43 v, työhistoria nolla päivää
Kommentit (125)
Oletko sairas vai työtävieroksuva?
Oletko ap heikkolahjainen, jolla on kaikki koulut jäänyt kesken? Et ole oppinut lukemaan etkä kunnolla kirjoittamaan? Tunnen tällaisia ihmisiä. Ovat sitten pakotettuna työkkärin lyhyillä kursseilla ja tukityöllistettyinä koulujen ruokaloissa.
Tunnen aloittajan, on naapurin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap heikkolahjainen, jolla on kaikki koulut jäänyt kesken? Et ole oppinut lukemaan etkä kunnolla kirjoittamaan? Tunnen tällaisia ihmisiä. Ovat sitten pakotettuna työkkärin lyhyillä kursseilla ja tukityöllistettyinä koulujen ruokaloissa.
Voit ehkäpä vastausteni perusteella miettiä, voiko asia olla noin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sairas vai työtävieroksuva?
Noista kahdesta jälkimmäinen.
Anteeks nyt tämä räntti mutta:
Asian vierestä ihmettelen tuota kun usein kommentoidaan "työttömyys on pahasta mut sairastelu onkin sitten ihan erikseen".
Mutta jos kertoo olevansa työtön koska on sairas niin sitten joku huutelee sitä tekosyyksi ja työnvälttelyksi ja feikkaamiseksi.
Koittakaa nyt paheksujat päättää kumpaa mieltä ootte.
Jos Kelalääkärille pystyisi feikkaamaan yhtään mitään, niin täällä ois varmaan aikapaljon enemmän työkyvyttömyyseläkeläisiä.
Ei tuon byrokratiamyllyn läpi päästetä edes niitä Ihan Oikeasti sairaita ihmisiä vaan hylätään kaikki kunoutusmahdollisuudet moneen kertaan ja tiputetaan ihminen työkkärin listoille.
Haluaisin ihan tosissaan nähdä sellaisen tutkimuksen ja läpileikkauksen työttömistä työnhakijoista - kuinka monta prosenttia lopulta on niitä ideologisesti työttömiä, kuinka moni osa-työkykyinen ja kuinka moni on väliinputoajana kun ei saa kuntoutukseen tarvitsemaansa tukea/pääse sairaseläkkeelle.
Tunnen myös useita työttömiä. Heistä yksikään ei ole huvikseen työtön vaan oikeasti pitkäaikaisesti sairas.
Mitä työtä syöpäsairas, akuutti skitsofreenikko, reumasairas, vaikeasti masentunut, puoliksi halvaantunut alkoholisti ja yli 60v keuhkoahtaumapotilas voivat tehdä 5pv viikossa?
Eniten ihmettelen luusyöpään sairastunutta kummiani.
55v nainen, joutui jäämään pois siivoojan työstä invalidisoivan, kivuliaan syövän ja hoitorumban vuoksi.
Teki sairaspäivärahakauden päätyttyä 4 KERTAA kuntoutustukihakemuksen, ennen kuin pääsi edes määräaikaiselle eläkkeelle. Sairaseläkkeestä ei tietoakaan.
Että mitä perkelettä ne lääkärit siellä Kelalla tekee? Ei ainakaan lue ihmisten B-lausuntoja.
Varmaan istuu taukohuoneessa syömässä pullaa ja naureskelemassa ihmisten vaivoille.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika surulliselta elämältä. Toki jos olet ollut jonkun rikkaan elätettävä, nii sitten ei välttämättä.
Voi sinua oravanpyörässä elävää lammasta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap,olet yhteiskunnan elätti,loinen,lusmu.Täysin hyödytön olio.
Aika moni ihminen on kahdesta viimeisestä väitteestä eri mieltä, oletettavasti hyvästä syystä.
Kerro mikä se hyvä syy on.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tunnet kosja olet tksi heistä. Maanantaina kubtouttava työtoimintasi jatkuu. Minulle tulee muuten helmikuussa 8 vuotta työttömyyttä täyteen. Sitä voisin juhlistaa ostamalla pitkästä aikaa viskiä, ja ihan Alkosta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika surulliselta elämältä. Toki jos olet ollut jonkun rikkaan elätettävä, nii sitten ei välttämättä.
Voi sinua oravanpyörässä elävää lammasta :D
Olen jo eläkkeellä,koko ikäni tein töitä enkä kokenut olevani missään oravanpyörässä.
Miten voi olla? Tuo on jo taitolaji!
Vierailija kirjoitti:
Äitini on kans elintapatyötön, mutta joutunut kyllä joskus työkkärin pakkotöihin. Nykyään tosiaan ei taida olla edes työkkärin listoilla, kun löytänyt ukon, joka elättää. Tosin ole enää montaa vuotta eläkeikäänkään.
Jos se ukko jättää, äitisi on aika huonoilla tuloilla eläkkeellä ollessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap,olet yhteiskunnan elätti,loinen,lusmu.Täysin hyödytön olio.
Aika moni ihminen on kahdesta viimeisestä väitteestä eri mieltä, oletettavasti hyvästä syystä.
Kerro mikä se hyvä syy on.
Niitä on monta, osaat ehkäpä arvailla ihan itsekin.
Olen tehnyt koululaisena kesätöitä 14-vuotiaasta asti, lukiossa sitten jo iltatöitä koulupäivien jälkeen ja viikonloppuisin. Kaksi koulutusta, toinen opistotasoinen 2,5 vuotta ja toinen yliopistossa 6.5 vuotta. Opiskelujen aikanakin olin kaikki lomat töissä, tai ehkä viikon verran kesästä pidin "lomaa". 23-vuotiaasta ensimmäisen kerran palkkatöissä ja yliopisto-opintojen jälkeen nyt jo yli 25 vuotta samassa työpaikassa. Tykkään työstäni niin paljon, että suunnittelen jatkavani samassa työssä osa-aikaisesti vielä eläkkeelläkin, jos vain terveyttä riittää.
N57
Vierailija kirjoitti:
Tai jos ap on itse rikas? Miten ihmeessä kukaan teistä urpoista ei tajua tätä vaihtoehtoa? Hän saattaa maksaa enemmän veroja kuin kukaan teistä ankeitten töittenne orjista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ei tietysti ole töitä tekemään. Nykyään on ihan mahdollista sekin elämäntapa kun tuntuu rahaa tulevan tarpeeksi muutenkin. Jokainen eläköön miten katsoo parhaimmaksi.
Ei, nimenomaan ei noin, että loisena eläminen on jokaisen itsensä päätettävissä. Tuollainen pitäisi tehdä mahdottomaksi. Jos ei osallistu yhteiskunnan toimiin millään tavalla muuta kuin vastaanottajana, pitäisi joutua pakkotyöhön. Eri asia, jos on paha sairaus tai vamma, joka estää työnteon.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän et päätä kauanko elämääsi on jäljellä.
Kuka on niin väittänyt?
Hassua, olen kuin ap monen silmissä. Jotka eivät tunne minua.
Tässä maassa ei arvosteta mitään muuta kuin työntekoa ja suorittamista.
Olen kuitenkin ollut esim. omaishoitajana 5 vuotta. En ole huudellut tätä asiaa. Tai että minulla on kaksi yritystä, joiden pääomatulot viime vuodelta ylittää huomattavasti keskiansiot. Ei se tyhjästä ole nyhjäisty.
Ei Suomessa tuilla elä kovin hyvin. Ehkä jos saa hyvää eläkettä ja on oma asunto, sillä elää ihan mukavasti.