Nainen joutui eristyskoppiin Iso Omenassa koska halusi maksaa käteisellä
Aivan käsittämätöntä väkivaltaa Ison Omenan vartijoiden toimesta tässäkin tapauksessa. Tuossa kauppakeskuksessa en kyllä jatkossa asioi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e78b5e74-adc2-4f37-a99c-c9e42c5d7389
Kommentit (648)
Vierailija kirjoitti:
Nainen oli perussuomalainen. Tieto.
Oli mitä oli, vartijoiden toiminta oli törkeää silti.
- viherpiipertäjä
Vierailija kirjoitti:
Vartijoilla ilmeisesti naisviha on pääsyvaatimuksena tehtävään? Sitäkö sillä kolmen viikon kurssilla opetetaan?
Siltä vaikuttaa. Heti syntyi mielikuva isämmaallisista, joille naisviha on tyypillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää joku Ison Omenan juttu tää ongelma. Olin vuosia töissä Jumbossa, enkä muista koskaan kuulleeni/nähneeni mitään vastaavaa.
olen asioinut Ompussa vuosien varrella varmaan tuhansia kertoja, niin jännää kun en ole huomannut asiakkaiden päälle hyökkääviä vartijoita enkä itsekään hakeutunut heidän kanssa tekemisiin. Tästä nyt yritetään leipoa tarinaa, että rehellinen äiti laittoi maidon ostoskoriin ja sen jälkeen kymmenen vartijaa taklasi hänet = realistinen skenario kun menet Omppuun :D Olen ihan tavallinen 1 tusinasta asiakas, en näytä laitapuolenkulkijalta mutten myöskään miltään ökyltä. Ihan rauhassa saanut olla.
Öö.
Ettei sinulle tapahdu mitään, ei tarkoita, etteikö jollekin muulle tapahdu.
Käsittämätöntä epäloogisuutta tuo päättelysi kyllä on.
Siellä kuoli asiakas vartijoiden voimankäytön seurauksena. Oikeesti.
Minulla on punainen auto- sinullakin varmaan on. Ja kaikilla muillakin varmaan on, koska minulla on!
Vierailija kirjoitti:
Nainenhan ei kerta kaikkiaan ole tehnyt tuossa tilanteessa mitään pahaa, on ollut yhteistyöhalukas, jos oli jo soittanut kotiin kortin tuomisesta jne. Eli tuo on ollut pahoinpitely ja vapaudenriisto.
Sairasta, jos asia on mennyt jo poliisille, joka on vaan painanut villaisella koko homman. Se vetää luottamuksen poliisiinkin samaan vessanpönttöön vartijoiden kanssa.
uskokaa jo, näillä vartijoilla on siellä kauppakeskuksissa muitakin hommia kun jahdata viattomia wannabe-poliitikkoja. Mikäli on oikeasti päätynyt pidätyskoppiin, niin on vetänyt varmaan aika jengat siellä ja uhkaillut ties millä. Se että joutuu odottamaan parkkihallissa ei ole "pidätyksen" peruste. Voit mennä jalankulkijanakin sinne vaikka tunniksi kahdeksi seisomaan, ei sua koppiin laiteta. Joku ajaa nyt jotakin hyvää agendaa tällä julkisuushakuisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat, että hänellä on kotona samanlainen käskytys ja tottunut siihen?
Eikö ko kauppakeskuksen johto voisi antaa lausuntoja tai jotain? Niin kauan, kun vartijoilla on oikeus tehdä mitä haluavat, en tuohon paikkaan mene!
Henkikultani on minulle arvokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos se taas se sama lentoemo.
2019?
Naiset taitaa naiseutensa varjolla olevan kovia rähjäämään. Yrittävät niinko etuoikeutta, mua pitää kohdella toisin kun oon politiikkokin.
Itse en tuossakaan tilanteessa rähjäisi vaan hoitaisin aikuisesti tilanteen.Miten parkkihallista poistutaan autolla toista kautta kuin puomien kautta?
Mikä ihmeen parkkihallin valvoja?
Asuin aikanaan tuon ostarin vieressä, lukemattomia kertoja tuolla pysäköinyt mutten kertaakaan ole mitään parkkivalvojaa siellä nähnyt.tämä, ompussa vuosia asioineena en muista myöskään mitään valvojakoppia parkkihallissa. Lisäksi siellä oli silloin todella löysät pysäköintiajat( pitkä ilmaisosuus). Toi tarina kuulostaa kyllä nyt semmoiselta että unta on nähty tai toinen skenaario että tärkeä kaupunginvaltuutettu vetänyt vähän eiksä tiedä kuka mä olen settiä jo sille kuvitteelliselle valvojalle ja jatkanut samalla asenteella vartijoita kohtaan ja ilmeisesti se 10-15 min ylimääräinen pysäköintimaksu( olisi mennyt venaamaan autoon sitä puolisoa tms) oli täällä se dealbreaker. yks-kaks vain tartuttiin kiinni ja raahattiin koppiin :D c´mon.
Itse en epäile tarinaa kun tietää kuinka vajaata sakkia miesvartijoissa riittää
Normaalit ihmiset ei yleensä joudu vartjoiden kanssa mihinkään tekemisiin.
Täytyy siis olla jo outo tyyppi joka vielä oikein rähinäotteluun joutuu heidän kanssaan.
Turhahan se on naisenkaan rähistä jos ei arkipäivän arkisista asioista, pysäköintimaksusta selviä. Vuonna 2019 kun kortit oli yleisiä, ja ostoksilla ollut.
Miten hän on ajokortin saanut jos ei osaa lukea ohjeitakaan?
Toivottavasti nyt espoon valtuustossa on henkilöitä jotka selviävät edes auton pysäköinnistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa taas mieleen tämä pilakuva
https://img.ilcdn.fi/eU7BUNHZfEpIPu6mqWrS-Oy9jks=/full-fit-in/612x0/img…
Miksi tuhertelija (kuulemma vihervasemmistolainen) provosoi vartijoita. Ei kait nyt kukaan voi olettaa ettei vartijat reakois tohon? Ja oikeenha se on.
Jos alkaa soittaa suutaan isommille, niin turpaahan siinä tulee ihan perusjuttu ja sitä ei nuo vihervasukit oikein ymmärrä.
Käytäpä hieman nuppiasi. Espoo on pitkään ollut oikeistovaltainen ja nainen kulki omalla autolla. Eikähön kyseessä ollut kokkari tai persu.
Vierailija kirjoitti:
Yksin liikkuja on suurimmassa vaarassa. On vain sana sanaa vastaan.
Livestream käyntiin aina kun yksin liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne vartijat tiedä mitä puoluekantaa ihmiset edustavat. Kaikkia pitää kohdella hyvin ja vartijoiden toiminta oli täysin kohtuutonta ja nöyryyttävää.
Vas.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jopa siltä että naisiin kohdistetaan näitä mielivaltaisia toimia enemmän.
Älä nyt viitsi.
Naiset ovat kärkkäämpiä tuomaan niitä esille ja loukkaantuvat helpomin kuin miehet, etenkin kun kyseessä on politiikassa vaikuttava henkilö.
Kauppakeskuksista raahataan jatkuvasti nuoria miehiä pihalle, usein perusteena on vain se että tyyppi vaikutti häiriköltä vaikkei todellisuudessa tehnyt mitään.
Tästä ei puhuta koska nuori mies (toisin kuin nuori nainen, universumin arvokkain luonnonvara) on pelkkää kuraa jota saakin paiskoa ympäriinsä.
Käyn ihan vlakseni pankkiautomaatilla ennen seuraavaa kauppareissua. Nyt lähtee ostokset vain käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olisi tapahtunut, jos naisella ei olisi ollut kortille tuojaa tai jos ei olisi omistanut korttia ollenkaan.
Mitä tapahtuu, jos ajan parkkihalliin ja mulla ei ole korttia, vaan olen varautunut maksamaan rahalla?
Sun auto jää sinne sitten.
Niin siis miksi sinne on vartijat soitettu? Saa kai se auto siellä olla ja omistaja poistuu. Saa autonsa sitten, kun maksaa sen, mitä on maksettavaa. Ja tuossa maksukortti oli jo tulossa, niin en ihan ymmärrä, miksi putkaa on tarvittu? Tuskin se nyt väkivaltainen on ollut se asiakas. Varmasti toki ilmaissut närkästyksensä siitä, ettei käteinen kelpaa, eikä siitä ole riittävän huomiota herättävästi kerrottu esim. parkkihallin sisäänajossa. Vissiin nämä vartijat ja pysäköinninvalvojat on sitä jengiä, jonka toimintaa ei saa kritisoida tai olla heidän kanssaan eri mieltä. Siis jotka eivät kykene keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos se taas se sama lentoemo.
2019?
Naiset taitaa naiseutensa varjolla olevan kovia rähjäämään. Yrittävät niinko etuoikeutta, mua pitää kohdella toisin kun oon politiikkokin.
Itse en tuossakaan tilanteessa rähjäisi vaan hoitaisin aikuisesti tilanteen.Miten parkkihallista poistutaan autolla toista kautta kuin puomien kautta?
Mikä ihmeen parkkihallin valvoja?
Asuin aikanaan tuon ostarin vieressä, lukemattomia kertoja tuolla pysäköinyt mutten kertaakaan ole mitään parkkivalvojaa siellä nähnyt.tämä, ompussa vuosia asioineena en muista myöskään mitään valvojakoppia parkkihallissa. Lisäksi siellä oli silloin todella löysät pysäköintiajat( pitkä ilmaisosuus). Toi tarina kuulostaa kyllä nyt semmoiselta että unta on nähty tai toinen skenaario että tärkeä kaupunginvaltuutettu vetänyt vähän eiksä tiedä kuka mä olen settiä jo sille kuvitteelliselle valvojalle ja jatkanut samalla asenteella vartijoita kohtaan ja ilmeisesti se 10-15 min ylimääräinen pysäköintimaksu( olisi mennyt venaamaan autoon sitä puolisoa tms) oli täällä se dealbreaker. yks-kaks vain tartuttiin kiinni ja raahattiin koppiin :D c´mon.
Itse en epäile tarinaa kun tietää kuinka vajaata sakkia miesvartijoissa riittää
Normaalit ihmiset ei yleensä joudu vartjoiden kanssa mihinkään tekemisiin.
Täytyy siis olla jo outo tyyppi joka vielä oikein rähinäotteluun joutuu heidän kanssaan.Turhahan se on naisenkaan rähistä jos ei arkipäivän arkisista asioista, pysäköintimaksusta selviä. Vuonna 2019 kun kortit oli yleisiä, ja ostoksilla ollut.
Miten hän on ajokortin saanut jos ei osaa lukea ohjeitakaan?
Toivottavasti nyt espoon valtuustossa on henkilöitä jotka selviävät edes auton pysäköinnistä
Tietäisitpä. Pääkaupunkiseudulla tapahtuu ihan mitä vaan eikä moni uskalla kertoa koska pelkää ettei heitä uskottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko, että tuo nainen kertoo koko totuuden?
Tai että se ei oo esim.huutanu vihasesti sille pysäköintipatelle että minä maksan käteisellä.
Ei kukaan kerro koskaan sellasta versiota missä myöntäis itse toimineensa väärin.
Ja jos olisikin huutanut, niin "pate" ei osaa rauhoitella? Kertoa, että kyllähän tämä on monet yllättänyt ja varmasti ottaa päähän. Ärsyttää minuakin, mutta en mahda mitään. Odotellaan vaan se aika, että kortti tulee, kyllä se siitä.
Eli keskustelu. Asiakas on asiakas ja "pate" asiakaspalvelija.
Tämä. Hyvällä vartijalla on pitkä pinna, ja taitoa keskustella ja halua yrittää ratkaista asia. Vartijoiden pitäisi olla niitä, ketkä tekee muiden olon turvalliseksi, ei niitä ketä pitäisi pelätä. Tuntuu, että jotkut ovat hakeutuneet alalle jossain rosvojen kiinniottamis -fantasioissaan (kun eivät ole kelvanneet poliisikouluun) tajuamatta mistä alassa on oikeasti kyse.
Vierailija kirjoitti:
Miten poliisi voi todeta, ettei kovia otteita ole ollut, jos on mustelmat. Ja ihme piilottelua käskeä mennä toista reittiä ulos. Siis poliisit on suojelleet tuota vartijoiden toimintaa ja ovat ilmeisesti mukana hommassa.
Aika sairasta touhua. Näitä on varmasti enemmänkin ollut siis vuosien saatossa. Onkohan kaikki kohdistettu naisiin? Siis ihan suunnitelmallisesti kyykytetty naisia?
Mustelmiin ei tarvita kovia otteita. Monille ihmisille mustelmia tulee herkästi.
Nopeasti muuttunut systeemit ompussa. Kaiken sen ajan, jonka olen itte käynyt ko. kauppakeskuksessa, on pysäköinti ollut ilmaista (olisikohan kaksi tuntia), joten pikkuisen pidempi kauppareissu ollut.
Lisäksi ei ole mitään puomeja, jotka avautuvat tai eivät avaudu. Ehkä tosiaan muuttunut systeemit, nykyisin kaikkiin Espoon parkkihalleihin pääsee ihan vain ajamalla sisään. Samoin ulos. Lataa äpin, ja kamera valvoo.
Itse en asioi tuossa kauppakeskuksessa, koska parkkihalliin ajaminen on niin ruuhkaista. Tästä on myös FB:n puskaradiossa tuskailua eli ei vain oma kokemukseni.
Vartijoita en ole edes huomannut ompussa, mutta toki tämä naisen tapaus oli ylilyönti. Toivottavasti selvitetään, mikä sen ylilyönnin aiheutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko, että tuo nainen kertoo koko totuuden?
Tai että se ei oo esim.huutanu vihasesti sille pysäköintipatelle että minä maksan käteisellä.
Ei kukaan kerro koskaan sellasta versiota missä myöntäis itse toimineensa väärin.
Ja jos olisikin huutanut, niin "pate" ei osaa rauhoitella? Kertoa, että kyllähän tämä on monet yllättänyt ja varmasti ottaa päähän. Ärsyttää minuakin, mutta en mahda mitään. Odotellaan vaan se aika, että kortti tulee, kyllä se siitä.
Eli keskustelu. Asiakas on asiakas ja "pate" asiakaspalvelija.
Tämä. Hyvällä vartijalla on pitkä pinna, ja taitoa keskustella ja halua yrittää ratkaista asia. Vartijoiden pitäisi olla niitä, ketkä tekee muiden olon turvalliseksi, ei niitä ketä pitäisi pelätä. Tuntuu, että jotkut ovat hakeutuneet alalle jossain rosvojen kiinniottamis -fantasioissaan (kun eivät ole kelvanneet poliisikouluun) tajuamatta mistä alassa on oikeasti kyse.
Vartijat tekevät ihmisten olon turvalliseksi puuttumalla häiriköintiin. Jos tehtäisiin niinkuin palstamammat haluaisivat, eli että vartijoilla ei olisi mitään oikeuksia käyttää voimaa, ihmisten turvallisuus vaarantuisi, kun häiriköt saisivat mellastaa vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole käynyt enää pariin vuoteen, olen pelännyt vartijoita.
En pelkää, mutta välttelen. Noiden kanssa jos joutuu tekemisiin ei voi sanoa vastaan yhtään vaan niiden sana on "laki", vaikka olisivat väärässä. Nistien ja pulsujen kanssa voi sentään puhua normaalisti (yleensä) ja pienellä katuviisaudella pärjää ja jos tulisi käsirysy voi olla varma, että se on 1vs1. Vastaavasti vartijat käy porukalla ja niillä on koulutus sekä voimankäyttövälineet. Siinä on ylivoima ja niiden armoilla. Eikä tarvitse olla fyysisesti aggressiivinen vaan riittää se, ettei tottele saadakseen tollasta kohtelua. Nuo saattaa ottaa silmätikuksi jos olet yhtään niiden mielestä vääränlainen.
Ai siitä, että satutettiin? Että on lääkäriltäkin lausunto? Ei, kyllä se on rikosilmoituksen paikka, ei siinä kauppakeskus auta.
Toki myös kauppakeskukseen olisi voinut valittaa.
Toivon, että nyt kaikki uskaltavat tuoda julki tällaiset väkivalta-asiat.