Mies kertoi työkavereilleen että olen mielenterveyden takia eläkkeellä!
Suutuin tosi paljon. Mitä tehdä?
Olivat siis viettämässä kosteaa iltaa juhlien ja avautuivat kaikki naisistaan, niin mun mies meni lipsauttamaan että oon työkyvyttömyyseläkkeellä. Tuli tosi paha mieli :(
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi ikävää. Miksi mies on noin ajattelematon? Ehkä se lipsahti tai mies ei pidä asiaa nolona ja salailtavana?
Niin, ap voisi pohtia että mitä noloa siinä hänen tilanteessaan muka on. Hävetä pitää silloin, kun on aiheuttanut pahaa jollekin toiselle. Muulloin ei pidä koskaan hävetä.
Juuri näin.
Kiva maksaa mielenterveydestään huolta osaamattomien elämä🤷
Olisiko miehesi pitänyt valehdella ettei sinulle tule paha mieli? Totuus sattuu jälleen
No se on vain sairaus muiden joukossa. Harmillista, ettet ole saanut toimivaa lääkitystä.
Typerys ollut ukko, henkilökohtainen asia oli mikä tahansa sairaus.
Tuskin olet ainoa turha hävetä mitään.
Kaikkien terveystiedot pitäisi olla julkisesti saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko miehesi pitänyt valehdella ettei sinulle tule paha mieli? Totuus sattuu jälleen
Moniko alkkis vietti kosteaa iltaa.. jäikö putki päälle?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien terveystiedot pitäisi olla julkisesti saatavilla.
Kyllä myös sinun älykkyys, suorastaan loistaa näin aamusta jo.
Päihtyneenä voi olla hieman suodattimet löystyneet, ja siksi kertoo jotakin mitä muuten ei kertoisi. Mutta toisaalta kun muutkin on humaltuneet niin ehkeivät muut muista mitä miehesi on kertonut. Varsinkin kun se asia ei ehkä heidän kannaltaan ole niin kiinnostava: ei siis koskenut vaikka saman työporukan ihmistä. Eikä muutenkaan ole niin väliä, mitä miehesi työkaverit tietää. Et kai sä heitä tapaa? En itse ainakaan tunne mun miehen työkavereita saati sitten heidän puolisoitaan, eikä mua ainakaan yhtään kiinnosta onko mieheni työkaverin puoliso työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveysongelmien takia. En usko, että muitakaan kiinnostaa: työkaverin mielenterveysongelmat voi kiinnostaa jos se vaikuttaa työhön, mutta ei nyt sentään työkaverin puolison mielenterveysongelmat. Ei kannata nyt jäädä tota asiaa murehtimaan: parempi ajatella, että ketään ei kiinnosta ja mennä eteenpäin. Ja jos jotakuta harvaa kiinnostaakin, niin ei kai se nyt oikeasti sun elämään vaikuta?
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläkkeessä ei ole mitään hävettävää. Sille ei edes ole helppo päästä, pitää olla painavat syyt. Sitä en ymmärrä miksi sairaudestasi piti kertoa, jos haluat pitää sen yksityisasiana.
Jottako se mt-sairastunut saisi orjuuttaa koko lähipiiriään mielensä mukaan?? Tuossa ongelma siinä ettei ap ole vielä hyväksynyt omaa sairastumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläkkeessä ei ole mitään hävettävää. Sille ei edes ole helppo päästä, pitää olla painavat syyt. Sitä en ymmärrä miksi sairaudestasi piti kertoa, jos haluat pitää sen yksityisasiana.
Mäkin oon tk eläkkeellä mt syistä ja tottakai tämä on häpeällistä. Ei vakavat mt sairaudet ole ihmisten mielissä sama asia kuin joku fyysinen vamma vaikka terveet mitä väittäisi.
Vierailija kirjoitti:
No se on vain sairaus muiden joukossa. Harmillista, ettet ole saanut toimivaa lääkitystä.
Ei vakaviin mt ongelmiin useinkaan ole toimivia lääkkeitä (oireettomiksi ja toimintakykyiseksi tekeviä), on vain lääkkeitä jotka saa sietämään elämää noin puoli prosenttia paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kanssa työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä siitä puhu enää koskaan kenellekään. Ihmiset ei ymmärrä, alkavat karttaa.
Parempi näin kuin häpeän leima otsassa ja pahan puhuminen selän takana.
Olen kuntoutustuella ja haluaisin puhua arjestani sekä "työhön" liityyvistä asioista kuten muutkin, mutta huomaan sen olevan vastapuolille kiusallista.
No aika usein se näkyy myös ulospäin. Se työkyvyttömyys. Vaikka ei ns. ulkoista haittaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa mielenterveydestään huolta osaamattomien elämä🤷
Mitä sinä kielioppia osaamaton yrität sanoa?
Sitä paitsi, suuri osa mielen sairauksista johtuu siitä, että toinen ihminen on aiheuttanut sen. Että sen lisäksi, että toinen ihminen on pilannut terveytesi ja toimeentulosi, pitäisi vielä kuunnella tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla toimivalla lääkityksellä? Jos sinulla on jotain ylempää tietoa, kerro se ihmeessä täällä, että sairaat osaavat hankkia sitä ja kerro myös lääkäreille, että tietävät kirjoittaa reseptin.
Onko toi se tapaus, missä väitetään erään olevan sairaseläkkellö muka psykiatrista hoitoa sun muuta paskaa, vaikka ei ole mitään tuollaista ollut.
Valehdelkasn sujuvasti myös, että hänen läheiset olisivat väittäneet tuolkaista? Sekin potaskaa. He eivät edes tiedä, että tuollaisia väitteitä on.
Mikä hilpeää on vain pieni joukko, joka tietää ihan kaiken, koska asioihin liittyy rikoksia.
Jehheh jotsin on tuolle henkilölke tehty, mutta niistä ei tiedä hän itse muuta kun arvaillaan, ei läheiset eikä niitä lue kanta tiedoissa.
Tuo on kyllä myt ihan harhaista.
Valitettavssti tuossa tapauksessa ei ole.
Kuinka täytyy olla, että on tuollaisessa mukana ja ei kerro siitä? Siis, niin mukana että varmasti tietää, mitä tehty.
Kysymys AP:lle
Saavatko lapsesi kertoa rehellisesti kavereilleen, miksi äiti on kotona eikä töissä? Jos eivät saa kertoa totuutta, niin mitä he vastaavat kavereille?
Vierailija kirjoitti:
No aika usein se näkyy myös ulospäin. Se työkyvyttömyys. Vaikka ei ns. ulkoista haittaa olisi.
Tuo on se mitä itsekin pelkään tapahtuvaksi. Kai se jossain kohtaa on edessä, jos ei parane.
- Määräaikaisella mt-eläkkeellä oleva
On tarvinnut tukea siihen, sillä eihän se ole ykisinomaan sen sairastuneen ongelma, vaan koko lähipiiri joutuu kantamaan osan taakasta. Työpaikoilla oletetaan kaikenlaista niin pääsee helpommalla jos kertoo että on vammainen huollettavana.