Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan kertoa, että lopetin juomisen

Vierailija
14.01.2023 |

Olen yleensä juonut pullollisen viiniä ja muutama siideri perjantaina, sen jälkeen kun lapset on mennyt nukkumaan. Olen siis yksikseni juonut, ja tätä on jatkunut vuosia. Lauantaisin olen ollut väsynyt ja äreä.
Nyt lapset on pikkusen isompia, 11v ja 10v. Ne ei enää mene niin aikaisin nukkumaan, ja huomasin, että minua ärsyttää, kun en pääse aloittaamaan juomista. Yleensä juon viinilasista, nyt olen juonut viiniä kahvimukista, että pääsen aloittamaan hiukan ennen kun lapset rauhoittuu nukkumaan.
Aloin analysoimaan touhujani. Olen juoppo, se vaan on faktaa. Himo juoda on todella vahva, minua ärsyttää kun en saa juoda ja se haittaa puolet viikonlopusta kun minulla on krapula. Nyt olen päättänyt, että pystyn lopettamaan ja olen ollut juomatta kolme perjantaita putkeen. Tänään kun heräsin, olin niin iloinen ja pirteä. Haluaisin iloita ja kertoa kaikille, tänään olen ollut juomatta kolmas perjantai peräkkäin, mutta en voi kertoa kenellekään. Kukaan ei tiedä, että juopottelen, niin en voi kertoa, että olen lopettanut. Teille minä kerron nyt.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on nukahtamassa. Olen selvinpäin ja kotona ei ole alkoholia. Tämä perjantai oli vaikeampi kun viime viikolla, mutta selvisin ilman alko/kauppareissua. Tilaamani kirja oli tullut pakettiautomaattin, mutta en uskaltanut hakea sitä. Alko on matkalla sinne, ja en luottanut itseeni sillä hetkellä kun olin väsynyt ja lapsetkin kiukutteli. Ap

Vierailija
22/61 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsivapaa. Päässä ei pyöri juuri muuta kun reissu alkoon/kauppaan. Tiedän, että en voi juoda nytkään lapsivapaalla, koska sitten on entistä vaikeampaa olla juomatta jatkossa. Sanokaa, että tämä olo helpottaa joskus... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsivapaa. Päässä ei pyöri juuri muuta kun reissu alkoon/kauppaan. Tiedän, että en voi juoda nytkään lapsivapaalla, koska sitten on entistä vaikeampaa olla juomatta jatkossa. Sanokaa, että tämä olo helpottaa joskus... ap

Kyllä se helpottaa, koita jaksaa tämä ilta! Huomenna aamulla tuntuu jo paremmalta. Lue vaikka aloitusviestisi, se on niin hieno.

Toivon sulle paljon voimia! 

Vierailija
24/61 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se helpottaa, koita jaksaa tämä ilta! Huomenna aamulla tuntuu jo paremmalta. Lue vaikka aloitusviestisi, se on niin hieno.

Toivon sulle paljon voimia! 

Kiitos että jaksoit laittaa minulle tuon viestin. Se merkitsee minulle paljon. Ap

Vierailija
25/61 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkeksi unohtui - alkoholisti valehtelee aina.

Oot kyllä hieno ihminen! Pointsit sulle, daiju 🙌

Vierailija
26/61 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 10-11 -vuotiaat jo hoksaa, että äiti juo alkoholia, vaikka joisi sen kahvikupista. Huomaavat, kun humallut, ja ovat huomanneet, että se tapahtuu joka viikonloppu. 

Itse kasvoin perheessä, jossa vanhemmat kävivät töissä, mutta viikonloppuna joivat. Ymmärsin heidän olevan humalassa jo alle kouluikäisenä. Juomiseen liittyi jossain vaiheessa lähes aina tappelu, joka usein yltyi fyysiseksi väkivallaksi. Siinä ala-asteikäisenä sai tosissaan pelätä, että kumpi tappaa kumman, murrosikäisenä se vain ärsytti.

Vierailija
27/61 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 10-11 -vuotiaat jo hoksaa, että äiti juo alkoholia, vaikka joisi sen kahvikupista. Huomaavat, kun humallut, ja ovat huomanneet, että se tapahtuu joka viikonloppu. 

Itse kasvoin perheessä, jossa vanhemmat kävivät töissä, mutta viikonloppuna joivat. Ymmärsin heidän olevan humalassa jo alle kouluikäisenä. Juomiseen liittyi jossain vaiheessa lähes aina tappelu, joka usein yltyi fyysiseksi väkivallaksi. Siinä ala-asteikäisenä sai tosissaan pelätä, että kumpi tappaa kumman, murrosikäisenä se vain ärsytti.

Minä juon alkoholia ja teen kaiken mitä normaalistikin teen. Illalla katson leffaa kuulokkeilla. Voi olla että lapset on huomannut että juon, mutta heidän ei ole koskaan tarvinnut minua pelätä. En kompastele, en oksenna, en edes puhu puhelimessa. Ap

Vierailija
28/61 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aika  lailla alkoholisoitunut, vaikka töissä käynkin. Viikolla juon mietoja, viikonloppuna viiniä ihan kunnon humalaan. Olin yhdessä vaiheessa täysin juomatta 7 kk. Tuolloin minusta tuli kivennnäiveden suurkuluttaja. En laihtunut, koska napostelin sitten siinä illat, mitä ennen olin juonut.

Sitten uutena vuotena juotiin miehen (joka ei käytä alkoholia) kanssa kuohuviinilasilliset ja siitä se sitten lähti - ei yhtä runsaana kuin aiemmin, mutta lähes päivittäisenä.

Eli nyt, kun olet päättänyt olla juomatta, niin siitä päätöksestä on pidettävä kiinni, yhtään kertaa ei saa lipsua, vaikka kuinka mieli tekisi.

Vierailija
29/61 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aika  lailla alkoholisoitunut, vaikka töissä käynkin. Viikolla juon mietoja, viikonloppuna viiniä ihan kunnon humalaan. Olin yhdessä vaiheessa täysin juomatta 7 kk. Tuolloin minusta tuli kivennnäiveden suurkuluttaja. En laihtunut, koska napostelin sitten siinä illat, mitä ennen olin juonut.

Sitten uutena vuotena juotiin miehen (joka ei käytä alkoholia) kanssa kuohuviinilasilliset ja siitä se sitten lähti - ei yhtä runsaana kuin aiemmin, mutta lähes päivittäisenä.

Eli nyt, kun olet päättänyt olla juomatta, niin siitä päätöksestä on pidettävä kiinni, yhtään kertaa ei saa lipsua, vaikka kuinka mieli tekisi.

Olen vuosia sitten lopettanut tupakanpolton. Sen aloitin pari kertaa uudelleen, ja siihen ei ikinä tarvittu muuta kun sen yhden, niin se pilasi koko jutun. En halua alkoholin kanssa tehdä samaa veivaamista. Haluan pysyä päätöksessäni. Onneksi minun lähipiirissä ei juurikaan kukaan käytä alkoholia, mutta toi on kyllä riskitilanne, lipsuminen tulee helpommalla kun joku tarjoaa...

Ap

Vierailija
30/61 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä juon alkoholia ja teen kaiken mitä normaalistikin teen. Illalla katson leffaa kuulokkeilla. Voi olla että lapset on huomannut että juon, mutta heidän ei ole koskaan tarvinnut minua pelätä. En kompastele, en oksenna, en edes puhu puhelimessa. Ap

Mistä tiedät, etteivät lapset pelkää sinua humalassa? Et ehkä itse huomaa muutosta käyttäytymisessäsi humalassa, mutta lapset huomaavat, ja ainakin haistavat.

31/61 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon vuodessa ehkä yht. 4 alkoholiannosta.

Vierailija
32/61 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, etteivät lapset pelkää sinua humalassa? Et ehkä itse huomaa muutosta käyttäytymisessäsi humalassa, mutta lapset huomaavat, ja ainakin haistavat.

Mikä sinun tavoite on? Tehdä minulle vielä paskempaa fiilistä? Miksi?

Minä olen tunnistanut minun alkoholiongelman, ja teen parhaani sen korjaamiseksi. Sillä että mietin, onko minun lapset pelännyt minua, ei auta minua nyt tässä ja tänään tämän asian kanssa. Jos en anna itselleni anteeksi, minä tulen juomaan uudelleen turruttaakseni huono omatunto. Ap

Vierailija
33/61 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimetön ryhmä päihteitä käyttäville äideille alkaa 8.2.2023

https://paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=42&t=42882

Vierailija
34/61 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun jotain lopettaa ja tekee muutoksen - se ei ole helppoa. Mitä sulla on tullu perjantai juomisen tilalle?

Tämä varmasti kuulostaa tosi tyhmälle, mutta olen alkanut katsomaan komedia leffoja ja sarjoja. Yleensä katson vaan toiminta tai seikkailujuttuja, mutta nyt siis komediaa. Se varmaan antaa sellaista hyvänolontunnetta, joka auttaa korvaamaan alkoholin.

Kaipaan minä sitä kuitenkin. Klo 21 asti on koko ajan takaraivossa ajatus, että voin käydä kaupassa, ja sitten kun aikaraja on ylittynyt niin helpottaa.

En siis ole koskaan ostanut etukäteen alkoholia, vasta perjantaina, ettei tarvii säilyttää sitä kotona, ja olen aina heti hävittänyt tyhjät pullot roskiin

aivan mahtavaa!

Vierailija
35/61 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä juon vuodessa ehkä yht. 4 alkoholiannosta.

Miten tämä liittyi aiheeseen?

Vierailija
36/61 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieläkin pysynyt olla juomatta. Eilen alkoholin hakeminen kyllä kävi mielessä muutaman kerran, mutta ilta ei mennyt kelloa kyttäessä niin kun tähän asti. Kävin ruokaostoksillakin, mutta menin varmuuden vuoksi eri kauppaan kun siihen missä on Alko samassa pihassa. Saisi olla ne pirun Alkot jossain ihan muualla kun ruokakauppojen yhteydessä!

Mietin milloin aloin ihan säännöllisesti juomaan viiniä, ja se oli samaan aikaan kun Alko muutti ruokakaupan yhteyteen. Aiemmin join silloin tällöin, sen jälkeen siitä tuli säännöllistä, koska Alkossa käyminen oli niin helppoa. Olen juonut myös mietoja juomia, mutta kyllä se on se viini joka on ollut se "perjantaipullo". Nyt täytyy vaan suunnitella, niin en käy perjantaina siinä rakennuksessa ollenkaan. Ap

Vierailija
37/61 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vieläkin pysynyt olla juomatta. Eilen alkoholin hakeminen kyllä kävi mielessä muutaman kerran, mutta ilta ei mennyt kelloa kyttäessä niin kun tähän asti. Kävin ruokaostoksillakin, mutta menin varmuuden vuoksi eri kauppaan kun siihen missä on Alko samassa pihassa. Saisi olla ne pirun Alkot jossain ihan muualla kun ruokakauppojen yhteydessä!

Mietin milloin aloin ihan säännöllisesti juomaan viiniä, ja se oli samaan aikaan kun Alko muutti ruokakaupan yhteyteen. Aiemmin join silloin tällöin, sen jälkeen siitä tuli säännöllistä, koska Alkossa käyminen oli niin helppoa. Olen juonut myös mietoja juomia, mutta kyllä se on se viini joka on ollut se "perjantaipullo". Nyt täytyy vaan suunnitella, niin en käy perjantaina siinä rakennuksessa ollenkaan. Ap

Hienoa! paljon tsemppiä jatkoon, älä anna periksi!

Vierailija
38/61 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös katsoa Päihdelinkin keskustelupalsta. Siellä on paljon samassa tilanteessa olevia ja muutenkin kannustavampi ja asiallisempi henki kuin täällä.

Vierailija
39/61 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä juttu. Minä ja tuo mieheni juodaan aika paljon. Meillä on kumminkin yhdessä mukavaa.

Youtubesta pistetään biisejä soimaan; pappa soittaa Kari Tapiota ja minä olen enempi hevimummo.

Ollaan kumpikin kolmen kuukauden erolla 67-vuotiaita eikä kummallakaan ole - ainakaan vielä - terveysongelmia.

Vierailija
40/61 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Ap!!! Hyvin vedät! Jos joskus tulee vaikea hetki ja meinaat tarttua pulloon, (se voi tulla yllättäen esim. jonkun normaalia ikävämmän tapahtuman seurauksena, jonka jälkeen haluaa paeta sitä ja rentoutua tutulla keinolla, kuten itselleni kävi vastikään): Tule ensin käymään täällä keskustelussa, lue aloitusviestisi ja kaikki kannustus mitä saat! Sinua tuetaan. On hyvä jos on miettinyt etukäteen, mitä tekee siinä tilanteessa. Laita vaikka komedialeffa pyörimään niin saat ajatuksia muualle. Tee lasten kanssa jotain kivaa ja helppoa, vaikka joku perus leikki, sylittely sohvalla tai ulkoilu. Voit myös aina tulla tänne kirjoittamaan. Jatka samaan malliin!! Mä oon ylpeä susta, oot tehnyt ison muutoksen!