Miksi niin moni pukeutuu mustaan? Luuletteko esim mustan takin näyttävän hyvältä kalpeaa ihoa vastesi?
Ei näytä ja näytät ihan yhtä isolta kuin jonkun muunkin värisessä takissa, et onnistu hämäämään muita.
Ihailen, kun joskus näen ihmisiä, jotka uskaltavat ja osaavat käyttää värejä.
Kommentit (218)
Minä rakastan värejä, mutta talvitakkini on musta, koska siinä ei näy lika heti. Tai on minulla myös nätti vaalean turkoosi takki, mutta sitä pitäisi olla pesettämässä pesulassa jatkuvasti, jos käyttäisi arjessa. Käytän sitä siis vain harvakseltaan.
Mutta muuten kyllä käytän värejä. Käväisin toimistolla viime viikolla. Minulla oli vaalean liila merinovillainen neuletakki ja sen alla korallin pinkki paitapusero. Sain parikin kommenttia siitä miten kesäisesti/kesäisesti olen pukeutunut jo tammikuussa. En tullut kysynyneeksi, että missä kuussa tällaisten värien käyttö alkaisi olla soveliasta heidän mielestään.
Rakastan värejä, esim. turkoosia, sitruunankeltaista, pinkkiä, liilaa, ja käytän myös sitä paljon parjattua mustaa. 🤩
Olen "contrasting emerald summer", jonka iho on (hieman) ruskettuneen värinen talvellakin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oleva muoti, kaikilla musta pitkä täysin muodoton takki, marimekon laukku ja maiharit. Yök.
Kaikilla ei ole varaa ostaa takkia joka vuosi. Itse sain omani lahjaksi työnantajalta ja se on musta. Mieluummin käyttäisin sinistä villakangastakkiani, mutta Suomen talveen untuvatakki on käytännön valinta, jos ei halua palella.
Musta on hyvä väri, voi käyttää saamaa mustaa takkia, paitaa, mekkoa, vaikka 25v, jos on laadukkaan ostanut, kukaan ei kiinnitä huomiota, että aina tuo kulkee samoissa vaatteissa. Kaikki ajattelevat tuo pukeutuu aina tyylikkään mustaan.
Itse ostin laadukkaan kalliin takin, iloisen värisenä ja kyläläiset tunsivat minut takista jo 2kk kuluttua, nyt kolmantena talvena varmaan puhuvat maalle muuttaville uusille asukkaille, se nainen joka talvisin pukeutuu oiloisen väriseen takkiin.
Ville Valo
Aki Yrjänä
Meidän Modesty Blayse Sanna - näyttää niin coolilta ja kuumalta mustissaan.
Huiveilla saadaan sitä väriä naamaan eikä takin värillä.
Ylipainoiset usein pukeutuvat mustaan ja vielä johonkin todella väljään asuun yrittäen näin peittää vartaloonsa kerääntyneitä kiloja. Itse asiassa moni tukeva olisi paremman näköinen jossain värikkäässä oman kokoisessaan vaatteessa kuin jossain muodottomassa mustassa kaavussa. Moni myös unohtaa, että oikean kokokoiset ja hyvin muotoillut alusasut vaikuttavat paljon siihen miten vaatteet istuvat päälle.
Kuka jaksaa kyylätä toisten pukeutumista ja jakaa ohjeita miten tulisi pukeutua?
Luulen että monella vaikuttaa jo ihan vain se miten vähän Suomessa myydään mitään muita vaatteita kuin mustia.
Käytin nuorempana paljon mustia neuleita ja teepaitoja. Silloin se oli tyylikästä!
Näin yli kuusikymppisenä ovat paidat kukkaisia, neuleet värikkäitä, mutta talvitakki musta, koska muita värejä ei juurikaan ole tarjolla ja tosiaan, siinä ei kaupungin nokilika näy.
Olen talvi eli musta sopii, mutta kyllä se vaan vanhentaa. Nuorina etelässä kyselivät, että miksi meillä on yllä mustaa, onko meillä suruaika? Ainakin Välimeren maissa musta on leskivaimojen suruväri.
Miksi pukeudun mustaan? Ei löytyny kaatopaikalta muun värisiä tällä kertaa
Vierailija kirjoitti:
Luulen että monella vaikuttaa jo ihan vain se miten vähän Suomessa myydään mitään muita vaatteita kuin mustia.
Niin no tämähän se olisi.
Jos takkiin on 100€ budjetti niin niitä vaihtoehtoja ikävä vain on enemmän mustan värisinä, vaikka värit tottakai olisivat kivempia. Yhtä värikästä takkia kohtaan on 20 mustaa. Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja kaikilla ei ole ajan puolesta mahdollisuutta metsästää sitä 1/20 takkia.
Myyjän silmissä musta on paljon riskittömämpi vaihtoehto, joka johtaa siihen että sitä myydään sitten enemmän, joka taas johtaa siihen että se on yliedustettuna katukuvassa, joka johtaa siihen että sitä ostetaan enemmän, joka johtaa siihen että on riskittömämpää myydä erilaisia mustia takkeja kuin erivärisiä takkeja.
Suomessakin varmasti monet ihmiset haluaisivat pukeutua värikkäämmin(/trendikkäämmin/klassisemmin/yms.), mutta siihen ei ole mahdollisuuksia rahan/ajan/tyylitajun puuttumisen vuoksi.
Ostaisin nätin värisiä vaatteita, jos niitä kaupoissa olisi. On masentavaa, kun talvitakista on tarjolla musta, likaisen tummankeltainen ja ruosteenpunainen, jotka eivät itselle sovi. Niistä on pakko valita musta, joka on se pienin paha.
Suomessa moni on omaksunut goottien lauseen, "Pukeudun mustaan kunnes tummempaa keksitään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oleva muoti, kaikilla musta pitkä täysin muodoton takki, marimekon laukku ja maiharit. Yök.
Kaikilla ei ole varaa ostaa takkia joka vuosi. Itse sain omani lahjaksi työnantajalta ja se on musta. Mieluummin käyttäisin sinistä villakangastakkiani, mutta Suomen talveen untuvatakki on käytännön valinta, jos ei halua palella.
Mulla on ruskea villakangastakki ja pitkä sekä lyhyt toppatakki. Kyllä mä käytän vaihtelevasti kaikkia takkeja.
Vierailija kirjoitti:
Käytin nuorempana paljon mustia neuleita ja teepaitoja. Silloin se oli tyylikästä!
Näin yli kuusikymppisenä ovat paidat kukkaisia, neuleet värikkäitä, mutta talvitakki musta, koska muita värejä ei juurikaan ole tarjolla ja tosiaan, siinä ei kaupungin nokilika näy.
Olen talvi eli musta sopii, mutta kyllä se vaan vanhentaa. Nuorina etelässä kyselivät, että miksi meillä on yllä mustaa, onko meillä suruaika? Ainakin Välimeren maissa musta on leskivaimojen suruväri.
Just tulin Milanosta ja kyllä siellä oli valtaosalla ihmisiä mustia villakangas ja toppatakkeja.
Aivan kuten ihmiset saavat minun puolesta pukeutua räikeisiin vaatteisiin... Saavat he myös pukeutua kokomustaan. ttuako se minulle kuuluu? Se että joku tyyli sopii yhdelle, ei todellakaan tarkoita että se sopii kaikille. Räikeät vaatteet eivät ole jokaisen juttu, aivan kuten ei tummatkaan.
Koen itsekin näyttävän parhaalta pääosin mustissa vaatteissa... Ja kyllä, omaan melko kalpean ihon.
Minullekaan ei musta käy. Nyt on kumminkin suruaika. En osta uutta, mutta tekisi mieli käyttää kokomustaa.