Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni pukeutuu mustaan? Luuletteko esim mustan takin näyttävän hyvältä kalpeaa ihoa vastesi?

Vierailija
12.01.2023 |

Ei näytä ja näytät ihan yhtä isolta kuin jonkun muunkin värisessä takissa, et onnistu hämäämään muita.

Ihailen, kun joskus näen ihmisiä, jotka uskaltavat ja osaavat käyttää värejä.

Kommentit (218)

Vierailija
201/218 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MetalMan kirjoitti:

Surupuku

en tahdo murhetta kantaa

vaan en tiedä kuinka voisin

kaiken kurjuuden keskellä

nähdä jotenkin toisin

kun kansojemme suurmiehet

noissa suurissa toimissaan

kompuroivat pimeässä

kaaos kannoillaan

positiiviset pellet

hellii hyvää ajatustaan

ja elävät niin kuin paholaiset
siksi pukeudun mustaan

kun yhteinen maailma on

pelkkää mielikuvitusta
minä pukeudun surupukuun

ja surupuku on musta

jos oikeutta

enemmän vain nähdä saan

voin verhoutua

vaikka lumenvalkeaan

mutta jos maailma jatkaa

pimeän matkan taivallustaan
ylläni on surupuku

ja surupuku on musta

eikä se juuri naurata

ei se nostata mielialaa

kun itkusta kaikki alkaa

itkuun kaikki aina palaa

kun kokonaiset kansat

käyvät pelaamaan pedon lukuun
siksi pukeudun mustaan

musta on surupuku

jos oikeutta

enemmän vain nähdä saan

voin verhoutua

vaikka lumenvalkeaan

mutta jos maailma jatkaa

ylläni on surupuku

ja surupuku on musta

jos oikeutta

enemmän vain nähdä saan

voin verhoutua

vaikka lumenvalkeaan

mutta jos maailma jatkaa

ylläni on surupuku

ja surupuku on musta

Minullekaan ei musta käy. Nyt on kumminkin suruaika. En osta uutta, mutta tekisi mieli käyttää kokomustaa.

Vierailija
202/218 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan värejä, mutta talvitakkini on musta, koska siinä ei näy lika heti. Tai on minulla myös nätti vaalean turkoosi takki, mutta sitä pitäisi olla pesettämässä pesulassa jatkuvasti, jos käyttäisi arjessa. Käytän sitä siis vain harvakseltaan.

Mutta muuten kyllä käytän värejä. Käväisin toimistolla viime viikolla. Minulla oli vaalean liila merinovillainen neuletakki ja sen alla korallin pinkki paitapusero. Sain parikin kommenttia siitä miten kesäisesti/kesäisesti olen pukeutunut jo tammikuussa. En tullut kysynyneeksi, että missä kuussa tällaisten värien käyttö alkaisi olla soveliasta heidän mielestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/218 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan värejä, esim. turkoosia, sitruunankeltaista, pinkkiä, liilaa, ja käytän myös sitä paljon parjattua mustaa. 🤩

Olen "contrasting emerald summer", jonka iho on (hieman) ruskettuneen värinen talvellakin.

Vierailija
204/218 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oleva muoti, kaikilla musta pitkä täysin muodoton takki, marimekon laukku ja maiharit. Yök.

Kaikilla ei ole varaa ostaa takkia joka vuosi. Itse sain omani lahjaksi työnantajalta ja se on musta. Mieluummin käyttäisin sinistä villakangastakkiani, mutta Suomen talveen untuvatakki on käytännön valinta, jos ei halua palella.

Vierailija
205/218 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hyvä väri, voi käyttää saamaa mustaa takkia, paitaa, mekkoa, vaikka 25v, jos on laadukkaan ostanut, kukaan ei kiinnitä huomiota, että aina tuo kulkee samoissa vaatteissa. Kaikki ajattelevat tuo pukeutuu aina tyylikkään mustaan.

Itse ostin laadukkaan kalliin takin, iloisen värisenä ja kyläläiset tunsivat minut takista jo 2kk kuluttua, nyt kolmantena talvena varmaan puhuvat maalle muuttaville uusille asukkaille, se nainen joka talvisin pukeutuu oiloisen väriseen takkiin.

Vierailija
206/218 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville Valo

Aki Yrjänä

Meidän Modesty Blayse Sanna -  näyttää niin coolilta ja kuumalta mustissaan.

Vierailija
207/218 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiveilla saadaan sitä väriä naamaan eikä takin värillä. 

Vierailija
208/218 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoiset usein pukeutuvat mustaan ja vielä johonkin todella väljään asuun yrittäen näin peittää vartaloonsa kerääntyneitä kiloja. Itse asiassa moni tukeva olisi paremman näköinen jossain värikkäässä oman kokoisessaan vaatteessa kuin jossain muodottomassa mustassa kaavussa. Moni myös unohtaa, että oikean kokokoiset ja hyvin muotoillut alusasut vaikuttavat paljon siihen miten vaatteet istuvat päälle.

Vierailija
209/218 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa kyylätä toisten pukeutumista ja jakaa ohjeita miten tulisi pukeutua?

Vierailija
210/218 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että monella vaikuttaa jo ihan vain se miten vähän Suomessa myydään mitään muita vaatteita kuin mustia.

Vierailija
211/218 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin nuorempana paljon mustia neuleita ja teepaitoja. Silloin se oli tyylikästä!

Näin yli kuusikymppisenä ovat paidat kukkaisia, neuleet värikkäitä, mutta talvitakki musta, koska muita värejä ei juurikaan ole tarjolla ja tosiaan, siinä ei kaupungin nokilika näy.

Olen talvi eli musta sopii, mutta kyllä se vaan vanhentaa. Nuorina etelässä kyselivät, että miksi meillä on yllä mustaa, onko meillä suruaika? Ainakin Välimeren maissa musta on leskivaimojen suruväri.

Vierailija
212/218 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pukeudun mustaan? Ei löytyny kaatopaikalta muun värisiä tällä kertaa

Vierailija
213/218 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että monella vaikuttaa jo ihan vain se miten vähän Suomessa myydään mitään muita vaatteita kuin mustia.

Niin no tämähän se olisi.

Jos takkiin on 100€ budjetti niin niitä vaihtoehtoja ikävä vain on enemmän mustan värisinä, vaikka värit tottakai olisivat kivempia. Yhtä värikästä takkia kohtaan on 20 mustaa. Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja kaikilla ei ole ajan puolesta mahdollisuutta metsästää sitä 1/20 takkia.

Myyjän silmissä musta on paljon riskittömämpi vaihtoehto, joka johtaa siihen että sitä myydään sitten enemmän, joka taas johtaa siihen että se on yliedustettuna katukuvassa, joka johtaa siihen että sitä ostetaan enemmän, joka johtaa siihen että on riskittömämpää myydä erilaisia mustia takkeja kuin erivärisiä takkeja.

Suomessakin varmasti monet ihmiset haluaisivat pukeutua värikkäämmin(/trendikkäämmin/klassisemmin/yms.), mutta siihen ei ole mahdollisuuksia rahan/ajan/tyylitajun puuttumisen vuoksi.

Vierailija
214/218 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin nätin värisiä vaatteita, jos niitä kaupoissa olisi. On masentavaa, kun talvitakista on tarjolla musta, likaisen tummankeltainen ja ruosteenpunainen, jotka eivät itselle sovi. Niistä on pakko valita musta, joka on se pienin paha.

Vierailija
215/218 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa moni on omaksunut goottien lauseen, "Pukeudun mustaan kunnes tummempaa keksitään".

Vierailija
216/218 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oleva muoti, kaikilla musta pitkä täysin muodoton takki, marimekon laukku ja maiharit. Yök.

Kaikilla ei ole varaa ostaa takkia joka vuosi. Itse sain omani lahjaksi työnantajalta ja se on musta. Mieluummin käyttäisin sinistä villakangastakkiani, mutta Suomen talveen untuvatakki on käytännön valinta, jos ei halua palella.

Mulla on ruskea villakangastakki ja pitkä sekä lyhyt toppatakki. Kyllä mä käytän vaihtelevasti kaikkia takkeja.

Vierailija
217/218 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin nuorempana paljon mustia neuleita ja teepaitoja. Silloin se oli tyylikästä!

Näin yli kuusikymppisenä ovat paidat kukkaisia, neuleet värikkäitä, mutta talvitakki musta, koska muita värejä ei juurikaan ole tarjolla ja tosiaan, siinä ei kaupungin nokilika näy.

Olen talvi eli musta sopii, mutta kyllä se vaan vanhentaa. Nuorina etelässä kyselivät, että miksi meillä on yllä mustaa, onko meillä suruaika? Ainakin Välimeren maissa musta on leskivaimojen suruväri.

Just tulin Milanosta ja kyllä siellä oli valtaosalla ihmisiä mustia villakangas ja toppatakkeja.

Vierailija
218/218 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten ihmiset saavat minun puolesta pukeutua räikeisiin vaatteisiin... Saavat he myös pukeutua kokomustaan. ttuako se minulle kuuluu? Se että joku tyyli sopii yhdelle, ei todellakaan tarkoita että se sopii kaikille. Räikeät vaatteet eivät ole jokaisen juttu, aivan kuten ei tummatkaan.

Koen itsekin näyttävän parhaalta pääosin mustissa vaatteissa... Ja kyllä, omaan melko kalpean ihon.