Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

43 v, työhistoria nolla päivää

Vierailija
14.01.2023 |

Näillä mennään vielä toinen mokoma!

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika surulliselta elämältä. Toki jos olet ollut jonkun rikkaan elätettävä, nii sitten ei välttämättä.

Tai jos ap on itse rikas? Miten ihmeessä kukaan teistä urpoista ei tajua tätä vaihtoehtoa? Hän saattaa maksaa enemmän veroja kuin kukaan teistä ankeitten töittenne orjista.

Suomessa ei osata ajatella, että kukaan olisi niin rikas, että voisi elää tekemättä työtä. Kaikki ns. toimettomat ovat heti yhteiskunnan elättejä.

Vierailija
82/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Ap, mutta olen myös yli 40-v. enkä ole kokopäivätyötä koskaan päässyt tekemään, nuorena aikuisena jakelin mainoslehtiä yhden talven ja olin jonakin kesänä mansikanpoimijana. Olen opiskellut kaksi eri ammattia, käynyt läpi rankan sairauden, rikkonut selkäni ja menettänyt mielenterveyteni ja uskoni tulevaisuuteen. Olin yli kymmenen vuotta työtön työnhakija/kuntouttavassa työtoiminnassa, aina välillä sairaslomalla (melkein vuorotellen henkiset ja fyysiset syyt) ja nyt lopulta työkyvyttömyyseläkkeellä. Toivon etten saavuta ikäluokkani elinajanodotetta, koska se tarkoittaisi että olisin vasta noin puolivälissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika järkyttävää kun itse menin töihin heti ammattikoulusta ja yli 20 vuotta jo takana. Mitä hittoa sä oikein teet päivät pitkät?

Harrastan, ulkoilen, nukun koska haluan, katson elokuvia. Noita lähinnä.

No onpa hauskaa... mä kuolisin tuollaiseen latteaan elämään.

Elämässä, minun mielestäni,  on parasta juurikin vaihtelu. Loma tuntuu todellakin lomalta, kun on ensin tehnyt töitä. Väsyttääkö edes oikeasti jos ei ole mitään oikeaa työtä keholle ja mielelle? Vai onko kaikki vain tasaisen mitäänsanomattoman tylsää ja masentavaa?

Vierailija
84/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika järkyttävää kun itse menin töihin heti ammattikoulusta ja yli 20 vuotta jo takana. Mitä hittoa sä oikein teet päivät pitkät?

Elämässä, minun mielestäni,  on parasta juurikin vaihtelu. Loma tuntuu todellakin lomalta, kun on ensin tehnyt töitä. Väsyttääkö edes oikeasti jos ei ole mitään oikeaa työtä keholle ja mielelle? Vai onko kaikki vain tasaisen mitäänsanomattoman tylsää ja masentavaa?

En ymmärrä mistä tuo ajatus on peräisin, etten tekisi mitään keholle tai mielelle. Perin erikoista, ja toki palautuu kommentoijaan itseensä.

Vierailija
85/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika surulliselta elämältä. Toki jos olet ollut jonkun rikkaan elätettävä, nii sitten ei välttämättä.

Tai jos ap on itse rikas? Miten ihmeessä kukaan teistä urpoista ei tajua tätä vaihtoehtoa? Hän saattaa maksaa enemmän veroja kuin kukaan teistä ankeitten töittenne orjista.

Suomessa ei osata ajatella, että kukaan olisi niin rikas, että voisi elää tekemättä työtä. Kaikki ns. toimettomat ovat heti yhteiskunnan elättejä.

Yleisemmin sen hahmottaminen tuntuu olevan vaikeaa, että raha ja status eivät välttämättä ole kovin tärkeitä kaikille ihmisille.

Ap saattaa olla vaikka minkälainen multitohtori tai tosiaan vaikka vapaaehtoistöissä vuorokauden ympäri oleva hyväntekijä. Tai jotain ihan muuta.

Hyvä provo eniveis ja harvinaisen asiallinen 👍

Vierailija
86/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on sairastellut tai ei päässyt opiskeleen ,on mahdollista ettei saa työpaikkaa ennen kun 40 v tms. samoin muuttotappio paikkakunnilla voi olla, että kesätyötäkään ei saa. ei voi aina ihminen mitään sattumalle elämässä.siivous,tiskaus ym.alat helpointa saada eka työpaikka.ei tervi koulutusta,yleensä palkkaava firma kouluttaa. tunnen ihmisiä jotka saaneet eka työpaikan vasta 30v maissa. opiskelua ollut kyllä takana, mutta eka työpaikka laman takia, ollut kiven alla.

Vierailija
87/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex mieheni täytti juuri 72 v., eikä ollut koskaan työssä. Hänellä oli todella kontrolloiva isä, jolle mikään työ ei ollut poikansa arvoista. Elätti sitten meidät, sekä lapsenlapsensa asianajajan/tuomarin palkallaan. Säälittävää, kaikki pitivät ex miestäni loisena, mutta ei hän edes antanut minunkaan työllistyä. Nykyisin olen työelämässä, mutta lapsetkin häpeävät loisivaa ja työtä vieroksunutta isäänsä.

Tuohan on juuri täydellinen tilanne. Ennen köyhän määritelmä oli että joutuu myymään omaa työpanostansa työnantajalle, koska ei ole tarpeeksi omaisuutta, että voisi elää ilman työntekoa. Tässähän se toteutui. Nykyaikana tuo on tosin jo vähän hämärtynyt. Esimerkiksi lääkäri on tavallinen duunari, joka saa työstänsä palkkaa.

Vierailija
88/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella helppoa 0 työhistorialla niin johan on helpolla päässyt elämästä. Minä menin töihin 17- vuotiaana. Ja opiskelin kolme ammattia välillä ollen työttömänäkin jonkun aikaa. Pätkätöitä on moneltakin alalta. 

Kaikki työ oli niin järkyttävää ja jos en joutunut kiusattuja puolustamaan niin sitten itseäni niin en jaksanut enää. Viiskymppisenä kun koitin uudelleen kouluttautua niin jouduin niin kiusatuksi etten sitä enää kestänyt ja löin hanskat tiskiin. Tämä sai riittää. 

Olisi ollut paljon helpompaa olla tekemättä yhtään mitään eikä noista töistä tule eläkettä juurikaan yhtään sen enempää kuin olisi se 0 työkokemusta. 

Jos olisin viisaampi ollut niin ei olisi kannattanut tehdä yhtään mitää muuta kuin keplotella työttömyyskorvauksilla.

Mun siskoni vaan sanoi että kuinka kehtaat olla kotona lapsettomana jos vähän aikaa olin ja haki se itse koko ajan sairaslomaa töistä kunnes se potkaistiin ulos sieltä ja omat lapset ovat samanlaisia loisia niin ettei kukaan käy töissä mutta perhettä vaan pitää perustaa veronmaksajien maksettaviksi. On siinä se tehnyt ison sakin veronmaksajien maksettavaksi ja haukkui lapsetonta. 

Sisareni Itse ei käy töissä eikä lapsistaan kukaan mutta kyllä ne lisääntyy kuitenkin kuin kanit. Lapsettomien veronmaksajien täytyisi kyllä maksajina olla näille lois laumoille. 

Vierailija
89/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on kans elintapatyötön, mutta joutunut kyllä joskus työkkärin pakkotöihin. Nykyään tosiaan ei taida olla edes työkkärin listoilla, kun löytänyt ukon, joka elättää. Tosin ole enää montaa vuotta eläkeikäänkään.

En usko aloittajaa,ei pidä paikkaansa täysin mahdotonta monenkin syiden vuoksi.vaalit tulossa?😁

Vierailija
90/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta ei ainakaan noi loiset päättäjät pääse viemään paljoa.

Vierailija
91/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen tukijärjestelmä on kyllä umpisurkea. Jos ei kiinnostele työn teko, niin silloin pitäisi myös jäädä tukien ulkopuolelle. Sairaudet ja muut oikeat syyt on sitten erikseen.

Itsellä ikää 45 vuotta, ja töitä olen siitä tehnyt 29 vuotta. Välillä paremmin, ja välillä huonommin palkattua, mutta päivääkään en ole työttömänä ollut, kun on kaikki hommat kelvanneet jotta pystyn elättämään itseni (ja myöhemmässä vaiheessa perheeni).

En usko aloittajaa ,täällä kuka tahansa voi kertoa olevansa sitä sun tätä eri asia on kuka uskoo ja kuka ei usko.on nimittäin täysin mahdotonta syitä en edes rupea kirjoittamaan että miksi on mahdotonta. Vaalit tulossa?😁

Vierailija
92/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten käytännössä mahdollista?

Esimerkiksi olemalla työtön. Oletko hiukan hidas?

Ei pidä paikkaansa ei.vaalit tulossa?

Vierailija
93/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella helppoa 0 työhistorialla niin johan on helpolla päässyt elämästä. Minä menin töihin 17- vuotiaana. Ja opiskelin kolme ammattia välillä ollen työttömänäkin jonkun aikaa. Pätkätöitä on moneltakin alalta. 

Kaikki työ oli niin järkyttävää ja jos en joutunut kiusattuja puolustamaan niin sitten itseäni niin en jaksanut enää. Viiskymppisenä kun koitin uudelleen kouluttautua niin jouduin niin kiusatuksi etten sitä enää kestänyt ja löin hanskat tiskiin. Tämä sai riittää. 

Olisi ollut paljon helpompaa olla tekemättä yhtään mitään eikä noista töistä tule eläkettä juurikaan yhtään sen enempää kuin olisi se 0 työkokemusta. 

Jos olisin viisaampi ollut niin ei olisi kannattanut tehdä yhtään mitää muuta kuin keplotella työttömyyskorvauksilla.

Mun siskoni vaan sanoi että kuinka kehtaat olla kotona lapsettomana jos vähän aikaa olin ja haki se itse koko ajan sairaslomaa töistä kunnes se potkaistiin ulos sieltä ja omat lapset ovat samanlaisia loisia niin ettei kukaan käy töissä mutta perhettä vaan pitää perustaa veronmaksajien maksettaviksi. On siinä se tehnyt ison sakin veronmaksajien maksettavaksi ja haukkui lapsetonta. 

Sisareni Itse ei käy töissä eikä lapsistaan kukaan mutta kyllä ne lisääntyy kuitenkin kuin kanit. Lapsettomien veronmaksajien täytyisi kyllä maksajina olla näille lois laumoille. 

Olihan luettavaa ,vaalit tulossa?

Vierailija
94/125 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole työhistoria, jos on nolla päivää! Mene töihin, valehtelija.

Vierailija
95/125 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole työhistoria, jos on nolla päivää! Mene töihin, valehtelija.

Jutun juuri on nimenomaisesti se, etten mene. Valehtelijaksi haukkuminen on muuten aika hölmöä.

Vierailija
96/125 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kotiäitinä tai pahasti sairastelevana, ja tiedän pari sellaista ikuista opiskelijaa, jotka olivat opiskelijoina liki viisikymppisiksi. Toinen heistä tosin välillä koti-isänä. Tämä siihen aikaan, kun opiskeluaikaa yliopistossa ei ollut rajattu. Bonuksena oli edullinen opiskelija-asunto Helsingissä.

Vierailija
97/125 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kotiäitinä tai pahasti sairastelevana, ja tiedän pari sellaista ikuista opiskelijaa, jotka olivat opiskelijoina liki viisikymppisiksi. Toinen heistä tosin välillä koti-isänä. Tämä siihen aikaan, kun opiskeluaikaa yliopistossa ei ollut rajattu. Bonuksena oli edullinen opiskelija-asunto Helsingissä.

Meikä taas tuntee yhden insinöörin, jonka kehittämä palikka on about jokaisessa maailman ilmanvaihtojärjestelmässä. Ei kai nosta työttömyyskorvausta, mut ei myöskään ole töissä. Hitosti kyl tuntuu kaikenlaista puuhailevan.

Vierailija
98/125 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on sattunut hyvä tuuri, kun on löytänyt alan ja työn mistä tykkää. Vaikuttaa omaan hyvään oloon ja itsetuntoon, että osaa ja oppii koko ajan sellaista uutta, joka omasta mielestä on merkityksellistä ja tärkeää.

Tulee surullinen olo, kun kuulee aikuisesta ihmisestä, joka ei ainakaan tällaisia mahdollisuuksia iloon ole löytänyt. Ja juu, työ ei ole ainut ilo elämässä, mutta kyllä sen huomaa omia ikätovereita ( jo 30 v työelämässä puurtaneita), että mikä merkitys on mielekkäällä työllä, kun siellä duunissa aika iso osa ajasta kulutetaan.

Vierailija
99/125 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle on sattunut hyvä tuuri, kun on löytänyt alan ja työn mistä tykkää. Vaikuttaa omaan hyvään oloon ja itsetuntoon, että osaa ja oppii koko ajan sellaista uutta, joka omasta mielestä on merkityksellistä ja tärkeää.

Tulee surullinen olo, kun kuulee aikuisesta ihmisestä, joka ei ainakaan tällaisia mahdollisuuksia iloon ole löytänyt. Ja juu, työ ei ole ainut ilo elämässä, mutta kyllä sen huomaa omia ikätovereita ( jo 30 v työelämässä puurtaneita), että mikä merkitys on mielekkäällä työllä, kun siellä duunissa aika iso osa ajasta kulutetaan.

Oletko varma, että surullasi on olemassa varsinainen kohde, tuon fantasiasi ulkopuolella? Itse en nimittäin panisi lottoa vetämään.

Vierailija
100/125 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Työ ei vain kaikille ole tärkeä saati pyhä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän