Miksi niin moni pukeutuu mustaan? Luuletteko esim mustan takin näyttävän hyvältä kalpeaa ihoa vastesi?
Ei näytä ja näytät ihan yhtä isolta kuin jonkun muunkin värisessä takissa, et onnistu hämäämään muita.
Ihailen, kun joskus näen ihmisiä, jotka uskaltavat ja osaavat käyttää värejä.
Kommentit (218)
Tykkäisin pitää päälläni valkoista. Se sopii kuosiini kuin valettu. Mutta mutta, se sotkeentuessaa loistaa kilometrien päähän. Siksi olen harmaa, musta tai sininen.
En muista kovinkaan monen ihmisen vastanneen lempiväriä kysyttäessä musta tai tummanharmaa mutta käytännössä aniharvalla on päällään muita värejä. Tällä palstalla nyt voi toki esittää mitä vaan ja naputella menemään.
En pukeudu kuin harvoin mustaan, vain esim. hautajaisiin tai jos kutsu muuten sellaista edellyttää.
mustahan ei tarkkaan ottaen edes ole väri, vaan pikemminkin värin kokonaan puuttuminen.
Pukeudun aina mustaan enkä välitä mitä mieltä muut ovat planetaarisesta kapselivaatekaapistani. Sitä paitsi minulla on ikuinen suruaika.
Katso tältä sivustolta https://colorwise.me/ noita eri tyyppien väripaletteja. Tunnistatko sieltä kokemustesi pohjalta, mitkä värit ei sovi sulle tai mitkä sävyt sopii. Voisi antaa osviittaa omasta tyypistäsi ilman analyysiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkejä tyylikkäistä talvitakkiväreistä kiitos! Siis meille kaikille, joille ei sovi musta, siis lähes kaikille suomalaisille.
Tummanpunainen, tummansininen, harmaa, beige, valkoinen, army vihreä, tummanvioletti, ruskea
Voi rakkaat, kyllä ne makkarat näkyy ja takapuoli on ihan yhtä iso. Mustaan pukeutuvat vaan huijaa itseään, ei muita.
Älä rohkene käyttämään muuta. Tiedä mitä siitä seuraa.
Niin eli koska kusiläikät, muidenväristen vaatteiden vaikea peseminen ja yhdisteltävyys, sekä niiden jonkinlainen "pellemäisyys", mitä täällä toisteltu, niin ei sitten kannata käyttää muita värejä, vaikka niissä olisi todellisuudessa enemmän ihmisten lemppareita ja soveltuisivat monesti heille paremmin. Mutta ei. On tyytyminen mustaan. Tässä kai homma tiivistetysti.
Kun löydän muuten minulle sopivan takin niin värivalikoima on usein musta, beige, sinapinkeltainen ja tummanpunainen. Näistä otan mustan. Piste. Pidän kirkkaista monista väreistä mutta kaupoissa on tarjolla vain ns maanläheisiä värejä tai hailakoita pastelleja. Otan siis mustan tai tumman/mariininsinisen. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Katso tältä sivustolta https://colorwise.me/ noita eri tyyppien väripaletteja. Tunnistatko sieltä kokemustesi pohjalta, mitkä värit ei sovi sulle tai mitkä sävyt sopii. Voisi antaa osviittaa omasta tyypistäsi ilman analyysiäkin.
Vätipaleteista tai snalyyseistä ei ole htyä jos kaupoissa ei ole tsrjolls sellaisia värisävyjä mistä tykkää tai jotka sopivat parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
En muista kovinkaan monen ihmisen vastanneen lempiväriä kysyttäessä musta tai tummanharmaa mutta käytännössä aniharvalla on päällään muita värejä. Tällä palstalla nyt voi toki esittää mitä vaan ja naputella menemään.
No kun niitä lempivärejä ei ole kaupoissa myytävänä. Suomessa kaikki värit ovat uitettu likalammikossa että niihin saadaan maanläheinen sävy. Silloin perusmusta on ok. Joskus hybiä värejä on joissain vaatteissa joiden malli ei muuten miellytä tai sovi itselle mutta pääsääntöisesti pitäisi mennä ulkomaille ostoksille. Verkosta en osta vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko mustaksi jos kulkee mustassa farkkutakissa josta on hihat revitty, mutta mikä on täynnä kankaisia bändien kangasmerkkejä?
Niistä merkeistä saa sentään väriä. Suomalaisissa kaupoissa etenkin talvitakkivalikoima on masentava: mustaa, harmaata ja hyvässä lykyssä tummansinistä.
Itse ostan kirpputorilta heti takin tai yläosan, joka on sopivankokoinen ja -värinen minulle, jolla on kalpea iho ja vaaleat hiukset. Näytän mustissa aivan värittömältä aaveelta.
Mikä v-un muotipoliisi täällä määrää, minkävärisiin vaatteisiin ihmiset saavat pukeutua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko mustaksi jos kulkee mustassa farkkutakissa josta on hihat revitty, mutta mikä on täynnä kankaisia bändien kangasmerkkejä?
Niistä merkeistä saa sentään väriä. Suomalaisissa kaupoissa etenkin talvitakkivalikoima on masentava: mustaa, harmaata ja hyvässä lykyssä tummansinistä.
Itse ostan kirpputorilta heti takin tai yläosan, joka on sopivankokoinen ja -värinen minulle, jolla on kalpea iho ja vaaleat hiukset. Näytän mustissa aivan värittömältä aaveelta.
Minäpä inhoan kirpputoreja ja käytettyjä vaatteita. Näytän ilomielin värittömältä aaveelta.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa olen eri maissa käynyt värianalyysissa ja molemmissa maissa olen viileä kesä. Ei sitä voi muuksi millään muuttaa. Hiuksetkin ovat tummanvaaleat ja silmät vaalean siniharmaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä inhoan kirpputoreja ja käytettyjä vaatteita. Näytän ilomielin värittömältä aaveelta.
Näytä pois, kunhan et yritä pakottaa muita samaan muottiin.
Musta on perusväri. Kyllä on apn elämä vaikeaa kun toisten vaatteetkin haittaa.
Ei väliä mallilla, koolla, laadulla, valmistustavalla, istuvuudella,,, kriteeriksi riittää musta. Ja se on ainoa oikea väri, muistakaa se.