Miksi kapitalisti ajattelee ettei hänen kuulu maksaa yhteisen hyvän eteen?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Kapitalisti ja hyvätuloinen maksavat jo nyt suurimman osan veroista.
Niin, mutta miksi valittavat? Sosiaaliturva ehkäisee rikollisuutta ja rauhattomuutta.
"Rahamoodissa rikkaat ovat ahneempia kuin pienituloiset"
HS:n tilaajillle...
Miksikö valittavat? No varmaan siksi että sosialistin ahneudella ei ole mitään rajaa vaan aina pitäisi saada lisää lisää lisää toisten rahoja.
Maksan veroja niin pirusti -olen todellakin tehnyt yhteisen hyvän eteen tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
"Rahamoodissa rikkaat ovat ahneempia kuin pienituloiset"
HS:n tilaajillle...
Linkitit sitten jonkun maksumuurin meidän ihailtavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Yritin paikallisesti sopia Petteri Orpon kanssa mitä hän maksaa mulle siitä hyvästä, että puolueensa Kokoomus kopioi erään mun Facebook päivityksen asetelman Kokoomuksen vuoden 2023 vaalimainokseen. Herra Orpo näytti esimerkillään mitä hänen mielestä tarkoittaa paikallinen sopiminen: riistäjä pitää mykkäkoulua eikä maksa mitään.
Muista tämä kun ylistät kapitalisteja ynnä hyvätuloisia. Perjaatteessa eivät he maksa mitään ellei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Miksikö valittavat? No varmaan siksi että sosialistin ahneudella ei ole mitään rajaa vaan aina pitäisi saada lisää lisää lisää toisten rahoja.
Haluatko siis että jonkun henki menee hoitojonossa?
Kun valtio on kustantanut opinnot, voidaan se lopettaa. Nuoremmat maksaa itse.
Verotuksen kautta ne hänen rahansa menevät kuin Kankkulan kaivoon, siksi. Hän itse osaisi sijoittaa ne huomattavasti tuottavammin.
Vierailija kirjoitti:
Maksan veroja niin pirusti -olen todellakin tehnyt yhteisen hyvän eteen tarpeeksi.
Et ole.
Hän varmasti ajattelee, että maksaa jo aivan liikaa palkkaa työntekijöilleen, ja lisäksi vielä veroja liikaa.
En osaa sanoa, miten selittävät sitten, jos on vaikka minimipalkat työntekijöille, joilla nämä eivät tule toimeen elämässä enää ja toisaalta myös sen, että kikkailevat verot yritysjärjestelyillä pienemmiksi.
Ja koska naapurin penakaan ei maksa sen enempää.
Miksi väität kapitalistin ajattelevan noin?
Miksi kommunisti ajattelee että toisten pitää maksaa hänen oikkunsa?
Oikeastaan, mitä vähemmän tulonsiirtoja, sitä oikeudenmukaisempi yhteiskunta. Kaikille on taattava mahdollisuuksien tasa-arvo eli omalla työllä ja lahjakkuudella voi menestyä taustasta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta miksi valittavat? Sosiaaliturva ehkäisee rikollisuutta ja rauhattomuutta.
Miksi sosiaaliturvaa eläjät kokevat oikeudekseen nostaa tukia, mutteivat osallistu yhteiseen hyvään? Kapitalisti maksaa veroja, joista maksetaan sen sosiaalipummin elatus, asuminen, koulutus, terveydenhoito jne. Kerro yksi syy miksi pummit ei edes yritä mitään vaan huutavat kotiin lisää liksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että heiltä otetaan enemmän kuin on kohtuullista ja vaaditaan otettavaksi vielä lisää.
Siksi koska heiltä jo otetaan valtavasti.
Ja toisaalta jos kapitalistin pitää maksaa yhteistä hyvää, miksi sinun ei tarvitse?