Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni pukeutuu mustaan? Luuletteko esim mustan takin näyttävän hyvältä kalpeaa ihoa vastesi?

Vierailija
12.01.2023 |

Ei näytä ja näytät ihan yhtä isolta kuin jonkun muunkin värisessä takissa, et onnistu hämäämään muita.

Ihailen, kun joskus näen ihmisiä, jotka uskaltavat ja osaavat käyttää värejä.

Kommentit (218)

Vierailija
141/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lika ei näy yhtä hyvin, helppo yhdistää muihin väreihin ja kyllä se musta muhkuroita eri tavalla häivyttää kuin sama vaate vaaleassa sävyssä. Itse olen kyllä usein se väriläiskä, jolla päällä ihan jotain muuta, silti perusvaatteita kuten takkeja, housuja ja mekkoja on hyvä olla mustina.

Musta piirtyy usein etenkin vaaleaan sisustukseen terävästi. Kuinka se muka häivyttää muhkuroita? Ennemmin kannattaisi suosia pehmeämpää neutraalia väriä kuten harmaata, ruskeaa tai sinistä.

Vierailija
142/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä v-un muotipoliisi täällä määrää, minkävärisiin vaatteisiin ihmiset saavat pukeutua?

Siis nimenomaan niin, että hirveä metakka yhdestä väristä ja ketju täynnä selittelyä ja puolustelua lähinnä sen puolesta, kun useita muitakin värejä on olemassa. Samaa tavaraa nähty jo kilokaupalla aiemmin.

Kun edes tuon värin osalta ole mitään hätää Suomessa, kadut täynnä sitä muutenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta musta on paras ja sopii mulle paremmin kuin moni muu väri. Ei nyt varmaan ihan täydellinen ihonväriini jne. mutta ihan sama. Eipä paljo kiinnostele, mitä joku muu tykkää mun pukeutumisesta. Tärkeintä on, että itse tykkään vaatteista mitä pidän. Käytän kyllä muunkin värisiä vaatteita eli musta ei ole ainoa käyttämäni väri, mutta kyllä se ikuinen suosikki on varsinkin alaosissa (housut, hameet.) Mitään en koeta peitellä mustaan pukeutumalla, sillä olen hoikka. Eikä kyllä tartte kenenkään muunkaan yrittää mitään peitellä, ihan sitä saa ihminen kulkea haluamissaan vaatteissa olipa minkä kokoinen vain. 

Vierailija
144/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko mustaksi jos kulkee mustassa farkkutakissa josta on hihat revitty, mutta mikä on täynnä kankaisia bändien kangasmerkkejä?

Niistä merkeistä saa sentään väriä. Suomalaisissa kaupoissa etenkin talvitakkivalikoima on masentava: mustaa, harmaata ja hyvässä lykyssä tummansinistä.

Itse ostan kirpputorilta heti takin tai yläosan, joka on sopivankokoinen ja -värinen minulle, jolla on kalpea iho ja vaaleat hiukset. Näytän mustissa aivan värittömältä aaveelta.

Minäpä inhoan kirpputoreja ja käytettyjä vaatteita. Näytän ilomielin värittömältä aaveelta.

Näytä pois, kunhan et yritä pakottaa muita samaan muottiin.

En yritäkään. Ap:hän täällä yrittää saada suomalaiset pukeutumaan oman mielensä mukaan värikkäästi, niin kuin se asia kuuluisi hänelle. Tai sinulle. Sinulle ei kuulu sekään etten käytä kirpputorivaatteita.

Vierailija
145/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin takin kirpparilta. Siellä ei voi valita väriä. Harvoin löytyy mulle sopivan kokoisia käytettyjä vaatteita.

Vierailija
146/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäisi välittää siitä näyttääkö mun naama jonkun tuntemattoman mielestä kalpealta vai ei?

Yleensä vaatteen väristä ei joudu maksamaan. Joskus se itselle sopiva väri on muotia ja silloin kannattaa hankkia mahdollisimman monta perusmallista yläosaa tulevien vuosien varrelle. Oikealla värillä ei tarvi meikata kasvoja jos ei halua. Näyttää hyvältä ilmankin.

Itselle sopimattomien värien kanssa joutuu meikkaamaan ja värjäämään tukkaansa jne ja se tulee kalliiksi ja vie aikaa vuosien mittaan.

Vierailija
147/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa yläluokkaa,aatelisia, kuninkaallisia- eivät pukeudu mustaan

kuin suruun

Ja herrasmies käyttää mustaa vasta klo 18.00 jälkeen (frakki/smokki)

Miehen tumman puvun ei tarvitse olla musta vaan tumma laivastonsininen on parempi ja naiselle väriä,

vinkkinä esim Downtown Abby, vain palvelijoilla on mustaa

Ja kyllä kaupoista saa värikkäitä vaatteita, vaatii vaan hieman enemmän vaivannäköä.

Olen aatelinen ja käytän melkein aina mustaa.

Vierailija
148/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tosiaankin täällä jo muutenkin pimeässä ja synkässä syksyssä ja talvessa todella tylsä ja ankea väri. Sanottuani tämän myönnän että käytän enimmäkseen mustia ulkovaatteita itsekin...

Vierailija
149/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaa jostain nettikaupasta ja innostuu valitsemaan ns. monipakkauksia, niin niissä on lähestulkoon aina musta+joku muu väri, näin tulee taas kotiin yksi uusi musta vaate. Näin sitä sitten vain ajautuu kulkemaan mustissa. Olen pitkään miettinyt, että pitäisi siirtyä jonkun ulkomaisen vaatekaupan vakiasiakkaaksi, siellä kun usein on tyylilkäitä värisävyjä, olen huomannut.

Minä ostan mieluummin yksittäin itselleni sopivia kuin niitä pakkomustia, joille ei ole käyttöä.

Vierailija
150/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on perusväri. Kyllä on apn elämä vaikeaa kun toisten vaatteetkin haittaa.

Taitaa niiden muiden värien käyttö nimenomaan olla joillekin isompi kynnys, harmistuksen paikka ja haitta huomattavasti enemmän kun pari palstatouhuajaa änkee mustaa ovista ja ikkunoista viikosta toiseen sormet ruvella takoen.

151/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mustasta ja pukeudun mustaan siksi, että se on tyylikäs väri. Inhoan esim. punaista tai kuviovaatteita. Saanko pukeutua siihen väriin, mistä tykkään vai onko se sulta ap. pois?

Vierailija
152/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on varma tyylikäs väri. Mustan nahkatakin kanssa sopivat mustat farkut, mustat kävelykengät ja mustat hansikkaat. Mustan kanssa voi käyttää myös harmaita ja valkoisia värejä kuten valkoista paitaa. Kesäkuumalla voi sitten suosia vaaleampia värejä.

Ei tulisi mieleenkään käyttää jotain räikeää kommunisminpunaista takkia tai paitaa housuista puhumattakaan.

Varma ehkä, mutta tylsä ja ei tyylikäs.

Minkä takia ihmiset sitten suosivat juhlapukeutumisessakin mustaa väriä? Harvoin ministereillä näkee vihreitä tai keltaisia pikkutakkeja päällä.

Ministerin etiketti on eri Suomessa kuin maalaisaatelisen etiketti 1900-luvun alkupuolen Isossa-Britanniassa. Heillä tosin pukeutumisetiketti on muuttunut varsin vähän noista ajoista. Naisten housut on suurin muutos brittiyläluoksn pukeutumisessa.

Vierailija
153/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ne beiget, harmaat, viininpunaiset, sinapinkeltaiset eikä tummansinisetkään monelle sovi. Siinä se värivalikoima takeissa useimmiten on. Muissa vaatteissa löytyy enemmän valikoimaa mutta ulkovaatteissa se on aika rajallinen.

Vierailija
154/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo niin vanha että saan ja voin pukeutua juuri niinkuin itse haluan. Pukeudun mustaan silloin kun sattuu huvittamaan. En kysele lupia pukeutumiseeni keneltäkään. 

Vierailija
155/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen haluaa käyttää rohkeasti värejä = värjätään tukka punaiseksi tai punainen-musta -yhdistelmällä ja valitaan violetit silmälasien kehykset. Ihanan räväkkää.

Muitako värejä ei muka maailmasta löydy? Katso ihan vaikka luontoa kun aurinko vähän paistaa.

Vierailija
156/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, pitäiskö nyt pyydellä anteeksi kun käytän ihan vääränväristä talvitakkia? Kun ei ole puna-vihreä-oranssi-lilan kukertava ja sinun omituiseen silmääsi sopiva?

Miksi se pitää aina olla kukertava, joka on käsittääkseni sappioksennuksen värinen? Miksei voi olla vaikkapa sitruunankeltainen tai männynvihreä?

Vierailija
157/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se jokin trendi on, kun Suomen pääministerikin vaalitentissä oli mustissa kauttaaltaan, samalla ollen kalpeana kuin vampyyri. Omasta mielestään varmaan näytti hyvältä. Siitä tulikin mieleen: https://www.vitsienvitsit.fi/vitsi/sanna-marin-vaalitentissa-2023

Hänelle musta sopii kun on viileä talvi.

Vierailija
158/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ällöttää kirjoitti:

minua ällöttää apn sateenkaari pukeutuminen arkkitehti huiveineen.

Mikä on arkkitehtihuivi?

Vierailija
159/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut vaateketjut olleet hiljaisia kuten yleensäkin eikä niihin ole päivän mittaan tullut juuri mitään, joitakin hassuja viestejä. Tähän sitten työnnetään samantyyppisiä tarinointeja, tuputtamisia ja defenssejä mustaan liittyen kuin jostain palstabotin generaattorista. Mistäköhän mahtaisi johtua...

160/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin suosin mustaa ja harmaata, kesäisin kirkkaita värejä. Aika vaikeaa on löytää värikkäitä talvivaatteita ellei ole muutamaa satasta laittaa esim. talvitakkiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi