kokeilla siis oikeita kuulosuojaimia eikä mitään korvatulppia koska ainakaan mulla niistä ei ole apua yhtään.
Pystyykö näiden kanssa nukkumaan eri asennoissa, vai täytyykö sitten alkaa nukkua selällään?
Itse en saa nukuttua edes korvatulpat korvissa, ja vaikea uskoa, että pystyisin nukkumaan kuulosuojaimet päässä. Omituista, että kovin usein lähtökohta on, että itse kuorsaamiselle ei yritetä tehdä mitään, mutta kumppanin ja mahdollisesti lastenkin täytyy vain sopeutua miehen kuorsaamiseen.
Tässäpä yksi syy olla muuttamatta yhteen.
Nukkuuko joku muka jotenkin muuten kuin selällään?
Minä nukun mahallani.
eri
No kyllä kuulosuojaimet päässä voi nukkua ihan mahallaan tai selällään. Mitä hittoa?
Mä ajattelen kuulosuojainten olevan sellainen möhkäle korvalla, ei siis korvatulpat. Jos nukkuu mahallaan, niin silloin on yleensä toinen korva vasten tyynyä. Väittäisin, että valtaosalle kuulosuojainten kanssa vatsallaan nukkuminen olisi aika hankalaa ellei mahdotonta.
1. Sen ei-kuorsaavan ei tule pitää mitään releitä päässään/mennä olohuoneeseen tms pakoon. Jos sinne olohuoneeseen joku menee, niin se on meluaja.
2. Kuorsaaja heti tutkimuksiin! Yleensä se on merkki vakavammastakin, uniapnea on hoidettavissa viimeistään c-pap laitteella. Yön laulajakin kuoli kun ei halunnut käyttää tuota laitetta. Hengityskatkokset, aivot eivät saa happea jne seuraukset. Kyseessä vakava asia, joten se ei ole pelkkä meluhaitta.
Tuo tilanne ei tunnu olevan mukava kenellekään teistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon käyttänyt sellaisia metsurin kuulosuojaimia nukkuessani mieheni kanssa ja se on auttanut ainakin mua nukahtamaan. Kannattaa kokeilla siis oikeita kuulosuojaimia eikä mitään korvatulppia koska ainakaan mulla niistä ei ole apua yhtään.
Pystyykö näiden kanssa nukkumaan eri asennoissa, vai täytyykö sitten alkaa nukkua selällään?
Itse en saa nukuttua edes korvatulpat korvissa, ja vaikea uskoa, että pystyisin nukkumaan kuulosuojaimet päässä. Omituista, että kovin usein lähtökohta on, että itse kuorsaamiselle ei yritetä tehdä mitään, mutta kumppanin ja mahdollisesti lastenkin täytyy vain sopeutua miehen kuorsaamiseen.
Minä nukun mahallani.
eri
No kyllä kuulosuojaimet päässä voi nukkua ihan mahallaan tai selällään. Mitä hittoa?
Mä ajattelen kuulosuojainten olevan sellainen möhkäle korvalla, ei siis korvatulpat. Jos nukkuu mahallaan, niin silloin on yleensä toinen korva vasten tyynyä. Väittäisin, että valtaosalle kuulosuojainten kanssa vatsallaan nukkuminen olisi aika hankalaa ellei mahdotonta.
1. Sen ei-kuorsaavan ei tule pitää mitään releitä päässään/mennä olohuoneeseen tms pakoon. Jos sinne olohuoneeseen joku menee, niin se on meluaja.
2. Kuorsaaja heti tutkimuksiin! Yleensä se on merkki vakavammastakin, uniapnea on hoidettavissa viimeistään c-pap laitteella. Yön laulajakin kuoli kun ei halunnut käyttää tuota laitetta. Hengityskatkokset, aivot eivät saa happea jne seuraukset. Kyseessä vakava asia, joten se ei ole pelkkä meluhaitta.
Meluajalta on tehokkainta ottaa saman tien henki pois. Painat tyynyä riittävän kauan kasvoille, jonkun aikaa sätkii, mutta sitten loppuu.
Ettei sinun vaan tarvitse pitää releitä päässä.
Ennen pitkää loppuu hyväuskoiset höynäytettävät kesken
Meillä ei auttanut mikään muu kuin erilliset makuuhuoneet.
Ja koska meillä ei varsinaisesti ole tilaa oikeasti erillisille makuuhuoneille, mies nukkuu nykyään vuodesohvalla.
Se että ratkaisu meni nimenomaan näinpäin ei johdu siitä että mies kuorsaajana saisi kärsiä vuodesohvasta vaan siitä että hän muutenkin valvoo myöhempään ja herää aiemmin. Joskus lomilla ja viikonloppuisin nukutaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nukun joko kyljellään tai vatsallaan. Tosi harvoin nukun selällään.
Miesten yleinen kuorsausongelma oli yksi syy, miksi biseksuaalina päätin alkaa katsella vain naisia. Toki jotktu naisetkin kuorsaa, mutta useimmiten ylipainoiset, jollaisista en kiinnostu. Miesten kuorsaaminen on todella ärsyttävää, ja on ärsyttävää, että oletetaan toisen osapuolen vain sietävän sitä, milloin kuulosuojaimet päässä ja milloin mitenkin. Ei kiitos.
Sinulla ei ole sielua T. Simpsonien jakso. Next!
Kannattaa äänekkäiden kuorsaajien oikeasti mennä sinne uniapnea-tutkimuksiin. Kyseessä ei todellakaan ole pelkkä meluhaitta, vaan jo keski-ikää lähestyville vakava sydänriski. Lisäksi uniapneasta seuraa epämääräistä väsymystä pitkin päivää.
C-pap laitteeseen tottuu yllättävän nopeasti (toki yksilöllistä). Ainoa haitta on siinä, ettei se laite täysin äänestön ole. Ääni saattaa häiritä sänkykaveria, mutta vähemmän kuin kova kuorsaus. Seksielämään tuo laite ei vaikuta mitenkään, koska se vedetään naamariin vasta kun on oikeasti tarkoitus ryhtyä nukkumaan.
Miksi nykyään ajatellaan että elämä on karkkikauppa?
Jaan tuskasi.
Suosittelen kuorsauksenseuranta sovellusta, niitä on ilmaisiakin.
Keräätte dataa muutamalta viikolta ja sitten lääkäriin selvittämään ongelmaa.
Alanuolittajat tais tunnistaa itsensä :D
Lopettakaa ruikuttaminen