Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kertoi työkavereilleen että olen mielenterveyden takia eläkkeellä!

Vierailija
12.01.2023 |

Suutuin tosi paljon. Mitä tehdä?
Olivat siis viettämässä kosteaa iltaa juhlien ja avautuivat kaikki naisistaan, niin mun mies meni lipsauttamaan että oon työkyvyttömyyseläkkeellä. Tuli tosi paha mieli :(

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen tk-eläkeläisille. Saa sen pari kolme sataa enemmän kuin työtön vaikka eivät eroa mitenkään työttömistä

No eroaa se sen "pikkasen" eron, että olet sairas eikä ole toimintakykyä. Joo, saan 2000 e/kk, mutta ei ole terveyttä elää normaalia elämää, joten paljonpa lämmittää. Voin vaihtaa terveyden kanssasi päikseen niin pääset invalidisoituneena nauttimaan ilmaisesta rahasta.

Vierailija
102/111 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on vain sairaus muiden joukossa. Harmillista, ettet ole saanut toimivaa lääkitystä.

Ei vakaviin mt ongelmiin useinkaan ole toimivia lääkkeitä (oireettomiksi ja toimintakykyiseksi tekeviä), on vain lääkkeitä jotka saa sietämään elämää noin puoli prosenttia paremmin. 

En tosiaan ole tavannut ketään, holla olisi niin vakavia mielenterveysongelmia, ettei häntä ole sopivalla lääkityksellä saatu työkykyiseksi. 

Usein ensimmäinen ja toinen lääke ei ole hyvä, mutta kolmas lääke jo toimii. Ehkä avaajalla ei ole ollut asiaan riittävän hyvin paneutuvaa lääkäriä.

Ne, joihin mikään lääke ei tehoa ovat ns. seinähulluja tai lusmuja.

Höpö höpö. Tilastotkin kertovat, etteivät lääkkeet auta läheskään aina (masennus). Dissosiaatioon ei edes ole lääkettä, tai no yksi, joka ehkä vähän auttaa. Skitsofrenikko saattaa lääkityksellä pysyä järjissään, muttei välttämättä voimissaan. 

Olen satavarma, että oma kokenut ja kallis psykiatrini kävisi mielellään tuon ihmegurusi konsultoinnissa, jos hän kerran omaa jotain ylimaailmallista hoitokeinoa.

Terveiset määräaikaiselta eläkkeeltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saa työkyvyttömyyseläkettä, vaikka on skitsofrenia, koska en halua ottaa aineita, jotka tekisivät minut myös elinkyvyttömäksi enkä halua myöskään valehdella että otan ettei tule vääriä käsityksiä, että niitä aineita käytävä voisi olla toimintakykyinen kuten minä olen...

En uskalla hakea monia työpaikkoja, koska pelkään työnantajien olevan rikollisia, jotka lähettävät minut vaikka kontissa Kiinaan seksiorjaksi.

Milleköhän työpaikalle voisin hakeutua ja mitä siellä touhuilla väittäen sitten, että äänet käski?

Tiedän mihin pystyn ja mihin en, mutta sietoalueella pysytellessä on toimeentulo huono... Jos saisin eläkettä, osa-aikatyöt muuttuisi kannattaviksi tai voisin opiskella asiantuntija-ammattiin jollaista psykologi minulle suositteli siihen aikaan kun diagnoosin sain.

Sinulla ei ole perhettä?

Ystävälläni on skitsofrenia. Syö lääkkeensä. On paljon toimintakykyisempi kuin ilman niitä ja mikä parasta, vapaa harhaisuudesta.

Vierailija
104/111 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä rikosilmoituksen. Rikoksen nimi on yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen.

Vierailija
105/111 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsispä tk-eläkkeelle. On reuma ja kaksisuuntainen.

Viimeisin vaihdevuosissa tullut aivan hulluksi, jos voi näin sanoa.

Lisäksi en kestä yhtään ihmistä eikä mikään kiinnosta.

Semmosta työpaikkaa ei löydy missä ei toista olisi.

Vierailija
106/111 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit tehdä rikosilmoituksen. Rikoksen nimi on yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen.

Ap on itse kertonut sairaudestaan puolisolleen, ei sellaisen tiedon levittäminen ole jos ei ole erikseen sovittu salassapidosta, jotta saa sen sairautensa kertoa vaikka naapurille, ja kohta tietää koko seutukunta, eikä ole rikos.

Vierailija
107/111 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut mielenterveysongelmien takia pitkällä saikulla. En edes ajatellut, että sen pitäisi olla näin 2020-luvulla joku tabu, ettei siitä saisi puhua. Mies kertoi kavereilleen asiasta ja itsekin sitten töihin palattuani työkavereille. Väittäisin, että et ainakaan paranna omaa tilannettasi, jos salailet ja häpeilet. Se nyt on osa sinun elämääsi. Mielenterveysongelmat harvoin nyt on sen henkilön omaa syytä. Miksi niitä siis pitäisi hävetä? 

Vierailija
108/111 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut mielenterveysongelmien takia pitkällä saikulla. En edes ajatellut, että sen pitäisi olla näin 2020-luvulla joku tabu, ettei siitä saisi puhua. Mies kertoi kavereilleen asiasta ja itsekin sitten töihin palattuani työkavereille. Väittäisin, että et ainakaan paranna omaa tilannettasi, jos salailet ja häpeilet. Se nyt on osa sinun elämääsi. Mielenterveysongelmat harvoin nyt on sen henkilön omaa syytä. Miksi niitä siis pitäisi hävetä? 

Onko pitkä saikkusi viikkoja, kuukausia vai vuosia?

Ainakin itse suhtauduin ihan eri tavalla kahden kuukauden kuin vuosien sairauslomaan. Myös mielenterveysongelman lähtösyy vaikuttaa. Kun jouduin seksuaaliväkivallan kohteeksi, en halunnut kertoa sitä, mutta jos kertoo olevansa traumatisoitunut, se trauma on tullut jostain.

Vierailija
109/111 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kotona sitten työttömänä,  se ei ole mt-sairaus. Muistan yhden tapauksen missä oli valehdeltu ummet ja lammet erään muka terveysongelmista, muka mt-ongelmaa. Ei ollut mitään. 

Jotkut luuli vissiin että uppoaa kaikkiin? Mikä häpeä valehtelijoille valehdella tuollaista. Siis hilpeän häpeällistä. 

Vierailija
110/111 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelijat eivät sitten olleet lähipiiristä, vaikka niin  esitettiinkin ehkä. 

Vierailija
111/111 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, ettei miehesi ole lojaali sinua kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi