Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni pukeutuu mustaan? Luuletteko esim mustan takin näyttävän hyvältä kalpeaa ihoa vastesi?

Vierailija
12.01.2023 |

Ei näytä ja näytät ihan yhtä isolta kuin jonkun muunkin värisessä takissa, et onnistu hämäämään muita.

Ihailen, kun joskus näen ihmisiä, jotka uskaltavat ja osaavat käyttää värejä.

Kommentit (218)

Vierailija
161/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on tosiaankin täällä jo muutenkin pimeässä ja synkässä syksyssä ja talvessa todella tylsä ja ankea väri. Sanottuani tämän myönnän että käytän enimmäkseen mustia ulkovaatteita itsekin...

Neonkeltaiseenko pitäisi pukeutua, jotta olisi edes teoreettinen mahdollisuus erottua tuolla säkkipimeässä?

Vierailija
162/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutamia vuosia sitten nuoriso halusi näyttää radikaalilta ja pukeutua mustaan.

Onneksi se on vähentynyt.

Musta ei ole radikaali väri. Eikä väri ollenkaan.

Voisi kysyä: mitä pelkäät kun pukeudut mustiin ?

Mustaan pukeutuvat peittävät itsensä "näkymättömiin".

Radikaalia on näyttää, että uskallan pukeutua kuten haluan ja millä tyylillä haluan.

Selkeä pukeutuminen ei tarkoita että pitää pukeutua mustaan.

Yhtä selkeää on pukeutua mihin yksiväriseen väriin tahansa.

Mikään ( juuri nyt) EI ole niin järkyttävää kuin pukeutua mustaan toppatakkiin.

Kuin musta rengas-ukko.

Ei voi sanoa tyylikkääksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä tyylikkäistä talvitakkiväreistä kiitos! Siis meille kaikille, joille ei sovi musta, siis lähes kaikille suomalaisille.

Löytäisi edes vaikka tumman farkunsinisen tai laivastonsinisen takin. Sekin olisi jo jotain.

Vierailija
164/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uusi musta" talvivaatteisiin ( takit ) voisi olla tumman sininen, ruskea tai metsänvihreä.

Kunhan ei musta.

Vierailija
165/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on tosiaankin täällä jo muutenkin pimeässä ja synkässä syksyssä ja talvessa todella tylsä ja ankea väri. Sanottuani tämän myönnän että käytän enimmäkseen mustia ulkovaatteita itsekin...

Neonkeltaiseenko pitäisi pukeutua, jotta olisi edes teoreettinen mahdollisuus erottua tuolla säkkipimeässä?

Heijastimet auttaa.

Mutta kuten täälläkin kerrottu

https://fi.wikipedia.org/wiki/Musta

Musta on väri, jonka ihminen aistii, kun kohteesta ei heijastu eikä säteile juuri lainkaan valoa. Heijastamisen sijasta musta pinta imee (absorboi) lähes kaiken valon itseensä.

Vierailija
166/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut vaateketjut olleet hiljaisia kuten yleensäkin eikä niihin ole päivän mittaan tullut juuri mitään, joitakin hassuja viestejä. Tähän sitten työnnetään samantyyppisiä tarinointeja, tuputtamisia ja defenssejä mustaan liittyen kuin jostain palstabotin generaattorista. Mistäköhän mahtaisi johtua...

Täytteli ne sitä pikkumusta ketjua innolla, mutta totta, muuten pitkälti noin.

Vierailija
167/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun horoskooppi sanoi, että musta on minun värini.

Vierailija
168/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, pitäiskö nyt pyydellä anteeksi kun käytän ihan vääränväristä talvitakkia? Kun ei ole puna-vihreä-oranssi-lilan kukertava ja sinun omituiseen silmääsi sopiva?

Miksi se pitää aina olla kukertava, joka on käsittääkseni sappioksennuksen värinen? Miksei voi olla vaikkapa sitruunankeltainen tai männynvihreä?

Tässä ketjussa on paljon puhuttu tyypillisestä suomalaisesta kalpeudesta enkä nyt tiedä onko joku sitruunankeltainen yhtään sen imartelevampi kuin musta. 😳

Vierailija
169/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Uusi musta" talvivaatteisiin ( takit ) voisi olla tumman sininen, ruskea tai metsänvihreä.

Kunhan ei musta.

Vielä kun saisi sen sisäänostajat tajuamaan. Monesti katsotaan vain edellisen syksyn ja talven eniten myytyjä värejä ja tilataan seuraavan syksyn ja talven takit saman kaavan mukaan. Siksi mikään ei muutu.

Vierailija
170/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustan käyttämiseen on kaksi syytä:

1) saatavuus: kun on tietyt kriteerit vaikkapa sen talvitakin mallin, hinnan, teknisten ja ominaisuuksien suhteen, todennäköisimmin se kriteerit täyttävä takki on musta

2) yhdisteltävyys: jos pelkää "riiteleviä" värejä, musta on vaivaton ja edullinen valinta, koska se käy kaiken kanssa eikä hankaloita muiden "osien" valintaa tai vaadi laajuutta muulta vaatevarastolta

Ankeahan se on, mutta harvoin tulee muita sopivia vaihtoehtija vastaan, kun sellaista kuralumen beigeä en halua.

Vierailija
171/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina luullut näin. 😭Et mä oon hoikka ja iho näyttää kuulaan väriseltä kun pukeudun musraan isoon takkiin. Älä riko mun ajatusmaailmaa. Nyt mä joudun lähtemään ulos ilman takkia. Miten tästä eteenpäin?

Vierailija
172/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, pitäiskö nyt pyydellä anteeksi kun käytän ihan vääränväristä talvitakkia? Kun ei ole puna-vihreä-oranssi-lilan kukertava ja sinun omituiseen silmääsi sopiva?

Miksi se pitää aina olla kukertava, joka on käsittääkseni sappioksennuksen värinen? Miksei voi olla vaikkapa sitruunankeltainen tai männynvihreä?

Tässä ketjussa on paljon puhuttu tyypillisestä suomalaisesta kalpeudesta enkä nyt tiedä onko joku sitruunankeltainen yhtään sen imartelevampi kuin musta. 😳

Kyllä se sitruunankuoren sisemmällä puolella oleva vaaleampi keltainen sopii monelle kesätyypille paremmin kuin musta tai nyt muotia oleva beige. Helpoiten asiaa kokeilee ihan vaikka hankkimalla Fruit of The Loomin valikoimista sen värisen T-paidan vaikka yöpaidaksi.

Vierailija
173/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille suomalaisia keltaisissa takeissa.

https://images.cdn.yle.fi/image/upload/f_auto,fl_progressive/q_80/w_640…

Vierailija
174/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kontrastista minkä musta luo vaaleaa ihoa ja hiuksia vasten. 

Vierailija
175/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaaleahko iho sekä erittäin tummanruskeat hiukset ja silmät. Aiemmin käytin paljonkin värejä, mutta nyt melkein 40-vuotiaana olen hyväksynyt sen, että näytän parhaalta mustassa. Olen myös huomannut, että kun käytän mustaa, niin minulle käydään herkemmin puhumaan englantia. Ilmeisesti musta siis korostaa entisestään tummia piirteitäni.

Vierailija
176/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä värejä pitäisi käyttää? Sininenkään ei sovi kaikille, riippuu sävystä tietysti.

Yleensä valitsen vaatteet sen mukaan, mikä tuntuu mukavalta yllä. Usein ne valitettavasti sattuvat olemaan ikävän ja synkän värisiä. On vaikea löytää esim. käytännöllistä ja oman mielen mukaista talvitakkia, joka ei olisi musta.

Välillä löytyy esim. kirkkaanpunaisia vaatteita, jotka tuntuvat mukavilta. Niistä joku sitten kommentoi, että on liian räikeää.

Vierailija
177/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on täysin mustat vaatteet käyttövalmiina hautajaisia varten. Lisäksi valkoiset hanskat ja valkoinen kaulaliina, mustat sukat, sekä musta laukku, jossa on nenäliinat valmiina. .

Arkivaatteena minulla ei edes yhtä mustaa nappia. En voi ajatellakaan pukeutuvani mustaan. Tosin tästä valinnasta seuraa se haitta, että en juurikaan saa ostettua kenkiä, monoja, tai mitään vaatteita, kun kaikki ovat mustia.

Jos joskus löydän mieleisen värisiä vaatteita, jotka eivät ole kuviollisia, niin ostan eli hamstraan kaikki kaupan sopivan kokoiset vaatteet. Hinnalla ei tällöin ole juurikaan väliä.

Vierailija
178/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei ole edeas väri joten sen pitäisi sopia kaikille koska on neutraali. Eri asia jos iho on kirjava ja sairaan näköinen ja ei jaksa edes meikata ja kammata tukkaa, silloin yhtään mikään tuskin näyttää hyvältä. Ja mitä kalpeuteen tulee, musta sopii kalpealle hyvin. Eihän rusketus ole muutenkaan ollut muotia kuin jossain white trash piireissä viimeaikoina ja saa kenet tahansa näyttämään tunkkaiselta.

Vierailija
179/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sitruunankuoren sisemmällä puolella oleva vaaleampi keltainen sopii monelle kesätyypille paremmin kuin musta tai nyt muotia oleva beige. Helpoiten asiaa kokeilee ihan vaikka hankkimalla Fruit of The Loomin valikoimista sen värisen T-paidan vaikka yöpaidaksi.

Mutta mä oon syystyyppi.

Vierailija
180/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkovaatteissa, erityisesti talvivaatteissa suosin mustaa ja muutenkin tummia värejä.

Syyt: Ei ole varaa ostaa kaappeja täyteen eri värisiä merkkivaatteita.

Valkoinen toppatakki voisi olla kiva, mutta ei ainoana takkinsa. Korkeintaan pakkaskelille, jolloin se loska ja rapa ei roisku takin selkämykseen.

Musta on tyylikäs ja sopii sekä arkeen että juhlaan. Töihin ja vapaa-aikaan.

Paras valinta kaiken kaikkiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän