Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?

Vierailija
15.01.2023 |

Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos

Kommentit (1356)

Vierailija
801/1356 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hiivatin huono itsetunto teillä on

Vierailija
802/1356 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilliset makuuhuoneet: se pelastaa liittonne. Muutos kannattaa tehdä vielä nyt, kun kaikki on hyvin eikä sitten, kun kumpikin on tilanteeseen liian väsynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1356 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin sanottu

Vierailija
804/1356 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnealaite auttoi meillä.

Vierailija
805/1356 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shit happens

Vierailija
806/1356 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison laihduttaminen ja CPAP. Eroamien auttaa myös, jos nämä eivät puolisolle kelpaa. Ei omaa unta kannata heittää romukoppaan toisen hoidettavissa olevien ongelmien vuoksi.

Vierailija
807/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät ovat ikkunat sieluun.

Vierailija
808/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät ovat ikkunat sieluun.

Vierailija
809/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri huoneeseen tai sohvalle nukkumaan.

Suositus tälle

Vierailija
810/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tai omat asunnot tai vähintään makuuhuoneet

Vierailija
811/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks neuvo; kaukosäätimet pois. Tiedät mitä tarkoitan. Miltä tuntuu olla rikollinen isolla r:llä?

Vierailija
812/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetää jönnille

Vierailija
813/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on muitakin vastaavia ja itketkö taiteesta? :D

Vierailija
814/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero auttaa takuulla

Vierailija
815/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% ketjusta on tunteikasta olkiukkoilua ja projisointia

816/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyypilliset terveydelliset syyt on jo karsittu, niin ylipaino ja alkoholin käyttö jää tyypillisiksi syiksi. Jo yksi olut illassa laukaisee joillakuilla kuorsauksen.

Esim hyvin lyhyt, kuten viikon tai parin täysin alkoholiton jakso on kaikkein helpoin testi.

Ylipaino itsessään altistaa kuorsaukselle, mutta ei 20kg tarvitse pudottaa, vaan usein helpottaa saada ihan vain se tyypillinen "hiilari-turvotus" helpottamaan. Siihen riittää viikon hyvin vähähiilihydraattinen ruokavalio tai paasto.

Vähän epätyypillisempiä syitä voi hakea asioista jotka johtaa öisin hengittämiseen suun kautta. Eli käytännössä nenää tukkivat asiat. Näitä voi olla kuiva sisäilma, huonepöly (sängyt on melkoisia pölymagneetteja), puutteellinen ilmanvaihto yms. Niinkin simppeli juttu voi parantaa unenlaatua, kuin makkarin hyvä tuuletus juuri ennen nukkumaan menoa, jolla TVOC:t saa huoneesta pois

Terveyspuolella nenässä voi olla polyyppejä tai joku muhiva muu ongelma.

Ja koska tänä on vauva fi, niin: Jos se läski juoppo ei pysty itse kokeilemaan mitään muutoksia, niin mene sinä aiemmin nukkunaan että ehdit nukahtaa ennenkuin sen sian kuorsaus alkaa.

Vierailija
817/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumankekka

Vierailija
818/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuorsaus on kovaäänistä, ei riitä edes toiseen huoneeseen meno. On aina nukuttava erillään, matkoilla 2 hotellihuonetta tai hyttiä. Se on ainoa ratkaisu kovan kuorsaajan kanssa.

Vierailija
819/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon käyttänyt sellaisia metsurin kuulosuojaimia nukkuessani mieheni kanssa ja se on auttanut ainakin mua nukahtamaan. Kannattaa kokeilla siis oikeita kuulosuojaimia eikä mitään korvatulppia koska ainakaan mulla niistä ei ole apua yhtään.

Minkälaisia kuulosuojaimia suosittelet? Mitä itse käytät ja onko ne toimineet hyvin kuorsauksen vaimentamiseen?

Musta noi metsurin kuulosuojaimet kuulostaa vähän liiankin tehokkailta ja hiostavilta. Itse hankin vastamelukuulosuojaimet tuolta kuulosuojaimien vertailun listalta https://yleiskone.com/parhaat-kuulosuojaimet/ ja ne ovat toimineet erittäin hyvin. Ne vaimentaa kuorsauksen ja olen pystynyt nukahtamaan rauhallisesti. Myös unenlaatu on parantunut huomattavasti. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan tuollaisia vastamelu kuulosuojaimia, jos kärsit kuorsauksen häiriöistä. t. eri

Miten vastamelu kuulosuojaimet eroaa normisuojaimista?

Siinä sekunnin murto-osassa kun ääni kulkee korvasta kuuloelimeen, on vastamelukuuloke analysoinut korvaan ulkopuolelta tulevan ääniaallon ja lähettää kuuloelimeen häirisevää ääntä kumoavan ääniaallon.

Vierailija
820/1356 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän ja käytä vähemmän alkoholia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi