Tehdäänkö koululaisten kodeissa ruokaa?
Aamupala, terveellinen välipala koulun jälkeen, lämminruoka, iltapala, viikinloppuisin kaksi lämmintä ruokaa päivittäin.
Hiukkasen epäilen. Jos lapsi saa lihaa tarpeeksi kotona hän pärjää koulussa vaikka joskus olisi puuropäivä tai kasvispaistos.
Vaikka ruoka on maustettu ja kypsytetty eli prosessoitu .
Olen tavallista enemmän ollut nyt kaupungilla kun koti remontissa. paljon on lapsilla rahaa ostella kaupoista juomia ja karkkeja, istua noissa hesburgereissa ja mäkkäreissä prosessoituja pihvejä syöden.
Kommentit (23)
Tietysti pitää tehdä.
Mulle oli kunnia-asia että mun lapset sai ravitsevaa ruokaa. Hyvistä aineksista. En ostanu halvinta margariinia enkä läskileikkeleitä vaan kunnon lihaa ja hyviä proteiininlähteitä ym. Minusta on outoa ettei joku halua omalla lapsilleen laadukasta syömistä ja sitä saa pienemmälläkin budjetilla
Vierailija kirjoitti:
Saat sä epäillä mitä toisten kodeissa tapahtuu. Sulla saattaa tulla järkytyksenä, et meillä on perjantaisin roskaruokapäivä. Ja teini suunnitteli viikonlopuksi ruokaa jonka hän saa itse tehdä. Kivahan se on, et teini välillä kokkaa myös vanhemmalle. Toinen teini joskus laittaa mulle kahvit valumaan ja huutaa et herätys!! Kahvi on valmis! Ja nyt odotan et teinit lähtis kouluun. Avaan sipsipussin ja katon jonkun leffan. Ah, vapaapäivä ja sohvalla mässytys.
Et sää sitte siideriä sohvalla hörpi? Ihme mässyttäjä.
Lämminruokaa en ole koskaan syönyt saati kokannut. Onko sulla ap reseptiä antaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat sä epäillä mitä toisten kodeissa tapahtuu. Sulla saattaa tulla järkytyksenä, et meillä on perjantaisin roskaruokapäivä. Ja teini suunnitteli viikonlopuksi ruokaa jonka hän saa itse tehdä. Kivahan se on, et teini välillä kokkaa myös vanhemmalle. Toinen teini joskus laittaa mulle kahvit valumaan ja huutaa et herätys!! Kahvi on valmis! Ja nyt odotan et teinit lähtis kouluun. Avaan sipsipussin ja katon jonkun leffan. Ah, vapaapäivä ja sohvalla mässytys.
Et sää sitte siideriä sohvalla hörpi? Ihme mässyttäjä.
En hörpi. Hörpin sitten kun lähden ulos ulos. Kahvia mulla kyllä kuluu sohvalla litra tolkulla päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Lämminruokaa en ole koskaan syönyt saati kokannut. Onko sulla ap reseptiä antaa?
Einesmaksalaatikosta tulee lämmin ruoka kun lämmität mikrossa kuvun alla.
Katselin kassajonossa erään perheenäidin ostoksia. Lähemmäs 200e meni ja kasseihin pakattiin pelkkiä nakkeja, nugetteja, ranskiksia, vitivalkoista leipää, vettä, karkkipusseja, huonointa tuoremehua, kaljalava. Lapaet olivat alle kouluikäisiä ja jo pulleita.
Sietäisi vanhemmat saada satikutia lastensa elämän pilaamisesta.
Näkee aina kun joku aihe kolahtaa. Sit kirjoitusvirheistä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Einesmaksalaatikosta tulee lämmin ruoka kun lämmität mikrossa kuvun alla.
Ei lämmin ruoka, vaan lämminruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Suomessa varmaan puoli miljoonaa joilla kirjoitusvirheitä ja moni 45-60 v kirjoittaa ilman lukulaseja myös vahingossa väärin. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Suomessa varmaan puoli miljoonaa joilla kirjoitusvirheitä ja moni 45-60 v kirjoittaa ilman lukulaseja myös vahingossa väärin. Jne.
Mutta he joille aiha on kolahtanut pilkkaavat niistä ja viisastelevat.
Hmh... kyllä, koululaisten kodeissa voidaan tehdä ruokaa, vaikka lapsella olisi käyttörahaa omiin ostoksiin.
Mikä tää logiikka tässä nyt taas oli? Koska lapsella on kavereita, ei kotona tehdä ruokaa? Koska lapsi käy joskus mäkkärissä, ei kotona tehdä ruokaa? Koska mauton suurekeittiössä ilman suolaa ja mausteita valmistettu kasvisruoka ei ole maukasta eikä maistu lapsille, ei niiden kotona tehdä ruokaa?
Ei tässä ole päätä eikä häntää.
Ei. Koululaisten kodeissa ei tehdä lainkaan ruokaa eikä kukaan perheenjäsen syö mitään.
Tiedän tämän, koska kävin kaupungilla.
Et ole kuitenkaan mennyt ruokakauppaan kolmen-neljän jälkeen ja vilkaissut ihmisten ostoskärryjä, sillä ostoskärryt pursuavat ihan perusruoka-ai riista. Ja sen huomaa myös kaupan hyllymetreistä. Niin kyllä sitä perusruokaa Suomessa laitetaan paljon, toisin kuin jossakin Euroopassa, jossa syödään ravintolassa.
Älä huoli,kyllä meillä on lihaa kotona ihan tarpeeksi. Kasviksia ei juurikaan yhtään. Just nostin pakkasesta hirven lihaa sulamaan.
Mikä ongelma on koulun puuro ja kasvispäivissä? Eihän koulussa ole ikinä tarjottu edes joka päivää lihaa.
Lihansyöjä-gurut keräävät aloitetta jossa on kohta 50 000 nimeä.
Meillä tehdään ruokaa viikonloppuisin. Arkisin ei ehditä tekemään.